ویژه ها

کارشناسان معتقدند که تعامل دولت با شهرداری از یکسو و کارنامه شهرداری و شورای شهر اصلاح طلب تهران از سوی دیگر به هیچ عنوان رضایت بخش نیست.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**اگر ظریف راه مصدق را برود، کشور از بحران خارج می شود

«محمد توسلی» دبیرکل نهضت آزادی در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «ما به‌دلیل اینکه آقای ظریف (در نطق خود در نشست مجازی سازمان ملل) بخشی از سخنرانی دکتر مصدق را مطرح کردند، از این فرصت استفاده کردیم تا این پیام را به ایشان برسانیم که در کنار استفاده از گفتار و نام مصدق باید از «راه» او نیز که به‌عنوان یک راهبرد برای خروج از بحران‌های کشور مطرح است، توجه کنند».

توسلی در ادامه گفت: «دکتر مصدق چگونه با ملت خود پیوند داشت، باور به آزادی، حاکمیت ملی و حاکمیت قانون داشت که توانست نه‌تنها در سطح منطقه‌ای بلکه در سطح جهانی یک گفتمان را معرفی کند. امروز کسانی که به‌دنبال منافع ملی هستند، اذعان می‌کنند که «راه مصدق» بهترین راهبرد برای خروج از بحران‌های کشور است».

برخلاف ادعای این فعال سیاسی اصلاح طلب، اتفاقا اشتباه آقای ظریف این بود که در برخی مقاطع از روش مصدق در سیاست خارجی الگوبرداری کرد. مصدق در محاسبات سیاسی خود، منافع امریکا را ـ که آن زمان یک ابرقدرت نوظهور محسوب می‌شد ـ همراستا با منافع ایران در مقابله با انگلیس و شوروی می‌دید. از همین رو برای پیروزی در مقابل انگلیس، به همکاری امریکا اعتماد نمود.

مصدق در دیدار با «هری ترومن» رئیس جمهور وقت آمریکا از واشنگتن با عنوان «دولت دوست» و «دولت آزاد» نام برده بود اما پاسخ این سهل اندیشی خود را دریافت کرد. اشتباه مصدق پس از ملی شدن صنعت نفت تکیه و اعتماد و امید به امریکا بود، امریکایی‌ها نیز از این خوش‌بینی و ساده‌اندیشی استفاده کرده و کودتا به راه انداختند.

اسناد نشان دهنده آن است که مصدق هنگام تسلیم یکی از نامه‌های خود که خطاب به ترومن رئیس‌جمهور آمریکا نوشته شده بود به هندرسون سفیر آمریکا، گفته بود: «ایران گدایی هدیه و بخشش نمی‌کند؛ [بلکه] فقط از دوست خود وام می‌خواهد. اگر آمریکا مایل باشد، ایران آماده و علاقمند است در ازای کمک آمریکا، تمام نفتی را که درحال‌حاضر موجود دارد، با پنجاه‌درصد تخفیف به آمریکا بفروشد.» (هندرسون به آچسون، تلگراف 2848، 29 ژانویه 1952)

 مصدق خود می‌دانست و اعلام می‌کرد که آمریکا وعده‌های خود به ایران را عملی نکرده است ولی همچنان مذاکره با آمریکا برای رسیدن به نتیجه مطلوب را ادامه می‌داد، پیشنهاد خفت‌بار فروش نفت با 50 درصد تخفیف به آمریکا با پاسخ درس آموز ایالات متحده در 28 مرداد 1332 مواجه شد و نشان داد که آمریکا قابل اطمینان نیست و به دوستی و کمک او نیز نمی‌توان اعتماد داشت.

لازم به ذکر است که نهضت آزادی در اسفند 97 با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که برجام یک الگوست و می توان در حوزه توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران نیز این الگو را تکرار کرد!

امام خمینی (ره) نهضت آزادی را «طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به امریکا»  و جماعتی که  «از اسلام اطلاعی ندارد»  و  «عامل گمراهی مردم»  نامیده بودند و تاکید داشتند که باید با آنها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند .(صحیفه امام جلد ۲۰، صفحه ۴۸۰)

**وضع فعلی ربطی به عملکرد دولت ندارد

«داریوش قنبری» معاون شهردار تهران در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «وضعیتی که الان کشور در آن قرار گرفته ربطی به عملکرد دولت ندارد و بیشتر از طرف مخالفان مطرح می‌شود که آن را به دولت نسبت می‌دهند. برآمدن یک چهره جدید در آمریکا یعنی آقای ترامپ هم بر سیاست‌ خارجی کشورمان تاثیرگذار بود و مسائل و مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد. البته در داخل هم برخی به این مشکلات دامن زدند. لذا همانطور که گفته شد مشکلات شکل‌گرفته ناشی از عملکرد دولت نیست که برخی بخواهند دولت را زیر سوال ببرند. این کار آنها بیشتر در جهت تضعیف اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی است...اگر مدیریت این دولت هم نبود، وضعیت بدتر از آنچه اکنون قابل مشاهده است، می‌شد».

«محمدعلی ابطحی» از فعالین اصلاح طلب که در دولت اصلاحات معاون رئیس جمهور بود نیز در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «انصافا در دوره مدیریت روحانی هیچ‌بلای تلخی نبود که پیش نیامده باشد. از سیل و زلزله و کرونا تا تحریم‌های شدید همه این بحران‌ها با دولت ایشان مصادف شد و هر نقدی که متوجه دیگران است بر سر او شکسته می‌شود و هم جریانات خارجی و هم جریانات افراطی داخلی همه به این نقطه واحد رسیده‌اند تا مسائل را به دوش آقای روحانی بیفکنند».

پیش از این «مجید انصاری» سرلیست ناکام اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نیز در اظهارنظری مشابه گفته بود: «دولت آقای روحانی بخصوص در دوره دوم با فشارهای زیاد خارجی و داخلی همراه بود. از یکسو تحریم‌ها و از سوی دیگر اتفاقاتی همچون سیل و زلزله و... در عملکرد آن تأثیرگذاشته و چه بسا مانع از آن شده که دولت بتواند برنامه‌های خود را کامل اجرایی کند».

روزنامه اصلاح طلب آرمان به توجیه کارنامه غیرقابل دفاع دولت پرداخته، این در حالی است که این روزنامه پیش از این با انتقاد از  توجیه تأمل برانگیز برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب در بی تقصیر جلوه دادن دولت نوشته بود: «می‌گویند رئیس‌جمهور روحانی بدشانس است. ترامپ، سیل، زلزله و ملخ همه از نشانه‌های بدشانسی حسن روحانی است! اما آیا واقعاً می‌شود سرنوشت یک کشور را به شانس گره زد؟ نه؛  اداره کشور هیچ ارتباطی با شانس ندارد. امور تنها با تدبیر و عقلانیت اداره می‌شود و به‌سمت پیشرفت حرکت می‌کند…شانس هیچ جایی در ایفای وظیفه دولتمردان ندارد. نه‌تنها روحانی بلکه هر رئیس‌جمهور دیگری هم دچار این حوادث می‌شد، نمی‌شد او را بدشانس نامید. لطفاً بی‌تدبیری را بدشانسی ننامیم».

«عبدالله ناصری»  مشاور رئیس دولت اصلاحات نیز چندی پیش با اشاره به کارنامه دولت روحانی گفته بود: «توجه داشته باشید که دولت روحانی در سال‌های قبل خیلی مسائل کم اهمیت‌تر از کرونا را هم نتوانست مدیریت کند...من معتقدم انتظار مدیریت این شرایط از آقای روحانی اساسا انتظاری واهی است زیرا او مدت‌هاست که به طور جدی نشان داده هیچ برنامه‌ای ندارد و دچار روزمرگی شدید است...حتما ارزیابی جامعه مدنی در سال آینده از عملکرد روحانی و دولت به مراتب منفی‌تر و سیاه‌تر از قبل خواهد بود...البته اگر آقای روحانی این وزرای ضعیف و نالایق را از دور خود کنار بزند و یکسری آدم‌های باتجربه را برای مدیریت کرونا روی کار آورد، در همین شرایط تحریم و با همین محدودیت منابع هم می‌توان تصمیمات خوبی گرفت».

اصلاح طلبان از یکسو دولت را بزک می کنند و از سوی دیگر، سفره خود را از دولت جداکرده و ژست اپوزیسیون و منتقد دوآتشه به خود می گیرند. این در حالی است که وضع موجود در کشور محصول حضور اصلاح طلبان در قدرت است.

** روحانی و حناچی دل خوشی از یکدیگر ندارد

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «درهای بسته "پاستور" به روی ساکن "بهشت"» نوشت: «درهای «پاستور» در طول یک ماه گذشته به روی سکان‌دار «بهشت» بسته‌ بوده است. گویا روابط دولت و شهرداری «شکرآب» شده و روحانی و حناچی دل خوشی از یکدیگر ندارند... اما ریشه‌های این قهر سیاسی را باید در «جماران» جست‌وجو کرد.غائله ملک جماران اواخر خرداد ماه آغاز شد و برخی شهروندان ساکن منطقه جماران به یک ساخت‌وساز غیرقانونی اعتراض کرده و در همین راستا نامه‌ای خطاب به شهردار تهران مکتوب می‌کنند که این نامه در فضای مجازی نیز منتشر شد. پس از رسانه‌ای شدن این موضوع برخی اعضای شورای شهر وارد عمل شده و برای بازدید از این ساخت‌وساز غیرقانونی راهی جماران شدند. در جریان بررسی‌ها مشخص شد که این ملک که متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «در این ملک علاوه بر ساخت یک طبقه غیرقانونی، پروانه ساخت نیز اخذ نشده بود. شهرداری برای نشان دادن حسن‌نیت خود بلافاصله پروانه ساخت را صادر کرد و در ادامه تخریب یک طبقه ساخته شده غیرقانونی را دستور داد...این موضوع با ورود شورای شهر و شهرداری حل و فصل شد اما تبعات آن «شکرآب» شدن روابط دولت و شهرداری و احتمالا شورای شهر بود».

کارشناسان معتقدند که تعامل دولت با شهرداری از یکسو و کارنامه شهرداری و شورای شهر اصلاح طلب تهران از سوی دیگر به هیچ عنوان رضایت بخش نیست.

«محسن هاشمی»  رئیس شورای شهر اصلاح طلب تهران- ۷ تیر ۹۹- در مصاحبه با روزنامه شرق با اشاره به کارنامه سه ساله اصلاح طلبان در شهرداری تهران گفت: «شما مسئله توسعه مترو را در نظر بگیرید. دستگاه‌های حفار مدرنی که برای کندن تونل‌های مترو و ساخت سازه تونل در دوره گذشته از سوی خودم تأمین و به کشور وارد شده بود، الان سه سال است که بی‌کار افتاده و در این سه سال حتی یک کیلومتر مترو در تهران ساخته نشده است؛ درحالی‌که اصولا ساخت تونل مترو بسیار کم‌هزینه است و مشکل مالی یا اجرائی ندارد و می‌توان اعتبار آن را از طریق بودجه غیرنقد تأمین کرد. اگر این دستگاه‌ها در سه سال گذشته فعالیت می‌کردند، الان سه خط جدید مترو داشتیم یا در حوزه تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه‌ها هم با وجود آنکه هزینه سنگینی نداشت و قرار بود ماهانه یک ایستگاه مترو افتتاح شود، متوسط هر سه ماه یک بار هم شاهد افتتاح ایستگاه مترو نیستیم».

محسن هاشمی در ادامه گفت: «در حوزه اتوبوس‌رانی، از گذشته دولت ناوگان اتوبوس‌رانی شهرها را خود عمدتا تأمین می‌کرد که در دولت‌های سازندگی، اصلاحات و مهر این اتفاق افتاد؛ اما در هفت سال سپری‌شده از این دولت، حتی یک اتوبوس هم به تهران تحویل داده نشده است. عمر اتوبوس‌های شرکت واحد در این دولت از پنج سال به ۱۱ سال افزایش پیدا کرده و تعداد آنها از حدود هفت هزار به پنج هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است و به‌ همین‌ خاطر حجم مسافر جابه‌جاشده با اتوبوس در تهران به دو میلیون نفر رسیده و وسایل نقلیه شخصی عمدتا جایگزین آن شده‌اند».

شهرداری تهران در مسئله لغو طرح ترافیک به دلیل شیوع کرونا نیز اقدامات قابل قبولی نداشته است. یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به این مسئله نوشت: «طبق گفته مسئولان وزارت بهداشت، تهران به «مرکز پخش کرونا به ایران» تبدیل شده و بخش زیادی از کشته های روزانه این بیماری برای تهران است اما شهردار تهران همچنان با لغو طرح ترافیک مخالفت می‌کند! جناب حناچی! بی ارزش تر از جان مردم برای پر کردن جیب شهرداری پیدا نکردید؟ ».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • امیر RO ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    10 10
    کدام رفتار آقای مصدق بحران سوز بود؟کارنامه ی مصدق چی بود؟شعار ملی رو که همه ی کشورها میدن ولی این ملاک نیست.اقای مصدق تنش سیاسی درست کرد و درآمد نفت رو صفر کرد و یک غرامت نفتی سنگین روی دست دولت ایران گذاشت.ایشون هیچ برنامه ای برای پس کنار زدن شاهنشاهی نداشتن.تنها میخواستن دیده بشوند.اقای مصدق شایسته ی ستایش نیست چون کارنامه ی خوبی ندارد
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      14 3
      ظریف و مصدق هردو به امریکا اعتماد کردند و هردو فریب خوردند.
    • IT ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      15 0
      اتفاقا هر چقدر هم مصدق بد باشد و قاتل دلیران تنگستان باشد اما باز هم تمام ارزش مصدق به سیاست موازنه منفی و درافتادن با انگلستان به قیمت تحریمها و تورم های بی سابقه است. اگر مصدق همین یک نکته مثبت را داشت اما ظریف دقیقا نقطه مقابل مصدق است و اصلا کاری جز امتیاز دادن به شرق و غرب ندارد. ظریف بیشتر با فضل الله زاهدی و رزم آرا قابل مقایسه است تا مصدق.
    • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      7 5
      دوست عزیز با توجه به انکارهای تاریخی شما هیچ کس برای ایران کاری نکرده جز.............
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      13 1
      تنها شباهت ظریف به مصدق کله تاسش هست. مصدق نفت رو ملی کرد ظریف هسته ای رو از ملت گرفت!
    • یوسف ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      1 2
      ظاهراً این بنده خدا تاریخ نخونده!!؟؟ از سرنوشت شوم مصدق کاملاً بیخبره که برا محمدجواد بیچاره همچین نسخه ای پیچیده!!؟؟ خخخخخخ
  • وطن پرست DE ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    10 6
    یعنی می خوان کشور رو به دامن امریکا بندازن و اخرش هم با کودتا کل مملکت رو اتیش بزنن!!! تا وقتی این اصلاحطلب ها حکومت می کنن من به کشور بر نمی گردم. خوش باشید با شجریان هنجره طلا و جمشید مشایخی.
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      5 0
      از اظهارات اصلاح طلبان تهوع آور این چنین برمی آید که گویی در این چهل و چند سال ابدا این قبیله هیچ سمت و مسئولیتی در کشور در هیچ یک از قوا نداشته اند و همه معضلات و مسائل ایجاد شده از اصولگرایان و انقلابیون است!!!
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      7 1
      این اصول گرایان تهوع اور ودگم هر کارکه برای کشور کسی کرده باشد رو بد جلوه میدهند فقط خودشان وباندشانخوب هستند
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      2 0
      یانکی، تهوع آور فقط میتونه اصلاحطلب باشه و به بقیه نمیچسبه!!! خخخخخخخ
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    7 1
    با این وضع اگر چندتا اصلاح طلب تن لش وکفتارصفت نبودند شاید خدا از خلقت کره زمین صرف نظر میکرد
  • بهرام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    7 7
    راه مصدق !!! یعنی آماده سازی کشور برای کودتای امریکایی مثل ۲۸ مرداد!!! عجب بی غیراتی هستند!!!؟
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    9 8
    راه مصدق که منجر به کودتا شد!!! گویا جز وطن فروشی حماقت هم بین جماعت افسادطب بصورت گسترده شایع است
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    6 6
    اقایان اصلاح طلب شما بهترینید دست از سر مردم بردارید دیدید چقدر دزد از لابلای شما در میاید از وزیر گرفته تا برادر رییس جمهور تادختر وزیر راستی چرا یه عده از حضور بذر پاش لزه به تنشون افتاده صبر کنید همتون باهم زندان خواهید رفت پولهای ملت رااز حلقومتون در میارن ذخایر نظام .
    • دلسوخته IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      0 0
      عزیزم زیاد امیدوار نباش همین ۲ روز پیش احمدنادری میگفت تمام کنکورا باید به تعویق بیافته هل من مبارز می طلبید ٱخرش رفت پیش وزیر بهداشت مثل یه پسر خوب نشست بعد اومد بیرون گفت وزیر چقد ماهه ... قرار شده اول دکتری تو این وضعیت قرمز برن آزمون بدن اگه مردن که عمرا بمیرا چون آمار دست دولته اونوقت ماجلو کتکورای بعدی رو میگیریم مجلس های به قول دوستان غیر انقلابی هم اینطورنبودن حداقل یه طرح دو فوریتی میدادن پس دوست من زیادامیدوا نباش....
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    6 0
    روحانی باید در مورد ساخت و ساز غیرقانونی در ملک جماران پاسخگو باشد.
  • علی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    9 4
    مصدق ابرمرد بزرگ ایران
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      0 8
      مصدق شب سرد و گرگ ایران!
  • سعید IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    6 1
    مثلث هاشمی و روحانی و خاتمی کشور را به این روز انداخته است.
  • کرسنت IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    7 0
    عملکرد دولت روحانی از ابتدا خسارت بار بود.
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    4 5
    کلاغ می خواست راه رفتن کبک یاد بگیره راه رفتن خودش را هم گم کرد
  • علی IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    1 2
    درباره نامه خفت بار احمدی نژاد به بن سلمان بنویسید که این آدم رذل رو عالیجناب و برادر خونده و کاری کرده بس ننگ اور
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      2 0
      چه ربطی به موضوع داشت
  • NL ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    8 1
    انگلیسی صفتها و نوچه های داخلی هیچوقت تاب دیدن مصدق و مصدقی ها رو نداشته و ندارند. درود بر مصدق
  • بیانا IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    1 7
    اقای توسلی اخر بلاهت تا چه حد شما نهضت ازادی ها خیانت زیادی کردید مصدق قریب الکافر چه گونه تمام زحمات خود و ایت الله کاشانی را با تفکر لیبرالیستی به باد داد بهظریف نمیخواد یاد به دید او خود بلد است چه گونه راه ان مفلوک را ادامه دهد حتی بهتر از او مانند ننگ نامه ی برجام چای
  • سینا IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    2 0
    روزنامه های اصلاح طلب( افساد طلب) دستهای پیدا و پنهان امریکا در ایران هستند
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    1 6
    لعن و نفرین بر مصدق و حزب منحوس نهضت خود فروخته به اصطلاح آزادی
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    2 6
    راه مصدق یکدفعه ۷۰ سال عقبمون انداخت .. نه ظریف مرد این کار است نه امثال شماه با این تفکرات ناخالص بگردید دنبال ادم ساده زیست و مومن و مخلص و عدالت طلب
  • مهران TR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 1
    درود برخی دوستان در همه زمینه ها کارشناس هستند و همه جا هستند. البته کاش فقط یاد می‌گرفتیم انتقاد کنیم نه فحاشی و.... اینکه مملکت مشکل داره و وضع اقتصادی بشدت خرابه اما ربطی به اصلاح طلب واصول گرا نداره.... ومردم حداقل اینو کاملا میدونن خوشبختانه.... ضمن اینکه آیت اله خامنه ای هم در مورد مصدق و یا ظریف و.... دیگران چیز بدی نگفتن یا بر عکس مثلا در مورد ظریف گفتند از نیروهای خوب مملکت ونظام هستند بعد چطور شما می‌آید میگید.... یا آقای هاشمی بارها در خاطراتش اشاره کرده یک شب در میان برخی اوقات ودر تمام مسائل با آیت اله خامنه ای گفتگو و مشورت میکرده بعد برخی میان میگن.... یا اصلاح طلبها و... جزو این مملکت هستند وهمه جا آدم خوب وبد هست یعنی اصول گرایان مدیر بد نداشتند یا زمان آنها دزدی نشده!!!! چه جوری شما خودتان را مسلمان ویا انسان میپندارید و این همه حرف بد می‌زنید. که متاسفانه همه جا هم هستید..... دوستان بله آمریکا یا هیچ کشوری هیچ وقت برای ما خوب نبودند و منافع خودشان در اولویت هست..... وما هم باید بر اساس منافع و موارد خاص خودمان رفتار کنیم مگه ژاپن با بمباران آمریکا نابود نشد.... آیا الان سومین غول اقتصادی و.... جهان نیست آمریکا رو هم به وقتش تحت فشار قرار داد وبرعکس با ایران رابطه خوبی هم داره که نخست وزیرش خدمت رهبر هم رفت.... ضمن اینکه کشور فقط بدست یک نفر اداره نمیشه بلاخره خیلی از موارد و مسائل و حتی اشخاص در تصمیم گیریها موثر هستند..... ودر آخر یک مساله بهش فکر کنید..... زمان احمدی نژاد متوسط فروش نفت بشکه ای 100 دلار والان اگر فروش باشه زیر 50 دلار..... چطور ممکلت ومردم شرایط تقریبا یکسانی داشتند!!؟ حالا نیاید بگید خیلی بهتر بود که.... بله شاید کمی بهتر بود اما نفت 3 ملیون بشکه و100 دلار تا فروش 200 هزار بشکه 30 دلار هم فرق داره.... البته بنده میدانم مملکت و کشور هر زماناحتیاج به ی چیز داره و کارهای بزرگی شده... اما من ی حرف دارم بخدا میشه با این نیروی جوان و منابع هم مردم و هم منطقه و قدرت منطقه ای وحتی جهانی رو با هم داشت....
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      0 0
      قیمت نفت به جز یک سال در سال 90 هیچ وقت 100 دلار نشده در اکثر سالها حتی35 دلار هم نبوده در تمام دوره رهبری رفسنجانی خاتمی ...نمی دونم چه هیزمی احمدی نژاد به شما فروخت...
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    2 9
    ننگ بر مصدق ورهروان افساد طلب آن نامرد وطن فروش
  • محمد IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    2 0
    مصدق دولت ملی ومرد سیاست وخرد بود نفت را از دست انگلیس دراورد .از تصاد بین امریکا وانگلیس سود میجست ودر مذاکره قدرت مند وبه منافع ملی منگریست شاه و قدرت های خارجی و قدرت مندان داخلی باهم ساختند دولت ملی اورا سرنگون کردند
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    4 5
    لجن تو هیکل هر چی اصلاح طلبه
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 0
    *وضع فعلی ربطی به عملکرد دولت ندارد«آقا داریوش شما واقعا خجالت نمی کشید که جمله فوق را بر زبان جاری نمدید. پس بفرمائید این بلبشوی بوجود آمده تقصیر چه کسی است. غیر از روحانی شما رئیس جمهوری دیگری هم مگر داری . بی خیالتر از روحانی شما رئیس جمهوری دیگر هم داری . رئیس جمهوری که فقط جمعه ها می فهمد که کشور چه خبر است. می خواهی وضع مملکت بهتراز این می خواهد باشد. مملکت فعلا گل بلبله آقا داریوش !!!!؟؟؟؟
  • علی IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 0
    کشور باید تو حزبی بشه و بازی های سیاسی تموم بشه تنها کسانی که از این بازی ها ضربه میخورن مردم هستند و سیاستمداران چه چپ و چه راست ککشان هم نمیگیرد اصلاح طلب باید برود و یک حکومت یک دست و یک رنگ تشکیل شود اگر این حکومت هم کارساز نشد پس مشکل در ساختار نظام است
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 0
    وضع موجود اگر به دولت ربی ندارد به عمت ربط داره
  • علی پوراحمد IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    1 0
    وقتی حرفهای این دولتیان بی تدبیر و کشنده امید را جایی میخوانیم از اینکه همچین افرادی در مسند قدرت هستند و اجرائیات کشور دست انهاست هزاران افسوس میخوریم . این دولت روحانی چه بلایی بود که سر ما امد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس