نصف عفرین.jpg

نیروهای ارتش ترکیه درصدد هستند حومه شمالی شهر عفرین را در شمال غرب استان حلب به بهانه ساخت پایگاه های نظامی از وجود غیرنظامیان تخلیه کنند.

به گزارش مشرق، خبرها از شمال سوریه حاکیست، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات به بهانه نظامی کردن مناطق اشغالی، ماجراجویی جدید را در دستور کار قرار داده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده از منابع میدانی، نیروهای ارتش ترکیه و گروه تروریستی درصدد هستند حومه شمالی شهر عفرین را در شمال غرب استان حلب به بهانه ساخت پایگاه های نظامی از وجود غیرنظامیان تخلیه کنند.

به گفته منابع میدانی، خانواده های گروه های تروریستی که پیشتر در این مناطق مستقر شده بودند هم شامل این قانون می شوند و باید این مناطق را ترک کنند تا فضا برای اقدامات مخرب ارتش ترکیه فراهم شود.

براساس اعلام نیروهای ارتش ترکیه و گروه های تروریستی، غیرنظامیان باید از شهرک های حومه شمالی عفرین از جمله «زعره، خلیل، علی کار و هیاملی» خارج شوند؛ این شهرک ها در نزدیکی مرزهای ترکیه واقع شده اند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات اهداف دولت ترکیه در این محور اشاره کرد و گفت: آنکارا درصدد است با ساخت پایگاه های نظامی و تغییر بافت جمعیتی شهرک ها، حومه شمالی شهر عفرین را در یک تجاوز آشکار به خاک خود الحاق کند.

این منبع میدانی با بیان این که دولت ترکیه به دنبال امتیاز گیری بیشتر از دولت سوریه در مذاکرات سیاسی است، گفت: الحاق این مناطق مرزی به خاک ترکیه برخلاف قوانین بین المللی است.

وی با توضیح این که حتی به مردم این شهرک ها اجازه داده نمی شود وسایل خود را از مناطق اشغالی خارج کنند و فقط به آنان دستور خروج داده شده، افزود: دولت ترکیه تلاش می کند با ساخت مدارس و تکمیل زیرساخت های منطقه، مقدمات را برای ورود شهروندان خود آماده کند.

در حال حاضر، وضعیت در مناطق اشغالی در حومه شمال شهر عفرین امنیتی گزارش شده و نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی میزان بازرسی ها را در ایستگاه های ورودی شهرک ها افزایش داده اند.

به گزارش مشرق، همزمان با تحرکات نیروهای ارتش ترکیه در مناطق اشغالی شمال غرب استان حلب، گروه تروریستی هیات تحریر الشام (جبهه النصره)   درصدد حمله به نیروهای ارتش ترکیه و تروریست های موسوم به سپر فرات در حومه شهر عفرین است تا دامنه نفود خود را در این محور افزایش دهد.

براساس اطلاعات به دست آمده، سرکرده های میدانی هیات تحریر الشام جلسات و نشست های مختلفی را هم با تروریست های داعشی برگزار کرده اند و در تلاش هستند از کمک آنان در این محور استفاده کنند؛ قابل ذکر است تروریست های داعشی مدتی قبل موفق شدند از زندان های تروریست های فیلق الشام در منطقه جندریسه (جنوب غرب عفرین) فرار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    25 60
    یعنی این همه شهید دادیم که آخرش ترک ها سوریه رو تجزیه کنند؟
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      غلط کرده ترکیه ملعون! مطئمن باشید خون پاک شهدا به ثمر خواهد نشست و محور مقاومت سوریه رو از لوث وجود ترکیه و امریکا و ی پ گ و النصره و... پاکسازی خواهد کرد
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      روسيه و تركيه بين خودشون سوريه و تقسيم كردن و تمام.روسها هميشه از ما استفاده ابزاري كردن .روسيه هيچ وقت تركيه رو ول نميكنه تا بچسبه به ما چون تركيه كشور بانفوذي هست نسبت به ما.اينم ثابت شده تو اين سالها.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    چه خبر از ادلب؟
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      بزودی سگهای وهابی عرتش عازاد و النصره و بوزگوردی رو به سزاشون خواهیم رسوند و تروریستها و حامیانشون و طرفدارانشون به خفت و ذلت خواهند افتاد
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    عثمانی مشخص بود همچین هدفی داره، اما غلط کرده هم خودش هم بوزگوردهای زوزه کشش! قطعا تمام خاک سوریه متعلق به دولت این کشوره و اگر طورکیه جعلی بخواد غلطی بکنه عنکاراو عیستانبول رو هم از دست خواهد داد
    • US ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      تو نگران تروریستهای شلوار بادکنکی باش که مزدوری امریکا رو میکنند و سوریه را اشغال کردند البته سراغشان واهیم رفت مثل بارزانی که مثل موش از کرکوک انداختیم بیرون انها را هم بیرون می اندازیم
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      تو نگران خودن باش بوزگوردی! چون برای ما هیچ فرقی بین سگهای مزدور عردوغانی النصره و عرتش عازاد با ی پ گ عامریکایی نیست! قطعا تمام خاک سوریه رو از لوث وجود تروریستها پاکسازی میکنیم، لعنت به هرچی نژاد پرست قوم گرای مزدور اسرائیله از پانترک بوزگوردی تا پانکرد و پان عرب و پان ایرانیست
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      ما سراغ همه نژاد پرستها خواهیم آمد، از بوزگورد پانطورچ عردوغانی مزدور اسرائیل تا پانکرد و بقیه قوم گریان عقب مانده نژاد پرست! اما مطلب مربوط به غلطای اضافه طورچیه حرامزاده است که ان شاء الله بزودی طومار خودش و نوچه های بوزگورد بی ریشه اش رو خواهیم پیچید
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      تروریست تروریسته بچه قرتی! چه شلوار بادکنکی بارزانی باشه چه بی شلوار بی ریشه پانطورچ بوزگوردی! ریشه همه اینها بر می گرده به رژیم سفاک صهیونیست و رفیق جنایتکارش آمریکا، که بزودی حساب خودش و نوچگان قوم گرای نژاد پرستش رو خواهیم رسید
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    25 7
    عفرین هم همانند جولان است. خاک اهمیت ندارد. مهم تر از خاک، ملت یک کشور است که مصمم باشد خاکش را باز پس بگیرد و آن هم با عزت و افتخار و کرامت. خداوند حافظ اسد رئیس فقید جمهوری عربی سوریه را رحمت نماید که می گفت حاضر نیست خاک سوریه را در جولان اشغالی پس بگیرد ولی عزت و کرامت ملت سوریه را سر آن بدهد.
  • ali IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    32 11
    به فرض مثال این اتفاق در سرزمین ایران رخ داده بود بلایی سر خردوغان و سربازنش می آوردیم که در تاریخ ثبت بشه
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    20 3
    عفرین یک خطر برای سوریه وایران و ترکیه است اما اشغال عفرین توسط ترکیه بهانه برای ادامه اشغالگری امریکا در سوریه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس