کد خبر 777541
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
منصوریان

پنج مسابقه ماندگار منصوریان در استقلال را مرور می‌کنیم. دیدارهایی که تا سال‌های بعد در خاطره‌ها می‌ماند و راجع‌به آن صحبت می‌شود.

به گزارش مشرق، نمودار استقلال با منصوریان همیشه سینوسی بود. هیچ‌وقت منصوریان روی نیمکت تیم محبوب‌اش به آرامش نرسید. همیشه یا روی ابرها بود، یا در حال دست و پا زدن. روزهای خوش و ناخوش علیمنصور هم در استقلال برابر بود. در یک ماه هیچ تیمی جلودارش نبود و سه تا سه تا رقیبان را گل‌باران می‌کرد. حتی پرسپولیس برانکو هم در آن بهمن ماه طلایی منصوریان، موفق به فرار از دست استقلال نشد؛ همین طور ژاوی و السد. منصوریان با پیروزی مقابل سپاهان، نایب‌قهرمانی تیم‌اش را قطعی کرده بود. ولی چند روز بعد شش گل از العین خورد تا تمام دلخوشی‌هایی که برای استقلال ساخته بود را به باد بدهد. در کل استقلال با هدایت علیرضا منصوریان ۶۲ امتیاز کسب کرد؛ میانگین ۱،۶۸ امتیاز از هر مسابقه. ولی در نهایت اگر قرار باشد از استقلال علیرضا منصوریان پنج مسابقه را به یاد بیاوریم، دیدار با سپاهان، پرسپولیس، السد، العین و پدیده است. دیدارهایی که برای منصوریان فرای یک مسابقه معمولی بوده و تا سال‌ها در خاطر استقلالی‌ها می‌ماند. 

سپاهان / پوست‌اندازی

جوان گرایی منصوریان در استقلال

منصوریان به ته خط رسیده بود. ولی با نیمکت‌نشین کردن مهدی رحمتی از بن‌بست رها شد. تیم منصوریان وعده داد که با بازیکنان جوانش، نیم‌فصل متفاوتی را رقم می‌زند. گل دقیقه پایانی بهنام برزای و نباختن در این مسابقه، فرصت عملی کردن وعده را به منصوریان داد. 

دربی / هر بازی سه گل

دربی 3 استقلال پرسپولیس 2

روزهای خوب استقلال از راه رسیده بود. تیم منصوریان در هر بازی سه گل می‌زد. استقلال سه مسابقه متوالی مقابل نفت‌آبادان، پیکان و ماشین‌سازی به حریف سه گل زده بود. در بازی چهارم هم پرسپولیس قربانی روزهای خوب استقلال شد. دیداری که استقلال یک گل دریافت کرده بود، ولی در همان نیمه نخست کام‌بک را کامل کرد و نسخه پرسپولیس را پیچید. حتی اخراج رحمتی از مسابقه و حضور مجید حسینی در دروازه هم نتوانست کام منصوریان را در این مسابقه تلخ کند.

السد / حضور در آسیا با کنار زدن ژاوی و مرتضی

ژاوی مقابل استقلال در تهران

در بهمن‌ماه رویایی استقلال، ژاوی هم نتوانست جلوی این تیم را بگیرد. دیدار السد مقابل استقلال در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد. مسابقه‌ای که استقلال در ضربات پنالتی تکلیف تیم برنده را مشخص کرد. منصوریان موفق شد با توقف ژاوی و پورعلی‌گنجی و بقیه‌ ستاره‌های رقیب،‌ جلوی حضور السد در لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد و استقلال را وارد مرحله گروهی این رقابت‌ها کند.

العین / شش گل برای پایان فصل

استقلال شش‌تایی مقابل العین

فصل اول حضور منصوریان روی نیمکت استقلال، پایانی تلخ داشت. استقلال در آخرین مسابقه فصل، شش گل از العین دریافت کرد تا هواداران این تیم کنایه‌های زیادی بشنوند. منصوریان که تا قبل از این بازی، نگاه‌ها را راجع‌به خودش و تیم‌اش عوض کرده بود، حالا باید از نو تلاش می‌کرد. 

قسمت آخر / لرزش دست

رفتار عصبی منصوریان مقابل پدیده

منصوریان این بار به ته خط رسید. بدون خروج از بحران. این تصویر، ویژه‌ترین قاب منصوریان در استقلال است. تصویر پایانی مسابقه‌ای که قرار بود پایان همکاری منصوریان با استقلال هم باشد. ولی سرمربی استقلال دو هفته دیگر نبردن تیم‌اش را تمدید کرد تا در آزادی مقابل امیر قلعه‌نویی از استقلال کنار برود. 

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس