به گزارش مشرق، حجتالاسلام سیدابراهیم رئیسی در اجلاس مدیران آستان قدس رضوی با بیان اینکه در نظریات رایج مدیریتی، نظریه رقابت و افزایش سود یک اصل است، اظهار کرد: اما در آستان متعلق به امام الرئوف، باید نظریه «رأفت و خدمت» حاکم باشد.
وی ادامه داد: در نظام مدیریتی اسلامی، توجه به خداوند و اخلاق یک خودکنترلی دائمی است و امروز کارآمدترین نظام کنترلی در نگاه همه مکاتب مدیریتی، خودکنترلی معرفی میشود.
تولیت آستان قدس رضوی، اصل دوم در مدیریت اسلامی را نگاه به مردم بیان کرد و خاطرنشان کرد: در نظریه غربی، مشتریمداری مطرح است اما در نظریه رأفت، دوست داشتن مردم مورد توجه است.
وی افزود: سازمانی که در محضر امام رئوف است باید در اخلاق عمومی و حرفهای، خدمترسانی به مردم، استانداردسازی تولیدات و محصولات، متفاوت و الگو باشد.
رئیسی خاطرنشان کرد: به وضع موجود قانع نباشید، سازمان نباید بایستد، همیشه باید با رویکرد جهادی و انقلابی در حال حرکت به جلو باشد که در این مسیر، در گامهای آغازین هستیم.
وی با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم که اقامت، زیارت، رفتوآمد و تغذیه زائران حضرت رضا(ع) تسهیل شود، گفت: باید مردم بهصورت شفاف درآمدها و هزینههای موقوفات را بدانند و برای این منظور باید گزارشهای موقوفهای فصلی داشته باشیم.
تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: کوچکترین رخنه ناسلامتی اداری و مالی در مجموعه، آفت بسیار بزرگی است که در آستان قدس غیرقابلتحمل است و پیگیری و نظارت دائمی را میطلبد.