کد خبر 493623
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

عضو حزب «آزادي و عدالت» شاخه سياسي جماعت اخوان المسلمين مصر در يکي از زندان هاي مصر به دليل عدم رسيدگي به درمان بيماري وي جان خود را از دست داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري آناتولي، «وحيد رمضان» به گفته خانواده وي در يکي از زندان هاي مصر به دليل عدم رسيدگي به درمان بيماري اش جان خود را از دست داد و اين در حالي است که هنوز هيچ واکنش رسمي درباره مرگ وي صادر نشده است.

«عزه عطا الله» همسر رمضان در اين باره گفت که همسر 59 ساله وي روز دوشنبه در زندان «الزقازيق» در استان الشرقيه (دلتا مصر/ شمال) در نتيجه کوتاهي در درمان بيماري وي، درگذشت.

وي افزود که همسرش از چند بيماري مزمن از جمله ناراحتي کبد و و زخم معده رنج مي برد و ما بارها از مسئولان مصر خواسته بوديم که به بيماري وي توجه کنند اما دادستاني و دستگاه قضايي با وجود اينکه وضعيت وخيم جسماني وي را در جلسات دادگاه مشاهده کرده بودند اما از رسيدگي به وضعيت وي خودداري کردند.

به گفته همسر رمضان، وي به اتهام توزيع اعلاميه عليه دولت و عضويت در يک گروه ممنوعه بازداشت شده است اما اين اتهامات همگي ساختگي و باطل است.

بر اساس اين گزارش، دادگاه حکم حبس 5 ساله و پرداخت غرامت به مبلغ حدود 6 هزار دلار براي رمضان صادر کرده بود که پس از تجديد نظر اين حکم به يکسال حبس و پرداخت حدود 120 دلار کاهش يافت.

به گفته نهادهاي حقوقي و مخالفان دولت مصر، مسئولان امنيتي اين کشور هزاران معارض سياسي را در تعدادي از زندان ها و مقرهاي پليس زنداني کرده اند که شماري از آنها به دليل کوتاهي مسئولان در رسيدگي به درمان بيماري آنها جان خود را از دست داده اند و اين در حالي است که مسئولان مصر وجود هر گونه بازداشتي سياسي در زندان هاي مصر را منکر شده اند.

دولت مصر اواخر دسامبر سال 2013 اعلام کرد که گروه اخوان المسلمين يک «گروه تروريستي» است و تمامي فعاليت هاي آن نيز ممنوع است و تمامي کساني که عضو اين گروه هستند بر اساس قانون «مبارزه با تروريسم» مجازات مي شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    خدا لعنتش کنه همشون ضدشیعه تروریس پرورن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس