c81e728d.jpg

کلید قفل مشکلات کشور در داخل است و آن چیزی نیست جز رونق تولید، اهتمام جدی به اقتصاد مقاومتی و بهره مندی از استعدادهای عظیم جوانان ایرانی و همچنین مدیریت نقدینگی 2000 هزار میلیاردی توسط دولت.

سرویس سیاست مشرق- روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛  با «ویژه های مشرق» همراه شوید.

*******

** ارگان دولت: کلید قفل برجام در آمریکاست!

روزنامه ایران در مطلبی با عنوان «کلید قفل برجام در بروکسل نیست» نوشت:«اروپا تاکنون ناتوانی خود را در انجام تعهداتش‌نشان داده و حالا می‌خواهد از جیب امریکا هزینه این توافق را بپردازد و آن را وارد صحنه کند بنابراین دستگاه دیپلماسی ایران متوجه این مسأله شده است و تلاش می‌کند راهی پیدا کند تا امریکا را وارد بازی کند و به برجام برگرداند. پیش شرط ایران هم لغو تحریم‌هاست. اگر طرح ماکرون هنوز روی میز باشد و امکان موفقیت داشته باشد شاید در واقع اروپا بتواند نقش آفرینی کند و امریکا را بیاورد ولی در نهایت کلید حل مسأله در ماه‌های آینده در تهران و واشنگتن خواهد بود نه بروکسل».

ارگان رسانه ای دولت نسبت به موفقیت طرح برجامی رئیس جمهور فرانسه ابراز امیدواری کرده است. این در حالی است که ماکرون صراحتا اعلام کرده است که 2 هدف اصلی را در پیشنهاد برجامی دنبال می کند. «دائمی کردن محدودیت های برجامی ایران» و «اضافه کردن موضوع موشکی و منطقه ای به برجام». در این میان علاوه بر تعمیم خسارت محض توافق هسته ای به دیگر مولفه های قدرت ایران، هیچ صحبتی از لغو تحریم ها هم نیست. مبنای کار اقدامات نقد ایران در مقابل وعده های نسیه طرف مقابل است.

روزنامه ایران تاکید کرده است که اروپا در حل موضوع برجام ناتوان است و در ادامه مدعی شده است که کلید قفل برجام در تهران و اشنگتن- مذاکره ایران و آمریکا- است. این در حالی است که پیش از این روحانی صراحتا مذاکره با آمریکا را «دیوانگی» نامید و ظریف نیز تاکید کرد که «توافق با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد».

کلید قفل مشکلات کشور در داخل است و آن چیزی نیست جز رونق تولید، اهتمام جدی به اقتصاد مقاومتی و بهره مندی از استعدادهای عظیم جوانان ایرانی و همچنین مدیریت نقدینگی 2000 هزار میلیاردی توسط دولت.  

** اگر به FATF بپیوندیم، دیگر تحریم نمی‌شویم!

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «استانداردهای بین المللی» نوشت:«لوایح چهارگانه در مبارزه با تروریسم و پولشویی در طول دو سال گذشته، موضوعی مهم در حوزه مالی و اقتصادی کشور بوده است. اهمیت لوایح چهارگانه در مبارزه با تروریسم و پولشویی در این دو سال به‌طور مکرر از سوی دست‌اندرکاران و کارشناسان مربوطه تکرار شده است. استدلال‌ها در بیان ضرورت تصویب این لوایح از این قرار است که به هر حال رعایت استانداردهای بین‌المللی در خصوص مبارزه با تروریسم و پولشویی در نظام بانکی، امروزه تبدیل به هنجاری قابل‌پذیرش برای کل دنیا شده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«امیدواریم همان‌طور که مجلس شورای اسلامی با قاطعیت لوایح را تصویب کرد،مجمع تشخیص هم به نفع روان‌سازی و مساعد شدن مراودات بانکی و اقتصادی کشور عمل کند...اگر به این صورت عمل شود، گره کار باز خواهد شد و دیگر شاهد تحمیل شدن تحریم جدید و مضاعفی به کشور نخواهیم بود».

دولتمردان و اصلاح طلبان تاکید دارند که FATF مجری استانداردهای مبارزه با پولشویی و تروریسم است. در رد این ادعا همین بس که مقر FATF در پاریس است. کشوری که آشکارا از گروهک تروریستی منافقین حمایت می کند. گروهکی جنایتکار که 17 هزار ایرانی اعم از کودک و زن و مرد را مظلومانه به شهادت رسانده است.

علاوه بر این اکنون 70 درصد پولشویی دنیا در آمریکا و اروپا رخ می دهد. این در حالی است که آمریکا و اروپا عضو FATF هستند. پس چرا FATF نتوانسته مانع این حجم عظیم از پولشویی شود؟!

پاسخ روشن است. FATF هیچ ارتباطی به مبارزه واقعی با پولشویی و تروریسم ندارد. بلکه صرفا ابزاری در اختیار وزارت خزانه داری آمریکا برای هوشمندسازی تحریم های غیرقانونی است.

** حمایت روزنامه اصلاح طلب از توهین جنسی «علی مطهری»

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «حساسیت دلواپسان به قرص ضدبارداری» نوشت: «باز هم علی‌مطهری به پشت تریبون رفت و باز هم دلواپسان ماشین حاشیه‌سازی را روشن کردند. صراحت و رک بودن ویژگی شاخص فرزند شهید مطهری است. اما برخی اوقات هم سخنی می‌گوید که مخالفانش آن را بزرگنمایی کرده و علیه او تبلیغ می‌کنند مانند روز سه‌شنبه که علی‌مطهری به دانشگاه شهید بهشتی رفت تا سخنرانی کند. از همان ابتدا یکی از دانشجویان شروع به اعتراض می‌کند و در بخش پرسش و پاسخ میان همان دانشجو و علی مطهری جملاتی جنجالی رد و بدل می‌شود. دانشجوی معترض که از جواب مطهری قانع نشده، خطاب به او می‌گوید: آقای دکتر شما باید قرص فراموشی همراه داشته باشید. «مطهری هم در جواب این دانشجو پاسخ می‌دهد: «من قرص‌های زیادی به همراه دارم اگر شما خواستید قرص ضدبارداری هم همراه دارم».

اصلاح طلبان به شدت به رفتار قبیله ای آلوده هستند. همین مسئله موجب شده است تا هرگاه اقدام غیرقابل قبولی از سوی هم حزبی های خود مشاهده می کنند، به رسم تعصبات قبیله ای و عشیره ای، تمام قد از اقدام نادرست حمایت کرده و منتقدان را آماج فحاشی قرار می دهند.

متاسفانه طیف اصلاح طلب مردم را صرفا ماشین رأی و جوانان را نیز سیاهی لشکر میتینگ های انتخاباتی و دانشجویان را نیز صرفا به چشم یک طعمه برای پیاده سازی تجعمات خیابانی می بینند.  

اظهارات علی مطهری، توهین جنسی محسوب می شود، حتی اگر آن دانشجو پسر باشد.اظهارات توهین آمیز مطهری پیش از این نیز بارها سابقه داشته است.

با توجه به اعتراض گسترده دانشجویان و رسانه ها و افکارعمومی، لازم و ضروری است که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، به این رفتار تأمل برانگیز نماینده لیست امید واکنش نشان دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • مقداد حسینی IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    52 0
    از این روز نامه های زرد شیتیل بگیر بیشتر از این انتظاری نیست.علی مطهری بعنوان یک نماینده مجلس هرگز در شان یک نماینده نبوده است .توهین به هرشکلی توهین است .شما باید نوکر مردم باشی نه از سر مستی وغرور با ولینعمتت که مردم هستند با بی ادبی حرف بزنی
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
      10 0
      این خودشان با یک کلمه تا سالها مانور میدهند و دایما نیت شر دارند کلماتی مثل همین دلواپس که علی رغم اثبات تمام دغدغه های ان همایش این نوکران کدخدا به روی خود نمیاورند فلاکتی را که نصیب ایران کرده اند
  • ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    35 1
    هرچه بیشتر این نوع مطالب را میخوانم اعتقادم به اینکه افسادطلبان دشمن مردم و کشورند و تهوع آورند بیشتر میشوند
    • سید IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
      12 1
      جدا از این که خاطرجمعان اصلاح طلب جملگی تهوع آورند، کاسبان مذاکره با غرب هم هستند! و بدون این عمل به کام فراموشی از سوی جامعه می روند!
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    32 1
    مشکلی نیست همه افساد طلبان از یک جنسند.!
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    6 0
    اینام درجه یک بودن خبر نداشتیما :))))))) خدایا چرا دیر شناختمشون.؟!!!!
  • DE ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    10 0
    حمایت روزنامه اصلاح‌طلب از توهین بد جنسی بنام «علی مطهری»
  • مر دم ایران IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    11 0
    مشت نمونه خروار است ……… شما فکر کردید بقیه افساد طلبان یا همان به اشتباه اصلاح طلبان، بهتر و با ادبتر از علی مطهری هستند.………!؟!؟! زهی خیال باطل ………
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    1 11
    مشرقی ها اگر دنبال اینید که مردم به مطهری رای ندهند این هجمه ها که راه انداختید به ضررتونه چون مردم دقیقا خلاف نظرتون رای میدهند اگر دارید فضا رو برای ردصلاحیت کردن مطهری فراهم میکنید نگران نباشید از اون بزرگترشو ردصلاحیت کردید مردم چیزی نگفتند
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
      0 0
      04:18 والا ما کاری نداریم، اما از این بزرگترش هم رفت استخر درمون بشه، نشد.!!! خب تقصیر ما چیه.؟ :/ ان شاالله اینم بره، ما هم دعا می کنیم درمون بشه.!!!
  • SE ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    10 0
    مرده شور قفل کلیدی ک شما اصحالات بدنباش هستید.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    5 0
    لقمان راگفتند ادب از کی آموختی، گفت از بی ادبان
  • مرصاد IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    6 0
    تاسف از این است که ؛ مفسدین ، در فسادشان ، بشدت باهم متحد هستند ولی مومنین ، در مسیر حقشان ، دچار تفرقه !!
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
      2 0
      از فرموده های گهربار امام علی علیه السلام ، البته نقل به مضمون هست.
  • حسینی IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    1 0
    ایکاش، مقداری انصاف در میان بود!!.
  • Bm IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
    0 0
    دولت را که ما نه رای دادیم ونه قبولش داریم حیف شهید مطهری که پسرش اینقدر بی ادب باشه ویه عده نفهم هم پشتیبانی میکنن واقعا خجالت آوراست تقاضا دارم ازقوه قضایی برخوردقاطع کند دلیل نداره هرکه یه مقامی داشت هرغلطی دلش خواست بکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس