صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت

صادق زیباکلام در حالی تاکید کرده است که «اگر به ۹۶ برگردیم، بیشتر برای روحانی تبلیغ می‌کند»! که چندی پیش گفته بود: «به خاطر دفاع از روحانی شرمنده‌ایم».

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** زیباکلام: اگر به ۹۶ برگردیم، بیشتر برای روحانی تبلیغ می‌کنم!

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد گفت: «دولت روحانی در دو سال اخیر اشتباهات بسیاری داشته است. دولت او کم سوءمدیریت و سوءتدبیر نداشته است. دولت روحانی به کرات تصمیمات نادرست در حوزه اقتصادی اتخاذ کرده است».

زیباکلام با این حال در ادامه گفت: «اگر باز هم زمان به عقب یعنی به همان انتخابات اردیبهشت ۹۶ بازگردد از حسن روحانی حمایت می‌کنم. حتی نسبت به انتخابات ریاست جمهوری اخیر بیشتر هم فعالیت خواهم کرد تا روحانی مجدداً پیروز شود و مردم با مشارکت بیشتری در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند، چنانکه رأی روحانی حتی از ۲۴ میلیون هم بالاتر برود…اگر باز هم زمان به عقب بازگردد در تصمیمم هیچ تغییری نسبت به حمایت از حسن روحانی ایجاد نخواهد شد، چرا که در بسیاری از موارد، پیشرفت یعنی اینکه به عقب بازنگردیم».

صادق زیباکلام در حالی تاکید کرده است که «اگر به ۹۶ برگردیم، بیشتر برای روحانی تبلیغ می‌کند»! که چندی پیش گفته بود: «به خاطر دفاع از روحانی شرمنده‌ایم…ما نمی‌توانیم از مسئولیت اجتماعی خود در قبال انتخاب روحانی شانه خالی کنیم».

زیباکلام همچنین در اظهارنظری دیگر گفته بود: «اصلاح‌طلبان در انتخابات سال ۱۴۰۰ شانس بسیار ضعیفی برای پیروزی دارند زیرا دولت روحانی که با عقبه اصلاح‌طلبان روی کار آمد، به شدت عملکرد نامطلوبی داشته است. مردم به دلیل نارضایتی از دولت روحانی به اصلاح‌طلبان اقبال نشان نمی‌دهند».

اصلاح طلبان هیچگاه برای رفع مشکلات کشور و پاسخگویی به مطالبات مردم، طرح و برنامه‌ای ارائه نکرده‌اند. این طیف که به سیاسی بازی مشهور است نه جنبه شکست در انتخابات را دارد و نه جنبه پیروزی. اگر در انتخابات شکست بخورد، با دروغ تقلب کشور را به آشوب می‌کشد و اگر در انتخابات پیروز شود، با ترفندهای نخ نما همچون تحویل گرفتن ویرانه و اختیارات محدود، از کارکردن برای مردم شانه خالی می‌کند.

چندی پیش «فائزه هاشمی» در اظهارنظری افشاگرانه گفته بود: «در نهادهای در اختیار اصلاح طلبان تقریباً منافع قومی و قبیله‌ای و باندی و حزبی و جناحی و خانوادگی به منافع ملی و حقوق مردم می‌چربد».

** توهین حناچی به مردم تهران

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «انتصاب مناف هاشمی به اعتماد عمومی ضربه می‌زند» نوشت: «اخیراً انتشار خبر یک انتصاب در شهرداری تهران باعث ایجاد نارضایتی‌هایی در سطح جامعه شده است. مناف هاشمی، استاندار برکنار شده گلستان که در حین وقوع سیل در سفر خارجی بسر می‌برد و به دستور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور برکنار شده بود، با حکم پیروز حناچی به عنوان مشاور شهرداری تهران منصوب شد. برخی از اعضای شورای شهر نیز به حمایت از انتصاب پرداختند و حرف‌هایی در این خصوص مطرح کردند. حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران درباره انتصاب مناف هاشمی به عنوان مشاور شهردار تهران گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده این مدیر قبل از حادثه سیل مرخصی گرفته بود و مرخصی یک ماه در سال حق همه کارکنان دولت است. این حادثه نیز رخ داده و معاون اول به این نتیجه رسیده است برای التیام آسیب دیدگان دست به این کار سمبلیک بزند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اقدام شهرداری عجیب بود. اگر شهرداری و شورای شهر تصمیم داشتند که مناف هاشمی را در سمتی جدید به کار بگیرند، باید دلایل خود را با مردم در میان می‌گذاشتند و واکنش افکار عمومی به این مسأله را می‌سنجیدند، نه اینکه ناگهان و بی‌هیچ مقدمه‌ای خبر انتصاب او به عنوان مشاور شهردار در رسانه‌ها مطرح شود و توجهی به افکار عمومی نگردد…اینکه بخواهیم اقدامی را که مورد حمایت اکثریت قریب به اتفاق مردم بود، مرهمی بر ناراحتی‌هایشان شد و اتفاقاً بسیار نیاز بود که انجام شود، زیر سؤال ببریم و آن را سمبلیک و نمایشی معرفی کنیم، به هیچ وجه صحیح نیست».

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد در مطلبی نوشته بود: «بی تردید انتصاب "مناف هاشمی" آن هم با اشاره حناچی به سوابق و تجارب هاشمی، مطمئناً نه فقط به شهرداری بلکه به بدنه اصلاح طلبان هم ضربه خواهد زد.به نظر می‌آید این انتصاب پیروز حناچی، پرحاشیه ترین اقدام شهردار تهران تاکنون بوده است. حناچی چهره‌ای است که بعد از چند شهردار پرحاشیه تهران با درونمایه اصلاح طلبی، سرانجام توانسته بود شهرداری را در این زمینه به ثبات برساند. حال آنکه خود با این انتصاب، خود را وارد حواشی کرده است».

پیروز حناچی- سومین شهردار انتخاب شده توسط شورای شهر اصلاح طلب تهران (آن هم تنها در مدت یکسال و اندی)!-که حالا بیش از پنج ماه است در این مسئولیت قرار گرفته، در نزد افکار عمومی عملکردی جز حضور در برنامه‌های عمومی و نمایشی، افتتاح پروژه‌های مربوط به دوره قالیباف، جلسات دوره‌ای و البته دوچرخه‌سواری نداشته است.

** شرق: دموکرات‌ها و جمهوری خواهان سر و ته یک کرباسند

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «ما و بازی دموکرات‌های آمریکا» به قلم «غلامرضا نظربلند» نوشت: «هنگامی که مذاکرات ۱+۵ با ایران (در دولت اوبامای دموکرات) جریان داشت، موضع حزب جمهوری خواه آمریکا این بود که مذاکره با تهران باید علاوه بر مسئله هسته‌ای، موضوعات دیگری مانند تروریسم، سلاح‌های کشتارجمعی و اسرائیل را هم در برگیرد… (اکنون و پس از خروج دولت جمهوری خواه ترامپ از برجام) گفته می‌شود دموکرات‌ها به موازات موضع گیری‌های علنی، در نهان هم به طرف ایرانی پیام می‌دهند که تا پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ و روی کارآمدن مجدد دموکرات‌ها و احیای برجام صبوری پیشه کند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «ادعای تلاش دموکرات‌ها برای بازداشتن تهران از گفت و گو با دولت ترامپ تا پایان دوره ریاست جمهوری او اگر صحت داشته باشد، مصداق بازی کردن در زمین دموکرات‌ها است. این بازی وقتی شکلی خطرناک پیدا می‌کند که می‌بینیم به مفروضاتی متکی است که معلوم نیست به وقوع بپیوندد. نخست آنکه معلوم نیست ترامپ پست ریاست جمهوری را در دور دوم به دموکرات‌ها واگذار کند. دوم آنکه دموکرات‌هایی که تاکنون نامزدی خود را اعلام کرده‌اند، مواضع متفاوتی در قبال برجام دارند؛ به گونه‌ای که غیر از ساندرز بقیه از جمله جو بایدن خواهان بازگشت مشروط به برجام هستند که همین موجب پیچیده‌تر شدن موضوع می‌شود».

شرق در ادامه نوشت: «نه شرط عقل است که به وعده‌های غیرعملی و حتی خیال پردازانه امید بست و نه به صلاح و صواب است که در اختلافات بین حزبی آمریکا درگیر شد…جان کری وزیر خارجه اوباما مصاحبه کرده و چنین گفته است: "ما در مذاکرات برجام تحریم‌های حقوق بشری را حفظ کردیم؛ تحریم‌های آزمایش موشکی را حفظ کردیم؛ حریم‌های منطقه‌ای را حفظ کردیم؛ ما این تحریم‌ها را حتی در زمانی که در حال مذاکره درباره برجام بودیم، افزایش دادیم. نظریه ما این بود که وقتی شما به برجام رسیدید و ثابت می‌کنید که می‌خواهید آن را همانطور که موافقت کردید، اجرا کنید، تمام آن مسائل دیگر را روی میز قرار دهید". نقل فرازهایی از اظهارات سیاستمداران ارشد دموکراتِ حاضر در دولت اوباما به قدری گویاست که جایی برای مجامله درباره تفاوت دیدگاه و رویکرد دموکرات‌ها و جمهوری خواهان درباره ایران و پرونده هسته‌ای باقی نمی‌گذارد و به ما نشان می‌دهد که بازکردن حساب مستقل روی هرکدام از آنها به ویژه وقتی که در موقعیت اپوزیسیون قرار دارند، راه به جایی نمی‌برد».

طیف اصلاح طلب و برخی دولتمردان پیش از این بارها مدعی شده بودند که ایران فرصت بزرگی را در دوره اوباما از دست داد و این فرصت سوزی منجر به ضربه خوردن کشورمان در دوره ترامپ شد.

این جماعت با ایجاد دوگانه کاذب «دموکرات‌های خوب- جمهوری خواهان بد» اینگونه القاء می‌کند که اگر تا سال ۲۰۲۰ صبر کنیم و یک دموکرات به کاخ سفید بیاید، همه مشکلات برجام رفع خواهد شد!

این ادعای مضحک در حالی است که دموکرات‌ها و جمهوری خواهان اگر در هر موضوعی با یکدیگر اختلاف داشته باشند در موضوع دشمنی با ایران اختلافی نداشته و دارای هدف مشترک هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 20
  • محمد IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    38 0
    معلومه که دغدغه مالی نداری زیباکلام وگرنه از این چرت و پرت ها تحویل ملت نمیدادی.
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
      14 0
      ▪️روحانی: دولت فرق نکرده، مردم فرق کرده اند! طنزپردازان هرازگاهی به شوخی در فضای مجازی می نوشتند که؛ روحانی در آینده میگه دولت مشکل نداره و مشکلات کشور از مردمه! و حالا شوخی شوخی جدی شد! روحانی دیروز در جمع تعدادی از روحانیون گفت: «برخی‌ها در زمینه مشکلات اقتصادی کارآمدی دولت را مطرح می‌کنند، اما چطور همین دولت در دوره یازدهم توانست تورم را مهار و رشد اقتصادی را ارتقاء دهد؟ لذا کارآمدی دولت فرقی با گذشته نکرده و ما همان دولت هستیم، اما در دوره یازدهم مردم امیدوار بودند که مشکلات‌شان حل و فصل می‌شود، اما در این دوره و به هر دلیل مقداری امید مردم نسبت به رفع مشکلات کمتر شده است» علیرضا جاویدان
  • یونس IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    44 0
    چرا تبلیغ نکنی؟ خریت برگشت پذیر نیست.
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
      27 0
      نخست آن که اصلاح طلبان تهوع آور کاسبان برجامند و دیگر آن که: هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش باید یقین داشته باشد!
  • حسین PL ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    41 0
    این زیبا کلام اگر حتی بدونه جهنم جزای کار و حرفاش هست به خاطر کینه و لجاجت ادامه میده , ابو جهلی هست برای خودش
  • FR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    29 0
    خب زیبا کلام با این حرفها میخواهد اصرار به حماقت خود کند چون لجبازی وتکرار اشتباه اوج حماقت است....
  • حسن IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    14 0
    اقای زیبا کلام اجازه بدهید. به شما بگویم. زیبا عقل
    • مجید US ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
      18 0
      شیرین عقل
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    15 0
    این شخص پاچه خوار کتابی با عنوان خاتمی از چه میگوید نوشت و بعد ابراز ندامت کرد. آن کتابش را نیز در میدان انقلاب در دهه هفتاد دست فروش ها به یک چندم قیمت می‌فروختند.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    14 0
    روزنامه ایران خیلی تلاش کرده که از ظریف یک چهره جدی و قاطع رو نقاشی بکنه که این کار سبب شده که آن چهره زیاد شبیه ظریف نباشد. آخه ظریف کجا و چهره جدی و نافذ کجا.
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
      5 0
      شاید هم بتوان با بدبینی گفت آماده سازی و تصویر سازی برای مذاکره با ترامپ
    • SE ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
      8 0
      از باتلاق برجام خودشان را برهانند مذاکرات بعدی پیش کش خودشان نخواستیم
  • CA ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    12 0
    بالاخره از شهرداری میاد پائین! و بعد بایستی پیاده بره و بیاد.
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    8 2
    نظر شما چیه؟ جیره خوار؟؟؟؟...
    • SE ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
      23 0
      نظر ما اینه که آخور اصحالات بد آخوریه
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    24 0
    آقای زیبا کلام اینقدر تبلیغ بکن تا جانت بیاد
  • ایرانی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    14 0
    اصلاح طلبان کسی رو ندارن بیار جلو مجبورن از امسال زیبا کلام استفاده کنن
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    15 0
    دیوانه که شاخ و دم نداره
  • هادی IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    11 0
    دیپلماسی خنده .میشه وضعیت کنونی .شما!
  • DE ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    18 0
    زشت کلام ، بالاخره با 4 میلیارد کمک خیرین برای زلزله زدگان چه کردی ؟؟؟؟؟ نا صادق ،ارثیه خوبی برای بچه هایت ذخیره کردی . خودت هم با سودش حال کن ! امثال تو دیگر اعتباری پیش مردم ندارند . دهن گشادت را مدتی و یا برای همیشه ببند !!
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    9 0
    مغزش تعطیله
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    11 0
    وضعيت مزاجي و روحي زيبا كلام خيلي خرابه از حرفاش معلومه
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    7 0
    اصلاح طلبان در شهرداری تهران هیچ کاری تا حالا انجام ندادن
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    7 0
    مدعی العموم محترم این جماعت بانی خسارت به ملت و کشور شده اند لطفا رسیدگی نمایید..
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    18 0
    زیبا کلام به گذشته فکر نکن به آینده وجهنم فکر کن.
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    7 0
    جناب زیبا کلام هر وقت توانستی زمان را به عقب برگردانی باشه .
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    10 0
    اقای زیبا کلام تاکید بر حماقت افتخار نیست
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    9 0
    اصلاح طلبای به درد نخور از شهردار تا شورای شهر تهران و سایر اصلاح طلبای افساد طلب
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    13 0
    آخر این یارو چه جوری شده استاد دانشگاه با این جفنگیات گفتن اش؟!!
  • RO ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    5 0
    مرگ بر آمریکا
  • BE ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    1 0
    چقدر خالی میبنده این بشر
  • DE ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    2 0
    صادق بیجاکلام: اگر به ۹۶ برگردیم، بیشتر برای روحانی تبلیغ می‌کنم چون تازه متوجه شدم چقدر گیج و منگ بودم.
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    0 0
    هرکس توهین کنه به خودش توهین کرده .
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    0 0
    هرکس توهین کنه به خودش توهین کرده .
  • کره US ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    3 0
    معلومه خوب!!! کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد اما اونی خودشو به خواب زده هرگز
  • کره US ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    5 0
    اگه تو با عقل امروزت به 96 برگردی و برای روحانی تبلیغ کنی و مردمم با عقل امروزشون برن 96 قطعا تف به صورتت می اندازند!!!!!!!!!!!!
  • سید رضا IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    2 0
    گویا بعد هاشمی ، با روحانی هم بسته !!
  • دیده‌بان IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    1 0
    خداوند در این ماه مبارک انشاالله شفای عاجل عنایت فرماید
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
    1 0
    بس کن دیگه زیباکلام بدبخت کردید مردم را هر ملتی استاد داره ما هم داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس