به گزارش مشرق، حسینعلی حاجیدلیگانی با بیان اینکه قانون طرح کارت سوخت بنزین در ۲ سال گذشته توسط نمایندگان در مجلس پیگیری و با رأی بهارستاننشینان تصویب شد، اظهار داشت: این قانون پس از کسب رأی در مجلس ابلاغ شد و دولت موظف به اجرای آن در یکسال گذشته بود اما بنا بهدلایلی از سوی دولت اجرایی نشد اما در شرایط فعلی درصدد اجراست.
وی پیرامون اینکه تنها راه کنترل مصرف سوخت در کشور اجرای قانون کارت سوخت بنزین است، افزود: براساس گفتهها متاسفانه روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین و ارقام بالایی قاچاق گازوئیل از طریق مرزهای کشورها صورت میگیرد.
نماینده مردم شاهینشهر در مجلس درباره اینکه با برقراری کارت سوخت بنزین میزان قابل توجهی از قاچاق سوخت کشور جلوگیری میشود، بیان کرد: با اجرای این طرح نه تنها میتوانیم آمار دقیقی از مصرف سوخت در کشور را داشته و کنترل کنیم بلکه امنیت بیشتری برای پیشگیری از سرقت خودروها محسوب میشود.
بیشتر بخوانید:
دخل و خرج دولت با چه تغییراتی از بهارستان عبور میکند؟
۵ سناریو برای قیمت گذاری و توزیع «بنزین»
مخالفت کمیسیون انرژی با افزایش قیمت بنزین
وی بیان اینکه با وجود کارت سوخت امکان قاچاق سوخت کاهش مییابد، گفت: با اجرای این طرح ورودی و خروجی جایگاههای سوخت به وسیله سامانه هوشمند قابل ردیابی است؛ زیرا پس از تکنرخی شدن قیمت بنزین و عملا با بلااستفاده شدن کارت سوخت مشاهده کردیم که مصرف بنزین افزایش چشمگیری داشته است.
حاجی دلیگانی ادامه داد: نبود کارت سوخت به افزایش باندها و قاچاق سازمانیافته در بنزین کمک میکند، و از سوی دیگر افرادی با کمین در مسیر رانندگان، جایگاهداران و انبارداران با دور زدن قانون مشکلاتی را ایجاد میکنند، اما با اجرای آن براساس میزان تحویل بنزین از قاچاق ممانعت خواهد شد.
وی با مخالفت از طرح افزایش قیمت بنزین در کشور، افزود: ما مخالف هستیم که قیمت سوخت اضافه شود، زیرا با افزایش قیمتها براساس تجربه چندین ساله مصرف سوخت در کشور نه تنها کنترل نمیشود بلکه شاهد رشد مصرف نیز بودهایم و از سوی دیگر بالا رفتن نرخ بنزین میتواند شوک جدید تورمی به جامعه از لحاظ روانی القا کند.