جنوب ادلب.jpg

نیروهای ارتش سوریه درصدد هستند با پاکسازی کامل دشت «الغاب» و شهر راهبردی «جسرالشغور»، امنیت را به مناطق شمال شرق استان لاذقیه بازگردانند.

به گزارش مشرق، با آزادسازی تمامی مساحت تحت اشغال گروه های تروریستی در پایتخت سوریه و پاکسازی قریب الوقوع معدود نقاط آلوده در شمال استان حمص و جنوب استان حماه، نیروهای سوری و مقاومت خود را برای انجام عملیات بزرگ در شمال آماده می کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت عملیات بزرگی را برای پاکسازی مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی در استان ادلب و  استان حماه آغاز می کنند.

به گفته منابع میدانی، ارتش سوریه کاروانی از نیروها و تجهیزات سنگین خود را به پایگاه نظامی «جورین» در شمال غرب استان حماه انتقال داده است و در انتظار شروع فرمان عملیات هستند.

پاکسازی شهر راهبردی «جسر الشغور» در جنوب غرب استان ادلب و آزادسازی دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه در دستور کار نیروهای ارتش سوریه قرار دارد که یکی از سخت ترین عملیات ها به شمار می آید.

نقشه میدانی شمال غرب سوریه
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

نیروهای ارتش سوریه درصدد هستند با پاکسازی کامل دشت «الغاب» و شهر راهبردی «جسرالشغور»، امنیت را به مناطق شمال شرق استان لاذقیه بازگردانند و فشار را بر تروریست ها در مجور جنوبی و مرکزی استان ادلب افزایش دهند.

شهر راهبردی «جسر الشغور»، شاهرگ حیاتی عناصر تروریستی از استان های ادلب و حلب به سمت استان لاذقیه و شمال غرب استان حماه است و همین مسئله اهمیت آزادی این منطقه را چندین برابر کرده است.

به گزارش مشرق، روستاهای حومه جسرالشغور سال ۹۲ سقوط کردند و عناصر تروریستی در چند مرحله شانس خود را برای اشغال این شهر آزمایش کردند و در نهایت اردیبهشت ماه سال ۹۴ موفق به تصرف شهر شهر راهبردی جسرالشغور شدند.

پیشتر در روند سقوط دومینوار مواضع ارتش، گروه های تروریستی توانسته بودند مناطق مرکزی استان ادلب را به همراه دهها شهرک و روستای دیگر به اشغال خود دربیاورند و نقش منجی را برای مردم این استان بازی کنند.

با آزادسازی این دو منطقه مهم و راهبردی، تحرکات تروریست‌ها از شمال تا جنوب استان ادلب و شمال استان حماه (شهرک‌های خان شیخون، کفرنبل) به طور کامل رصد می‌شود و همین مسئله می تواند مقدمه ای برای پاکسازی این مناطق باشد.

در حال حاضر، حدود  ۴۵ درصد از مساحت دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه و در نزدیکی مرزهای شمال شرق استان لاذقیه در اشغال گروه های تروریستی است و شمارش معکوس برای آزادسازی این منطقه مهم آغاز شده است.

به گزارش مشرق، در مقطع فعلی دو گزینه پاکسازی مناطق شمالی (ادلب و حماه) و آزادسازی استان های جنوبی (درعا) برای ارتش سوریه وجود دارد و باید منتظر ماند در روزهای آینده پیشروی از کدام محور آغاز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    24 6
    اگر جسرالشغور را بازپس بگیریم و نواری در راستای مرز به سمت باب الهوی حرکت کنیم پشت نیروهای ترکیه هم خالی می شه در حالت شبه محاصره قرار می گیرن حتما روی رفتارهای ترکیه موثره .
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    24 12
    اردوغان داعش و دیگر طرفدارانت داریم میایم
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    7 2
    خوب ایران بدون اینکه گروههای مبارز و چریکی ضدامریکایی را در عراق سوریه فعال کند نمی تواند در برابر آمریکا وارد نبرد شود بهتر است ایران 1- بصورت تمرینی عملیات های استشهادی را علیه نیروهای امریکایی در سوریه و عراق حمایت کند 2- یا جریانات ضدآمریکایی را در عراق و سوریه حمایت کند 3- در داخل خاک اردن نیروهایی را حمایت کند تا عملیات استشهادی علیه منافع امریکا و اسرائیل انجام دهند و انها را در سوریه و عراق آموزش دهد تا اردن و کشورهای عربی حساب دستش بیاید
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      2 6
      خون تروریست در رگ هایت جاریست
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    5 5
    تنها راه حل سوریه متوقف نمودن اقدامات نمایشی و در عوض حمایت از منیف اشمرها واحمد قصیرهاست دیدید که روسیه به سوریه آمد اما برای فروش متحد قدیمی اش همانطور که کره شمالی را پیشتر به ثمن بخس فروخته بود
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    20 3
    1- چرا عبادی پرواز هواپیماهای متجاوز را محکوم و آنها را به شورای امنیت شکایت نمی کند 2- چرا مجلس عراق سکوت کرده 3- چرا مردم عراق و شهرهای شیعه علیه حضور نظامی و تجاوز آمریکایی ها راهپیمایی نمی کنند باید هر روزه راهپیمایی انجام بدهند 4- چرا عملیاتی استشهادی علیه اشغالگران آمریکایی اسرائیلی در عراق صورت نمی گیرد
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      2 5
      بیا برو خودتو منفجر کن احمق برای هیچ
  • ناشناس IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    18 0
    مستقيم از وسط استان ادلب يك برش بزنيد تا فوعه و كفريا. يا علي مدد!
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    24 6
    بعد از پاکسازی ادلب از تروریستها بسمت دیرالزور و شمال شرقی سوریه حرکت و کردهای امریکایی را سرکوب و پایگاههای امریکایی را بر خواهیم چید
  • امین IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    9 13
    استان هاتای ترکیه که مال سوریه بوده باید به سوریه برگرده باید حمله به خود خاک ترکیه بشه
    • US ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      3 3
      نام اصلیش اسکندرون است که پس از اشغال به هاتای نامش را تغییردادند
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      11 6
      قبل گرفتن استان هاتای ترکیه یه نگاه به شمال شرق سوریه کنید که توسط مزدوران کرد امریکایی اشغال شده.
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    2 0
    بنظر من اول جسرالشغور مهمتره ارتش سوریه باید اول بختشو در این منطقه امتهان کند چون استان درعا باتهدید جدی امریکا و همپیمانانش مواجهه میشه پس بهتره شاخ تریستها اول در اینجا شکسته بشه و گزینه فشار بر فوعه وکفریا که نقطه ضعف ایران و سوریه است کاسته میشه و درعا را برای موقع که مناسب دیدن وارد عمل بشن
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    1 0
    بنظر من اول جسرالشغور مهمتره ارتش سوریه باید اول بختشو در این منطقه امتهان کند چون استان درعا باتهدید جدی امریکا و همپیمانانش مواجهه میشه پس بهتره شاخ تریستها اول در اینجا شکسته بشه و گزینه فشار بر فوعه وکفریا که نقطه ضعف ایران و سوریه است کاسته میشه و درعا را برای موقع که مناسب دیدن وارد عمل بشن
  • Ali GB ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    1 1
    بهتر بود از دو جهت خان طومان و فرودگاه ابوظهور به سمت فوعه و كفريا پيشروي ميكردن.
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    1 8
    همتون خواب ديديد خير باشه . متاسفم براي شعور سياسي همتون چون هنوز در دوران بچگي سير ميكنيد و توي روياهاتون مثل جنگ ستاره ها داريد فكر ميكنيد ولي زماني بيدار ميشويد كه ديگه مجالي براي تفكر عاقلانه نداريد چون ديگه اونزمان پاي همتون لب گوره و پير شديد
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    3 11
    این نقشه من می بینم کار بشار اسد تمونه
  • NL ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    6 7
    مرگ بر ترکیه احمق مرگ بر پانترک احمق
  • NL ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    7 6
    کشور جعلی ترکیه کشور کثیرالملت و اشغالی آناتولیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس