خشونت جنسی در غرب

خانواده‌های تجدیدبناشده ناامن‌ترین خانواده‌ها برای کودکان هستند و پس از آن خانواده‌های تک والدی. این در حالیست که جوامع غربی علی‌رغم همه ادعاهای حقوق بشری به مسئله ناامنی کودکان کمتر می‌پردازند.

سرویس جهان مشرق-در میان تمامی نهادهای اجتماعی، نقش «خانواده» و اهمیت خاص آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست. درواقع، «خانواده» یکی از مقدس‌ترین مأمن‌ها و مکان‌هایی است که تمامی افراد بشر نسبت به اهمیت حفظ آن، اتفاق‌نظر دارند. برخی جامعه‌شناسان، نخستین مرحله تشکیل جامعه را تشکیل نهاد «خانواده» می‌نامند و بر این باورند که تنها جامعه‌ای را می‌توان «جامعه سالم» نام نهاد که برخوردار از خانواده‌های سالم و سرزنده باشد.

اگرچه «خانواده»، کانون تربیت و پرورش اخلاق و روان فرزندان و بزرگ‌ترین حامی و تأمین‌کننده مالی و معنوی آنان می‌باشد، لیکن چنانچه کارکرد مذکور را به‌درستی انجام ندهد و به محلی ناامن برای فرزندان و به‌ویژه کودکان مبدل شود، شاهد سرایت ناامنی به جامعه خواهیم شد و در آن صورت، جامعه بیماری خواهیم داشت.

یکی از مواردی که امنیت و سلامت خانواده را در معرض نابودی قرار می‌دهد، «خشونت جنسی»[۱] در خانواده است. پست‌ترین نوع «خشونت جنسی» در خانواده‌ها، تجاوز جنسی محارم بیولوژیک (خونی) نظیر پدر، برادر و غیره می‌باشد که به لحاظ روانی، عواقب بسیار نامطلوبی بر متجاوز و قربانی، توأمان خواهد داشت. این‌گونه از «خشونت جنسی»، به نحوی فراگیر در حال گسترش است و دیری نمی‌پاید که به‌مرور در برخی کشورها به‌صورت یک هنجار اجتماعی درخواهد آمد.

پست‌ترین نوع «خشونت جنسی» در خانواده‌ها، تجاوز جنسی محارم بیولوژیک (خونی) نظیر پدر، برادر و غیره می‌باشد که به لحاظ روانی، عواقب بسیار نامطلوبی بر متجاوز و قربانی، توأمان خواهد داشت.

مبنایی‌ترین و مهم‌ترین دلیل انحطاط فرهنگی خانواده‌ها در غرب، تغییر تدریجی ماهیت «خانواده» و تضعیف پایه‌های آن می‌باشد. بدین منظور، در ابتدا، به مفهوم «خانواده» می‌پردازیم و تحول مفهومی آن را در غرب ازنظر می‌گذرانیم:

خانواده

در جوامع انسانی، «خانواده» به گروهی از افراد گفته می‌شود که از طرفی با یکدیگر زندگی می‌کنند و از طرف دیگر، پیوند سبب یا نسبی دارند. البته ممکن است نهاد «خانواده» متشکل از پدر، مادر و فرزندان باشد و یا اینکه پدر و یا مادر به همراه فرزندان خود زندگی کنند.

«آنتونی گیدنز»[۲]، جامعه‌شناس بریتانیایی در تعریف خود از نهاد «خانواده» می‌نویسد:

«خانواده به گروهی از افراد گفته می‌شود که با ارتباطات خویشاوندی مستقیماً پیوند یافته‌اند و در این واحد، بزرگ‌سالان مسئولیت نگهداری و مراقبت از کودکان و فرزندان کوچک‌تر را عهده‌دار هستند».

در مقابل مفهوم «خانواده»، مفهوم «خانوار» [۳] قرار دارد؛ افراد غیر خویشاوندی که با یکدیگر هم‌خرج هستند و معمولاً باهم غذا می‌خورند. البته ممکن است فردی تنها زندگی کند که در آن حالت نیز، به لحاظ آماری، در زمره خانوارها محسوب می‌شود[۴]. در گونه‌شناسی نهاد «خانواده» در گذر زمان، به چهار گونه برمی‌خوریم که در ذیل آمده است:

الف) خانواده گسترده[۵]:

«خانواده گسترده» خانواده‌ای است که اعضای آن بیش از دو نسل از افراد را در برمی‌گیرند. این نوع خانواده به‌طورمعمول، متشکل از سه نسل از افراد می‌باشد که عبارت‌اند از پدربزرگ و مادربزرگ، پدر، مادر و فرزندان. نکته مهم آن است که این سه نسل بسیار نزدیک با یکدیگر زندگی می‌کنند و در تماس نزدیک باهم هستند[۶].

«خانواده گسترده» خانواده‌ای است که اعضای آن بیش از دو نسل از افراد را در برمی‌گیرند.

ب) خانواده هسته‌ای[۷]:

«خانواده هسته‌ای» در اصطلاح علوم اجتماعی، به خانواده‌ای متشکل از زن و شوهر و فرزندان آن‌ها اطلاق می‌شود. در خانواده هسته‌ای، تماس اعضا با سایر خویشاوندان، دورتر، ضعیف‌تر و کم‌رنگ‌تر است تا میان خود اعضای خانواده[۸].

ج) خانواده تک‌سرپرست[۹]:

«خانواده تک‌سرپرست» به خانواده‌ای می‌گویند که زن یا مرد بدون همسر و به‌تنهایی از فرزند یا فرزندان نگهداری می‌کند. دلایل بوجود آمدن خانواده تک‌سرپرست می‌تواند طلاق یا مرگ همسر یا روابط خارج از ازدواج یا فرزندخواندگی باشد[۱۰].

«خانواده تک‌سرپرست» خانواده‌ای است که در آن، زن یا مرد بدون همسر و به‌تنهایی از فرزند یا فرزندان نگهداری می‌کند. بی‌تردید در این‌گونه خانواده‌ها، پدر یا مادر، به‌دلیل مشغله‌های اجتماعی، از توجه به فرزند خود بازمی‌ماند و کودک تربیت صحیح نمی‌یابد و کمبود توجه ممکن است او را در مسیر خطایی قرار دهد و زمینه سوءاستفاده‌های مختلف ازجمله سوءاستفاده جنسی از او را ایجاد کند.

د) خانواده تجدیدبناشده[۱۱]:

به خانواده‌هایی که در آن‌ها پدر یا مادر یا هردو برای دومین یا چندمین‌بار ازدواج کرده‌اند خانواده‌های تجدیدبناشده می‌گویند. به‌طورمعمول، در این خانواده‌ها، فرزندان حاصل ازدواج‌های پیشین پدر و مادر می‌باشند؛ به‌نحوی‌که فرزند با ناپدری یا نامادری زندگی می‌کند[۱۲].

«خانواده تجدیدبناشده»، خانواده‌ای است که در آن پدر یا مادر یا هردو برای دومین یا چندمین‌بار ازدواج کرده‌اند و به همراه آن‌ها، فرزند یا فرزندانی زندگی می‌کنند که حاصل ازدواج‌های قبل آنان می‌باشند.

نسبت ماهیت «خانواده» با «خشونت جنسی»

همان‌گونه که آمارها نشان می‌دهد، در حال حاضر، کمتر خانواده‌ای در جوامع غربی و به‌ویژه جوامع اروپایی را می‌توان یافت که همچنان در گونه خانواده‌های گسترده قرار گیرد. در چنین خانواده‌هایی که به‌طورمعمول، پدربزرگ و مادربزرگ در جمع خانواده حضور داشتند، به‌ندرت شاهد «خشونت جنسی» در خانواده بودیم. با آغاز قرن بیستم و صنعتی‌شدن بیشتر جامعه، آرام‌آرام رواج این‌گونه از نهاد اجتماعی رو به افول گرایید و گونه دیگری از خانواده‌ها با نام خانواده‌های هسته‌ای ایجاد شدند.

در این نمودار، درصد کودکانی که در «خانواده‌های گسترده» زندگی می‌کنند مشاهده می‌کنیم. کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا، در پایین‌ترین میزان قرار دارند[۱۳].

اگرچه ابتذال فرهنگ غرب و رواج برهنگی فرهنگی از دیر باز موجب شده بود تا حرمت‌ها در خانواده‌ها شکسته شود یا در مواردی خواسته یا ناخواسته میان محارم ارتباط جنسی برقرار شود، لیکن بازهم نرخ «خشونت جنسی» آمار بالایی را نشان نمی‌داد. اما در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن ۲۱، شاهد رسوخ خانواده‌های هسته‌ای و رواج شدید خانواده‌های تک‌سرپرست و تجدیدبناشده هستیم. درواقع، در قرن ۲۱، شاهد این هستیم که بخش معظمی از خانوارهای جوامع غربی را خانواده‌های تک‌سرپرست و یا خانواده‌های تجدیدبناشده تشکیل می‌دهد. نظر به آنکه در خانواده‌های تک‌سرپرست و تجدیدبناشده، رابطه بیولوژیک و خونی میان فرزند و پدرخوانده و برادرخوانده خود وجود ندارد، میزان «سوءاستفاده جنسی» در خانواده بسیار بالاتر از خانواده‌های هسته‌ای است[۱۴].

بر اساس یک تحقیق، ۹۰ درصد از کودکانی که قربانی سوءاستفاده جنسی می‌گردند، فرد متعرض را می‌شناسند.

حال که با نسبت تغییر مفهوم خانواده در غرب و «سوءاستفاده جنسی» در آن آشنا شدیم، به وضعیت «خشونت جنسی» در خانواده‌های جوامع غربی می‌پردازیم:

مطابق با گزارش سازمان بریس[۱۵]، قریب به ۶۰ درصد تجاوزات جنسی که در خانواده‌ها نسبت به فرزندان دختر صورت می‌پذیرد، به‌طورمعمول توسط پدر بیولوژیک (خونی) فرزند انجام می‌شود و در اغلب موارد، مادر بیولوژیک (خونی) فرزند با آن‌ها زندگی نمی‌کند و درواقع، خانواده در گونه خانواده‌های تجدیدبناشده و یا تک‌سرپرست قرار دارد. مطابق با این گزارش، رسانه‌های جمعی و یا حامیان حقوق بشر بیشتر بر مسائلی نظیر خشونت فیزیکی بر فرزند تمرکز می‌کنند و سوءاستفاده جنسی اعضای خانواده از فرزندان را به فراموشی می‌سپارند[۱۶].

قریب به ۸۲ درصد از تمامی تعرضات جنسی را کسانی مرتکب می‌شوند که قربانی
آنان را می‌شناسد؛ زن یا شوهر، یکی از اعضای خانواده یا یک دوست.

مطالعه‌ای که در سنوات ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۲ میلادی در ایالات‌متحده صورت پذیرفت نشان می‌دهد که میزان تعرض جنسی در خانواده‌ها افزون بر ۶۰۰ درصد رشد داشته است[۱۷]. بررسی‌ها حکایت از آن دارد که در اغلب موارد، تعرضات جنسی از سوی پدران و برادران ناتنی قربانی‌ها انجام می‌شود.

۲ تا ۴ هزار کودک آمریکایی در اثر آسیب‌های روانی ناشی از تعرضات جنسی جان می‌سپارند.

مطابق با آمار سازمان آر. ای. آی. ان. ان (RAINN)[۱۸]، آژانس مبارزه با تعرضات جنسی در ایالات‌متحده، ۷۰ درصد موارد تجاوز جنسی در ایالات‌متحده توسط کسی صورت می‌گیرد که فرد قربانی می‌شناسد و قریب به ۳۵ درصد از این افراد مربوط به اعضای خانواده و محارم فرد می‌باشد. به‌عبارت‌دیگر، بیش از یک‌سوم تعرضات جنسی نسبت به کودکان و نوجوانان در ایالات‌متحده، توسط افراد خانواده قربانی انجام می‌شود[۱۹].

قریب به ۳۵ درصد از این افراد مربوط به اعضای خانواده و محارم فرد می‌باشد. به‌عبارت‌دیگر، بیش از یک‌سوم تعرضات جنسی نسبت به کودکان و نوجوانان در ایالات‌متحده، توسط افراد خانواده قربانی انجام می‌شود.

بنیاد خیریه «جامعه ملی پیشگیری از تعدی به کودکان» [۲۰] در گزارشی اظهار می‌دارد که مطابق با پژوهش انجام‌شده، میزان «خشونت جنسی» در خانواده‌های بریتانیایی نسبت به اواخر قرن بیستم، افزون بر ۹۰ درصد رشد نشان می‌دهد. مطابق با گزارش این بنیاد، در این کشور نیز همچون کشورهای مذکور، در اغلب موارد، تعرضات از سوی بستگان بیولوژیک و یا ناتنی کودک یا نوجوان نورس انجام شده است.

مواردی از این قبیل بسیار فراوان است و ذکر تمامی آن‌ها در حوصله این بحث نمی‌گنجد. آنچه جای تأمل دارد آن است که چرا این کشورها که خود طلایه‌دار حقوق بشر و به‌ویژه رعایت حقوق کودکان و زنان هستند و آن را چون شمشیر داموکلس، به‌عنوان اهرم فشار، بر سر کشورهای جهان قرار داده‌اند، خود به‌راحتی از این مسئله و معضل بسیار عظیم می‌گذرند و نسبت به آن چشم می‌پوشند!؟

منابع:


[۱] منظور از «خشونت جنسی» (sexual violence) در این گزارش، انجام عمل جنسی بزرگ‌سالان خانواده با فرزندان، بدون رضایت آنان و یا زیر سن رضایت می‌باشد.

[۲] Anthony Giddens

[۳] household

[۴] Haviland, W. A. (۲۰۰۳). Anthropology. Belmont, CA: Wadsworth.

[۵] extended family

[۶] http://www.encyclopedia.com/social-sciences-and-law/sociology-and-social-reform/sociology-general-terms-and-concepts/extended

[۷] nuclear family

[۸] https://www.britannica.com/topic/nuclear-family

[۹] single parent

[۱۰] http://family.jrank.org/pages/۱۵۷۴/Single-Parent-Families-Demographic-Trends.html

[۱۱] reconstituted family

[۱۲] https://teens.webmd.com/living-with-step-parent#۱

[۱۳] http://worldfamilymap.ifstudies.org/۲۰۱۳/articles/world-family-indicators/family-structure

[۱۴] http://www.smh.com.au/comment/mums-boyfriend--the-worst-sexual-risk-to-children-۲۰۱۴۰۲۱۳-۳۲n۳s.html

[۱۵] BRIS

[۱۶] http://www.europarl.europa.eu/cmsdata/۱۱۷۹۰۳/laura-abado

[۱۷] همان‌گونه که دراثنای گزارش بدان اشاره شد، در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن ۲۱، شاهد رسوخ فرهنگ خانواده‌های هسته‌ای و رواج خانواده‌های تک‌سرپرست و تجدیدبناشده در غرب هستیم و این موضوع، افزایش سرسام‌آور تعرضات جنسی در خانواده‌های جوامع غربی را در پی داشته است.

[۱۸] The Rape, Abuse & Incest National Network, RAINN

[۱۹] https://www.rainn.org/statistics/perpetrators-sexual-violence

[۲۰] The National Society for the Prevention of Cruelty to Children, NSPCC

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 32
  • مهماندار هواپیما GB ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    بگو چرا اصلاح طلبان بدنبال سند 2030 هستن چون می خواهند از این قافله عقب نباشند تا مورد اتهام واقع نشن بعد بگن این سند را ما در خانواده مان اجرا کردیم پس تقصیر نداریم
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
      24 0
      درصد شیوع تجاوزات جنسی را ننوشته بودید یعنی چند درصد کودکان در کل آمریکا مورد تجاوز قرار می گیرند؟
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      16 7
      ازهمه اینها کثیف تر اردوغان رییس جمهور جنایتکار ترکیه است
    • IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      4 4
      تو خود متن اشاره شدع که این مسئله از سوی محافل رسمی چندان پرداخته نمی شود.
    • ممد IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      13 21
      اکثر کسانی که متجاوز خانوادگی هستن مهاجران روسیه هستن که فرهنگشون رو بردن آمریکا
    • اکبر IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      35 32
      اگه آمریکا لولو هست پس چرا بچه هاتون همه توی آمریکا و کانادا هستن...خودتی
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    غرب پرستان حتی آمارهای خود غربیها را هم قبول ندارند. خود مردم اروپا و مخصوصا اقشار مسن و کهنسال آنها از سقوط اخلاقی در چند دهه اخیر می نالند اما ایرانیان غرب پرست باور نمی کنند!
    • M.sh IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      35 69
      بدبختی اینه که تو خود پیروی از غرب، سالها عقب هستند. یعنی غربیها بیراهه ای را رفتند وبه عواقبش پی بردند ودر حال بازگشتند، اما غرب پرستان داخلی تازه مخوان اون بیراهه رو طی کنند! تو غرب پرستی شون هم عقب مانده هستند!
  • سعید IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    اینجا یک کودک توسط نامادری مورد ضرب و شتم قرار می گیره احساسات عمومی جامعه جریه دار می شه و تبدیل به یکی از خبر های اصلی اجتماعی می شه اما در آمریکا که برای عده ایی بی هویت و بی ریشه کعبه آماله و مهد زندگی ایده آل۴۰۰۰ هزار کودک فقط در اثر تجاوز جنسی محارم می میرند اما هیچ خبری و واکنشی در دنیا نیست . باید قدر دین و فرهنگ اسلامی رو دونست و اینکه چقدر ما مدیون علمای صالح و شهدای تاریخ اسلام هستیم
  • DE ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    22 12
    اروپایی ها و امریکایی ها در قدیم طبق مذهب خودشان زندگی میکردند و انسانهای مرتب و با اخلاق و به اصطلاح محافظه کار بوده اند و آداب و رسوم خودشان را کاملا رعایت میکردند
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    با این همه تجاوز و قتل ، روشنفکرهای غرب زده آرزوشون تولد بچه شون و زندگی تو آمریکاست
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      6 2
      »نظورتون مقامات هست یا فقط هنرمندان؟
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    46 53
    آمریکا هیچ فرهنگی نداره و حیا در فرهنگ و تمدنشون نیست
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    65 22
    پس چرا اینهمه متقاضی مهاجرت به آمریکا وجود داره؟
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      29 13
      به خاطر لذت های دنیوی فارغ از هر قید و بندی
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      5 28
      جناب ربطی به مهاجرت نداره این گزارش میگه آمریکائیهاتوخونه شون به دختروخواهرشون تجاوزمیکنند،حتی اگرکو ک باشن ،
    • DE ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      33 14
      بخاطر دروغ گویی ما ایرانیها و سایر خارجی ها . یارو داره تو امریکا صبح تا شب همبرگر سرخ میکنه و زمین میشوره اونوقت به آشناهاش در ایران میگه که شرکت ساختمانی داره و یا چندتا پمپ بنزین داره . اما واقعیت اینه که دوران پول درآوردن و دوران طلایی در امریکا تمام شده ، خیلی وقته که تمام شده . امروزه در امریکا باید حداقل دوتا شغل داشته باشی تا بتونی زنده بمونی . بیشتر از 4 ساعت در روز به هیچکس کار نمیدن .
    • SE ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      27 14
      چون امثال تو که عقلشان در چشمشان است و فکر می کنند ساختمان های شیک و ماشین های لوکس یعنی خوشبختی خیلی زیاد هستند/
    • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      27 22
      چون جای ارزشها و ضدارزشها عوض شده اینجا آخرالزمانه
    • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      11 31
      برای بی بند و باری و برهنگی و آزادی جنسی
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      11 8
      چون زرق و برقش زیاده
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      11 17
      چون نمی دانند آنجا چه خبر است و یا اینکه می دانند و آنها هم برای همین کار ها می روند!
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    14 26
    وقتی صدای شیلیقۀ گریه دختربچه از تو اتاق بلند میشه و مرد آمریکایی با حالت پریشون از اطاق میاد بیرون زنش بهش میگه : اوه جورج بازم به دخترمون تجاوز کردی ؟ تو بهتره بری پیش اصلاح طلبهای ایران با اونا زندگی کنی چون دقیقا" مثل اونا رفتار میکنی
    • US ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      7 0
      چه مزاح تلخ و خنده داری
  • سورابلالی IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    5 9
    امروزراجع ب این موصوع فکرمیکردم واین مساله ب انریکا ودیگرکشورهه محدود ننبشود کوردها ک مادرم کورده‌رسم خوبی دارن ک مردها را ازخانه بیرون میکنند و خانه مال زن وبچهاس ومرد بلید برودسرکار واین باعث امنیت زن وبچه میشود ولی مخصوصا الان کخانها اپارتمانه بدترین نوع خاته است ک مردصبتاشب داخل خانه است وامکان تجاوزجنسی ازطرف مدر ب دختر زیاده.حتا زوجه اساسش ندلرد ازبودن شوهر ننبتواند کارنیم تا میخایم بربم دسشویی مرده حمله نیکنه بخاهیم لباس عوص کنیم مثل دسته هر وایتاده ونزاحنه.درحالیکه قدیم مردها را ارخانه بیدون‌میکردبم وکار خاته روال تودرا داست
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      10 0
      یکم املاتو درست کن اخوی
  • سورابلالی IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    3 6
    مردها درخاته مزاحم زن وبچه هستند و اسایش دختر وزن را بهم میریزند بهتره پلیس دراخراج مردها ازخانه ورفتن مردها ب کار وبیرون کمک بیشتری کند.صمنا اگهی داده راهنمایی رانتدگی‌۱۸ سال تا۲۰ سال استخدامه خب اگرشرطسنی نذارین مردها میرن سر۴راه رانندگی راهنمایی وزنها راحتشن
  • سورابلالی IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    2 3
    ه یعنی این دولت نمیتونه شولرهای مزاحم زن وبجه راببره سرکار ۴ راه واستن جرینه بنویسن ناراحت سیمم
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    11 20
    قابل توجه خانمهامولاوردی،سلحشوری،تاج الدین،وهمه افسادطلبان نفودی آمریکاد رکشور،که دلشون برای آمریکالک زده،
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    7 16
    غرب . غیرت . انسانیت. مهر. محبت. احساس. پدر و مدار. خانواده. زندگی. ظلم و ستم. طلاق. و....غرب وحشی
  • US ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    51 30
    مشرق چاپ کن: در آمریکا مساله کودک آزاری بسیار مهم است و پلیس با شدت با متجوزین برخورد میکننه. حتی طعمه به صورت کودک می‌فرسته تا متجاوزین احتمالی را دستگیر کنه. اگر در مدرسه کودک رفتار غیر عادی داشته باشه، مدرسه موظف است به پلیس خبر بده تا پیگیری بشه. برای همین آمار و ارقام دقیقی‌ دارند و در صدد هستند مقابله کنند. مثل ما نیست که ماست مالی‌ کنند
    • US ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      9 16
      به همین خاطر فلان وسیله جلوگیری در مدارس توزیع میشه؟ و از چهار سالگی رسما تمام موارد به کودکان آموزش داده میشه!
    • US ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      15 10
      مشرق انتظار نداشتم چاپ کنی‌. انصاف داری. این رو هم اضافه کنم پلیس ویژه آمریکا دائماً در سایت‌های اجتماعی جستجو میکنه تا ببینه کسی‌ دنبال شکار کودکانه، اگر شخصی حتی چت شوخی‌ رکیک با کودکان بکنه یا همین که اونها رو دعوت به خانه‌اش بکنه جرم محسوب میشه و میروند سراغش.
  • احمد US ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    53 34
    خنده دارهست در كشوري كه خودش بيشترين كودكان كار را دارد و همه هر روز مي بينند كه چگونه اين كودكان در زباله ها دنبال امرار معاش هستند و به بيشتر انها تجاوز ميشود، گزارش ويژه در مورد امريكا تهيه ميشود ؟! واقعا وقتي شستشوي مغزي داده شد ديگه ملعبه اي ميشويد براي ترويج ايدئولوژي كور !
    • US ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      25 26
      ایدئولوژی کور مال امثال شما غرب پرستای بی هویته هالیوود و انحصارطلبی رسانه ای آمریکا دنیا رو به لجن کشیده و تمام اخلاقیات رو تضعیف کرده و یه سری بی اصالت مثل تو رو تربیت کرده تا در برابر تمام روشنگریهای ضدامپریالیستی عربده مخالفت سر بدین، اصلا میفهمی تجاوز به محارم یعنی چی؟ یا برات عادیه؟!!! کاری که آمریکا با مردمش و مردم دنیا کرد یه جنایت ضدبشریه، این آمار مال اتباع آمریکاست اون هم از نوع سفیدپوستش بماند آمار مهاجرهای ثبت نشده یا حتی بومیهای آمریکا
    • US ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      21 30
      بیشترین کودکان کار؟ بیشترین در بین کی؟ آمارتو از کجات درمیاری؟ این کودکان مورد ادعایی تو اغلب مهاجرهای خارجین این هم تو آمارت هست؟ آمریکا از مهاجرهاش چقدر آمار داره؟
    • امیر IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      24 28
      کودک کار چه ربطی به این مورد داشت؟توسط چه کسانی تجاوز میشه؟احتمالا ایدئولوژی شما دچار مشکل وگرنه....
  • احدی IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    28 57
    مسئولین آمریکا با چه روئی دم از حقوق بشر میزنند بعد هم یه عده از خودفروشهای وطنی کعبه آمالشان شده آمریکا این جماعت از همین مسائل خوششان میآید با این فرهنگ میخواهند کدخدای عالم شوند (کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی)
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    45 23
    همه جا البته این مشکل هست. حتی در همین ایران خودمان. منتها اینها آمار دقیق دارند و ما آمارمان خیلی دقیق نیست.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    55 28
    الحمدالله که توی کشور ما اصلا از این خبرها نیست! خخخخخخخخخخخخخ
    • US ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      8 4
      بله تجاوز به محارم خیلی فراگیره!!!!! اینجا هر چقدر هم از انسانیت دور شده باشن هنوز به این فضاحت آمار شصت درصدی نرسیدیم
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      10 3
      عقده حقارت داری! آمریکا خوب باشه یا بد ربطی به ایران نداره
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    26 13
    اگه آمریکا اینقدر بده چرا فرزندان مقدس مسئولین مقدس نظام برای رفتن به آنجا سرو دست میشکنند.
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    33 17
    با همان رویی که شما دم از مستضعفین میزنید.
  • سعيد IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    2 0
    آمريكا جاي بديست آقازاده ها لطفا برگرديد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس