کد خبر 966867
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
عروس تاریکی

این سریال قرار است قصه‌اش را در حدود ۷۵ قسمت تعریف کند و در حالی که به گفته تهیه‌کننده آن حدود یک ماه تا پایان کار این طرح مانده است.

به گزارش مشرق، سریال عروس تاریکی به کارگردانی محمود معظمی که تصویربرداری‌اش از مهر ۹۶ آغاز شد، از امشب ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. نگارش فیلمنامه این مجموعه را عباس نعمتی و تهیه‌کنندگی آن را هم محمدرضا تخت‌کشیان بر عهده دارد. نعمتی پیش از این سریال‌های اولین انتخاب، نون و ریحون، آرماندو و چند اپیزود از مجموعه شاید برای شما هم اتفاق بیفتد را نوشته و تخت‌کشیان نیز آثار سینمایی و تلویزیونی چون شیدا، زندگی با چشمان بسته، یتیم‌خانه ایران، کاکتوس، قرارگاه مسکونی و کلاه پهلوی را تهیه کرده است. این سریال قرار است قصه‌اش را در حدود ۷۵ قسمت تعریف کند و در حالی که به گفته تهیه‌کننده آن حدود یک ماه تا پایان کار این طرح مانده است، به صورت شبانه از شبکه یک سیما پخش می‌شود. باید نشست و دید عروس تاریکی چه در چنته دارد و آیا در همراه کردن مخاطبان با روایت موفق عمل می‌کند یا خیر، اما آنچه پیش از پخش این سریال برای مخاطبان جذاب به نظر می‌رسد، فهرست بلند بالا و ترکیب جذاب هنرپیشگان آن است؛ عروس تاریکی بازیگران پیشکسوت و جوانی را گرد هم آورده است که غالباً از چهره‌های شناخته شده هستند. در ادامه نگاهی به قصه، عوامل و دیگر ویژگی‌های این سریال انداخته و درباره آن با تهیه‌کننده و برخی نقش‌آفرینانش گپ زده‌ایم.
بیشتر بخوانید:

کارنامه آقای کارگردان

محمود معظمی، کارگردان عروس تاریکی در کارنامه کاری‌اش تجربه بازیگری، منشی صحنه بودن و کارگردانی دارد.او تله فیلم سرشاخ، چند قسمت از مجموعه تلویزیونی شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و همچنین سریال‌های شیوع، فاخته و تکیه بر باد را ساخته است.با نگاهی به آثار معظمی در مقام کارگردان به نظر می‌رسد عروس تاریکی تاکنون بزرگ‌ترین پروژه‌ای است که او پشت دوربین آن قرار گرفته است، اثری که این کارگردان نسبت به نتیجه آن ابراز رضایت می‌کند.



نقش‌آفرینان عروس تاریکی

عروس تاریکی مجموعه‌ای از بازیگران چهره و شناخته شده را گرد هم آورده است‌، بازیگرانی از نسل‌های مختلف که به گفته تخت‌کشیان همگی را می‌توان نقش‌های اصلی سریال به حساب آورد. این تعداد هنرپیشه در کنار همدیگر شائبه اپیزودی بودن این سریال را به وجود می‌آورد، اما تهیه‌کننده‌اش در پاسخ می‌گوید، این درام اجتماعی از ابتدا تا انتها یک قصه را دنبال می‌کند.رویا نونهالی، رضا کیانیان، نرگس محمدی، شهرزاد کمال‌زاده، فریبا کوثری، سپیده خداوردی، حمیرا ریاضی، سیدمهراد ضیایی، مهوش صبرکن، مهدی سلوکی، مریم کاویانی، فخرالدین صدیق شریف، رحمان باقریان، شهاب شادابی، ساناز سعیدی، آزاده ریاضی، شمسی فضل‌اللهی، آزیتا ترکاشوند، مهسا هاشمی، محمدرضا هاشمی، سعید رضایی و… بازیگران این سریال هستند.
 


مرجان، یک شخصیت خاکستری

شهرزاد کمال‌زاده، بازیگر عروس تاریکی که پیش از این تجربه کار کردن با معظمی در سریال شاید برای شما اتفاق بیفتد را دارد، از همکاری با او ابراز رضایت کرده و پیشتر به جام‌جم گفته است: «آقای معظمی در کار سختگیر است اما در عین حال برای بازیگر فضایی باز را جهت بیان نظرهایش به وجود می‌آورد و از ایده‌هایی که در چارچوب نقش باشد و به بهبود آن کمک کند استقبال می‌کند.» این بازیگر بر این باور است ساختار سریال عروس‌تاریکی و اتفاقاتی که در قصه آن پیش می‌آید، می‌تواند مخاطب را جذب کند. او درباره نقش مرجان هم بیان کند: «او یک شخصیت خاکستری است که در ظاهر سعی می‌کند به شخصیت اصلی قصه کمک کند اما در واقع پشت این ماجرا، مسائل دیگری وجود دارد.»




خواب و بیداری سیمین


رویا نونهالی گرچه کار در عرصه بازیگری را سال ۶۲ و با نقش‌آفرینی در تئاتر آغاز کرده اما پس از سال‌ها بازی در سینما و کسب جایزه از جشنواره فیلم فجر، با تله‌تئاتر «تله‌موش» به قاب سیما آمد و با نقش متفاوت و ساختارشکنانه ناتاشا در سریال خواب و بیدار ساخته مهدی فخیم‌زاده به چهره‌ای شناخته‌شده برای مردم بدل شد.
نونهالی بعد از این تجربه موفق، بازی در آثار تلویزیونی را ادامه داد و در مجموعه‌های تلویزیونی هم‌نفس، ساعت شنی، ساختمان ۸۵، سایه‌روشن و زاویه هفتم نقش‌آفرینی کرد. او این روزها یکی از اعضای گروه داوران برنامه عصر جدید و مورد توجه مخاطبان سیما است. هم‌زمانی پخش برنامه و بازی او در یکی از نقش‌های اصلی سریال عروس تاریکی، تیغ دولبه‌ای است که هم فرصت بیشتر دیده شدن را به او می‌دهد و هم می‌تواند باورپذیری نقش را برای مخاطبانی که او را در قامت مجری در عصر جدید می‌بینند، دشوار کند.



قصه از چه قرار؟

آنچه در خلاصه این قصه آمده، حاکی از آن است که عروس تاریکی داستان زندگی سیاوش و سیمین، زوج میانسالی را نشان می‌دهد که در کشاکش و تلاش برای سرپانگهداشتن زندگی و فائق آمدن بر مشکلاتشان به سر می‌برند. این سریال روایت گمشده‌هایی است که انسان‌ها در زندگی‌شان جست‌وجو می‌کنند.
رضا کیانیان نقش سیاوش را بازی می‌کند، پدری کارخانه‌دار که کارخانه را رها کرده و به دنبال کار خیر رفته است، اما بعد از مدتی دوباره سرکارش بازمی‌گردد و تلاش می‌کند اوضاع به هم ریخته خانواده‌اش را سر و سامان دهد. او که از همسرش سیمین با بازی رویا نونهالی جدا زندگی می‌کند، تصمیم می‌گیرد ارتباط خود را با او از سر بگیرد.این خلاصه اما تمام قصه عروس تاریکی نیست و این سریال چند قصه را در کنار هم و مرتبط با یکدیگر جلو می‌برد. در قصه عروس تاریکی پنج خانواده حضور دارند. ساناز سعیدی نقش فرشته عروس‌ناکام را بازی می‌کند.نرگس محمدی نقش ترانه، سید مهرداد ضیایی نقش رستگار یک مامور قانون، حمیرا ریاضی نقش یک وکیل به اسم زارع، مریم کاویانی نقش سمیه و مهدی سلوکی هم نقش پیمان را ایفا می‌کنند. شهرزاد کمال‌زاده نیز به نقش مرجان جان می‌بخشد.



تلخکامی عروس تاریکی

یکی از حوادث تلخ عروس تاریکی، درگذشت لوون هفتوان، بازیگر این مجموعه در روز ۱۹ اسفند ۹۷ بود. این بازیگر که پیش‌تر او را در آثار سینمایی چون دراکولا، پرویز و یک دزدی عاشقانه دیده بودیم می‌خواست نخستین حضورش در اثری تلویزیونی را رقم بزند اما اجل مهلت نداد. تخت‌کشیان این حادثه را برای جام‌جم این‌گونه شرح می‌دهد: «لوون قرار بود اولین سکانس خود در این مجموعه را بازی کند و این صحنه‌ای بود که از قضا طبق قصه، در آن نیروهای اورژانس حضور داشتند.
پیش از آغاز کار، او احساس ناراحتی می‌کرد و برای همین به بیمارستان منتقل و فردای آن روز فوت شد.»با فوت این بازیگر، نقش او به سید مهرداد ضیایی سپرده شد؛ بازیگری که پیش از این نیز با نقشی دیگر در سریال عروس تاریکی حضور داشت اما حدود یک ماه پس از فوت هفتوان با تغییر شخصیتی که آن را ایفا می‌کند، جایگزین همکارش شد.
منبع: جام جم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس