احمدی نژاد نمایه

زاکانی می‌گوید: در پنجم خرداد احمدی‌نژاد ۱۴.۵ درصد و قالیباف ۲۲.۵ درصد نظرسنجی‌ها را به خود اختصاص دادند، باوجوداین نظرسنجی احمدی‌نژاد به عهد خود وفا نکرد و از انتخابات کنار نکشید.

سرویس سیاست مشرق - شناخت‌نامه احمدی‌نژاد، پژوهشی است که به رفتارهای احمدی‌نژاد در عرصه سیاسی و اجرایی می‌پردازد، این پژوهش به نقاط عطف رئیس دولت نهم و دهم می‌پردازد و به دنبال پاسخ به این سؤال است که آیا احمدی‌نژاد تغییر کرده است؟

آنچه در ادامه می‌آید، قسمت سوم از این پژوهش است، در این بخش به رفتار تعجب‌برانگیز احمدی‌نژاد، برخلاف میثاق‌نامه‌ای که در انتخابات ۱۳۸۴ امضا کرد، پرداخته شده است.

** قسمت اول: احمدی‌نژاد و حامیانش چگونه حاج قاسم را تهدید کردند؟ +تصاویر

** قسمت دوم: احمدی‌نژاد چگونه از رفیق هاشمی رفسنجانی به دشمن او تبدیل شد؟ +تصاویر


شهرداری تهران

احمدی‌نژاد در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۲ و به دنبال پیروزی فهرست آبادگران در انتخابات دوم شورای اسلامی شهر تهران به‌عنوان شهردار توسط این شورا انتخاب شد.[۱] با استقرار شورای شهر دوم در بهار ۱۳۸۲ رایزنی‌ها که برای انتخابات شهردار پایتخت آغازشده بود به‌صورت جدی پی گیری شد. شورا از گزینه‌هایی مطرح مانند احمد توکلی، حسن غفوری فرد، محمد غرضی و محمود احمدی‌نژاد برنامه خواست و در جلسات غیررسمی به بررسی آن‌ها پرداخت. نتیجه و جمع‌بندی آن گفت‌وگوها انتخاب احمدی‌نژاد در نخستین جلسه علنی شورای شهر به‌عنوان شهردار تهران بود.»[۲]

احمدی‌نژاد چگونه در سال ۸۴ با دروغ وارد عرصه انتخابات شد؟

بارزترین اقدام احمدی‌نژاد در شهرداری تهران، ایجاد تحولاتی در نوع مدیریت این مجموعه بود. وی با شعار عدالت و احترام به مردم وارد این عرصه شد و با برگزاری دیدارهای منطقه به منطقهٔ مردمی، این امکان را برای شهروندان تهرانی فراهم نمود تا مستقیماً مشکلات خود را با او در میان بگذارند. از نخستین اقدامات احمدی‌نژاد در سمت شهردار تهران، برطرف کردن معضل ناهمواری‌های معابر عمومی بود. احمدی‌نژاد دو طرح ترافیکی عمده برای پایتخت داشت؛ نخست مونوریل که به دلیل مخالفت کارشناسان به‌عنوان پروژه‌ای نیمه‌تمام رها شد و شهردار بعدی پایه‌های آن را در صادقیه جمع کرد و دیگری دوربرگردان است که سرنوشتی بهتر از منوریل پیدا نکرد.[۳] اقدام دیگر ترتیب دادن دیدارهای مردمی با شهروندان تهرانی بود که به‌صورت منطقه به منطقه آغاز شد.

ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴

ائتلاف آبادگران ایران اسلامی که به‌طور غیررسمی آبادگران نامیده می‌شد نام ائتلافی است که در جریان دومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی به‌عنوان یک فهرست انتخاباتی تشکیل شد و موفق به تصاحب ۱۴ کرسی از ۱۵ کرسی این انتخابات شد. این ائتلاف در انتخابات مجلس هفتم هم توانست تمامی ۳۰ کرسی تهران در مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص دهد. بخش مهمی که در انتخابات شورای دوم صورت گرفت انتخاب آقای احمدی‌نژاد به‌عنوان شهردار تهران بود. احمدی‌نژاد مسئول اجرایی ائتلاف آبادگران بود و از اعضای فعال ائتلاف بود و از سوی برخی گروه‌های سیاسی مأموریت داشتند که این ائتلاف را مدیریت کنند.[۴]

حسن بیادی عضو ائتلاف «آبادگران» شورای شهر دوم در رابطه با احمدی‌نژاد در انتخابات ۸۴ می‌گوید: «احمدی‌نژاد را فقط ما حمایت نکردیم. بقیه گروه‌های سیاسی ازجمله اکثر گروه‌های سنتی به ایشان کمک کرد. اگر احمدی‌نژاد جایی بگوید که گروه‌های اصولگرایی به من کمک نکردند حرف خوبی نیست و ناشکری است. درواقع گروه‌های اصولگرا از آقای احمدی‌نژاد حمایت کردند تا وی رئیس‌جمهور شد.»[۵]

در آن انتخابات، شش نامزد اصولگرا که حکمیت شورای هماهنگی نیروهای انقلاب را پذیرفته بودند- لاریجانی، قالیباف، محسن رضایی، ولایتی، احمدی‌نژاد و توکلی - میثاق‌نامه‌ای را امضا کردند تا جملگی به نفع نامزد برتر از نگاه نظرسنجی‌ها، کنار بکشند. میثاقی که گویا تنها توکلی به آن عمل کرد. هرچند ولایتی هم پس از اعلام نامزدی هاشمی رفسنجانی، به احترام او، کنار رفت. محسن رضایی هم اگرچه کناره‌گیری کرد اما در فاصله یک‌روزه تا انتخابات این تصمیم را گرفت. این تصمیم وی نه به دلیل پایبندی به میثاق، بلکه احتمالاً به خاطر نتیجه نظرسنجی‌ها بود. تصور توکلی ابن بود که اگر کنار برود، رضایی و احمدی‌نژاد هم تحت تأثیر قرار می‌گیرند و کنار می‌کشند که این اتفاق نیفتاد. به‌زعم وی اگر این کار صورت می‌گرفت، قالیباف حتماً برنده می‌شد، اما آقای احمدی‌نژاد وفا نکرد.

علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره ائتلاف اصول‌گرایان در انتخابات ۸۴ می‌گوید: «در سال ۸۳ یک چارچوب تنظیم شد و درواقع در شورای هماهنگی نیروهای انقلاب نامزدهای ریاست جمهوری وارد عرصه رقابت شدند و قرار شد طبق نظرسنجی‌ها کسی که بالاتر است به‌عنوان کاندیدای نهایی انتخاب شود.

در ۲۷ آذر در یک جلسه به خاطر اتفاقاتی که رخ داده بود آقای ولایتی کناره‌گیری کرد و دوستان برخلاف وعده‌های خود در ۲۱ اسفند سال ۸۳ لاریجانی را زودتر از موعد به‌عنوان کاندیدای نهایی برگزیدند که باعث جدایی آقایان توکلی، رضایی، احمدی‌نژاد و قالیباف از آن‌ها شد و این چهار نفر ائتلاف جدیدی را شکل دادند. همه این نامزدها میثاق نامه‌ای را امضا کردند و حتی احمدی‌نژاد به‌جای یک‌بار دو بار امضا کرد و درنهایت ۵ نفر به‌عنوان مرضی‌الطرفین انتخاب کردند که بنده نیز یکی از آن‌ها بودم. ... قرار بر این شد که به‌جای ۱۲ خرداد، ۵ خرداد یک نظرسنجی صورت گیرد که این کار انجام شد و در پنجم خرداد احمدی‌نژاد ۱۴.۵ درصد و قالیباف ۲۲.۵ درصد نظرسنجی‌ها را به خود اختصاص دادند.»[۶]باوجوداین نظرسنجی احمدی‌نژاد به عهد خود وفا نکرد و از انتخابات کنار نکشید.

حسین فدایی، دبیر کل ایثارگران، درباره فرآیند انتخابات ۸۴ می‌گوید: «قرار شد نامزدها را در سه مؤلفه ارزیابی و امتیازدهی کنیم؛ صلاحیت فردی، مقبولیت و کارآمدی. تصمیم گرفتیم بحث مقبولیت را هم در سه حوزه ارزیابی کنیم؛ اول در میان خواص و نخبگان، دوم در میان حزب‌اللهی‌ها و سوم در میان آحاد مردم جامعه. توافق کردیم که بعد از این مراحل تصمیم بگیریم و فردی را که امتیاز بیشتری آورد، به مردم معرفی کنیم و همه هم بیایند و از او حمایت کنند.

ادبیات آقای احمدی‌نژاد برای ما سؤال برانگیز شد. ایشان گفتند: «من تکلیف دارم که به صحنه آمده‌ام.» ما حساس شدیم که تکلیف دارم یعنی چه؟! بالاخره ما ساز و کاری تعیین کرده‌ایم. میثاقی هست، عهد و پیمانی هست، اصلاً رعایت این پیمان و اصول مورد توافق هم تکلیف است. جلسه‌ای گذاشتیم، من آقای احمدی‌نژاد، آقای دارابی و آقای زریبافان. من از آقای احمدی‌نژاد سؤال کردم: «منظورتان از تکلیف چیست؟ آیا آقا به شما حرفی زده‌اند؟ ما هم جایی حرفی نگفته‌ایم که شما چنین احساسی داشته باشید.» گفت: «باید چه کار کنیم؟» گفتم: «اگر فکر می‌کنید که تکلیفی دارید، باید بروید و از آقا سؤال کنید.» قرار شد ایشان برود سؤال کند.

وقتی تعیین کردند، ایشان رفت و صحبت کرد و خودش به این جمع‌بندی رسید که کناره‌گیری کند و رئیس‌ ستاد آقای قالیباف شود. وقتی آمد، سؤال کردیم نتیجه ملاقات چه شد؟ چیزی نگفت؛ به من گفت: تو بگو! حالا من که در ملاقات نبودم. گفتم شما ملاقات کرده‌اید و باید تعریف کنید. پنج دقیقه بحث کردیم که ایشان بگوید یا من بگویم. گفتم من یکسری کلیات را می‌دانم اما شما باید بگویید. ما فقط می‌دانیم که شما به این جمع‌بندی رسیده‌اید که کناره‌گیری کنید و رئیس ستاد آقای قالیباف شوید. گفت: بله. گفتم پس روشن است که باید چه کار کنیم. این حرف‌ها مورد اعتراض آقای زریبافان قرار گرفت. اما آقای احمدی‌نژاد به ایشان عتاب کرد و گفت که چیزی نگو، همین است. بعد از جلسه سوم یا چهارم بود که ایشان دیگر در جلسات حاضر نشد و ما از هم جدا شدیم. بعد هم ایشان اعلام حضور و ثبت نام کرد و آن پیمان‌ شکسته شد.


[1]- http://www.fardanews.com/fa/print/83212

[2] - گفتمان عدالت و معنویت، نوشته سپهر حکمت، ص 127.

[3]- http://fararu.com/fa/news/148884

[4]- http://www.tabnak.ir/fa/news/462971

[5]- http://www.tabnak.ir/fa/news/462971

[6]- http://fararu.com/fa/news/146922/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 180
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 74
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    امیدوارم که تایید صلاحیت نشه چون باعث دو قطبی شدن جامعه میشه البته که شاید امار شرکت کنندگان بالا بره ولی بعد اعلام نتایج ..............
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      89 97
      گندی میزنه که روحانی نزده بخاطر این برادر بن سلمان و به رسمیت شناختن اسرائیل میگم
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      من خودم دولار بهش رای دادم ولی احمدی نژاد تو این 8سال عوض نشده بلکه عوضی شده
    • SE ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      19 6
      حق و باطل و جنگ آنها همسشه بوده و هست
    • SE ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      18 7
      جامعه ای که نبرد حق و باطل نداشته باشد یا جامعه تماما حق پس از ظهور است و یا جامعه باطل. ابدا نباید از ایجاد دو قطبی ترسید. بخواهیم یا نخواهیم جنگ داخلی قطعی است. فقط متدینان زمانی از این خواب خرگوشی بیدار می شوند که دیگر شکستشان قطعی شده باشد. خواهید دید این سکولارها یک مسجد را هم در ایران باقی نمی گذارند جز برای توریسم و سالن رقص.
    • ناشناس IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      45 29
      خب حالا که اینجوری بگذارید ملت تصمیم بگیره شما چکار اید آخه مردم باید دوست داشته باشن که احمدی نژاد رو دوس دارن
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      16 36
      دوست عزیز لااقل کسانی که به احمدی نژاد رای دادند و از او حمایت کردند به این سطح شعور و فهم سیاسی رسیدند که تاریخ احمدی نژاد گذشته و باید نیررکی جوان و جهادی بیاید نه مثل اصلاح طلب ها که هنوز دنبال تاریخ مصرف گذشته های سال 76 و دنبال آوردن نوه امام هستند
    • RU ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      69 41
      مطمئن باشید احمدی نژاد با بیشترین آرا رییس جمهور خواهد شد
    • کیان IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      19 2
      ‌بدنیست گذشته رو مرور کنیم..
    • RU ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      80 31
      احمدی نژاد،امپراطور قلب های مستضعفان و مردم ایران
    • RU ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      60 40
      یا احمدی یا هیچ احدی
    • به۲۰:۵۳ IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      32 50
      قطعا احمدی‌نژاد با بیشترین آراء رییس جمهور خواهد شد اما فقط در خیالات و توهم شما ⁦:-)⁩
    • به ۲۰:۵۴ IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      10 24
      چقدر جالب پس بر قلب های مستضعفان امپراتوری می کنه، پس چرا دفتر تو ولنجک زده بعد از تموم شدن ریاست جمهوری
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      32 25
      این دوستدار مردم ایران ، چرا با شبکه هایی مصاحبه کرده که روز و شب دارند به مردم ایران دروغ میگن ؟!
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      31 24
      احمدی‌نژاد فعلا الان راه افتاده از هر چی تروریست و آدمکشه داره حمایت می کنه، مثل اویغور های چین دوستان مریم رجوی
    • به ۲۰:۵۴ IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      10 25
      احمدی‌نژاد امپراتور دل و قلوه شما، بر خلاف ولایت فقیه عمل کرده و دل دشمنان ایران رو شاد کرده
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      18 18
      مردمی که از تورم کمرشکن و مشکلات شدید اقتصادی و معیشتی و چندین برابرشدن قیمت دلار و طلا و مسکن و بنزین و غیره در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی به ستوه آمده بودند در سال 84 به میدان آمدند و با رای به احمدی نژاد دست رد به سینه هاشمی زدند.
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      10 0
      امام صادق (علیه السلام): خواب روزه دار عبادت، خاموشی او تسبیح، عمل وی پذیرفته شده و دعای او مستجاب است. فرارسیدن ماه مهمانی خدا بر منتظرانش گرامی باد
    • به ۲۳:۵۱ IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      5 18
      به دلیل رها کردن کشور توسط احمدی نژاد در ماه های آخر دولت و وضع نابسامان کشور،مردم همیشه در صحنه به میدان آمدند و دولت بنفش برای ما برگزیدند!
    • به ۰۲:۰۷ IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      14 2
      مطمئن باش اگر این تحلیل شما واقعیت داشت حتما مشایی را تایید صلاحیت می کردند تا بیاید و رای نیاورد و حذف شود. ایضا در سال 96 و باز ایضا در همین امسال. اما انتظار اینکه در نبودن احمدی نژاد مردم به کسی رای دهند که شما دوستش دارید، واقعا نهایت خودخواهی است.
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      13 0
      بازم شما بچه های خوب دارین بازی میخورین؟ بازم میخواین وارد بازی "چوب خشک" بشین؟ بازم میخواین 4سال دیگه حسرت بخورین؟ بازم میخواین ادعا کنین ک مومن هستین ولی از یک سوراخ بازم چند بار گزیده بشین؟ بازم دارین وارد بازی میراث داران هاشمی میشین؟ بازم دارین بی بصیرتی می کنین؟ بازم قراره ک خون ب دل رهبری از بی بصیرتی اتان کنین؟ بازم می خواین فقط حرص بخورین ک چرا امثال سردارها ترور برجامی شدن و از کسی صدایی نیومد؟ بازم می خواین"هیچ؟ رو در کارنامه سیاسی خود و این کشور بذارین؟ بازم می خواین در بازی "انحراف یابی از صدر اسلام تا حال"بازی بخورین؟ یادتون باشه نجات اسلام در اجرای عدالته و اجرای عدالت رو باید مردم حس کنن اگه این> برای تفکر شما مهمه. مشرق جان سانسور لطفا نکن سپاس
    • به به ۰۲:۰۷ IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      2 6
      مشایی رای بیاره؟!مگه هر چی افساد طلب و برانداز هست به مشایی رای بده،چون ما میهن دوستان به جاسوس متاسفانه رای نمی دیم
    • به به ۰۲:۰۷ IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      4 4
      چی نهایت خود خواهیه ؟! این که یه دشمن شاد کنی مثل احمدی‌نژاد تایید صلاحیت نشه ؟! برو ببین چقدر اپوزیسیون و ضد ایرانی ها از عملکرد احمدی نژاد راضی هستند
    • به ۰۵:۲۷ IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      0 3
      ببخشید شما دوران تبلیغات روحانی برای ریاست جمهوری خواب بودی یا خودتو زده بودی به خواب،روحانی خوب اون موقع ها به احمدی‌نژاد تیکه مینداخت و اتفاقا مردم هم با حرفاش موافق و مخالف احمدی‌نژاد بودند و کسی هم از تایید نشدن صلاحیت مشایی گله ای نداشت
    • به۵:۲۷ IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      2 4
      مردمی که به روحانی رای دادند مخالف احمدی‌نژاد بودند، چون روحانی هم مخالف بود و در دوران تبلیغات و هم چنین بعد از آن بر علیه احمدی نژاد حرف زد.اگر مردم مشایی رو می خواستند،هرگز به روحانی مخالف احمدی‌نژاد رای نمی دادند. پس تحلیل شما اصلا درست نیست
    • به 10.53 و 11.03 IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      1 0
      پس چی را دارید تکذیب می کنید؟ اگر حرف تو درست بود که نیازی به رد صلاحیت مشایی نبود! خودش می آمد و رای هم نمی آورد و برای همیشه ماجرای احمدی نژاد تمام می شد. یا مثلا خودش سال 96. بگویید مردم به روحانی رای دارند چون تنها کسی بود که گفت یارانه و مسکن مهر احمدی نژاد را ادامه می دهد و بیشتر هم می کند. بقیه فقط آن را کوبیدند.
  • حسام IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    45 61
    وقتی به احمدی نژاد فکر میکنم بی اختیار به یاد شخصیت شیرزاد شبان در سریال سلطان و شبان میافتم جوان چوپان دهاتی که یکباره سر از کاخ قبله عالم و تخت پادشاهی در اورد !
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      2 0
      کی بود؟
    • جمشید IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      8 7
      رهبر معظم انقلاب ریس جمهور باید اقتصاد را بشناسد ما اقتصاددان انقلابی لازم داریم
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      9 3
      بیش از حد تلویزیون نگاه می کنی. چشات ضعیف میشه
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      18 0
      حالا مگر روحانی و هاشمی دهاتی نبودند ؟!
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      25 27
      دکتر احمدی نژاد مقتدرترین و مردمی ترین و پرکار ترین و دلسوزترین رئیس جمهور ایران بود.
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      10 4
      عموما انبیا هم چوپان و دهاتی بودند
    • به ۲۳:۵۷ IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      7 0
      بود اما دیگه نیست
  • استاد کمالی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    54 45
    کسی که جلاد یمن را برادر محترم خطاب می کند منحرف است اگر خود جنایتکار نباشد
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      7 15
      احمدی‌نژاد فعلا الان راه افتاده از هر چی تروریست و آدمکشه داره حمایت می کنه، مثل اویغور های چین دوستان مریم رجوی
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    45 99
    احمدی‌نژاد پرست ها، سعی کنند یه لیوان آب بخورند تا خدای نکرده سکته نکنند
    • madman IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      80 29
      شما هم آب رو بریز اونجا که میسوزه
    • به madman IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      12 9
      معمولاً پماد برای سوختگی می زنن.یعنی شماها اینم شماها نمی دونین؟!
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      28 8
      احمدی نژاد خواهدآمد
    • به ۲۱:۱۸ IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      6 18
      احمدی‌نژاد با آنجلینا و داداش بن سلمان خواهد آمد :))))
  • مهدی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    چرا در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۹۹ اینا رو نگفتید یه دفعه دیشب به این فکر افتادید؟؟؟ مشرق لطفا انصاف رعایت کنید
    • مستانه کاظمی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      16 67
      هر کس به احمدی نژاد رای دهد به خون شهدای مدافع حرم خیانت کرده است
    • مستانه کاظمی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      14 50
      هر کس به احمدی نژاد رای دهد به خون شهدای مدافع حرم خیانت کرده است
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      4 29
      نوشتن شما خواب بودی
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      6 11
      شورا نگهبان صلاحیت ایشان علیرغم دوست داران زیاد. تائید نمیکنه. ..
    • RU ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      8 2
      هر کس به امپراطور قلب ها یعنی احمدی نژاد رای دهد ...
    • EXtremist IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      1 6
      سایت یه بخشی داره به نام آرشیو برو مطالب مشرق رو در مورد احمدی نژاد رو از زمان تاسیس سایت رو بخون تا سال 92 و امروز
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      17 1
      مشرق نیوز آب در هاون می کوبد احمدی نژاد همچنان محبوب قلبهاست.
  • RO ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    33 31
    حالا دیدین حق با ملت بود؟؟؟؟؟؟؟ خجالتم خوب چیزیه
  • اشکان IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    50 27
    ای بابا احمدی نژاد که از خودتون بود - خخخخخ
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      12 2
      سایتای شماها که جفنگ مینویسند حیف که نمیشه زیر مطلبشون نظر داد.
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      14 37
      ما با کسی تعارف نداریم، هرکس بر خلاف نظر رهبر ما حرکت کنه، دیگه از ما نیست. حالا احمدی‌نژاد یا هر کس دیگه
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    80 6
    پس چطور قالیباف در انتخابات نصف احمدی نژاد هم رای نداشت .جمع کنید نظرسنجیهای خود ساخته را
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      5 17
      رای احمدی‌نژاد:۵٬۷۱۱٬۶۹۶،رای قالیباف:۴٬۰۹۵٬۸۲۷، نزدیک بودند به هم.همه ی اطلاعات شما در این حد اشتباهه واقعا ؟!
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      3 10
      خودت نظراتتو جمع کن وقتی چیزی نمی دونی، رای این دو نفر سال ۸۴ خیلی به هم نزدیک بود
  • سارا IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    22 37
    مشرق چکار احمدی نژاد داری بگذار با آنجیلا جولی مشکلات جهان را حل کنند و صلح را بر سراسر عالم مستقر کنند احمدی نژاد منجی عالم بشریت است.
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      4 9
      درود ... دقیقا" !
  • جلال میاندوآب IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    91 21
    مشرق جان احمدی نژاد هرکی هرچی باشه مردم مردم مردم ازش رضایت دارند
    • مستانه کاظمی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      9 56
      هر کس به احمدی نژاد رای دهد به خون شهدای مدافع حرم خیانت کرده است
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      7 46
      کدام مردم !!؟؟ به اندازه جنگ تحمیلی 8 ساله صدام حسین بعثی وخیانتکار بر کشور صدمات اقتصادی- اجتماعی- سیاسی-اامنیتی زد.ایران را در جهان منزوی کرد.این تحریم های هزار لایه آمریکا- سازمان ملل و اروپا علیه کشورمان دست پخت زهر آگین احمدی نژاد و باند دروغگوی او میباشد.ایشان باید محاکمه شود بخاطر خساراتهای هزار میلیاردی به کشور و...!!؟؟
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      2 29
      اگر رضایت داشتند که به روحانی رای نیم دادند. آخه یه حرفی بزن بگنجه!
    • به ۱۷:۲۶ SE ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      51 0
      یعنی باور کرده ای که اگر مشایی تایید صلاحیت شده بود رای نمی آورد؟
    • به ۱۹:۴۴ IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      0 1
      مردمی که به روحانی رای دادند مخالف احمدی‌نژاد بودند، چون روحانی هم مخالف بود و در دوران تبلیغات و هم چنین بعد از آن بر علیه احمدی نژاد حرف زد.اگر مردم مشایی رو می خواستند،هرگز به روحانی مخالف احمدی‌نژاد رای نمی دادند.
  • ناشناس IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    14 10
    احمدى نژاد كه خودش وارد نشد مردانى باهنر ايشان را وارد كردند و اذرى زبان هاى زنجانى هزينه هاى تبليغاتى را پرداختند در عين حال خواست خدا و حكمت خالق اموزش به هوشيارى به مخلوق بود.
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      8 19
      اولا آذری خودتی ما تورکیم. در ثانی خیلی پرتی از ماجرا
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      10 4
      بله هر چی باشه تورک های عثمانی چند صباحی در آذربایجان بودند و به قتل و غارت و ... پرداخته اند
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    3 64
    خیلی جالبه سال88همین آدم چی بود حالا چی شده
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 27
    دوستان سایت مشرق ممنون از روشنگریتان
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    8 33
    این فرد رو‌ زیاد بررسی نکنید چون روح مریضش علاقمند به توجهه
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      4 15
      آفرین.اما باید به طور کلی برای مردم شناخته بشه
  • DE ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    14 4
    جایزه بزرگ دروغگوی نمونه ! به کلید! می رسد ..
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    19 3
    حرف زاکانی حجته؟! تازه خودش میگه به جای 12 خرداد ، 5 خرداد نظرسنجی کردیم
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    32 1
    5 خرداد میشه حدود یک ماه قبل از انتخابات! نظرسنجی منطقی نبوده. نتیجه اش هم اینکه در عمل رای احمدی نژاد بیشتر بود از قالیباف
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      0 7
      متاسفانه اینم نمی دونی که انتخابات تو خرداد برگزار شده
  • حسن IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    5 34
    دیگه کی به احمدی نژاد رای میده؟!
  • حسین IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    33 1
    خب وقتی نظرسنجی میگه قالیباف جلوتر از احمدی نژاده پس چرا در واقعیت اختلاف فاحش بین او و قالیباف رخ داد؟؟؟
    • رییس بزرگ IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      4 2
      1- متاسفانه چندصباحی است که در نظرات ارایه شده اهانت به طرف مقابل دیده می شود که قبلا از این خبرها نبود. این یعنی فاصله گرفتن از اصول اعتقادی خودمان که بابتش خون عزیزانمان را دادیم. اگر نظری مخالف بود هر چه از دهانمان می اید می گوییم و خودرا عزیز و دردانه حق تعالی هم میدانیم ... . شاید این دوستان هنوز به بلوغ فکری نرسیده اند و رفتار شهید مدنی با مخالفان نظام را نشنیده اند. 2- مشرق در هر مورد باید به عدالت صحبت کرد. اینکه صغری و کبری ببافی تا از چیزی دفاع کنی و ان هم دفاع بد کمکی به موضوع نمی کند. اینکه نظرسنجی درست درنیامد خیلی راحت ازکنارش بگذری و حرف خودت را بزنی صحیح نیست. رسالت شما و تمام انقلابی اصیل حرف درست زدن و تحلیل صحیح است اگرچه به ضرر باشد.
  • پوریا IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 5
    ببخشید دوستان من یک پیشنهاد منطقی میگم آیا نباید استان های ما افزایش پیدا کند مثلا50 60 و اینکه تو کدوم کشور اسم قوم رو در استان گذاشتند خواهشا اسم استان رو قومی نذارید معمولی بذارید مثلا جاهای دیگه واسلام
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    73 6
    جانمان فدای احمدی نژاد. درود بر این بزرگوار . 70 درصد رای دارد. به والله قسم رای بالا دارد.
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      7 23
      بشین تا تایید بشه
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    22 26
    احمدی نژاد 360 درجه عوض شده است
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      33 7
      دقیقاً 360 درجه. احمدی نژاد همان پاک دست و خوش قلب و مردمی که بود هنوز هم هست
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    38 2
    یه کار خوبی که کردید تصویری از ایشون گذاشتید که به یاوه گویی هاتون میخنده.آفرین!!! بهتر از این نمیشه
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      19 2
      دابل بیگ لایک
  • هابیل IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    4 0
    عجب
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    18 0
    مردم از خنده. =))))))))
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    26 5
    سال 88 چرا نگفتین؟
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      28 11
      ملاک حال افراد است نه سوابق.
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      0 7
      سال 88 خوب، الان شده میرحسین سال 88
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    12 19
    من به احمدی نژاد رای دادم درکارآیی واقعا بینظیر بود خیلی ها راصاحب خانه کردوهزاران کارمفید که حتی روحانی یکهزارم انرانتوانست انجام دهد ولی مشایی وبقایی اورابه گندکشیدندوخودش نیز درمقابل رهبری ایستاد وبااعلام موضع اش درمقابل اسرائیل عربستان نشاندادکه دیگرصلاحیت کاندیدشدن رانداردوخودش رابه گند کشیده خداعاقبت همه مارابه خیر کندواورابه راه راست هدایتتش بکند
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    74 3
    طرف عیب و ایراد داره نه دیگه اینفدر
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    28 2
    رای کروبی به عنوان نفر سوم انتخابات از قالیباف بیشتر بود! چی چی رو قالیباف برنده می شد؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    12 0
    همونطور که یادمون نمیره کیا از حسن روحانی در دو انتخابات حمایت کردن ، یادمون نرفته که چه کسانی از محمود احمدی نژاد در سالهای 84 و88 حمایت کردن .
    • IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      0 3
      اصلا اهمیت شما و یادتون چیه
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    4 17
    خیلی هزینه ایجاد کرد خصوصا دور دومش
  • م.ر IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    17 4
    بابا چی کارش دارین این بدبختو همه جا ازش بد میگی. مسلمونید
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      3 14
      این منطق شما یعنی که ما نباید پشت سر شمر و عمر سعد و معاویه و بوش و ترامپ و اوباما و وندی شرمن و هیلاری کلینتون و هیتلر و شیمون پرز ، مسعود و مریم رجوی ،رضاشاه ، محمد رضا شاه و... حرف بزنیم و آبروشون رو ببریم!
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    37 3
    مشرق حسابی با احمدی‌نژاد چپ افتادی دولت احمدی‌نژاد شرف داشت نسبت به این دولت بنفش
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      2 17
      مشرق فقط نیست.کل انقلابی ها و میهن دوستان باهاش چب افتادند
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    14 2
    تا كي حرف از احمدی نژاد ؟
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    36 4
    احمدی نژاد هر چی بود از روحانی بهتر بود
  • DE ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    19 2
    چي؟؟ احمدي نژاد بد شد؟؟؟؟
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      3 13
      تا حالا کجا بودی تو خیلی وقته داریم اینو میگیم
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    7 7
    من به رفتارهای سالهای اخیر احمدی نژاد انتقاد دارم چون شبیه افرادی شده که سال 88 در تقابل هم بودند و قطعا اگر تایید صلاحیت‌ هم شود بهش رای نمیدم، اما سال 84 رای اولی بودم به ایشان رای دادم، سال 88 هم رای دکتر احمدی نژاد بود، واگر هزاران بار دیگر هم به اون موقع برگردم به ایشان رای میدهم، چون خدماتی که دکتر احمدی نژاد کرده قابل قیاس با هیچ دوره ایی نیست، و انصاف اینه که به هر دو جنبه پرداخته بشه، لطفا برید سخنان حضرت آقا رو در پایان 8 سال دکتر احمدی نژاد رو یکبار دیگه ببینید
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    30 2
    درود بر احمدی نژاد
  • ناصر IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    8 7
    قالیباف رو هم بیارید ...مشکل حل بشو نیس
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    21 0
    اکنون هم نظر سنجی نمایید
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    22 2
    زاکانی زشته نمکدون شکستن!!!!!!!!!!!!!شما جالا نمیخاد چیزی بگی بقیه دارن میکوبنش
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    3 12
    خدایا امان از این افراد مثل زاکانی ها مملکت را با حمایت خودشان و اصولگزایان دادند دست احمدی نژاد جامعه را قطبی کردند وحالا بد احمدی نژاد را می گویند. مشرق تو هم از همان ها بودی چه شده است. ایا عذاب وجدان گرفته اید
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    13 6
    من احمدی نژاد را قبول ندارم ولی انصافا در زمینه ایجاد اشتغال و مسکن موفق بود،خودم بواسطه زحمات او تونستم صاحبخانه شوم،ای کاش با رهبری زاویه نمیداشت.
    • رضا IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      1 10
      سلام انتظار داشتی با فروش نفت 110 دلاری آنهم روزی 2.5 میلیون بشکه موفق نباشه
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      0 0
      در زمان احمدی نژاد تقریباً هر ایرانی یک امتیاز مطرح و قابل توجه از دولت گرفت که این امتیاز در زندگیش نقش به سزایی بازی می کند مثلا هر کس خانه خواست گرفت هر کس شغل و استخدام خواست گرفت ، هر کس خودرو و وام خواست گرفت ولی در تعجبم که اکثر آنها نمک را خوردن و نمکدان را شکستند
  • علی IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    20 2
    رفسنجانی خدا بیامرز بد بود خاتمیم ذاتا بد بود احمدینژادم که بد کردید تکلیف روحانیم که معلومه پس مملکت تا الان چطور چرخیده..مشرق عزیز زشته..بزار بدبخت بیاد بعدا بکوبیدش
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    29 2
    درود بر دکتر محمود احمدی نژاد
  • وطن پرست DE ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    9 0
    احمدی نژادسال ۹۲ که ما قبولش نداریم دیگه هم فرسنگ ها از روحانی بهتر عمل کرد.
  • DE ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    23 1
    زنده باد دکتر احمدي نژاد! زنده باد دکتر احمدي نژاد! زنده باد دکتر احمدي نژاد!
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    4 1
    اين حمايت از احمدي نژادهايي نيست كه خودتون بزرگ كردين اما خداي بزرگي هست كه اين تربيون را از شما بگيردد
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    1 10
    میگن بد میگن، محمود جان نه اینکه دو قطبیه بلکه خود قطبه، اگر تشریف بیاری قدم هایت را گل خرزهره می کاریم
  • ابوالفضل IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    20 1
    درود خدا بر احمدی نڑاد
  • SE ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    20 0
    آقای زاکانی نظرسازی های خودشان را باور کرده بودند؟ حالا درسته تصر الدین گفت آش می دهند اما چرا خودش باور کرد؟
  • US ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 12
    احمدی نژاد سال ۹۰ بد شد مشایی گولش زد
  • جواد IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    9 1
    احمدی نژاد هرچی باشه به نظرم بلده با امریکایی و اروپایی جماعت چطور رفتار کنه و نفت رو به ۱۱۰ دلار برسونه . دوستان خواهشا به کار فرد نگاه کنید واگرنه هر کسی در راس قرار بگیره نمیشه انتظار لغزش نداشت ازش
    • نيشابورى IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      0 1
      قبول دارم چون بزبان انكليسى كاملا مسلط است و روان صحبت ميكند
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 5
    عجب عکسی انتخاب کردی مشرق، داره می خنده و میگه : ههههههههههه گولتون زدم ههههههه.
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    3 5
    جرم احمدینزاداینه بی ملاحظ است
  • GB ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    14 0
    4 تا رییس جمهور داشتیم. مقایسه عادلانه کنید کی بهتر بوده. من میگم احمدی نژاد خیلی بهتر بوده. تعصب نداشته باشیم و خودمون رو در موضع حق ندانیم.
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 2
    ما هم قدیم همینارو میگفتیم
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    13 0
    نتیجه انتخابات سال ۸۴ نشان می دهد نظرسنجی ها ساختگی و غیر واقعی بوده است
  • NL ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    3 0
    روحانی کافی نبوده ؟
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    13 0
    درود به مردمی نژاد
  • امیر IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    1 18
    احمدی نژاد دروغگو
  • ناراضي IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    7 1
    احمدی نژاد فرزند شجاع ملت خخخ
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    38 2
    احمدی‌نژاد بخدا این مرد اهل عمل هست
  • پوریا IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 2
    زمان آقای احمدی نژاد قرار بود 25استان جدید ایجاد بشه اما حرف نه اقدام و اینکه اسم استان رو معمولی بذارید مثل افغانستان 34استان داره شما اسم قوم تو استان نیست مثلا فاریاب جوزجان اسم معمولی
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      8 1
      همین مانده بود که افغانستان الگوی مدیریتی و استانداری شما بشود
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    1 20
    احمدی نژادی ها، خوارج زمانه هستند.
  • محمد IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 16
    سلام معلوم است که بهاری ها دستی در دست اسرائیل هم دارند
  • فدایی ولی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    3 15
    در شقاوت محمود ا- ن همین بس که آخر عمری پنجه در صورت حاج قاسم ما انداخت همو که خود پنجه در پنجه شیطان انداخته بود. حالا لایک کن های اجاره ای محمود ا- ن بیان تا میتونن خودتونو خالی کنید و به من فحش بدید
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      5 1
      شما زودتر فدا بشی ما خوشحال می شویم.
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    13 2
    زنده باد احمدي نژاد
    • حسن IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      8 0
      اقای زاکانی کاندید بشه ببینیم چقدر رای میاره جمع کنید دکونتونو مردم همه جی رو میدونند وبا رذ صلاحیت احمدی نژاد به اصولگرایان رای نخواهند داد
  • مهدی IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    1 8
    کاری به درست یا غلط بودن این مطلب ندارم. ولی همین رسانه ها مانند مشرق و غیره اون زمان از احمدی نژاد حمایت کردن. خوب بود همون زمان دروغاشو برملا میکردین الان چ فایده؟!
  • US ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    6 0
    احمدی نژاد هم بودش حرف و حدیثه هم نبودش خلاء و مشکل ایجاد میکنه ولی چیزی که از مطالعه احوالات و جریانات پیداست تحولات باور نکردنی و اعجاب آوری در پیشه و همه را در استرس و بیم و امید فرو برده که چه خواهد شد و سرنوشت سیاسی را مردم چگونه رقم خواهند زد فعلا آرامش قبل از طوفانه ولی دعا کنیم آینده به خیر بگذره!
  • یوسف GB ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    آنچه از متون کتب مقدس ادیان توحیدی قابل فهم است اینکه انسان جانشین خدا روی کره خاکی است وآدمی را باور وایمان وعمل به این جایگاه مینشاند وانسان خدا گونه آگاه وآزاد و آفریننده میشود واین شامل همه انسانها میشود ، اما فاجعه آنوقت است که آدمی فقط خود را وخویش را فقط شامل این پدیده الهی میشناسد، آغاز همه جور وستم ها ودیکتاتوریها ریشه در این برداشت دارد ، واسلام
  • مشتری IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    10 0
    مرد حسابی میثاقی که از 6 نفر 5 نفر بهش عمل نکردن میثاق نیست که پس اینجوری همه ی سران اصولگرا دروغگو هستن! مشرق نامرد نباش بیشتر اتهامات آقای احمدی نژاد از هم این نوع نامردیهاست
  • مجتبی IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    9 0
    مشرق خان نمی توانی با این نوشتار به اصطلاح پژوهشی خود ذره ای از اعتبار احمدی نژاد کم کنید . شما چرا اینقدر خودتان را اذیت می کنید،یه نظرسنجی بین مردم برگزار کنید،و سوال کنید موافق احمدی نژاد هستند یا نه؟جرات نداری این کار را بکنی،چون خودتان میدونید جواب چیه. حالا کل بازدید کننده سایت تو اگر صد هزار نفر باشند،همه مخالف باشند، در برابر طرفداران میلیونی احمدی نژاد چه کاری ازت ساخته است،حالا دائما علیه محبوب مستضعفان دکتر احمدی نژاد مطلب بنویس،جوجه را آخر انتخابات می شمارند،اگر مافیای قدرت، که به آن وابسته هستید بگذارند دکتر بیاید
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    8 0
    شانس آوردیم که سال 84 احمدی نژاد نرفت کنار وگرنه اون 8 سال هم کشور دست رفسنجانی بود. خداوند به ملت رحم کرد. قالیباف در برابر توجه رفسنجانی که روحانی بود رای نیاورد اون موقع در برابر رفسنجانی میخواست رای بیاره. برسم سجده شکر به جا آوریم.
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    12 0
    به همتوون قول میدم احمدی رییس جمهور میشد البته اگه رد صلاحیت نشه
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      0 10
      بله. متاسفانه با عرض پوزش از مردم خوب ایران، هنوز مردم عوام الناس اند و درک بالای سیاسی ندارند و همین مردم که روحانی رو انتخاب کردند ، احمدی نژاد رو هم انتخاب خواهند کرد . پس باید چاره ای کرد یا باید مردم رو با همین مقاله ها آگاه کرد و یا شورای نگهبان اجبارا مانع احمدی نژاد ها شود وگرنه باید حسرت یک زندگی راحت رو ۸ سال دیگه بخوریم
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 8
    امیدوارم صرفا به خاطر بالا بردن میزان مشارکت ایشون تایید صلاحیت نشه. من نظری راجع به رای آوردن یا نیاوردنش ندارم، خودم بهش سه بار رای دادم ولی دیگه این کار رو نخواهم کرد. ایشون از سال 88 به بعد ثابت کردند آشوب بودن کشور رو برای موج سواری خودشون بیشتر می پسندند تا آرامش داشتن و معقول رفتار کردن.
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    18 2
    مشرق سینه چاک قالیباف
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      0 11
      سینه چاکان احمدی‌نژاد متوهم و دروغگو و دشمن شاد کن و تهمت زن،نقد را از خودتان شروع کنید که فعلا مشغول بازی در زمین دشمن هستید
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      3 1
      قالیباف موافق برجام بود که با تصویب قانون راهبردی لغو تحریم ها، دهن دولتو صاف کرد! یکم بیشتر مطالعه بفرمایید
  • بهرام IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 2
    ملاک حال افراد هست اگر در حال حاضر در خط مستقیم باشند مورد تایید است و اگه منحرف شده باشن اوت خواهند شد
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    13 1
    دشمنان احمدی نژاد فتنه گر بودند
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 0
    امام صادق (علیه السلام): خواب روزه دار عبادت، خاموشی او تسبیح، عمل وی پذیرفته شده و دعای او مستجاب است. فرارسیدن ماه مهمانی خدا بر منتظرانش گرامی باد
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    6 0
    به نظرتون همین الآن قالیباف و احمدی نژاد باهم رقابت کنند چند چند میشند؟
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 8
    در دوره های قبل آقای احمدی نژاد در مناظره ها مدعی مبارزه با فساد وحتی با آقای رفسنجانی ویاران آن گردید از آنجا که مردم تشنه مبارزه با فساد در جامعه هستند به ایشان گرایش پیدا کردند که در نتیجه رای آورد رییس جمهور شدو در آخر هم مبارزه اش فقط با بگم بگم تمام شد. احمدی نژاد آدم صریح الهجه ویک مقدار رک صحبت میکند ولی در کل آدم دم دمی مزاج وهر آن موضع خودرا عوض میکند ثبات وپایداری ندارد در نتیجه به درد رییس جمهوری نمیخورد و سر مشاعی وبقای مانند کودکان با کل نظام هم دعوا داشته است
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    10 3
    مشرق عزیز! صمیمانه از انتشار این شناخت نامه تشکر میکنم، هر چه بیشتر میخوانم اعتقادم به ذات مردمی این مرد و اشتیاقی که برای خدمت به خلیفه ا.. دارد بیشتر میشود، اگر خدا را درنظر دارید راهش را برای بازگشت هموار کنید. هم اندیشه اش والاست هم عملش.
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    10 0
    بنده از سیاست و این گروها چیزی نمیدانم، اما در کوچه و خیابان خیلی اسم احمدی نژاد را میشنوم، معمولا پائین شهریها و آدمای خوب وزحمتکش و کم درآمد او را دوست دارن ولی پولدارا میگن نابود کرد، آبروی ایران را برد، شما چرا ضد او منتشر کردین بنده همه چیزای خوبی که شما اونا را چاپ میکنید دوست دارم پس چرا حالا بر ضد کسی که به آن چیزای خوب عمل کرده نوشتید
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    8 0
    تمام این تخریب کردنا به ضرر خودتونه همه هم میدونن هیچ کسی مثل احمدی نژاد به فکر مردم نیس
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 5
    آقای احمدی‌نژاد-دوره اول خوب عمل کردولی براثرافراط وتفریط وسپس انحراف زمین خورده است ودرصف ریزش قرارگرفته (رفتارنامناسب با ارکان نظام-نمایندگان مجلس-رییس مجلس-باسیدحسن درمزارامام-باوزرایش-اخیراباآقای حدادعادل-ونظرات فعلی).
  • احمد IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 2
    سوال من این است که چرا آقای احمدی نژاد نظراتش نسبت به سال 84 عوض شد؟ 1-ایا نون به نرخ روز است؟ 2_ایا او در آن زمان ریاکار بود؟ 3_ایا اطرافیان به او خیانت کردند؟ و.... به نظر شما چه عاملی باعث‌شده که این فرد این همه نظراتش عوض شود؟ آقایی که داری پیاممو میخونی ادمین کانال، شما چه فکر میکنی؟ آیا من هم از احمدی نژاد بد بگویم پیاممو میذاری بخونن؟
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    4 6
    خاک کف پاش توتیای چشم اصلاحات باد بقیه اداس اما دیگه بدرد نمی خوره کسی ک جلوتر از ولایت حرکت کنه نتیجش افراط و گمراهیه اما بازم میگم ی تار موش ب کل اصلاحات میرزه خلاص
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    2 1
    خب چرا شورای نگهبان جلوش رو نگرفت
  • DE ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 4
    کارت اعتباری اقای احمدی نژاد از وقتی سوخت که ازاقای مشایی که شخصیت جالبی نداره کناره گیری نکرد ودر انتخابات 96 به پیام رهبری توجه نکردند و از همه بدتر اینکه به دوقطبی سازی که مغایر با وطن پاسداری است ادامه داد. امام (ره ) و مقام معظم رهبری نماد وحدت مردمی هستند و هرکس که میخواد کاندید ریاست جمهوری بشه بایدصددرصد وحدت همه اقشار مردم باهم رو اولویت همیشگی اش قرار بده. همانطور که مردم موسوی وکروبی رو برای راه اندازی فتنه 88 ودوقطبی سازی ازشان بیزارند، هرکسی که بخواد درایران دو قطبی سازی راه بندازه به هر اسم و نامی میخواد باشه ،جاذبه اش رو از دست میده و مردم ازش کناره گیری میکنن.
  • DE ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    3 0
    تمام داوطلبان کاندید ریاست جمهوری بخاطر دست پخت های چه خوب چه خرابشون در طول همه این سالها تا به امروز ،اول از همه توسط شورای نگهبان بررسی میشوند،اگر کسانی صلاحیت داشتند ، میتونن کاندیدبشن، رای اوردنشون بعد این مرحله است.
  • SE ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 3
    داشتم کامنت های دوستان رو میخوندم به یک نکته فکر کردم و ان اینکه رابطه چهار رییس جمهور ایران چگونه رقم خورد بر خلاف اینکه با هم ناسازگار و بعضا در برهه ای دشمن نیز بوده اند. اقای رفسنجانی در پایان دولت را میسپارد به خاتمی و اصلاحاتی هایی که زیر فشار رسانه ای به جانش افتاده بودند و بعدا با هم رفیق و یار می‌شوند. خاتمی نیز با وجودیکه اختلافات اساسی با طیف احمدی نژاد داشت خیلی دوستانه قدرت را به ایشان منتقل می‌کند و من هیچگاه ندیدم ایندو مشکلی با هم داشته باشند. احمد نژاد هم با موضوع خانه نشینی و ول دادن دولت در ماهای پایانی عملا زمینه را برای آمدن دولت بنفش آماده کرد و حالا دولت روحانی زمینه را برای آمدن اصولگرایانی چون لاریجانی آماده خواهد کرد. شاید خوب توصیف نکرده باشم ولی این نخ تسبیح و ارتباط عجیب کاملا بین همه دولت های پیشین و کنونی نمایان است
  • GR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 1
    کاری ندارم که چه قضاوتی نویسنده کرده اما در سال ۸۴ و ۸۸ واقعا احمدی‌نژاد تو بورس بود و رای آورد و رونق داشت چون یکطرف میدی هاشمی رفسنجانی و بالاشهر و مال اندوزی بخور بخور بود قالیباف هم یخورده اومد رای اصلاح طلبا رو جمع کنه با ژست ها خاص مثل عکس گرفتن با هواپیما و این کارا مردم اومدن با احمدی‌نژاد رای دادن که اون دوتا نشن و واقعا اونسالها با رای مردم انتخاب شد مسکن مهر یارانه و بنزین و هسته ای. حالا بعد نشست وردل بقایی و مشایی و حاشیه یکسری مثه الهام و نیکزاد و رستم قاسمی حاجی بابایی. اینا. جدا شدن ازش
  • علی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    10 0
    به قول امام خمینی میزان رای ملته مشرق جان شما و هم طیف هاتون تو این کشور کاری کردین که اگه هر چی بیشتر یک نفر را تخریب کنید اون طرف محبوب تر میشه پس لطفا ادامه بدین. همین الان یک کاندید رو شما انتخاب کنید رسانه ام که دارید تا میتونید ازش حمایت کنید ولی احمدی نژاد رو هم تا میتونید تخریب کنید. این دوتا رو بزارین به رای ببینید با چه اختلاف فاحشی احمدی نژاد رای خواهد اورد. اصلاح طلب اصول گرا همه دارن دکتر رو تخریب میکند.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 8
    احمدی نزاد یعنی شما و شما یعنی احمدی نزاد. و نمیتوانید با این تحلیل ها خود را از احمدی نزاد جدا کنید
  • محمد IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    13 0
    با احترام به نظرات همگی اما مردم چیز دیگری می گویند مشرق . در هر کوی و برزن و تاکسی ای میشینی دارن میگن یاد احمدی نژاد بخیر و خدا حفظش کنه.
  • به به ۰۲:۰۷ IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 2
    مگه هر چی افساد طلب و برانداز هست به مشایی رای بده،چون ما میهن دوستان به جاسوس متاسفانه رای نمی دیم
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      1 0
      فعلا که رای دادید. 24 میلیون هم دادید. فقط او نباید می بود. #هر_...._جز_احمدی_نژاد. شعار هاشمی در 84.
  • مولوی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    6 2
    یا اخمدی نژاد یا هیچ کس با این خزعبلات نمی توانیدجلوی نور خورشید را بگیرید. هرآنکس پف کند ریشش بسوزد. حواستان را جمع کنید!
  • احمدی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    10 0
    شما هم مانند جریان فتنه و اصلاح طلب ها و عوامل خارجی و داخلی، این همه علیه احمدی نژاد زدید و نوشتید نتیجه چه شد!؟ مقبولیت و محبوبیت او در میان مردم در مقایسه با بقیه سیاسیون در بالاترین سطح و با فاصله بسیار زیاد قرار دارد.... در زمان سلطان محمود، زمین و زمان با هم یکی شدند که او را بر زمین بزنند ولی خدا روز به روز بر محبوبیت او افزود و حقانیت کارها، مواضع و اختارهای او با گذر زمان در این 8 سال نکبت گذشته بر همگان ثابت شد. در زمان روحانی عکس این اتفاق، رخ داد.... بروید دست از دشمنی کینه توزانه و حسادت و لجاجت گونه خود نسبت به احمدی نژاد دست برداشته واز تاریخ عبرت بگیرید.
  • سعید IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    0 0
    احمدی نژاد. لاریجانی رییسی پزشکیان این ۴نفر صلاحیتش تایید میشه و در مناظره زنده محمود احمدی نژاد ۳نفر دیگه رو ضربه فنی میکنه مخصوصا لاریجانی رو ....و در نهایت رییس جمهوریش و بنزین و همه چیز رو گران میکنه و یارانه را ۲۵۰۰میکنه علی برکت ا.‌.
  • آرمان بیات IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    0 0
    برای شروع پیشرفت ۱تقویت زیرساختها ۲ نابودی فساد ساختاری لازمه احمدی نژاد علنی فساد بزرگانی رو مطرح میکنه که قبل از این همشون رو میپرستیدیم زنده باد احمدی نژاده
  • منصور IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    آقای زاکانی، من به عنوان یک شهروند تهرانی از شما میخواهم که بجای تخریب دیگران ، حداقل یکصدم عمران و آبادیهایی که دز زمان دکتر احمدی نژاد در تهران اجام داد شما انجام دهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس