کد خبر 1269981
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
تصویر جدید ایستگاه فضایی چین از دریاچه ارومیه

ایستگاه فضایی چین اخیراً‌ تصاویری با وضوح بالا از سرزمین‌ها و آب‌های کره زمین منتشر شده کرده است که در جدیدترین آنها، تصویری دلخراش از دریاچه ارومیه ثبت شده است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • پرویز DE ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    39 10
    کلاهتون رو بگذارید بالا تر !!! فکر میکنید بقیه ایران را آباد کردید ، خدا نگذرد از شما
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      31 14
      نتیجه ۸ سال گند تخریب امید
    • حسن خلیلی IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      26 18
      دریاچه ارومیه مابین سال های ۸۷ تا ۹۰ خشک شد در دولت احمدی نژاد
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      9 1
      در این چند سال خیلی از دریاچه های کشور خشک شد و از بین رفت داد کسی بلند نشد و بهتر بگم نگذاشتند صدای کسی در بیایید من نمی دانم این جریان خاص چگونه است دقیقا در اول شروع بکار دولت ها دادش بلند می شود که این دریاچه چقدر خشک شد و همه نگاه ها و رسانه ها را معطوف به خود می کند غافل از اینکه خیلی جا ها دریاچه ای دیگر وجود ندارد (نمونه اش هامون،بختگان،پریشان و ...)
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      4 6
      خو احمق هایی مث تو، به امثال روحانی رای میدید که برید از کاسه کدخداتون چیزی بگیرید، که پسی هم میخورید، بقیه ملتو هم بدبخت میکنید، عذر خواهی هم که بلد نیستید، یه عده نادان به یه خائن رای دادن و ...
    • به حسن خلیلی GB ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      7 1
      مشکل آب ها از سال 80 و یبا توسعه بی سابقه کشاورزی بعد از طرح به اصطلاح خودکفایی گندم دولت خاتمی شروع شد. دولتی که رسما با خودکفایی سر جنگ داشت ناگهان یاد خودکفایی در بخش گندم افتاد - اما نه با اصلاح روشهای آبیاری و اصلاح خاک که - با دادن وامهای گزاف برای افزایش زمینهای زیر کشت غرقابی تا جایی که مردم باغ ها را بریدند و تبدیل به زمین زراعتی کردند. تا جایی که در یزد برای برداشت آب سه متر زمین نشست کرد. همه چاهها خشکید. همه چشمه ها خشکید و همه منابع آب سطحی از بین رفت. هامون و ارومیه و بختگان و هورالعظیم و گاوخونی و بقیه در همین زمان خشکیدند و دولت بعد فقط وارث این شرایط بود.طرح خود کفایی گندم حلقه ای از توطئه زنجیره ای اصلاح طلبان برای نابود کردن ایران بود. در کنار عدم ایجاد مسکن و عدم توسعه پالایشگاهی و کاستن از رشد جمعت تا ایران به کشوری بی آب و بی سوخت و بی نیروی انسانی تبدیل شود.با گرفتن وامهای کلان از صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی مصنوعی درست کرد و دهانها را بست و بدهکارترین دولت را در تاریخ ایران ایجاد کرد . انصافا مهندسی خاتمی برای سرنگون کردن نظام در سال 88، کاملا سنجیده و کارشناسی بود.
    • رامین IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      1 2
      این است نتیجه توسعه ناهمگون کشاورزی و به قول آقایون خودکفایی در مثلا گندم و برنج و هندواااااانه..... در طول ده ها هزار سال اگه کشاورزی ایران جوابگو بود که ایران 70 درصدش کویر نبودش.... و یا اگه کویر میتونست جمعیت میلیونی در خود جا بده که هزاران سال جمعیت خود بخود جمع میشدند نه اینکه در طول 100 سال اخیر کویر ایران رو بزور پر جمعیت بکنیم و بلایی بر سر منابع آبی بیاریم که نسل امروز و آینده نیز توان زندگی رو نداشته باشند
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      3 0
      جهت اطلاع شما همیشه شهرهای حاشیه کویر مثل ری، اصفهان، کرمان، قومس، کاشان، یزد و... از بزرگترین شهرهای ایران بوده اند و از هزاران سال پیش ایرانیان با حفر قنات آب را از کوههای البرز و زاگرس به حاشیه کویر آوردند. چرا؟ چون خاک حاشیه کویر ایران مرکزی از برفت ستگهای آذری تسلیلات دوره سوم زمین شناسی بوده و بسیار ماسب برای رویش گیاهان است اگر آب باشد. برای همین یزد دوسال در طرح خودکفایی گندم استان نمونه شد اما به قیت از بین رفتن آبهای زیر زمینی.
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    15 0
    عاقبت دستکاری در منابع طبیعی- محیط زیست و جریان آب همین می شود. هزاران میلیارد تومان خرج سد سازی و پروژه های انتقال آب و اون میانگذر شد و باعث فاجعه ای ملی شد. البته برای همه خشک شدن دریاچه ارومیه بد نبود چون ستاد احیا دریاچه ارومیه برای به وضعیت اول باز گشتن این دریاچه تشکیل شد و باز هم هزاران میلیارد تومان به جیب آقایان و نهادهای مختلف رفت که متاسفانه برای دریاچه ارومیه آب در پی نداشت اما برای خیلی ها نان خوبی داشت.
    • FR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      2 5
      ابته برادرای چینی اشاره نکردن خودشون باعث خشک شدن این دریاچه شدن
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      3 4
      هیچ ربطی به چینی ها نداشت. نتیجه طرح خودکفایی گندم دولت خاتمی بود.
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 0
    نیمی از این مشکلات رو مدیران کشور با تصمیماتی که به اسم و برای رفع مشکلات اب بود بوجود اوردن. ادم حس میکنه یه جاهایی اسراییل میگه فلانی و فلانی مدیر بشن!
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    10 44
    به درک اسفل اسافلین اینه هم قراره یه روز به پانترکها واگذار بشه با سیاستهای ایرانی و اریایی ستیز حاکم
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      33 34
      بر جد و آباد هرچی توله فاشیست عاریایی لعنت.
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      10 13
      تویی که لعنت می فرستی ؛ خودت شدیدا نژاد پرستی . خجالت نمی کشی؟
    • M IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      9 3
      والله اینکه دریاچه ارومیه تو آذربایجان واقع شده تقصیر مردم آذربایجان نیست. لطفا پانترک ها رو با مردم آذربایجان قاطی نکنید. آذری ها تو ایران با پانترکیسم مخالف هستن. حساب پانترک ها از مردم آذربایجان جداست. شما نمی دانید مردم آذربایجان چقدر در مقابله حمله به ایران مقاومت کرده اند. ستارخان و باقرخان و مردم آن روزگار همگام حمله اجنبی ها واقعا از شدت قحطی ناشی از جنگ خاک و کاه خوردند اما نگذاشتند تبریز سقوط کند. مردم آذربایجان برای ایران کم نگذاشته اند.
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      6 1
      عقده ای، همه ایران سرای من است آدم
    • ناشناس IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      3 9
      داعشی بی شعور، به هم خوردن وضعیت آب و هوای کره زمین چه ربطی به آذری و فارس داره، خوب ارباب های بی شعور مثل خودت دمای کره زمین و بالا بردن که جنگل های کالیفرنیا داره میسوزه، سیل و طوفان آمریکا رو داره ویرون می کنه، اما تو غصه نخور مزد خیانت تو به وطنت را اربابت به آلبانی میفرستن.
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      5 2
      شما پانکردی الانم که سپاه پاسداران به طور فیزیکی جوابتونو داده دنبال این هستید تا یک دشمن و پان فرضی دیگه رو ایجاد و جلو بفرستید تا توجهات را به آن معطوف کنید
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      1 1
      درود بر اهالی آذربایجان. شهروندان عزیز لطفا اگر پان ایسم ها گاه و بیگاه در کامنتهای خود نفرت افکنی میکنند و دائما از ایران و ایران بد گویی می کنند، شما در پاسخ به آنها حداکثر متانت و ادب را را رعایت نمایید تا خدای نکرده به اقوام دلاور ایران زمین توهین نشود‌.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    12 4
    خدا بیامرز پروفسور کردوانی گفت احیاء درياچه ارومیه غیر ممکنه ولی نمیشد از اون همه پول گذشت باید ...
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      12 10
      کردوانی غلط کرد با تو.
    • GB ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      7 10
      ما از آمریکا پولدار تر نیستم. آنجا دریاچه یوتا خشکید. به جای آنکه احیایش کند شد مرکز استخراج انواع نمک های معدنی. منتهی در ایران قرار است آب شیرین را برای پر کردن دریاچه شور هدر دهند.
    • M IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      7 2
      جناب اگه همین آب شیرین به دریاچه شور ریخته نشه همون دریاچه شور خشک میشه و طوفان های نمکیش کل کشاورزی به مساحت 36000کیلومتر مربع رو نابود میکنه و باعث آواره شدن حداقل 7 میلیون انسان میشه و بادهای نمکیش تا خود جنگل های شمال و تهران رو تحت تاثیر قرار میده.
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      6 9
      طوفان نمکی و باد نمکی تماما دروغ رسانه ای است. ذرات بلورهای نمک بسیار سنگین تر از آن هستند که باد حمل شوند. اصطلاحا سبستم تبلور آنها مکعبی است و مثل رس سیستم تبلور ورقه ای ندارند که روی باد سوار شوند. برای همین نه در یوتا طوفان نمک آمد و نه در دریاچه ارومیه که بیشترش خشک شد. آنچه زمینهای نمکی در غرب تبریز می بینید هم به خاطر برداشت زیاد آب زیر زمینی شیرین و بالا آمدن سطح آب شور است که با پدیده مویینگی خود را به سطح زمین رسانه و بعد از تبحیر نمک روی زمین را پوشانده. اما هیچ ربطی به طوفان خیالی ندارد. اساسا این مساله دریاچه ارومیه صرفا یک برنامه سیاسی و بازی پان ترکها است. والا مگر وقتی دریاچه نمک در نزدیک تهران خشکید کسی شکایت کرد؟ وقتی گاو خونی و جازموریان و بختگان که بسیار از نظر زیست محیطی مهمتر بودند خشکیدند سر و صدا شد؟ هامون با آب شیرین خشکید و مردمش کوچ کردند. اما چون ترک نبودند حکومت هم تلاش چندانی برای نجات آنها نکرد.
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      1 4
      22:53 با خشک شدن دریاچه نمکی که در حدود ده میلیارد تن هست و محبوس شده بود ازاد میشود و با رفت و امد انسانها و حیوانات و احشام و وسایل نقلیه همان بلورهای مکعبی خرد شده و به گرد تبدیل میشوند و بر باد سوار میشوند همین الان هم فشار خون مردم تبریز در چندین کیلومتری شرق دریاچه ارومیه بخاطر همین پودر نمک معلق در هوا بالا رفته
    • به 00.34 GB ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      6 0
      همه این حرفها دروغ است. عزیزم بیشتر برایت توضیح می دهم، فریب شبکه های مجازی را نخور . وقتی یک سنک و کانی تا ذرات ریز خرد می شود، به صورت بلورهای ریزی که مطابق سیستم تبلور آن شکل می گیرد در می آید. در مورد رس که سیلیکاتهای ورقه ای هستند، این ذرات به صورت پولکهای ریزی در می آید که با باد به راحتی حمل می شوند. چون مثل صفحه و بال هواپیما عمل می کنند و به راحتی در هوا معلق می شوند. اما ذرات نمک طعام از رکیب یونی با سیستم تبلور کوبیک یا مکعبی است. ذرات ریز آن همه مکعب هستند و برای همین در هوا معلق نمی مانند و به سرعت فرو می ریزند. پس اساسا امکان ندارد ذرات نمک تا فواصل کیلومتری حمل شوند. فشار خون هم مشکل همه مردم ایران و نتیجه تغییر سبک زندگی است و ربطی به طوفان نمک ندارد. افزایش نمک هم همانطور که گفتم مربوط به بالا آمدن سفره آب های شور است. دقت کن که دو سفره آب رایم. آب شیرین بالا و آب شور پایین. آب شیرین توسط چاهها دیوانه وار اسخراج شده و آب شور بالا آمده و این نمک خود را به سطح زمین رسانده است. اگر هم چهارپایان این نمک را بخورند - که دوست دارند و می خورند- فشار خونشان بالا می رود. اما اگر این داستان مسخره طوفان نمک صحت داشت، آمریکا که بزرگترین دریاچه . نمک دنیا را داشت و هخشکید باید دچار طوفانهای نمک وفشار خون و.. می شد. دقت کنید که این حرفها تماما سوء استفاده پان ترکها از بی سوادی مردم برای تحریک آنها هست . فریب نخورید.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      1 0
      دوستمون درست میگه امان از پروپاگاندای رسانه ای اخه فشار خون چکار به نمک معلق در هوا داره تازه اگه ذرات نمک با وزن سنگین در هوا وجود داشته باشند فکر کنم یه چیزهایی از ارتباط فشار خون با نمک شنیدی حالا به همه چی تعمیم می دی
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    11 0
    باید سیستم فاضلاب و تصفیه خانه های خوی سلماس تسوج مرند ارومیه آذرشهر عجب شیر مراغه بناب میاندوآب مهاباد نقده و اشنویه ساخته و تکمیل بشن و فاضلاب این شهرها در حد پاک و تمیز غیرشرب به درون دریاچه ارومیه بریزه و آنطرف کشت محصولات آب بر ممنوع بشه این اتفاقات نیفتند قطعا بزودی طوفان نمک تمام شهرهایی که نام بردم را دربرمی گیرد و همه این شهرها و روستاهای اطراف دریاچه باید 100 درصد تخلیه بشن فاجعه ایی بسیار بزرگ در راه است بودجه ویژه ایی برای بحث آب و فاضلاب گذاشته بشه امروز هزینه کنیم شد داره فردا شاید 10 برابر امروز هم هزینه کنیم فایده نداشته باشد .
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    5 5
    اینو باید از معصومه ابتکار پرسید که گند زد به محیط زیست ایران بعد از بیست سال سکانداری در این حوزه
    • FR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      4 3
      همین چس مثقال ابی هم که مونده از صدقه سری خانم ابتکاره عالم و ادم میدونن دریاچه ارومیه تو دوره محمود خشک شد
  • ناشناس IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    6 0
    ول کنید اینارو.دنیا جهان‌بخت .مهنازافشار رامبد جوان .جریان اصلاح طلب و کلی سلبریتی قرار شده به صورت داوطلب در قالب تیپ اصلاحیون برن به افغانستان به آقا مسعود کمک کنن. میگم ما هم از این اصلاحیون برا اصلاح ونوع نگرش به دریاچه ارومیه دعوت کنیم .چطوره؟چون اونا بلدن
  • M IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 0
    اینکه خشکی دریاچه ارومیه نتیجه خشکسالی هست به نظر من درست نیست. طبق تحقیقات محققان خشکسالی فقط 5 درصد تو خشکی دریاچه ارومیه تاثیر داره. رود های دریاچه ارومیه تو تابستون هم جریان دارن. نتیجه خشکسالی مهم ترین عاملش کانال کشی و تقسیم آب رود ها و صدها استخر بزرگ درست در کنار رود ها برای ذخیره آب برای کشاورزی است که هر کدام خودشان یک دریاچه هستند برای خودشان. اینها نمی گذارند آب رودها به دریاچه برسد.
    • محمود IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      2 0
      من اهل ارومیه هستم .دریاچه ارومیه رو بارشهای برفی پر میکرد که میانگین ارتفاع بارش آنها در زمستان 20 سانت الی 40 سانت میشد و حالا بیش از 20 ساله که از آن بارشها خبری نیست .چاره کار هم ریختن آب شیرین باقیمانده پشت سدها که حیات و ممات منطقه هستند به داخل دریاچه هم نیست.واقعیت این است که ما دیگر به اندازه پر کردن تمام دریاچه آب نداریم.تنها چاره منطقی و کم هزینه کار اینه که سمت کم عمق دریاچه که سمت بناب و میاندواب و نقده هست خشک بشه کامل و سهم آب دریاچه که به اون منطقه میریزه به منطقه عمیق تر که طرف شبستر و صوفیان سلماس هست هدایت بشه اینطوری آب در منطقه عمیق تر بهتر حفظ میشه و از مرگ کل دریاچه جلوگیری میشه.منطقه دیگه هم که خشک شده با یک لایه نازک نهایتا نیم متری خاک از کوههای اطراف پوشانده بشه و تبدیل به مرتع بوسیله گیاهانی بشه که ریشه عمیقی ندارند ولی بحدی مقاوم هستند که حتی آسفالت رو هم میشکافن و در آن خشکی رشد و نمو میکنند مثل علف مرغ. حتی همین الان هم این گیاه مرغ در بیشتر مناطق خشک شده دریاچه از منطقه رشکان رشد کرده و دامها دارن در کف دریاچه خشک شده از این گیاه تغذیه میکنند.
  • US ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 0
    چرا واقعیت را نمی گویید که احداث سدهای مهاباد و بوکان روی رودهای جیغاتی و تاتائو که ۶۰٪ آب دریاچه را تامین می کردند عامل اصلی خشکی دریاچه اورمیه می باشد.بعد تغییر کشت از انگور به سیب و بعد می ماند حفر چاههای غیر مجاز و گرمی زمین و احداث میان گذر و .....
  • جلال IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 2
    دولت های بی عرضه ای که برق هسته ای، مخصوصأ وآفتابی و بادی راول کرده اندروید رودخانه ها سد می سازند چون (دزدی اش) راحت تر است، نتیجه اش همین می شود . هر دولتی می خواهد باشد امارات در ۶سال گذشته ۴۵۰۰ مگاوات برق اتمی تولید کرده برای ۶میلیون نفر جمعیت!
  • IN ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 5
    دریاچه ها و رودها عمر مشخصی دارند سه تا چهر هزار سال. و قرار نیست همیشه باشند و قرار نیست با هرینه های سرسام اور زورکی زنده نگه داشته بشوند جالبه بدونید در ۷ تا ۸ هزار سال پیش در محل کویر لوت و کویر مرکزی ایران دریا چه های کم عمقی بوده اند که خوب خشک شده اند بابت خشک شدنش هم هیچکس جز تغییرات اقلیمی مقصر نیست.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    برخی از دانشمندان ادعا میکنند روی دریاچه ارومیه حفره ای ایجاد میشه که ابرها اونجا کم ظاهر و بارندگی ایجاد میشه با نگاهی به عکس هم میبینیم ابرها اطراف دریاجه هستند و روی اون نیستند تقریبا
  • تهرانی فرد IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    الانم یه عده میان میگن این بازی پانترکاست و طوفان نمک دروغه و..... وته دلشونم خوشحالن ای تویی که به ترک به چشم دشمن نگاه میکنی خیلیییییی نمک نشناسی پان ترک بحثش باکسی که دقدقه زبان مادر و محیط زندگیش رو داره فرق میکنه
  • احود IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 0
    باسلام عزیزانی که نظرات خودرادرخصوص خشک‌شدن آب دریاچه ارومیه را تجزیه و تحلیل کردن وهرکسی نظری متفاوت از دیگری داده اند ونظر همه محترم است اما خداوند جاه جلاله در قرآن و پیامبر ص در احادیث فرموده اند که این دنیا سرای بیش نیست وعمرش کم است بجای اینگونه تجزیه و تحلیل ها دعا کنیم واز خداوند رحمان ورحیم طلب بارش باران بهترین گزینه است که انشا الله الطاف الهی شامل حال ما بندگانش شوند انشاالله
  • احمد IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 4
    این کشورخیلی وقته ب نابودی هست و این مسیله خشکی دریاچه ها مخصوصا در دوران احمدی نژاد بود
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      2 2
      خیر. نتیجه طرح کذایی خودکفایی گندم دولت خاتمی بود. نتیجه اش با نابودی سفره آبها و تالابها به دولت احمدی نژاد رسید.
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    دهها هزار حلقه چاه مجاز و غیر مجاز اطراف دریاچه حفر کردن زرینه رود اب سد شهید کاظمی رو انتقال دادن استان تبریز که مهمترین تامین کننده اب دریاچه ارومیه است خوب مشخصه خشک میشه
  • دلواپس IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    وقتی به آینده و نبود دریاچه فکر میکنی بدن آدم به لرزه میفته چه مشکلاتی بوجود میاره که ده برابر هزینه ای که میشه شاید دریاچه رو الان احیا کرد باید هزینه کنیم مسولان ما تو خواب زمستانی گیر کردن و نوشدارو بعد از مرگ سهراب ارایه میدن.
  • صابر حسینی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    3 0
    بی عرضه ها همش می گویند اب کردستان در راه است. فلان کردیم بهمان. وای به حال این مملکت با مسولین بی کفایت که اکثرا هیات علمی و دکتر بودند.
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    به به - عجب دریاچه‌لی .
  • آخرزمان IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    پناه بر خدا آدم این اتفاق رو میبینه وحشت میکنه خدا کمک کنه
  • فرزاد IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    این طوری ماماداریم پیش میریم من میترسم تااخردریای خزرخشک بشه بعیدم نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس