کد خبر 80735
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۱

محمود کریمی در برنامه زنده شبکه ۳ گفت : سیاست ما عین دیانت ماست یعنی اینها با هم قاطی هستند چرا یک مجری یک فوتبالیست می تواند حرف سیاسی بزند ولی مداح نمی تواند؟

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حاج محمود کریمی در برنامه نیمروز که به صورت زنده از شبکه ۳ سیما پخش می شود در پاسخ به این سوال مجری که آیا مداحان می توانند در خلال مداحی به مسائل سیاسی بپردازند یا نه گفت :مداح که وارد سیاست نشود مداح نیست . وقتی سیاست ما عین دیانت ماست یعنی اینها با هم قاطی هستند . نخود و لوبیا نیست که بشود جدا کرد . کار امام حسین مبارزه با ظلم بود . آیا امام حسین کشته شد که من فقط بگویم حسین ؟! اهل بیت امام حسین اسیر شدند که هر کس هر طور دلش می خواهد در خیابان بگردد ؟!

وی با بیان اینکه مداحان در جامعه مظلوم واقع شده اند ادامه داد : چرا همه می توانند سیاسی حرف بزنند ، مجری تلویزیون و فوتبالیستها می توانند سیاسی حرف بزنند اما مداح نباید حرف سیاسی بزند .

این مداح اهل بیت در پاسخ به سوال دیگر مجری مبنی بر اینکه چرا گاهی دیده می شود که واعظ یک مطلبی می گوید و مداح مخالف او حرف می زند گفت : این اختلاف سبیل نیست ، اختلاف سلیقه است . مداح باید بهوش باشد تا بتواند از سخنان واعظ گره گشایی کند تا در ذهن مخاطب سوالی بوجود نیاید . هم مداح و هم واعظ باید مراقب باشند . کار واعظ مهمتر از مداح است .

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت ایجاد ارتباط بیشتر میان واعظان و عامه مردم افزود : ما در صدر اسلام هم اینترنت داشتیم . ماجرای غدیر خم یک پایگاه اینترنتی است که پیامبر بواسطه مردم خبر ولایت امیر المومنین را به همه بلاد اسلامی رساند .

محمود کریمی با اشاره به این حدیث امام حسین علیه السلام که فرمودند ان الحیات عقیده و الجهاد گفت : عده ای هستند که فقط عقیده دارند و پای جهاد و جنگ و گلوله که پیش بیاید یک زنبیل عکس رادیولوژی به عنوان عذر می آورند . اما امام خمینی در طول تاریخ نمونه بارز پیروی از اباعبدالله بود . این مکتبی است که در آن سردار حسن تهرانی مقدم بوجود می آید که اگر شهید نمی شد به عدل خدا شک می کردم .

وی به این سوال مجری که مداحان می توانند بابت روضه خواندن پول بگیرند یا نه ، پاسخ داد : وقتی در حرم امام رضا مداحی می کنم به خاطر تبرکش پول می گیرم و بین دوستان پخش می کنم و در جاهای دیگر خودشان پول می دهند ولی اگر کسی نرخ تعیین کند و شرط بگذارد درست نیست .

این شاعر و مداح اهل بیت در پایان بااشاره به اینکه محرم نزدیک است از مداحان جوان خواست از محرم درس بگیرند وی همچنین ادامه داد با ساز و تنبور در دسته های عزاداری نمیشود اقامه عزا کرد .

در ادامه حجت السلام سید مهدی طباطبایی در گفتگوی تلفنی با برنامه نیمروز ضمن ابراز خوشحالی از سلامتی حاج محمود کریمی بعد از سانحه تصادف به تببین اهمیت جایگاه شاعران و ذاکران اهل بیت نزد معصومین پرداخت .

وی همچنین با یادآوری شهادت سردار تهرانی مقدم افزود : شهید مقدم گریه کن امام حسین بود گوهری بود که از دست رفت . برای اینکه دشمن خوشحال نشود می گویم امثال این شهید در نیروهای انقلاب بسیار است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس