کد خبر 109845
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸

انکار مدیرعامل شهر کتاب مبنی بر وجود «نورالدین پسر ایران» در شهر کتاب تا اقرار مسئولان فروش در تکذیب این مهم ماجرایی جالب و خواندنی است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در روزهای گذشته خبری در یکی از حوزه‌های خبری خبرگزاری فارس درباره عدم وجود کتاب «نورالدین پسر ایران» در «شهر کتاب‌»های تهران منتشر و واکنش‌هایی را در بر داشت، اما خبرگزاری فارس برای مستند بودن این موضوع بررسی‌ها و گفت‌وگوهایی با مسئولان شهرکتاب و انتشارات سوره مهر انجام داده تا مشخص شود چه کسانی مانع رسیدن این اثر به  مخاطب هستند و چرا شهرکتاب‌ها که برای تکمیل چرخه توزیع کتاب در سراسر تهران فعالیت می‌کند این کتاب را در ویترین خود ندارند!

سخن از «نورالدین پسر ایران»، کتابی است که در روزهای پایانی سال گذشته رهبر انقلاب بر آن تقریظ نوشتند و بلافاصله کمیاب و با استقبال خوب خوانندگان مواجه شد. کتابی با این ارزشمندی نازیباست که در برخی مکان‌هایی که عنوان کتاب را بر دوش می‌کشند، نادیده گرفته شود و اصلا اثری از آن نباشد.

موضوع بر سر خبری بود که منتشر و عکس‌العمل‌های جالبی در بر داشت، یکی سخن از تکذیب می‌زد و دیگری با صدا و چشم تائید «که آخر کتاب «نورالدین پسر ایران» در شهر کتاب نداریم».

** جستجوی میدانی برای یافتن کتاب «نورالدین پسر ایران» در شهرکتاب‌ها!

عدم وجود «نورالدین پسر ایران» در شهر کتاب نیاوران و چند شهر کتاب دیگر استارت اول بود، این خبرها نگارنده را بر آن کرد تا با تماسی با «مهدی فیروزان»، مدیرعامل شهر کتاب از صحت این خبر و عدم وجود آن مطلع شود، فیروزان پیش از پاسخ اینگونه عنوان کرد که قبل از درج خبر باید با بنده تماس می‌گرفتید.

خبرنگار فارس که خواستار جواب مهدی فیروزان، مدیر عامل شهر کتاب شد در پاسخ چیزی دستگیرش نشد و تنها با جملات قبلی مواجه شد و او در ادامه خواست تا خبرنگار فارس به شهر کتاب مرکزی، شریعتی و چند نقطه دیگر شهر رود تا بداند این خبر صحیح نیست.

پیگیر شدیم به شهر کتاب‌هایی چون؛ ابن سینا در شهرک غرب، الغدیر در یافت‌آباد، آستانه میدان شهرری، آزادی میدان آزادی، ملت مجیدیه شمالی، نپتون دماوند، ونک ونک، شهر کتاب هفت‌حوض در هفت‌حوض، اقدسیه، شهرری، دماوند رفتیم اما اثری از کتاب «نورالدین پسر ایران» نبود.

مشاهدات عینی و یافته و گفته‌های مراکز فروش شهر کتاب‌‌ها حکایت از آن داشت که «نداریم، نگرد نیست». از انکار تا اعتراف متولیان فروش شهر کتاب و تائید زاویه‌دار بودن شهر کتاب با برخی آثار بخصوص در حوزه دفاع مقدس است.

** سوره مهر: شهرکتاب‌های کتاب نورالدین پسر ایران» را نخواستند!

در این راستا و به سبب صحت این خبر با «صفری» مسئول فروش سوره مهر درباره ارسال کتاب «نورالدین پسر ایران» به شهر کتاب‌ها تماس گرفتیم که در نهایت نتیجه این شد که وی عنوان کرد کتاب را به 8 شهر کتاب ارسال کردیم ولی شهر کتاب‌ها این اثر را نخواستند و تنها هفته گذشته شهر کتاب مرکز (بعد از تماس خبرگزاری فارس با مهدی فیروزان) درخواست 5 عدد از این کتاب را را داشت.

این مهم هم دلیل دیگری است بر صحت خبر فارس که واکنش مدیر عامل شهر کتاب را برانگیخته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    جناب فیروزان سلام بنده سالهاست که مشتری کتاب های شما هستم ای کاش خبر گزاری ها از خدمات شما به کتاب خوان ها گزارشی تهیه میکردند.بعضی ها خدمات را نمیبینند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس