کد خبر 849536
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
 مادران باردار

مادران باردار در نقاط محروم که دریافت مناسب پروتئین و کربوهیدرات ندارند، باید به شدت لبنیات مصرف کنند.

به گزارش مشرق، دکتر شیرین نیرومنش در خصوص جدی گرفتن سلامت مادران باردار گفت:لازمه این که دوران بارداری به سلامت طی شود و نوزادی با وزن مناسب متولد شود،بستگی به عوامل مختلفی از جمله تغذیه دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین روش برای در امان ماندن از امواج موبایل

این متخصص زنان و زایمان افزود: در دوران بارداری دریافت مواد غذایی و مکمل‌ها باید به گونه ای باشد که مادر نه دچار سوءتغذیه و نه دچار اضافه وزن شود که اضافه وزن در مادران باردار امروزه به یکی از معضلات حوزه باروری تبدیل شده است.

نیرومنش گفت: میزان مصرف سبزی، میوه، پروتئین و افزایش تحرک در مادران باردار باید به شدت توجه شود و باید حداقل سه وعده میوه در روز مصرف کنند و همچنین مصرف ماهی باید جایگاه خودش را در رژیم غذایی داشته باشد زیرا توصیه می‌شود در هفته ۲ بار مصرف شود، اما متاسفانه سرانه مصرف ماهی در کشور ما بسیار پایین است.

این متخصص زنان و زایمان افزود: در مناطق محروم و دهک‌های پایین که مادران باردار جزو گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند و ممکن است به طور مناسب دریافت پروتئین، گوشت سفید، گوشت قرمز، سبزی، میوه و ویتامین نداشته باشند، باید لبنیات بیشتری مصرف کنند تا به رشد سلول‌های مغزی جنین آسیب نرسد، همچنین برای پیشگیری از سوءتغذیه مادران باردار باید در مدارس شیر توزیع شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قاسم US ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    0 0
    ببین به کجا رسیدیم این نکات برای کشور های افریقایی بود قبلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس