نوری همدانی

مرجع تقلید شیعیان گفت: انقلاب اسلامی نقاب از چهره غرب کنار زد و غرب روز به روز به عنوان مستکبر در جهان، تنفربرانگیزتر می‌شود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به نعمت‌های خداوند اظهار کرد: خداوند منت بر سر مؤمنین گذاشت که پیامبری را در میان آن‌ها برانگیخت. وی ادامه داد: امام رضا (ع) در روایتی فرمودند که پیامبر اکرم (ص) انسان یتیمی بود که چند سال چوپانی می‌کرد و پیش هیچ معلمی درس نخواند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان کرد: در زمینه فرهنگ می‌توانیم از زندگی ائمه معصومین (ع) الگو بگیریم، اخلاق چیز بسیار مهمی در زندگی است و داشتن اخلاق خوب برای درست کردن عمل اهمیت زیادی دارد.آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به حکمت‌های قرآن اظهار کرد: در 20 جا در این کتاب آسمانی واژه حکمت آمده است و دادن حکمت به انسان به معنای دادن همه چیز است.

وی ادامه داد: یکی از کتاب‌های مهم در زمینه اقدامات فرهنگی، تفسیر المیزان علامه طباطبایی است و من پنج سال در درس این عالم برجسته شرکت کردم.استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: خداوند به مردم منت گذاشت که رسول اکرم (ص) را برای آنان فرستاد، فرهنگ به اندازه ای موثر است که بخش زیادی از دعوت رسول اکرم(ص) در این خصوص بود.

آیت‌الله نوری همدانی، تعلیم و تربیت را از وظایف رسول اکرم(ص) دانست و تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) با وجود این که درس نخوانده بود، به مردم دین را تعلیم می‌داد.وی ادامه داد: روایتی است که اگر علم در ثریا هم باشد، مردانی از فارس به آن علم دست پیدا می‌کنند، این به معنای آن است که مردم ایران می‌توانند به درجات بالایی از علم و ایمان برسند.

این مرجع تقلید شیعیان توضیح داد: رسول اکرم (ص) در زمان حیات خود نامه‌هایی را به پادشاهان کشورهای مختلف نوشت و آن‌ها را به اسلام دعوت کرد.آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به سلطه‌گری غرب اظهار کرد: غرب هم‌اکنون هم سلطه‌گری دارد و متکبر است، غرب در زمان رسول اکرم (ص) تسلیم نشد و شیطنت غرب در برابر اسلام ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی نقاب از چهره غرب کنار زد و غرب روز به روز به عنوان مستکبر در جهان، تنفربرانگیزتر می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: مردم دنیا تشنه اسلام و مفاهیم قرآن هستند، قرآن و نهج‌البلاغه باید به مردم جهان معرفی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    0 0
    مردم دنیا تشنه اسلام ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس