کد خبر 916146
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹
محمد دهقان نمایه

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: اعضای کمیسیون قضایی طرح فراکسیون زنان در رابطه با افزایش سن ازدواج را طرح ناپخته‌ای دانستند و ایرادات و اشکالات زیادی را به آن گرفتند.

به گزارش مشرق، محمد دهقان نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس، گفت: در جلسه امروز دو طرح اصلاح ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری و همچنین اصلاح ۱۳ ماده از قانون آیین دادرسی کیفری در کمیسیون مطرح شد که بنا شد این دو طرح ادغام شده و پس از ادغام در دستور کمیسیون قرار گیرد. 

بیشتر بخوانید:

آدرس غلط ابتکار درخصوص میزان طلاق +آمار

استناد احساسی پروانه سلحشوری برای افزایش سن ازدواج

خانوار ایرانی به سمت پیری حرکت می‌کند

موافقان طرح افزایش سن ازدواج بخوانند! +نمودار

وی افزود: پس از بحث‌های فراوان پیرامون این موضوع در ارتباط با سه ماده است، این طرح‌ها اتفاق‌نظر صورت نگرفت و قرار شد این موضوع در یک کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه کار و طرح ادغامی برای بررسی به صحن کمیسیون ارائه شود. 

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه طرح اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی که از سوی فراکسیون زنان در رابطه با افزایش سن ازدواج مطرح شده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما با وجود بحث‌های فراوان رأی‌گیری در خصوص آن انجام نشد و مقرر شد پس از بررسی‌های دقیق‌تر پیرامون آن تصمیم‌گیری در خصوص این طرح انجام شود. 

دهقان خاطرنشان کرد: اکثریت اعضای کمیسیون طرح فراکسیون زنان درباره افزایش سن ازدواج را طرح پخته‌ای تلقی نکردند و اشکالات زیادی هم از سوی کارشناسان و هم از سوی اعضای کمیسیون به این طرح وارد دانسته شد و بنا شد بررسی دقیق‌تری در این باره صورت پذیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    3 0
    وا به کسی چ ربطی داره کی چند سالکی ازدواج میکنه زنا باید به صد نفر جواب پس بدن واسه ازدواجشون بعدم بجا اینکه بیارن پایین هی میبرن بالا همه باید در سن فسیلی به هم برسن
  • ناشناس IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    3 0
    جالب بود....بالابردن حداقل سن ازدواج ناپخته هست!
  • US ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    4 0
    هرچند من خودم با ازدواج دختران زیر 20 سال و پسران زیر 22 سال بدلیل کافی نبودن بلوغ فکری علیرغم بلوغ جنسی موافق نیستم، ولی چطور برای آموزش بهداشت جنسی و استفاده از روشهای جلوگیری، و زدن واکسن اچ پی وی از 9 سالگی شروع کنن زود نیست ولی برای ازدواج سیزده سالگی و پسر از 16 سالگی زوده. یعنی رابطه جنسی حرام و بی مسئولیت اشکال نداره، ولی اگر در قبل روابط جنسی، اخلاق و مسئولیت پذیری پیش بیاد بد میشه؟ پس در واقع شما نگران دختر نیستید که قربانی لذت جنسی نامشروع بشه، بلکه نگران مشروع بودن لذت جنسی هستید؟ یعنی در واقع فکر میگنید که ازدواج نمیزاره محیط فسق و فجور و فحشایی رو که شما میخواید از 9 سالگی به بعد وارد جامعه بکنید بوجود بیاد، و با بالا بردن سن ازدواج میخواید فرصت کافی به دختر و پسرها بدین که از 9 سالگی تا سن ازدواج تجربه کافی رو برای فاحشگی پیدا کنن! و جامعه دیگه هیچوقت نتونه اصلاح بشه! هدف کاملا مشخصه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس