به گزارش مشرق، دفاع این شاعر از قنبری در حالی صورت گرفته که شهیار قنبری در مصاحبهای، به برخی از شاعران و ترانهسرایان فعلی در ایران از جمله خود این شاعر توهین کرده بود!
لازم به ذکر است که شهیار قنبری از جمله شاعران وابسته به دفتر اشرف پهلوی (همچون ایرج جنتی عطایی و اردلان سرفراز) بود که در مسیر سیاستهای «سوپاپ اطمینان» رژیم شاه به سرودن تعدادی ترانههای ظاهرا اعتراضآمیز در کنار خیل اشعار و ترانههای مبتذل و مستهجن و ضد دینی برای جمعی از فاسدترین خوانندههای شاهنشاهی مبادرت ورزید که در کابارهها و کافههای فساد میخواندند. همان ترانههایی که این شاعر حامی دولت از آنها بهعنوان میراث فرهنگی و معنوی ما یاد کرده است!
نکته قابل تأمل اینکه دو سال پیش، وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی در میان حیرت علاقمندان انقلاب و هنر انقلابی، به کتابی حاوی همین مبتذلیات ضد فرهنگی و ضد اسلامی، مجوز انتشار داد!
شهیار قنبری پس از پیروزی انقلاب و خراب شدن بساط عیش و غارت اربابانش، مانند دیگر همپالکیهای خود به آمریکا گریخت و در همان جا همچنان به سرودناشعار سخیف و مبتذل اینبار بر علیه انقلاب و مردم ایران ادامه داد.
شهیار قنبری از حامیان فتنه و فتنهگران ۸۸ بود که برایشان شعر و ترانه گفت و به خاطرشان تحصن کرد. اما تنها تفاوتش با مدافع دولتی امروزش این بود که این یکی علیرغم همه عناد و دشمنی با انقلاب و مردم ایران، همچنان از مواهب حکومتی در این سرزمین برخوردار بوده و هست و پولهای کلان از صداوسیما (بابت خیلاشعاری که برای سریالهای تلویزیونی گفت)، بودجههای هنگفت از وزارت ارشاد (از جهت دبیری جشنواره شعر فجر)، حقوقهای بالا از موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (رحمهًْالله علیه) بابت مسئولیت واحد ادبیات آن و... دریافت کرده است.
اما اینکه چه تناسبی مابین تنظیم و نشر آثار بنیانگذار جمهوری اسلامی یا دبیری جشنواره فجر انقلاب اسلامی یا صداوسیما جمهوری اسلامی و یا وبسایت خبر آنلاین با شاعر دربار شاهنشاهی و مبتذل سرای خوانندگان مفسد طاغوتی و ضدانقلابیون فراری ضدایرانی وجود دارد را قاعدتا بایستی مسئولین موسسات و نهادهای نامبرده پاسخ دهند. اینکه آیا اینگونه کنار آمدن با عناصر فتنهگر و مشکوک که اشعار مبتذل و شاعران درباری و ضدایرانی را «میراث فرهنگی و معنوی» خود مینامند، تنها ناشی از سادهلوحی و کم سوادی است و یا باز هم مسئله نفوذ در میان است؟!