بازار پر نوسان و تبآلود قیمت مسکن، صدرنشین خبرهای این روزها است. در ادامه نظرات محمد تقوی، بنیانگذار آژانسهای املاک دلتا و مدیر وبسایت دلتا، پیرامون ادعایی که در خصوص افزایش بهای مسکن و نقش وبسایتهایی که بهای مسکن را درج میکنند، ارائه خواهد شد.
در اخبار 20:30 یکشنبه 6 مرداد شبکه دو سیما آمده بود که برخی وب سایتها با درج بهای مسکن و ایجاد موج رسانهای، در افزایش قیمت ملک به ویژه مسکن، نقشی پررنگ و تاثیرگذار داشتهاند. نقشی که باعث ایجاد حباب تورمی در بازار مسکن شده و بر التهاب آن افزوده است. بنیانگذار آژانسهای املاک دلتا و مدیر وب سایت دلتا، اولین سایت حرفهای در حوزه املاک ایران، در ادامه به این ادعاهای مطرح شده پاسخ داده است.
وب به عنوان فعال حوزه مسکن و دانش آموخته رشته اقتصاد و بازرگانی با اشاره به گزارش پخش شده در تلویزیون گفت: «با تجربیات این جانب در حوزه مسکن و وب سایتهای ملکی و با توجه به تحصیلاتی که در زمینه اقتصاد دارم، مطمئناً وبسایتهای املاک که به صورت انبوه کار میکنند، میتوانند در تعدیل قیمت ملک نقشی تاثیرگذار داشته باشند. این وب سایتها بهای ملک را به حداقل قیمت ممکن ارائه میکنند. املاکی که قیمت آنها بالاتر از قیمت معمول است، در مقایسه با ملکهای ارزان، قابلیت فروش و بررسی کمتری دارند. بنابراین املاک ارزانتر زودتر هم به فروش میرسند.»
وی در ادامه با اشاره به این که وجود وب سایتهای ملکی و گذاشتن آگهیهای املاک متنوع روی آنها به نفع خریدار است گفت: «خریدار همیشه به دنبال ملکی با شرایط مناسبتر است. از این رو در وبسایتهای ملکی، اول از همه به سراغ گزینههایی میرود که قیمت پایینتری دارد. این املاک شانس خرید و فروش بیشتری هم دارند.»
بینانگذار آژانس املاک دلتا در خصوص این که درج قیمت مسکن در سایتهای پرمخاطب تاثیر بسیاری در کاهش هزینههای جانبی خرید ملک دارد افزود: «اگر فرض شود که وبسایتهای ملکی وجود ندارند، خریدار ناچار است به بنگاههای بسیاری سر بزند. ضمن اینکه زمان زیادی برای این کار تلف میشود، خریدار هزینه زیادی نیز بابت ترافیک و حمل و نقل خواهد داد. در صورت مراجعه به وب سایتهای ملکی این هزینهها صرفه جویی میشود. در چند دقیقه کوتاه، خریدار میتواند ملک موردنظر خودش را بین هزاران مورد مشابه پیدا کند. نتیجه همه این ها صرفه جویی در وقت و هزینهها و به نفع خریدار خواهد بود.»
وب سایت دلتا، قدیمیترین وب سایت ملکی ایران در حوزه املاک است و با بیش از 14 سال سابقه اکنون به عنوان یک برند مطرح شناخته شده است. در ابتدا این وب سایت برای املاکی که مربوط به آژانسهای دلتا بود مورد استفاده قرار میگرفت. به تدریج در چند سال اخیر برای اینکه تمام ایران بتوانند از خدمات وب سایت استفاده کنند، از حالت اختصاصی برای آژانسهای املاک دلتا خارج شد. اکنون تمام آژانسهای املاک، در همه جای ایران میتوانند ملکهای خود را در وب سایت دلتا به نمایش بگذارند.
اکنون با توجه به این که وبسایت دلتا تجربه بسیار خوبی درباره جمع آوری اطلاعات ملکی و ایجاد سایت املاک داشته است، مجله اینترنتی پیام دلتا را نیز فعال کرده است.
از آنجاکه وب سایت به تنهایی شاید برای همه جست و جوگران ملک کافی نباشد، سایت دلتا، برای جذابتر و جالبتر کردن کار خود، روی مجله دلتا سرمایه گذاری کرده است.
مجله پیام دلتا موارد مختلفی از سلامتی گرفته تا گردشگری، آشپزی، موارد حقوقی و ملکی و... و. را شامل میشود. اکنون اگر فردی وارد مجله پیام دلتا شود، از طریق آن به راحتی میتواند جست و جوی ملک را نیز دنبال کند.
بیان این نکته هم قابل توجه است که در مجله دلتا امکان اینکه اخبار ملکی به صورت مستمر و روزانه منتشر شود نیز وجود دارد. اخبار املاک، مورد نیاز همه مردم یعنی هم فروشندگان و هم خریداران ملک است و این اطلاعات نیز در اختیار مردم قرار میگیرد.
با توجه به اظهارات مدیرعامل هلدینگ دلتا، به نظر میرسد وب سایتهای ملکی نه فقط در افزایش قیمت مسکن دخالت ندارند، بلکه در ایجاد تعادل و حتی کاهش قیمت مسکن بسیار تاثیرگذارند. در واقع سایتهایی که کالا و خدمات مورد نیاز مردم را در فضای مجازی عرضه میکنند و تابع قوانین و مقررات شفاف هستند، در افزایش قیمت تاثیری ندارند، بلکه با توجه به ایجاد رقابت و عرضه انبوه کالا در این عرصه، موجب شفافیت و کاهش قیمتها نیز خواهند شد و از آشفتگی بازار جلوگیری خواهند کرد.
برای دسترسی سریع به جدیدترین مطالب سلامتی، آشپزی، گردشگری، دکوراسیون، حقوقی، اخبار مسکن و ثبت و جستجوی هر نوع ملک اپلیکیشن مجله دلتا را از اپ استور دانلود نمایید.
محتوای تبلیغاتی