کارگران هفت تپه

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار با اشاره به اینکه این وزارتخانه پرداخت مطالبات کارگران دو شرکت هفت تپه و گروه ملی فولاد را تضمین می کند،از کارگران خواست تا به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش مشرق، درباره ادامه اعتراضات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و کارگران گروه ملی فولاد گفت: متاسفانه به رغم اینکه اولین حقوق معوق، از ۴ ماه مطالبه کارگران شرکت هفت تپه روز پنجشنبه به حساب کارگران واریز شده است، اما متاسفانه کارگران این دو شرکت به طور مطلق به کارفرمایان خود بی اعتماد شدند.

نماینده ویژه وزیر کار در رسیدگی به وضعیت کارگران هفت تپه و گروه ملی فولاد، با بیان اینکه دومین حقوق از مطالبه کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تا روز چهارشنبه به حساب آنها واریز می شود، افزود: کارگران هفت تپه تا پایان هفته جاری دو ماه از مطالبات خود را دریافت می کنند و دو ماه از مطالبه آنها باقی می ماند.

بیشتر بخوانید:

علی علیزاده: مدیون کارگران هفت‌تپه شوید!

واکنش قالیباف به موضوع کارگران هفت تپه

کارگر سرباز انقلاب است +عکس

‌می‌توانید سه ماه بدون حقوق زندگی کنید؟

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار ادامه داد: حاصل دسترنج یکساله کارگران هفت تپه که محصول نیشکر است باید در آبانماه و آذرماه برداشت شود و اگر در این دو ماه برداشت نشود، باعث از بین رفتن محصول می شود که ۳۵ هزار تن شکر از دست می رود.

این مقام مسئول در وزارت کار تاکید کرد: با توجه به اینکه کارخانه نیشکر هفت تپه در مرحله بازسازی وضعیت و به روز رسانی قرار دارد و از طرفی یک میلیارد تومان از سوی کارفرما برای این بازسازی اختصاص یافته است، انتظار می رود کارگران این شرکت اجازه ندهند فصل برداشت به اتمام برسد و باعث زیان شرکت شود.

یاوری با تاکید بر اینکه کارگران نباید اجازه دهند حاصل دسترنج آنها در طول سال از بین برود گفت: بنده به نمایندگی از وزیر کار قول می دهم خواسته های کارگران هفت تپه و گروه ملی فولاد در سفر به خوزستان از جمله عدم اعتماد به کارفرما را مورد به مورد پیگیری کنم.

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار گفت: در سراسر کشور در هر مقطعی که مشکل کارگری به وجود آمده، و وزارت کار وارد عمل شده و تعهدات نیز اجرایی شده است؛ لذا وعده های کارگران نیشکر و گروه ملی فولاد نیز عملیاتی خواهد شد و با اعتماد به وزارت کار اجازه از بین رفتن محصول را ندهند چرا که با برداشت محصول است که شرکت به چرخه تولید باز می گردد.

یاوری درباره کارگران گروه ملی فولاد نیز با بیان اینکه کارگران این شرکت سه ماه حقوق معوق دارند گفت: طبق وعده کارفرمای گروه ملی فولاد و وعده بانک ملی که ۷۰ درصد سهام این شرکت را بر عهده دارد، باید تا پایان هفته یک ماه از مطالبات کارگران این شرکت پرداخت شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه گروه ملی فولاد مجوز فروش خارج از بورس را دریافت کرده است، کارگران به وعده های نماینده وزارت کار در سفر به خورستان اعتماد کنند؛ گرچه کارگران این شرکت به شدت به کارفرما بی‌اعتماد شدند که کاملا این بی اعتمادی به حق است، اما قطعا مشکلات و مطالبات آنها در حال پیگیری است تا پس از فروش محصولات حقوق کارگران پرداخت شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    0 0
    اگه شرکت خصوصیه درسته که از پول بیت المال که متعلق به مست خسارت آقای پیمانکار یا صاحبکار پرداخت شه؟ لطفا بفرمایید که خصوصی سازی به کی این شرکت رو واگذار کرده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس