کد خبر 815065
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
ضرغامی نمایه

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حماسه نهم دی‌ماه، انقلاب سوم ملت ایران بود، گفت: مردم، انقلاب اسلامی را دارایی خود می‌دانند نه مسؤولان را، چراکه قدرت مسؤولان نیز از مردم است.

به گزارش مشرق، عزت‌الله ضرغامی عصر امروز در تجمع گرامیداشت حماسه بزرگ 9 دی اظهار داشت: مردم، انقلاب اسلامی را دارایی اصلی خود می‌دانند نه مسؤولان را، چراکه قدرت مسؤولان نیز از مردم است.

وی با بیان اینکه 9 دی انقلاب سوم ایران بود، افزود: با وجود اینکه برخی خواص در فتنه 88 ساکت ماندند و یا حتی از سران فتنه شدند، این مردم بودند که فتنه را تشخیص داده و با حضور حماسی خود و با شناخت مسیر حق، غائله را خواباندند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به خیانت فتنه‌گران به عزاداران حسینی خاطرنشان کرد: حماسه بودن 9 دی و بزرگی آن به این است که بدون هیچ برنامه‌ریزی خاصی صورت گرفت.

رئیس اسبق رسانه ملی همچنین گفت: 9 دی تمام برنامه‌ریزی‌های دشمن را برای براندازی نظام به هم ریخت و زیبایی کار به این بود که بدون هیچ وابستگی سیاسی به وجود آمد و این نشان از بصیرت مردم داشت.

وی با بیان اینکه جسارت به عزاداری عاشورا با هماهنگی خارجی‌ها روی داد، مطرح کرد: ما پیش‌بینی این بی‌احترامی را نمی‌کردیم و به همین دلیل هم هیچ دوربینی را به کار نگرفته بودیم، اما خب آن‌ها تمام تصاویر را داشتند.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، تأکید کرد: مردم با اینکه مشکلات اقتصادی، فقر و تنهایی رهبری را می‌بینند، اما این بصیرت را دارند که در زمان مناسب به صحنه بیایند که این تعهد و اعتقاد عمیق مردم به راه شهدا و امام (ره) در حماسه 9 دی تجلی داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ادعای سران فتنه در مورد تقلب در انتخابات نیز گفت: تقلب رمز فتنه بود، چراکه با 11 میلیون رأی جایی برای تقلب نیست، ضمن اینکه برخی از همین فتنه‌گران برگزارکنندگان انتخابات گذشته بودند و می‌دانستند که تقلب امکان وجود ندارد.

وی یادآور شد: برخی که مسؤول ستاد هم بودند در حضور مقام معظم رهبری اعلام کردند که امکان تقلب نیست، اما حاضر نیستند همین جمله را به مردم بگویند.

ضرغامی با بیان اینکه فتنه‌گران با دوستان خارج‌نشین خود یک مدل کلاسیک انقلاب رنگی را مدنظر داشتند، افزود: امروز مباحث نادرست و دروغ در فضای مجازی وجود دارد، اما جوانان باید واقعیت‌ها را بدانند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در تهران رأی موسوی بیشتر از احمدی‌نژاد بود و فتنه‌گران همین را به کل کشور تعمیم دادند و هرج‌ومرج به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه مردم با انقلاب، رهبری و خون شهدا پیمان بستند، تأکید کرد: مردم با وجود اینکه امروز از برخی مسائل گلایه‌مند هستند و به‌ سختی زندگی را اداره می‌کنند، اما انقلاب را دارایی خود می‌دانند نه مسؤولان را، چراکه قدرت مسؤولان نیز از مردم است.

ضرغامی با بیان اینکه اعتراض مردم به مشکلات را نباید مقابله با نظام دانست، افزود: امروز در 40 سالگی نظام با توجه به تجربیات گذشته باید مشکلات را با برنامه‌ریزی برطرف کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امروز نظام اداری ما دچار پوسیدگی است و رفتار کارمندی با مشکلات خودش مشکل بزرگ کشور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حل مشکلات کشور نیاز به روحیه جهادی و انقلابی دارد و کسانی که دلسوز نظام و مردم هستند باید با این روحیه مشکلات را برطرف کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس