کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا، ران پائل، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را اقدامی جنگی نامید و بستن تنگه هرمز توسط ایران را کاری «کاملاً منطقی»‌ به شمار آورد.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، ران پائل، کاندیدای ریاست جمهوری 2012 آمریکا، طی اظهاراتی در آیوا بیان داشت که تحریم‌های غرب علیه ایران «اقدامی جنگی» است که به احتمال زیاد منجر به یک جنگ واقعی خواهد شد.

وی گفت که ایران با بستن تنگه هرمز اعتراض خود را نسبت به این تحریم‌ها نشان خواهد داد و افزود که اقدام ایران در بستن این تنگه استراتژیک مهم، «کاملاً منطقی» است چرا که ایران چاره دیگری ندارد. وی گفت: «به نظر من راه‌حل این موضوع این است که ما سرمان در کار خودمان باشد.»

وی همچنین افزود: «اگر تنگه هرمز بسته شود، کل این مسئله مالی می‌تواند بر سر خود ما خراب شود. در صورتی که قیمت نفت در عرض یک یا دو ماه دو برابر شود چه اتفاقی می‌افتد؟»

پائل همچنین پیش‌تر تصریح کرده بود که هرگونه حمله نظامی به ایران سبب ایجاد بحران اقتصادی در داخل خود آمریکا می‌شود.

البته این اظهارات پائل مورد خوشایند جنگ‌طلبان آمریکایی و لابی‌های صهیونیستی واقع نشده و آنها وی را به باد انتقادات شدیدی گرفته‌اند. در یکی از این نمونه‌ها، نیو همپشر، وب‌گاه رسمی دولت آمریکا، وی را «فردی خطرناک» نامید که دائماً دست به «یاوه‌گویی» می‌زند و از رأی‌دهندگان خواست تا از رای دادن به وی امتناع ورزند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز با انتقاد از ران پائل، به نقل از تیمسار سابق آمریکا اریک دوندرو نوشت: «ران پائل نه یک ضدیهودی بلکه یک ضداسرائیلی است.» در همین راستا، ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه آمریکا نیز وی را شخصی «افراطی که از جریان اصلی به دور است» معرفی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حامد ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    0 0
    سلام ایول ایران باید سریعا لابی خودش در امریکا را برای حمایت مالی و معنوی این شخص فعال کنه تا روی کار بیاید باید سریع بجنبیم تا دیر نشده ممنون
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    0 0
    اینم از خودشونه. ساده ایید هاااااا
  • ژانوارژان ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    0 0
    فقط خداوند ميداند در پس ذهنها چه ميگذرد.ولي اگه اين آقا هم نميگفت ما خودمون بيكار نشستيم ولي بازهم بخاطر شجاعتش تحسينش ميكنم .اگه حرفاش تظاهر و ريا نباشه
  • محسن ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    0 0
    نخیر آقا ؛ اوبامارام می گفتیم او با ماست ! پالون همونه ، "خر" نشون داده عوض نمیشه ...
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    0 0
    اینا فیلمشونه عین حکایت اوباما، اینجوری میکنند تا چهره جدیدی از آمریکا نشون بدند بعد که رای آورد مشخص میشه که بین صهیونیسم ها از همه وحشیتر خود این مردک پائل...
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    0 0
    و شما هم چقدر سریع ،خام این حرفها شدید...
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    0 0
    نمیشه فعلا نظری داد ما تو انتخابات قبلی آمریکا فکر می کردیم که اوباما از اون یکی کاندیدا بهتره آخرش تو زرد از آب در اومد اینا اکثرا شعاره
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    0 0
    متاسفانه در یک ایالت سوم شد نفر اول و دوم هر کدود 25% این 21% ولی مواضع خیلی بی سابقه ای گرفته
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    0 0
    چقدر زود قضاوت میکنید ! باید حواسمون جمع باشه. همین فرد میتونه خیلی کارا بکنه
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    0 0
    تله است
  • مصلح ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    0 0
    اگه این رئیس جمهور بشه . . . ضد انقلاب به لجن کشیده میشوند و جریان کلی عالم تغییر میکنه
  • حسین ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    0 0
    این آقا هم مثل بقیه است هیچ فرقی نداره، مهم نیست که ایشون رای بیارند مهم اینه که تمام مردم آمریکا رای بدن، چه مخالف جنگ چه موافق جنگ! کار ایشون بیشتر یه نظر سنجی عمومی از مردم آمریکاست، هرچقدر که ایشون رای بیارند معلوم میکنه رسانه های آمریکا چطوری کار کردند آیا تونستند ذهن مردم رو بطرف اهداف خودشون بکشونند. اگر ایشون به عنوان رئیس جمهور انتخاب بشند که بعیده، نگیم 180 درجه ، 170 درجه ای تغییر مواضع میدند. عجیب نیست که ایشون با این اظهارات تونسته به عنوان نامزد انتخاب بشه، چون این اظهارات جزو طرح اونهاست.
  • 37038 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    0 0
    جالبه
  • کورش ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    0 0
    اگر رای نیاورد ایران باید بر طبل تقلب بکوبه:D ولی حیف این وزارت امور خارجه ما ضعیف عمل میکنه. هرکی ضد اسرائیلی باشه افراطی هستش ولی اگر کسی 1 میلیون انسان در سال بکشه اصلا افراطی انجام نداده
  • س ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    0 0
    چرا نظرات مؤخّر رو پخش نمیکنید؟
  • علی کوشا ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    0 0
    با سلام. حق با حامده. ما نباید با آمریکا به صورت یک حقیقت منسجم و متحد برخورد کنیم. بلکه باید در درون آمریکا روی نقاط قوتمان تأکید کنیم. معنای سیاست خارجی فعال (غیرمنفعل) این نیست که آمار مسافرت های وزیر خارجه را مطرح کنیم!
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    0 0
    سلام اسم درست این فرد ران پُل است. ثانیا الان بدترین شایعه ای که ممکنه برای این فرد ایجاد بشه اینه که ایران از اون حمایت می کنه. همین الان به خاطر سیاست خارجی غیر مداخله جویانه ای که اعلام کرده حدود بیش از 40% امریکایی ها اعلام کرده اندکه هرگز به او رای نمی دهند( نفر اول تمام نامزدها در رای ندادن). در اولین ایالت در انتخابات جناحی در آیووا حدود کمی بیش از 20% رای آورد. به اتفاق، همه نامزدهای دیگه او را خطرناک قلمداد کرده اند و تمام رسانه های اصلی امریکا ( از هر دو حزب) یا سعی بر نادیده گرفتن او دارند یا تخریب تمام عیار او. تمامی تحلیلگران تلویزیونی و رزونامه های اصلی سیاست های اعلامی او را رد می کنند. در آیووا او نفر سوم شد. نفر اول میت رامنی با 24% بود که یک مسیحی مورمون است( گروهی از مسیحیان که اعتقاد دارند که جوزف اسمیث یک کشیش قرن نوزدهمی وحی شد که کتابی به نام "کتاب مورمون"در فلان جا خاک شده و باید مسیحیان برای آمدن مسیح به آن مراجعه کنند، او را پیامبر قلمداد کرده اند و تا امروز هنوز پیامبر دارند و ... آنها سعی کردند که زایون را در همان قرن 19 در امریکای شمالی بسازند. فرق دیگر مسیحی آن ها را مسیحی نمی دانند.) نفر دوم با اختلاف 8 رای ریک سنتُرُم هست که بسیار نزدیک به اِوانجلیست هاست. هنوز جامعه ی امریکا کاملا درد لازمه را حس نکرده اند تا سیاستهای ران پل را بتوانند هضم کنند شمن این که سیاست های اقتصادی ران پل بر حذف فدرال ریزرو و پنج وزارت خانه و حرکت به حذف همه ی بیمه های دولتی (که همه مجبورم ماهانه برایش پول پرداخت کنند). بازگشت به پول با استاندارد طلا و نه پول "فیات" از اهداف اوست. با این سیاست به جز کسانی که در نجارت طلا هستند، از میان ثروتمندان، مابقی بر علیه او خواهند بود یعنی حتی اگر مردم امریکا او را انتخاب کنند، تمام کنگره، سنا و غولهای بانکی بر علیه او خواهند بود. او قصد دارد تمام سربازان امریکایی را از همه ی کشورها حتی آلمان و ژاپن به امریکا برگرداند و پایگاههای خارج از امریکا را ببندد و این یعنی اعلام جنگ علیه صنایع نظامی امریکا. تا امریکایی ها درد سیاست های دولتی خودشان در 40 سال اخیر را کاملا حس نکنند ذهن مسمومشان اصلاح پذیر نیست و ران پل بیش از 30 درصد در حالت خوش بینانه رای ندارد. تنها راه اصلاح امریکا سقوط اقتصادی امریکاست و تنها در آن حالت است که حس تعصبانه ی استثنایی بودن امریکایی ها از میان قشر حاکمشان رخت خواهد بست به عبارت دیگر شرایط باید مجبوران کرد وگرنه اگر پای حرف همه ی قشر حاکم بنشینید متوجه خواهید شد که به طرز عمیقی ذهنشان در این ذهنیت غرق شده که امریکایی ها و روش امریکایی برترند و امریکا "باید" "جهان آزاد" را رهبری کند و "باید" "برای حفظ منافع آن از نیروی نظامی هم استفاده کند". امثال ران پل بسیار در اقلیت قشر حاکم اند و قشر غیر حاکم یا بی تفاوت اند یا بی اختیارند و یا هنوز از تاثیرگذاری معنا دار بی بهره اند (جنبش اشغال وال استریت هنوز نتوانسته حرکت لازمه را ایجاد کند.) فقط توجه کنید که به صورت پیش فرض ایران کشوری دشمن حساب شده و قطعا آخرین چیزی که ران پل ممکن است نیاز داشته باشد حمایت ایران است.
  • محمد ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    0 0
    بالاخره یک عاقلی توی اینها پیدا شد که حرف حساب سرش میشه که بقیه ردش کردند پس کدومشون عاقلترند ؟ پیدا کنید پرتقال فروش را.
  • فضول ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    0 0
    حامد جان اینا همشون در نهایت هدفشون حفظ منافع آمریکاست و دلشون به حال ایرانیا نمیسوزه اینم این حرفا رو زده که بعضی ها خر بشن بهش رای بدن مگه اوباما ندیدی قبل انتخاباتش چی میگفت ! اصن مگه رئیس جمهور خودت نمیخواست سفرتو نفتی کنه ؟!
  • ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
    0 0
    یکم ساده لوحانس این فکر ...ج اف کندی رو یادتونه که ؟؟
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
    0 0
    می دونید جورج بوش در دور اول 80% رای مسلمانان امریکا را به خود جذب کرد. آیا می دانید شعار او شیاشت خارجی متواضعانه بود... ساده انگاریست خیال کنیم با یک رئیس جمهور، امریکا عوض میشه. درد امریکا به جز با سقوط اقتصادی شروع به دوا شدن نخواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس