کد خبر 870856
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
محجوب

نماینده مجلس گفت: وزارت خزانه داری آمریکا با اعلام اینکه ۲۲ میلیارد دلار ارز کشور در دست مردم است، به دنبال باطل کردن این اسکناس هاست.

به گزارش مشرق، علیرضا محجوب امروز در کنگره سراسری «برند ملی؛ اقتدار ملی» افزود: این موضوع در صدر تصمیمات وزارت خزانه داری امریکاست و شخص رئیس جمهور امریکا نیز به جد آن را دنبال می کند که اگر به اطلاعات بنیادی برسد ابتدا این اسکناس ها را مشکوک و بعد باطل اعلام کند.

وی گفت: هدف امریکا از این اقدام حادثه سازی است تا باعث ایجاد تجمع برای فروش دلار و پس دادن این پولها بشود.

محجوب با اشاره به اتفاقاتی که در بازار افتاد، افزود: ­همه اتفاقات از زمانی آغاز شد که عده ای ارز 4200 تومانی دریافت کردند اما محصولات خود را بر اساس ارز 8 هزار تومانی به فروش رساندند.

وی گفت: اولین واکنش های بازار در این زمینه مربوط به ابزارهای منتهی به فضای مجازی، انواع گوشی ها و دستگاه های الکترونیک با واکنش وزیر ارتباطات نیز مواجه شد.

بیشتر بخوانید:

افشاگری جدید از اقدامات ترامپ

«طلبکاری»، استراتژی همیشگی جریان اصلاحات/ با تغییر رویکرد رئیس جمهور، اصلاح‌طلبان «عبور از روحانی» را کلید زدند

این نماینده مجلس افزود: ما باید برای حمایت از تولید علاوه بر تسهیل و تسریع تخصیص ارز از طرفی سختگیر باشیم و بدانیم اگر به تعهد خود عمل نکرده، رانت خواری کرده است و باید همه امتیازات و بدهی ها را از او اخذ کنیم.

محجوب با بیان اینکه هدف گیری مجلس و دولت حفظ تولید برای عبور از مشکلات است، گفت: در این حوزه نشان های تجاری و اهمیت دادن به کیفیت کالاها، تبلیغ آنها و معرفی درست کالاهای ایرانی اهمیت ویژه ای دارد، مجلس نیز باید در این زمینه مصوباتی داشته باشد تا شاهد شکل گیری نشان های تجاری مبتنی بر ملی و بین المللی باشیم.

 استفاده از علم و فناوری در تولیدات داخلی امری حیاتی است

معاون آموزش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه در تولیدات داخلی به اندازه کافی از علم و فناوری بهره نمی گیریم.

برات قبادیان امروز در کنگره سراسری برند ملی، اقتدار ملی با بیان اینکه کشور ما از نظر منابع انسانی در رتبه سوم دنیا قرار دارد و به لحاظ تعداد دانشجو یکی از بهترین ها در دنیا هستیم گفت: اما متاسفانه دانشگاه و صنعت در کشور یکدیگر را قبول ندارند و استفاده مناسبی از ظرفیت ها و فناوری در تولید نمی شود.

وی با اشاره به اهمیت برندسازی و معرفی کالاهای ایرانی در سطح جهان گفت: ماندگاری نشانه های تجاری بستگی به تاثیرگذاری آنها در سطح بین المللی دارد.
قبادیان تاکید کرد: بیش از صد هزار بنگاه تولیدی در کشور داریم که ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در آنها امری بسیار مهم و ضروری است .

وی افزود: کالاهای ایرانی باید دو ویژگی کیفیت و قیمت مناسب داشته باشند تا ماندگار شوند.
قبادیان همچنین با اشاره به نشانه های تجاری مطرح ایرانی در دنیا از جمله فرش ، زعفران و خاویار گفت: کشور ترکیه در سال 2018 یک میلیارد دلار بودجه برای تحقیق در زمینه فرش در نظر گرفته است که برای حفظ نشانه های تجاری خودمان نباید از موضوع تحقیق و توسعه غافل شویم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس