کد خبر 811888
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۹
ترامپ و اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه ساعتی پس از تصویب قطعنامه «وضعیت قدس»، لغو تصمیم همتای آمریکایی خود را در خصوص بیت المقدس خواستار شد.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان -- رئیس‌جمهور ترکیه -- ساعتی پس از تصویب قطعنامه «وضعیت قدس» لغو تصمیم ترامپ در خصوص قدس را خواستار شد.

ساعتی پس از تصویب قطعنامه «وضعیت قدس» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اردوغان به این ماجرا واکنش نشان داد. مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۲۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۳۵ رأی ممتنع، پیش‌نویس قطعنامه مربوط به وضعیت قدس را به تصویب رساند. ۹ عضو سازمان ملل که به پیش‌نویس قطعنامه قدس رأی مخالف دادند: گواتمالا، هندوراس، رژیم صهیونیستی، جزایر مارشال، میکرونزی، جزیره ناورو، جزیره پائولو، توگو و آمریکا.

به نوشته خبرگزاری رویترز، تا کنون فقط 10 جلسه اضطراری مجمع عمومی تشکیل شده که آخرین‌بار در سال 2009 و با موضوع مشابه اشغالگری در قدس شرقی و اراضی خصوصی فلسطینیان بود. جلسه روز پنجشنبه در واقع ادامه آن جلسه است. پیشتر در روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل درباره همین قطعنامه رای‌گیری کرده بود که 14 کشور از 15 عضو این نهاد، رای مثبت دادند ولی آمریکا آن را وتو کرد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ساعات پایانی روز چهارشنبه (15 آذر) ضمن به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل، دستور انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس را امضا کرد. طبق قطعنامه 478 شورای امنیت هیچ کشوری اجازه ندارد نمایندگی دیپلماتیک (سفارتخانه و کنسولگری) در شهر قدس تاسیس کرده یا تصمیمی درباره وضعیت آن بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس