نفت نمایه

روزنامه‌های زنجیره‌ای بدون کمترین اعتنا به واقعیات، به ماموریت بزک بدعهدی‌های اروپا ادامه می‌دهند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

در این باره روزنامه آرمان به قلم مهدی پازوکی مدعی شد: اجرای سازوکار اروپایی‌ها برای تسهیل تجارت اروپایی‌ها با ایران و فروش نفت بسیار می‌تواند مفید فایده واقع شود. استراتژی ایران باید روابط تجاری بیشتر با اروپا و خصوصاً آلمان و فرانسه باشد. آلمان به جهت اینکه بزرگترین قدرت اقتصادی اروپا و چهارمین قدرت اقتصادی جهان است. فرانسه نیز به جهت عضویت در شورای امنیت و تأثیر در اتحادیه اروپا. لذا به نظر می‌رسد که اگر بتوانیم فروش کالای خود را به اروپا در حسابی نگهداری کنیم و نیازهای خود را از اتحادیه اروپا تهیه کنیم.

بیشتر بخوانید:

کوه کانال مالی اروپا موش زائید


وی می‌افزاید: اروپایی‌ها از طریق همین SPV که بحث بانک‌های مرکزی کشورهای اتحادیه اروپا است در حال تعریف مکانیزمی هستند که بتوانند با ایران ارتباط برقرار کنند. از این جهت ایران باید با گشاده‌دستی، منطق کارشناسی و استفاده از موقعیت به سمت استفاده مطلوب از این سازوکار حرکت کند نه اینکه به سوی خودتحریمی برود. به نظر می‌رسد که اگر این سازوکار به اجرا برسد، می‌تواند گشایشی در نیاز کالاهای ایران از بازارهای اروپایی در پی داشته باشد. مسلماً سازوکار اروپایی‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی بر اقتصاد ایران و روابط ایران و اروپا داشته باشد. لذا در شرایطی که آمریکا هر روز تحریم‌های خود را بر علیه ایران بیشتر می‌کند قطعاً SPV می‌تواند مؤثر باشد. چرا که بر اساس آن می‌توانیم بخشی از نفتمان را به اتحادیه اروپا صادر کنیم.


ادعای روزنامه آرمان در حالی است که اروپایی‌ها خرید نفت از ایران را متوقف کرده‌اند و کانال مدعایی آنها نیز صرفاً قرار است مبادله کالا و غذا را شامل شود.


بیانیه ۳ کشور اروپایی درباره کانال موسوم به INSTEX تصریح می‌کند: «گام اول بر معاملات دارویی و غذایی متمرکز است. اجرای این کانال رویکرد تدریجی خواهد داشت… اروپا انتظار دارد ایران سریعاً همه عناصر برنامه اقدام FATF خود را اجرا کند، چرا که INSTEX بر اساس استانداردهای FATF کار خواهد کرد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    1 0
    ایسنا خیلی قراردادهای اروپایی رو بزک می کنه تا بخورد مردم بره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس