کد خبر 850389
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
طوفان یزد

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد در زابل به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید و موجب شد تا کیفیت هوای این شهر به محدوده شرایط بحرانی برسد.

به گزارش مشرق، علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته سرعت وزش باد در زابل به 94 کیلومتر بر ساعت رسید و موجب شد تا کیفیت هوای این شهر به 409 میکروگرم بر مترمکعب و در محدوده شرایط بحرانی برسد.

ملاشاهی افزود: در زاهدان نیز آسمان کمی ابری، گردوخاک و غبار آلود بوده که دید افقی به چهار کیلومتر و کیفیت هوا نیز در شرایط ناسالم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه همچنان وزش باد و گردوخاک در استان ادامه دارد، گفت: در شهرهای شمال استان وزش باد و گردوخاک رخ می‌دهد که در برخی نقاط همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

ملاشاهی ادامه داد: شنبه به صورت موقت شدت وزش باد کاهش خواهد یافت اما این شرایط به تناوب تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

طی ۷ ماه گذشته چقدر باران بارید؟

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: تا نیمه‌های هفته آینده نفوذ گردوغبار در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی دید را کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان گفت: هم اکنون آسمان استان کمی ابری و غبارآلود است در بعد از ظهر شاهد رشد ابر در نیمه شمالی استان هستیم که احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده در ارتفاعات شمال غرب استان وجود دارد.

ملاشاهی در باره وضعیت دمایی سیستان و بلوچستان نیز عنوان کرد: از فردا روند افزایشی دما را خواهیم داشت. اما از روز دوشنبه به تدریج دما در نیمه شمالی استان قدری کاهش خواهد یافت.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دریای عمان در نواحی شرقی به نسبت مواج است، افزود: در شبانه روز گذشته وضعیت آب و هوای دریای عمان صاف تا کمی ابری و مه آلود بوده و ارتفاع موج نیز به 140 سانتی متر رسیده است.

وی درباره شرایط دمایی استان نیز گفت: در 24 ساعت گذشته راسک و قصرقند با دمای 43 درجه سلسیوس گرمترین شهر و زاهدان با 17 درجه سلسیوس سردترین شهر استان بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس