طراحی غرفه و ساخت یک غرفه نمایشگاه امروزه اهمیت بسیار زیادی برای اغلب شرکتها دارا میباشد. زیرا با تخصصی شدن نمایشگاهها در سالیان اخیر و خیل شرکتهادر هر نمایشگاه با موضوعات مرتبط باعث گردیده است که برخی از شرکتها با یک برنامه ریزی بسیار دقیق حضور پر رنگتری را در یک نمایشگاه از خود به نمایش گذارند. و این موضوع تنها به تولیدات آنها مربوط نمیباشد .
اینکه چگونه ارتباط مناسب تر و قوی تری با بازدید کنندگان برقرار کنیم یکی از دغدقه های مدیران فروش میباشد. در واقع اینکه چگونه تدبیری بیاندیشم که درصد بیشتری از بازدید کنندگان را جذب محصولاتمان و فعالیتهایمان کنیم یکی از مهمترین مسائلیست که پیش از حضور در یک نمایشگاه باید با آن اندیشد. برای داشتن بازدید بیشتر از غرفه خود باید تدابیری بیاندیشیم که بیشتر دیده شویم. در واقع باید از اصولی پیروی کنیم که بازدید کنندگان را به غرفه خود جذب کنیم .
اصل اول غرفه سازی: بسیار مهم در یک غرفه سازی نمایشگاه ی که باعث جذب بازدید کنندگان میگردد. نظم است که به غرفه یکپارچگی خاصی میبخشد و غرفه را از فضای سالن نمایشگاه جدا میسازد.
اصل دوم طراحی غرفه: احترام به شعور بازدید کنندگان است به طوری که بایستی شرایط لازم جهت حضور بازید کننده در غرفه به شکلی کاملا برنامه ریزی شده در دکوراسیون غرفه یا طراحی غرفه تعبیه شده باشد.
اصل سوم غرفه سازی: استفاده بهینه از فضای غرفه باید به گونه ای باشد که محصولات متناسب با اهمیتشان در کل فضای عمومی غرفه به صورت مناسب تقسیم شده باشد.
اصل چهارم غرفه سازی: بایست دکوراسیون غرفه متناسب با محصول به نمایش در آمده باشد. به طوری که اگر روی محصول خاصی تاکید داریم باید در طراحی غرفه نیز این موضوع را لحاظ کنیم.
اصل پنجم غرفه سازی: باید برای غرفه حریم هایی مشخص کنیم تا بتوانیم با مهمانان خاصی که به غرفه مراجعه میکنند مذاکرات مناسب را به همراه احترامی خاص صورت دهیم.
اصل ششم غرفه سازی : موقعیت قرار گیری غرفه سازی در نمایشگاه باید متناسب با محصول و فعالیت شرکت باشد.
اصول غرفه سازی و طراحی غرفه
اصل هفتم غرفه سازی: ابعاد غرفه میبایست ارتباط مناسبی با امکانات و دکوراسیون و بازدید کنندگان احتمالی از غرفه در نمایشگاه داشته باشد.
اصول غرفه سازی و طراحی غرفه
اصل هشتم غرفه سازی: سعی کنید در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاه خود از نمادها و مفاهیمی که متاثر از فلسفه شرکت میباشد استفاده کنید.
اصل نهم غرفه سازی: برای بهتر نمایش دادن محصولات شرکت بایست در دکوراسیون تعبیه شده هر محصول یک نور پردازی خاص متناسب و هماهنگ با دیگر اجزاء غرفه خود در نمایشگاه داشته باشید.
اصل دهم غرفه سازی: برای ایجاد یکپارچی در غرفه که به نوعی نشانگر تفکری منسجم و در اجزاء شرکت شماست از لحاظ ظاهری عوامل حاضر در غرفه دارای پوششی هماهنگ و یکپارچه باشند .
اصل یازدهم طراحی غرفه: برای داشتن غرفه ای با دکوراسیون متناسب و فوق العاده جلسه ای با مدیران فروش خود و طراحان غرفه خود ترتیب دهید تا در تاریخ نمایشگاه همه چیز برای یک حضور موفق آماده گردد.
اصل دوازهم طراحی غرفه: حتی نوع پذیرایی شما در غرفه از بازدید کنندگان و مهمانانتان میتواند باعث انعقاد یا عدم انعقاد یک قرار داد گردد.
اصل سیزدهم غرفه سازی: دکوراسیون غرفه و محل استقرار غرفه داران باید به گونه ای باشد که بازید کنندگان در مدت حضور در غرفه شما احساس آرامش کنند.
اصل چهاردهم غرفه سازی :در دکوراسیون غرفه نمایشگاه خود بایستی فضایی مناسب جهت مذاکرات مهمی که نیاز به آرامش خاص به دور از هیاهو های نمایشگاه دارد را تعبیه کنید.
اصل پانزدهم طراحی غرفه: استفاده از میز و صندلی و مبلمان مناسب تاثیر بسیاری ابتدا بر غرفه داران خود و بطبع بر برخورد آنها با بازدید کنندگان غرفه میگذارد.
اصل شانزدهم طراحی غرفه: برای یک حضور موفق در یک نمایشگاه غرفه خود را به یک مکان خاص تبدیل کنید. از مشاوران و طراحان کمک بگیرید تا بهترین شرایط را برای بازدیدکنندگانتان مهیا کنید.
تعمیرات و بازسازی ساختمان
ضیافت ها و شیوه زندگی مجلل مهم ترین بخش هستی شان بود و از این رو این امر را در آرایش خانه هایشان متجلی می ساختند. برخلاف رومیان، یونانی ها در زمینه دکوراسیون داخلی چندان شهره نبودند و شهرت اصلی شان به خاطر سبک معماری فوق العاده شان است که هنوز هم در شهر اتن قابل ملاحظه است.
پس از سقوط امپراطوری رم و اشاعه مسیسحیت، سبک سرد و صومعه مانند بر دکوراسیون داخلی خانه ها حکم فرما شد. شیوه های کلاسیک، آزادی طراحی، زیبایی دوستی و تجمل پرستی رومی جای خود را به تخته های تیره و خانه های بی تزیین دادند.
گرچه هنرمندان دوران گوتیک (که متاثر از معماری سلجوقیان ایران بودند)، سعی کردند تا حدی از این بی پیرایگی بکاهند، اما عملا این سبک تا زمان ظهور رنسانس حکم فرما بود. با تولد دوباره آزادی های هنری، زیبایی و تزیین، مجددا به خانه ها بازگشت. تعدد هنرمندان به نامی که پس از رنسانس با آن ها روبرو می شویم، بازسازی ساختمان خود گواهی بر این امر است.
در ملل شرقی نیز علاقه دکوراسیون داخلی زیبا کاملا اشکار است. مبلمان و تزیینات چینی، فرش های ایرانی، صدف کاری های ژاپنی و مجسمه ها و نقاشی های پررنگ و لعاب هندی، همه نشان دهنده علاقه به این ملل به زیباسازی فضای زندگی شان است.
گرچه سبک دکوراسیون داخلی شرقی با شیوه غربی آن تفاوت های بسیاری دارد. با این همه اگر علاقمندید تا به عنوان یک دکوراتور داخلی حرفه ای به کار مشغول شوید، بهتر است پیش از هرکاری به مطالعه دقیق و کامل تاریخ هنر و معماری بپردازید تا کاملا با انواع سبک ها و شیوه های مرتبط با این حرفه آشنا شوید. بسیاری از طراحان داخلی سرشناس، سبک ها و مبلمان هایی را به نام خود به جا گذاشته اند.