به گزارش مشرق، فاطمه عباسی گفت: تأثیر اجرای کارزار رسانهای در بحث کاهش مصرف مواد مخدر ثابت شده است چرا که زمانی که کارزار رسانهای در بحث ماده مخدر شیشه در سه سال پیش انجام دادیم بسیاری از خانوادهها در این زمینه آگاه شدند.
وی ادامه داد: آگاهی خانوادهها و مردم از عوارض شیشه و درگیر شدن آنها از نظر مراقبتهای پیشگیری موجب شد تا مصرف ماده مخدر شیشه از رتبه دو به چهار تنزل پیدا کند.
عباسی گفت: در حال حاضر بیشترین مواد مخدر مصرفی تریاک، گُل، هروئین و شیشه هستند که بر اساس آگاهسازی خانوادهها شیشه در جایگاه چهارم قرار گرفت در حالی که قبلاً در رتبه دوم قرار داشت.
وی با اشاره به برگزاری کارزار رسانهای در مورد مصرف گل گفت: اکنون زود است که از تأثیرات این برنامه بر روی کاهش مصرف گل اظهارنظر کنیم اما این برنامه باید ادامه پیدا کند، مداخله علمی و به روز داشته باشیم که اثرگذار باشد.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: یک ماه از اجرای این برنامه میگذرد و روند آگاهسازی و مطلع شدن خانوادهها از عوارض مصرف گل بیشتر شده و اثربخشی طرح را نشان میدهد.