کد خبر 924189
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
فیلمیران

آن هم در شرایطی که «فیلمیران» در همه‌ی این سال‌ها همیشه عضوی در جشنواره فجر داشته است. یا در هیأت انتخاب، یا در هیأت داوران یا در میان تجلیل‌شدگان جشنواره.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی کات نوشت: بر اساس چه قانونی تهیه‌کننده‌ی فیلم «سونامی» به یکباره از رسول صدرعاملی به علی سرتیپی منتقل شد؟! آیا صدرعاملی داور بخش مسابقه‌ی جشنواره فجر می‌شود؟ چرا هر ساله باید عضوی از «فیلمیران» در هیأت انتخاب یا هیأت داوران جشنواره فجر باشد؟

*رسول صدرعاملی فیلمساز محترم و خاطره‌سازی برای ماست، اما «حقیقت» از او باارزش‌تر است. بر اساس قانون، وقتی پروانه‌ی ساخت فیلمی سینمایی صادر می‌شود دیگر نمی‌توان نام ۳ تن از عوامل این فیلم را به راحتی تغییر داد. نام تهیه‌کننده، کارگردان و فیلمنامه‌نویسی که بر مبنای نام و امضای آنان پروانه‌ی ساخت صادر شده. این سه بخش، در کنار کار حرفه‌ای، تالیف‌گر آثار هم محسوب می‌شوند.

*اما این بار در اقدامی عجیب و کم‌نظیر، فیلم «سونامی» به کارگردانی میلاد صدرعاملی (فرزند رسول صدرعاملی) که پروانه تهیه‌کنندگی‌اش به نام رسول صدرعاملی صادر شده بود، به یکباره نام تهیه‌کننده‌اش تغییر کرد و حالا نام علی سرتیپی به عنوان تهیه‌کننده‌ی این فیلم دیده می‌شود. اینکه دقیقاً در چه تاریخی این تغییر رخ داده نامشخص است اما نفس این کار، عملی‌ست غیرقانونی.

بیشتر بخوانید:

پدرخوانده‌های جدید سینمای ایران چه کسانی هستند!

*نمی‌خواهیم پیش‌داوری کنیم و به شنیده‌ها اعتماد کنیم. شنیده‌ها می‌گویند رسول صدرعاملی (به عنوان نماینده‌ی فیلمیران) بسیار مشتاق است که به عنوان داور بخش مسابقه‌ی جشنواره فجر برگزیده شود. آن هم در شرایطی که «فیلمیران» در همه‌ی این سال‌ها همیشه عضوی در جشنواره فجر داشته است. یا در هیأت انتخاب، یا در هیأت داوران یا در میان تجلیل‌شدگان جشنواره. صدرعاملی امسال قرار است نماینده‌ی فیلمیران در بین داوران باشد اما بر اساس قانون، تهیه‌کننده یک فیلمِ حاضر در جشنواره نمی‌تواند داور آن جشنواره هم باشد، به همین خاطر تهیه‌کنندگی فیلم به سرتیپی منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

*اینها شنیده‌هایی‌ست که امیدواریم حقیقت نداشته باشد و صدرعاملی داور جشنواره نشود، اما چیزی که در حال حاظر شک و شبهه‌ای در آن نیست و مدیران سازمان سینمایی باید بابتش پاسخ‌گو باشند این است که به چه اجازه و بر اساس چه قانونی تهیه‌کننده‌ی فیلم «سونامی» به یکباره جا به جا شد؟ در پشت پرده‌ی این سینما دقیقاً چه می‌گذرد؟ فیلمیران و اعضایش تا به کجا نفوذ کرده‌اند و چرا هر ساله باید عضوی از این دفتر در میان هیأت انتخاب و هیأت داوران باشد؟

*این مطلب به نقل از کانال کات منتشر شده است و مدیران شرکت فیلمیران در صورت ضرورت می‌توانند توضیحات مکتوب خود را برای انتشار به پایگاه خبری - تحلیلی مشرق ارسال کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس