سید حسن خمینی احمدی نژاد

هر چه به مقطع انتخابات سال آینده مجلس نزدیک‌تر می‌شویم، تواتر وقوع «عجایب سیاسی» بیشتر خواهد شد و «منافع» سیاسی مشترک، نمونه‌های بیشتری از «جمع اضداد» را در عرصه سیاست کشور رقم خواهد زد.

سرویس سیاست مشرق- دنیای سیاست، دنیای «عجایب» است و این مساله در همین ایران ما بیش از سایر نقاط دنیا صدق می کند. چندان بی‌راه نیست که در افواه عامه‌ مثل‌هایی با این مضمون که «سیاست، پدر و مادر ندارد» بسیار محبوب است.

باز به مانند ادوار گذشته، به یک انتخابات که نزدیک می شویم، این «عجایب» بسامد بالایی پیدا می کند و به طرز فزاینده‌ای رخ نمایی می‌نماید. باز انتخابات صحنه‌هایی از گسست‌ها و پیوست‌ها میان نیروهای سیاسی رقم می زند که در دل آن، اضداد دیروز، به موتلفان امروز تبدیل می شوند و موافقان و رفیقان دیروزی، به دشمن خونی امروز.

در ۱۴ خرداد ۱۳۸۹، در فضای ملتهبی که از انتخابات خرداد سال قبل از آن، به واسطه فتنه‌انگیزی‌ها در جامعه وجود داشت، وقتی «سیدحسن خمینی» در مراسم بیست و یکمین سالگرد رحلت حضرت امام(ره) در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب پشت تریبون رفت تا سخنرانی کند، بعد از گفتن جملاتی، سخنرانی او با شعارها و فریادهای جمعیتی که هواداران رییس جمهور منتخب مردم، محمود احمدی‌نژاد، خوانده می شدند، قطع شد.

پیش از این رویداد، بنا بر برخی گزارش ها که در همان زمان در رسانه‌ها منتشر شد، محمود احمدی نژاد که سخنران قبل از سیدحسن خمینی بود، آن اندازه سخنان خود را طول داد که نوبت به سید حسن نرسد.[۱]

بعد از آن ماجرا، موج مظلوم‌نمایی رسانه های اصلاح‌طلب در دفاع از حرمت «نوه‌ی امام(ره)»، به راه افتاد و چهره‌های اصلاح‌طلب حملات تندی به رییس جمهور وقت، مسوولان دولتی و طرفداران رییس جمهور وقت بابت ناتمام ماندن سخنرانی سید حسن خمینی انجام دادند.

اما گردونه روزگار چرخید و چند سالی از آن ماجرا گذشت و در همه سال‌هایی که گذشت، اصلاح‌طلبان و شیوخ ایشان از هیچ فرصتی برای تخطئه دوران دولت‌های نهم و دهم نگذشتند. تعابیری چون «تخریب همه‌جانبه کشور»، «آواربرداری از میراث احمدی‌نژاد»، «غارت منابع کشور»، «تدلیس سیستماتیک»، «رفتن کشور به شرایط ته دره در دوران احمدی‌نژاد» و... ده‌ها تعبیر تند (و در بسیاری مواقع نامنصفانه) از سوی اصلاح‌طلبان نثار میراث دولت‌های نهم و دهم شد.

اما به ناگهان، از دو سه سال پیش، در پس پرده، ماجرا تغییراتی کرد. محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) حضور یافت و از روند توسعه و بازسازی آن بازدید کرد. این در حالی بود که بعد از ماجراهای حرم امام(ره) در سال ۸۹، سیدحسن سه سال پشت هم حاضر نشد میزبان احمدی‌نژاد و همراهان او در حرم مطهر باشد.

اما در سال ۹۳، محمود احمدی نژاد که حمید بقایی نیز وی را همراهی می کرد، در جریان بازدید از روند بازسازی و توسعه حرم،  با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی دیدار داشت و اندکی بعد نیز در نامه ای به او به عنوان تولیت آستان امام راحل، مجموعه هدایای دوران ریاست جمهوری خود را به این موزه و آستان اهدا کرد   .

اما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، اخباری منتشر می شد که از نزدیکی بیشتر طیف احمدی‌نژاد با بیت حضرت امام(ره) خبر می داد. سایت اصلاح‌طلب انصاف نیوز، در یادداشتی اختصاصی از «عباس امیری فرد»، از نزدیکان سابق محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی، به تاریخ ۱۹ اسفند ۹۵ نوشت:

" دکتر احمدی نژاد با این که می داند بقایی صد درصد از طرف شورای محترم نگهبان ردصلاحیت می شود تمام قد پشت آن و حتی پشت صحنه با هدایت دکتر شیخ الاسلام و دکتر سیدحسن موسوی و دکتر ذبیحی و جوانفکر را وادار کرده که بروند در ساختمانی که از سیدحسن خمینی تحویل گرفته و متعلق به دفتر نشر آثار امام است واقع در خیابان شاهین شمالی، خ بهار، کوچه آسمان{مستقر شوند} در ستاد برای فردی که یقینا و صد درصد ردصلاحیت می شود و نمی دانیم به چه انگیزه ای حمایت می کند، تعجب از سیدحسن خمینی است که چرا این ساختمان متعلق به دفتر نشر امام را از اینها پس نمی گیرد؟"[۲]

 

در ۱۱ اردیبهشت ۹۶، مشرق در گزارشی با عنوان «ماجرای معامله حسن خمینی با احمدی‌نژاد و یارانش چیست؟»، از شکل‌گیری روابطی میان طیف احمدی‌نژاد با سیدحسن خمینی خبر داد. در آن گزارش آمده بود که ساختمان مجهزی در منطقه جنت‌آباد تهران، متعلق به آستان حضرت امام خمینی(ره)(که تولیت ان با سیدحسن خمینی است) از سال ۹۲ در اختیار تیم مدیریت دانشگاه غیرقانونی «ایرانیان»(با محوریت حمید بقایی) قرار گرفته بود:

" طبق شواهد، حسن محسنی کرهرودی (از نیروهای تحت امر بقایی) به نمایندگی از دانشگاه ایرانیان، این ملک را در قالب یک قرارداد به مبلغ ماهیانه ۴۵ میلیون تومان از آستان امام خمینی (ره) اجاره می‌کند. مبلغی که شنیده‌ها حکایت از آن دارد که هیچ‌گاه پرداخت نشد.

اگرچه این قرارداد یک سال دیگر نیز تمدید می‌شود ولی برخلاف اینکه یاران احمدی‌نژاد مدعی شده بودند آستان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۹۴ این ساختمان را پس نگرفته و تا سال ۹۶ ساختمان جنت‌آباد به مدت ۴ سال از ۹۲ تا ۹۶ در اختیار تیم احمدی‌نژاد بوده است."[۳]

ساختمان وابسته به آستان امام(ره) در جنت آباد که در اختیار تیم بقایی بود

در همین زمینه بخوانید:

ماجرای معامله حسن خمینی با احمدی‌نژاد و یارانش چیست؟+ تصاویر

همان زمان امیری فرد، که زمانی نزدیک‌ترین فرد روحانی به احمدی‌نژاد خوانده می شد، در یادداشت دیگری برای انصاف‌نیوز در ۲۴ اسفند ۹۵، خبر از تلاش احمدی‌نژاد و مشایی برای دیدار با سیدمحمد خاتمی داد. در همین یادداشت، امیری‌فرد مدعی شد که حمید بقایی دیدارهایی در دفتری واقع در خیابان وزراء تهران با خانم فاطمه هاشمی (دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی) داشته و بنا بود که دیدارهایی با واسطه‌گری بقایی، میان احمدی‌نژاد و مرحوم هاشمی رفسنجانی هم صورت بگیرد.[۴]

امیری فرد با احمدی‌نژاد
امیری فرد و اسفندیار رحیم مشایی

طبق برخی گزارش‌ها، بسامد دیدارهای طیف احمدی‌نژاد و نزدیکان سیدحسن خمینی در هفته‌های اخیر بالاتر رفته است و خبر از شکل‌گیری خطوط جدیدی در سیاست ایران می دهد.

در همین راستا باید به فعال شدن فردی به نام دکتر «مهدی خزعلی» هم اشاره کنیم. مهدی خزعلی، فرزند مرحوم آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی(که پدر ایشان در اواخر حیات از  این فرزند و فعالیت های او ابراز برائت کردند)، یکی از آن «اصلاح طلبان» دوآتشه و رادیکال محسوب می شود که بعضا نوع اقداماتش از سنخ ضدانقلاب قسم خورده است.

او روابط بسیار نزدیکی با مدیر کانال تلگرامی ضدایرانی «آمدنیوز» (که اسناد وابستگی آن به سعودی‌ها و صهیونیست‌ها، مدت‌هاست از پرده بیرون افتاده) دارد و با تشکیل محافلی چون «سرای قلم»، به فعالیت‌های ضدامنیتی می‌پردازد.

مهدی خزعلی

او کسی است که در همان سال‌های نخست ریاست جمهوری احمدی‌نژاد چنان خود را مخالف او می نمایاند، که اولین بار در سال ۸۷ مدعی شده محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور وقت ایران، یک فرد «ِیهودی» با نام خانوادگی اصلی «سبورجیان» است![۵] او بارها در مصاحبه با تلویزیون‌های فارسی‌زبان ضدانقلاب مانند «صدای آمریکا» و حتی تلویزیون سلطنت‌طلب «پارس»، احمدی‌نژاد را فردی «روانی»[۶] و حتی «قاتل» مرحوم کاظم سامی(اولین وزیر بهداری بعد از انقلاب)[۷] خواند. مهدی خزعلی به واسطه فعالیت‌های فتنه‌گرانه و ضدامنیتی خود در آشوب‌های سال ۸۸، بازداشت شده بود. گفتنی است که رابطه دوستی او با «سعید امامی»، متهم ردیف اول پرونده قتل‌های زنجیره‌ای در سال ۷۷(که در زندان دست به انتخار زد) هم داستان معروفی است.[۸][۹]

حال، خبرها حکایت از رفت و آمد مکرر همین فرد(با سوابق مشکوک) با طیف احمدی‌نژاد دارد و «عبدالرضا داوری»(از حواریون احمدی‌نژاد که داستان پرونده مالی او در دوران ریاست بر صندوق بازنشستگی مس هم حکایتی خواندنی است) چند باری در کانال تلگرامی خود خبر از دیدارهای خود با خزعلی داده است.

عبدالرضا داوری، از حواریون احمدی‌نژاد و مشایی
داوری و خزعلی در موسسه «سرای قلم» وابسته به خزعلی

بیشتر بخوانید:

اصلاحات «جامعه محور»؛ اسم رمز اردوکشی خیابانی/اصلاحات به دنبال یارگیری از «مستضعفین»

وقتی «احمدی‌نژاد» با «آخوندی» هم‌صدا می‌شود!/ چگونه می‌توان از «عدالت‌گرایی» به «نولیبرالیسم» رسید؟+فیلم و عکس

 از سو دیگر، حدود سه هفته پیش، برخی کانال‌های تلگرامی از دیدار سه ساعته مهدی خزعلی با محمود احمدی‌نژاد در دفتر رییس جمهور پیشین در ولنجک داده اند، خبری که از سوی احمدی‌نژاد، مهدی خزعلی یا هواداران احمدی‌نژاد تکذیب نشد.

در جریان علم کردن ماجرای قتل یا خودسوزی فردی به نام مرحوم «فرشید هکی»، طیف اطرافیان احمدی‌نژاد، به ویژه شخص عبدالرضا داوری با همراهی «مهدی خزعلی»(که از ۸۸ به این سو شنیع‌ترین و زننده‌ترین اتهامات را از تریبون رسانه‌های وابسته به بیگانه، به نظام جمهوری اسلامی وارد کرده) در تلاشی بسیار خائنانه و ضدمیهنی، تلاش کردند این قتل را به نظام اسلامی منتسب کنند تا عربستان سعودی که زیر فشار افکار عمومی جهانی بر سر ماجرای قتل جمال خاشقجی در حال له شدن بود(و البته هنوز هم هست)، فرصتی برای بازیابی و تنفس پیدا کند.

الغرض، به نظر می رسد که هر چه به مقطع انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی نزدیک‌تر می شویم، تواتر وقوع این «عجایب سیاسی» بیشتر خواهد شد و «منافع» سیاسی مشترک، نمونه‌های بیشتری از «جمع اضداد» را در عرصه سیاست کشور رقم خواهد زد.


[۱] https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-۱۴۸۶۶

[۲] http://www.ensafnews.com/۵۴۵۶۸

[۳] https://www.mashreghnews.ir/news/۸۰۳۹۱۲

[۴] http://www.ensafnews.com/۵۴۸۴۹

[۵] https://www.balatarin.com/permlink/۲۰۰۹/۷/۱/۱۶۴۱۶۶۱

[۶] https://www.youtube.com/watch?v=-Xm-OhXUmZw&feature=related

[۷] http://aftabnews.ir/vdcf۱md۱.w۶dxtagiiw.html

[۸] http://aftabnews.ir/vdcbg۹bw.rhbsgpiuur.html

[۹] http://www.ensafnews.com/۴۶۶۶۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    افرین خیلی گزارش جالبی بود
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      27 60
      احمدی نژاد باید فورا در ملاعام اعدام بشه با ضرب شلاق .
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      67 11
      عجب اوضاعیه
    • AE ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      74 10
      یه روده راست تو شکم این سیاستمدارا نیست
    • AE ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      46 8
      دقیقاً
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      توی سریال مختار جاییش خیلی آموزنده بود اونجاش که رفاعه بن شداد(جانشین سلیمان سرد خزاعی فرمانده نهضت توابین)چون دلیل مختار را درک نمیکرد به سیاست های مختار شک کرد و از ارتش مختار جدا شد و به مرور آنقدر از فاصله گرفت که خود را در ارتش شمر و شبث دید قصد مقایسه ندارم اما حکایت احمدی نژاد خیلی تشابهات دارد
    • نورا IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      6 95
      با نظرشما مواقم شاید برای همیشه احمدی از دست شماها راحت بشود درود بر مرحوم احمدی نژاد
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      1 1
      کی با کی
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      2 1
      یذهب یعنی میره ...
  • بی سیم IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    61 51
    احمدی نژاد از دست رفت ولش کنید بره هرجا میخواد بره
    • NL ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      17 70
      شما همونایی هستید که یک نانوایی هم نمیتونید اداره کنید و فقط بلدید از همه ایراد بگیرید
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    32 98
    احمدی نزاد مهره خوبی بود شماها انقد ایراد گرفتید خراب شد ولی هنوز هم وقت هست
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      24 6
      این حرف رو با دقت زدی یا همین جوری یه چیزی گفتی؟!
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      88 2
      نظام اسلامی به مهره احتیاج نداره چون مهره همان مزدور واجیرشده است که برای منافع شخصیش هرکاری انجام میده!درمملکتمون متاسفانه مهره درطیف هاوجناحها وجریانات گوناگون زیادداریم که هرجابراشون بوزه اون طرف اند!وازهمین مهره هاداریم لطمه میخوریم!نظام اسلامی به انسانهای باتقوا وباشخصیت ومومن وخداترس نیازجدی داره که پست ومقام روامانتی سنگین ونعمتی عظیم ازطرف خداومردم برای خدمت واقعی بدونن!!!
    • سروش IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      6 5
      احمدی نژاد مهره خوبی بود ولی بدجایی خودش رو بسته امام راحل یک جمله زیبا داشتن که شرح حال همه ما ایرانی هاست امام راحل گفتن که اینکه یک فرد در گذشته چی بوده مهم نیست مهم حال فرد است که نشان می دهد چه کاره هست. این یک جمله در مورد تک تک ملت ایران و حتی نوع رأی دادن انها هم صدق میکنه. امروز و حال مردم ایران خراب شده که مردم این طوری اسیر لیبرالیسم و فساد های لیبرالیسمی شدن.
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    23 10
    دیگه عجیب شده قصه ها
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    56 7
    همانطوذ که اصلاح طلبان مخالف هاشمی طرفدار وی شدند روزی احمدی نژاد رئیس اصلاح طلبان خواهد شد
    • NL ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      10 14
      اصلاح طلبان ریسمانی هستن که هرکس بخواد در قدرت بمونه باید بهش چنگ بندازه چون رای مردم دارن
  • حسین BE ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    21 4
    صدر درصد ایراداتی داره احمدی نژاد ولی بسیاری افراد احمدی نژاد را هل دادند به این سمت هیچ وقت وابسته به افراد نباشید و اعتقاد خود را روی افراد بنا نکنید چون در صورت تغییر اون فرد شما هم باهاش سقوط میکنید و خدایی نکرده دچار انحراف عقیدتی میشید باید وابسته به اصول و عقاید و مکتب بود اونوقت هر کس بیاد یا بره دیگه روی اعتقاد و خط مشی شما تاثیر نداره بعد از وجود افرادی مثل زبیر که نزدیک بود جزو اهل بیت بشه و یا بعضی فرزندان امام معصوم مثل جعفر کذاب (جعفر بن علی) یا حسن مثنی (حسن بن حسن ) که منحرف شدند آیا جای تعجب داره وقتی میشنوید فلان نیروی انقلابی دچار انحراف شد و ریزش داشت؟ البته باید کمک کنیم اینها برگردند تو راه , ماشین که کج میشه مسیرش فرمان را باید بچرخونی که دوباره برگرده تو راه نه اینکه فقط بشینیم سرزنش کنیم و هی بدیهاش را جار بزنیم , خوب اگه به این اکتفا کنیم مسیرش کج و کجتر میشه و بالاخره سقوط میکنه و اونوقت من و شما مقصریم و خدا پوستمون را میکنه که چرا کمکش نکردیم
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      4 0
      حسن مثنی منحرف شد؟! پرت و پلا می گی!
    • PL ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      3 0
      روایاتی هست ولی قطعی نیست و احتمال داره ساخته دشمنان شیعه باشه. ولی در مورد جعفر کذاب قطعیت وجود داره. به هر حال موضوع و نتیجه اینه که هیچ کس غیر از معصومین مصون از خطا و اشتباه نیست.
  • DE ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    26 2
    ژوزف اشتراوس سیاستمدار معروف در بایرن آلمان همان اوایلی که حزب سبزها با پادوئی دانشجوی انصرافی و راننده تاکسی در فرانکفورت یعنی یوشکا فیشر همان وزیر امورخارجه آلمان و رییس سبزها یارِ غارِ قجر عضدانلو و مسعود لجنی سر برآورد ...., گفت این سبزها مانند گوجه نارسی هستند که در آینده قرمز میشوند. حالا در ایران هم خیلی ها خام و نپخته و نارس بودند فرش قرمز تازه چشم و گوش آنها را باز کرد و راههای رسیدن به کدخدا!!! را یاد گرفتند.
  • FR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    10 10
    در عالم سیاست اولا چنین ائتلافهایی عجیب نیست بخصوص با یادگار های امام ...وثانیا جذب حداکثری به نفع نظام وانسجام داخلی در مقابل دشمن از استعدادهای جریان مردمی است البته در بار ه خزعلی وداوری نظر خاصی ندارم اگر خزعلی توبه کرده باشه از تهمتهایی که زده که بد نیست.....احمدی نژاد نه به دین ونه کشورش ونه به انقلاب ونظام هرگز خیانت نمیکند این قطعی است......تازه همه ی اینها در مورد انتخابات و...حدس وگمان است.
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    42 15
    برای تخریب احمدی نژاد نمی دانید چه کنید؟ الغریق یتشبث بکل حشیش
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    8 14
    مشرق جان ، با اين آسمان ، ريسمان ، كردن قصدتون چيه ؟ از مهدي خزعلي ورابطه اش با سعيد امامي گفتيد ، خوب بود
  • محمد IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    24 13
    کار خوبی کرد احمدی نژاد که به دیدار سید حسن رفت شما اصول خورا بدجور سوختید انتخابات بعدی هم هیچی دستتون نمیگیره خخخخخ
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    26 11
    راه ضایع کردن را خوب یاد گرفتید کمی از خدا هم بترسید چه راحت می کشید
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    24 10
    تعجب نداره که وقتی می بینی حتی شیطان که فرشته مقرب با 60000 سال عبادت گمراه میشه . خدایا کمک کن از راه ولایت فقیه منحرف نشیم. عاقبت ما را ختم به خیر کن. واقعا تو دوره اخر الزمان هستیم ...
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    36 5
    هر چی باشه سگش می ارزه به دولت پیر
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      17 2
      دسته گلهای این دولت در مقابل محمود هیچه.
  • احمد IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    16 15
    دوستان مشرق نیوز خودش نظرات رو ساختگی منفی یا مثبت میده .
  • احمد IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    9 13
    دوستان مشرق نیوز خودش نظرات رو ساختگی منفی یا مثبت میده .
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    23 10
    نمیدونم چرا اینقدر مشرق خودشو به زمین میزنه تا دکتر احمدی نژاد رو تخریب کنه ؛ آخر هم اونی که زمین خورده خودشه یا علیه ش کتاب تبلیغ میکنه و تیتر زرد میزنه یا مطلب پراکنی... آخه تا کی؟
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    6 8
    سیاست همینه، *** دیروز میشه عین طهارت
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    13 3
    موندم این ایران مظلوم چرا هنوز توسط گرگان. تیکه پاره نشده از این همه دولتیهای بی عرضه ومردم اگاه بی تحرک ومردم نادان اصلاح ناپذیر
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      6 0
      به خاطر وجود یه عده دیگه آگاه و با تحرک
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    18 3
    تاریخ سیاسی ایران پر است از اد مهایی که خدمتها کردند وبعد خیانت ها
  • نظر IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    12 1
    إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفَازً ان شاء الله خدا عاقبت به خیرمان کند در این چراگاه آنقدر بچرند و بخزند و جفتک پرت کنند که جونشون از .... در بیاد بالاخره روز حساب و کتابی هم هست چه بسیار که از این آقایان قدرتمند و زردارتر رفتند این ها هم تشریف خواهند برد
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    26 12
    کینه شما نشان از درستی راه ایشان است.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    20 10
    کلی هم پشتش بدگویی کنید و سانسورش کنید و براش پرونده بسازید که کار اصلی تونه احمدی نژاد محبوب دل ماست.ما پابرهنه ها وجود داری منتشر کن مشرق
  • FR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    13 7
    ما که از روز اول گفتیم انحرافی اسلاحتلب سلطنت طلب منافق همه تو یه جبهه هستن
  • مبارز اهوازی ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    5 7
    سعید امامی در زندان دست به انتحار زد ........ این چه چرندیاتی هست که کپی پیس کردین قضیه قتل های زنجیره ای و باعث و بانیان و محکمه اونها رو نمیدونی الکی به سعید امامی چیز نبند خیلی از مطلعین این پرونده ایشون رو شهید میدونن و کسانی که به ایشون اتهام زدند برخی زندان و برخی اعدام شدند
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    7 1
    چیز عجیبی نیست . اینگونه ارتباطات در وصلت خانوادگی و تعارف و پیشکش پست و مقام و ... هم در بین تمام مسئولین و سردمداران حکومت به چشم میخورد . هزار دستان !!!
  • طاهره IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    8 3
    به نظرمن اصلا جمع اضداد نیست دو طرف از یک قماش هستند ولی راه به جایی نمی برند
  • طاهره IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    6 5
    به نظرمن اصلا جمع اضداد نیست دو طرف از یک قماش هستند ولی راه به جایی نمی برند
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    14 0
    لاریجانی رو هم بفرستید بره.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    14 15
    به نظر میاد احمدی نژاد به هر ریسمانی داره چنگ میزنه تا دوباره به قدرت برسه !!!! حالا در زمان قدرت چه برنامه ای در ذهن داشته باشه معلوم نیست ؟؟؟ ولی احمدی نژاد رو اگر در میان طیف مخالف نظام هم حساب کنیم مطمئناً رای خیلی خیلی بالایی خواهد داشت و امکان دوباره رئیس جمهور شدن را برایش بالا باید ببینیم
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    21 13
    در قضایای فتنه 88 وقتی هاشمی در کنار خاتمی و موسوی قرار گرفت اینقدر متعجب شده بودم که برای چند لحظه به این فکر کردم یعنی ممکنه روزی احمدی نژاد هم به جمع این ها بپیونده؟! ولی خیلی زود از گمان خودم خندم گرفت... اما امروز شاهد این مسئله هستیم که وقتی کسی با ولی فقیه زمان زاویه پیدا کرد هر چیزی ممکنه
  • مریم IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    9 11
    این مشرق شمشیر از رو بسته برای دکتر احمدی نژاد.لعنت بر شیطان .آخه حیف فحش که به نویسندگان این مقاله ها بدیم.بهتره تیتر بزنی پشت پرده نزدیکی روزنامه مشرق به اصلاح طلبان چیست؟به خدا هیچ کاری ازتون برنمیاد دعای مردم بدرقه راه احمدی نژاد.هر روز هم یه مقاله ،تمومش کنید شیطانهای ملعون.
  • تازه IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    3 3
    شما کتابتو بنویس
  • احمدجعفرپور IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    8 2
    همون طور که گفتند در آخر الزمان فتنه های زیادی میشود اما همه اونها بنفع ما تمام میشه . اینهم یکی از اونها همین .
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    8 7
    چقققققققققققققققدر بدبختی مشرق!
  • SE ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    6 2
    «سیاست، پدر و مادر ندارد» یعنی سیاستمداری که برای قدرت هر روز به رنگی جناحی میپونند همانند روسپیان خودفروشی میکند برای کسب قدرت
  • US ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    9 5
    برای ستیز و کنار زدن مافیای اصلاح طلبان کسی بهتر از احمدی نژاد نبود و نخواهد بود و شماها اشتباه کردید از ترس انگلیس کنارش. زدید . هنوز وقت است ناجی بیاید اینور
  • DE ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    6 3
    پشت پرده‌ی نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ اِ اِ اِ اِ اِ اِ! مشرق؟ مششششرق! چی تیتر زدی !اگر پرده ای هم بود که بعد از نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان دیگه از بین رفت.یارو باعجله اومد خونه پرده های اطاق رو کند انداخت زمین زنش گفت زده به سرت چیکار میکنی گفت میخوام دو کلوم بی پرده باهات حرف بزنم حالیته!
  • حسن آیت IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    10 4
    بد نیست مشرق گزارشی هم از پشت پرده همکاری های احمدی نژاد با ساواک در ایام پیش از انقلاب و ارتباطش با مسعود رجبی و نتانیاهو در سال های اخیر منتشر کنه...!!!
  • محمد IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    10 7
    من خودم به اقای رییسی رای دادم ولی نمیدونم چرا اصول گراها شکستشونو به احمدی نزاد ربط میدن و از اون موقع نمیدونن دیگه چیکار کنن بابا این چرندیات چیه مینویسید احمدی نزاد اگر اشتباه هم داره خائن و ضدانقلاب نیست ول کنید دیگه بسه ...
  • محمد IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    8 6
    من خودم به اقای رییسی رای دادم ولی نمیدونم چرا اصول گراها شکستشونو به احمدی نزاد ربط میدن و از اون موقع نمیدونن دیگه چیکار کنن بابا این چرندیات چیه مینویسید احمدی نزاد اگر اشتباه هم داره خائن و ضدانقلاب نیست ول کنید دیگه بسه ...
  • RO ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    8 12
    اگر اصلاح طلبان یک جو عقل داشتند به جای لاریجانی احمدی نژاد رو میاوردند... احمدی نژاد فعلی حاضره برای پیشبرد منافع فتنه گران هر کاری بکنه...
  • احمد(فرهنگی) IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    8 0
    عزیزی که شیطان فرشته مقرب بوده غلط است از جنس جن ها بوده که در سوره کهف آمده همین طور شصت هزارسال نبوده بلکه شش هزار سال خدا را عبادت کرده صبق فرمایشات حضرت امیر (ع)در کتابش.حال انقلاباسلامی ما قائم به شخص نیست بلکه درا راس آنولایت فقیه است هر که ولایی بود وبصیرت داشت نور چشم ماست وخادم است .وهرکه غیر این بود.........
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    8 9
    فدات بشم دکتر جان؛ همین که مشرق به عنوان یک رسانه اصولچرا مجبوره دروغ ببافه و نویسنده مطلب به طور تابلویی زیر پست، کامنت میزاره یعنی کارتو خوب انجام دادی.
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    6 1
    خدا به حق امام حسین(ع) به ما و به دکتر احمدی نژاد هدایت کامل عنایت کنه و کمکش کنه صلوات.................دوستان احمدی نژادی و اصلاحطلب فقط یک ثانیه موتور فکر خودتونو به کار بندازید و اینقدر توسط دشمن بازی نخورید.....مراقب توطئه های انگلیسی آمریکا و اروپا و عواملشون باشید و به همه مردم ایران بگید که تقسیم کردن ملت ایران به دوقطبی های انحرافی و کاذب مثل دوقطبی «اصلاحطلب - احمدی نژادی»... یا دوقطبی «اصلاحطلب - اصولگرا» یا موارد دیگه امثال اینها همش نقشه بلند مدت و ماهرانه دشمنان اسلام برای ضعیف کردن ملت ایران و مشغول کردن و متفرق کردن ملت ایران از حول محور قدرتش یعنی رهبری دینی مرکزی (ولی فقیه) هست...... پس این بچه بازی ها رو بگذارید کنار و حول محور ولایت فقیه متحد جمع بشید تا کشور حفظ و قوی بشه.... و همگی بیدار و مراقب باشید و مردم خودتونو هم بیدار کنید تا مراقب خودشون و کشورشون باشن تا جلوی هجوم انواع توطئه های فکری-فرهنگی-اقتصادی-سیاسی دشمن کم نیارن. و اون آیه قرآن رو سردر همه جا بنویسید که فرموده «همگی به ریسمان خدا (ولایت) چنگ بزنید و متفرق نشوید»(آیه 103-سوره آل عمران) همیشه یادتون باشه شهید حججی و شهدای مظلوم و عزیزتون چه سفارشی درباره ولایت فقیه و رهبرانقلاب کردن........ شادی روح شهدا و اموات خودتون یک صلوات بفرستید
  • عادل IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    8 6
    دعای خیر مردم پشت سر احمدی نژاده؛ تخریب احمدی نژاد بر محبوبیت احمدی نژاد خواهد افزود.
  • ناشناس IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    7 0
    اللهم اشغل الظلمین بالظالمین اللهم ... و فرّق جمعهم
  • GB ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    11 2
    مشرق فعلا علی لاریجانیتو بچسب. بقیه رو دزد نکن! خخخ
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    9 4
    حالاهدفت چیه از پخش این گزارش این موضوع رو احمدی نژاد توی انتخابات 88جوابش رودادیعنی هرطورشده میخواین خرابش کنید
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    8 3
    اینقدر رطب و یابس نبافین دکتر احمدی نژاد در قلب مردم جا داره و علت آن اخلاص و عمل اوست نه افکار و اندیشه و فلسفه و غیره
  • نادر IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    9 4
    ما بدکتر و کارهاش اعتماد کامل داریم و هر کاری بکنه مسلما بنفع ملت و بضرر شماست. خودتو خسته نکن
  • صمد GB ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    5 1
    ظریف با برنامه این حرفها را زده است و تا انتخابات بعدی همین است اوضاع . اینها بازی باخته را با حماقت اصولگرایان دوباره برنده خواهند شد/ نامه تمام
  • میر محسن IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    5 2
    سلام هر کسی در مسیر ولایت است خدا حافظش باشد . هرکس در مقابل ولایت است خیر نمی بیند حتی به اندازه چند روز خانه نشینی .
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 1
    دروغ ودروغپردازی برای تخریب رقیب ..در ایران هزینه نداره
  • مهدی US ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 1
    بذارید بیاد اگر رای آورد که نظر مردم بوده اگر رای نیاورد که از صحنه سیاسی حذف میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس