کد خبر 1131591
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۹
ماسک جدید روحانی

سخنان تحریف‌آمیز یک دولتمرد ارشد درباره علت صلح امام حسن(ع) با معاویه و عدم اشاره به نقش خیانت‌آلود برخی خواص در این صلح تحمیلی، با واکنش‌های گسترده در فضای مجازی رو به رو شد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: سخنان تحریف‌آمیز یک دولتمرد ارشد درباره علت صلح امام حسن(ع) با معاویه و عدم اشاره به نقش خیانت‌آلود برخی خواص در این صلح تحمیلی، با واکنش‌های گسترده در فضای مجازی رو به رو شد.

برخی از این انتقادها را می‌خوانید:

- با شنیدن این حرف‌ها پیرامون صلح امام حسن(ع)، ناخودآگاه یاد صحبت‌های دکتر جلیلی افتادم که گفت خطرناک‌تر از تحریم‌های فلج‌کننده، تحلیل‌های فلج‌کننده است!

- شما حق ندارید از این واقعه تحمیل صلح به امام حسن(ع)، بهربرداری سیاسی بکنید. همان‌طور که 7 سال قبل با همین سخنان بی‌اساس، مذاکره با آمریکای زورگو را توجیه کردید و آمریکا و کهنه استعمارگران اروپا را علیه ملت ایران جسورتر ساختید.

- اتفاقات دوران امام حسن مجتبی(ع) به دلیل نبودن تحلیل سیاسی صحیح در بین مردم بود. مردم، تحلیل سیاسی نداشتند. اما در حال حاضر، شما و دوستانتان دچار تحلیل و محاسبات غلط از شرایط کشور و دنیا هستید نه مردم. فضاحت‌کاری خودتان را با تحریف تاریخ توجیه نکنید.

- نکته‌ای که در این سخنان نادیده گرفته شده، اینکه امام حسن(ع) هیچ یار و یاوری نداشتند، به صورتی که فرمانده سپاهشون خائن بود. ولی خاک ایران و رهبرش، هنوز حججی‌ها و سلیمانی‌ها رو داره، و تنهایی نایب امام زمان (عج) هرگز اتفاق نخواهد افتاد. ما اهل کوفه نیستیم.

- تحریفی دیگر! بسیار واضح است که اگر خیانت برخی از یاران و سپاهیان آن حضرت نبود، هرگز با معاویه صلح نمی‌کرد.

- از اول معلوم بود برجام شکست می‌خوره، از همون اول هم معلوم بود قرار نیست این حضرات از شکست درس بگیرن. ایده بعضی از اینها به اسم عقلانیت، ذلت و تسلیم مطلقه. همینه که چه از قیام عاشورا و چه از صلح امام حسن(ع) درس سازش و مذاکره می‌گیرن!

- یکی از خصوصیات لیبرالیسم ایرانی این است که وقتی می‌خواهد به تاریخ اسلام مراجعه کند، رجوعش برای درس گرفتن نیست، برای درس دادن است! این جریان نمی‌خواهد از تکرار فجایعی که خون به دل ائمه اطهار(ع) کرد، جلوگیری کند و خود متذکر شده و به اصحاب تذکر دهد. بلکه دقیقا می‌خواهد همان فاجعه گذشته را بار دیگر رقم بزند و نقشی که برای خود تعریف می‌کند، نقش طلحه بن عبیدالله‌ها و ابوموسی‌ اشعری‌ها و عبیدالله ابن عباس‌ها و اشعث ابن قیس‌ها و شبث بن ربعی‌ها و سعد ابن ابی‌وقاص‌هاست.

- بعد از اینکه چند سال پیش به تحریف عاشورا پرداخت و از عاشورا درس مذاکره گرفت، داستان امام حسن رو هم تحریف کرد و باز هم به کدخدا پالس فرستاد.

- اینکه برخی علما درباره تحریف اخیر ساکتن، جای بسی سؤال هست.

- از سازش برای ما نگویید؛ ما ملت شهادتیم...

- ‏در کربلا فرمانده سپاه حسین(ع) یعنی حضرت عباس(ع) امان‌نامه شمر را رد کرد و تا پای جان پای امامش ایستاد. اما امام حسن(ع) زمانی صلح را پذیرفت که فرمانده سپاهش عبیدالله‌بن عباس، با یک میلیون درهم رشوه، خود را به معاویه فروخت. تاریخ عوض می‌شود وقتی علمدار عباس باشد یا ابن عباس!

- فرماندهان امام حسن خودشون رو به درهم و دینار معاویه فروختن و صلح به امام حسن تحمیل شد. نکنه منظور شما این باشه که...

- همین هفته پیش داشت می‌گفت ما در شرایط جنگ به سر می‌بریم و همه باید این شرایط رو درک کنن. حالا امروز اومده درباره مبانی و مزایای صلح حرف می‌زنه. با خودت چند چندی بزرگوار؟ بالاخره در جنگیم؟ در صلحیم؟ قهریم؟ آشتی‌ایم؟

- چرا از خیانت عبیدالله ابن عباس فرمانده بانفوذ امام چیزی نمی‌گه؟ اگه فرمانده امام حسن(ع) خیانت نمی‌کرد، ایشان مجبور به صلح نمی‌شد.

- نسبت سازش را اولین‌بار معاویه به امام حسن(ع) بست، مظلوم بزرگ همه دوران‌ها، حسن‌بن‌علی(ع) است. کسی که از مذهب سوءاستفاده سیاسی کند، از روحانیت تنها لباسش را دارد. معیشت مردم را برجامی کردند، حالا نوبت برجامی کردن دین مردم رسیده است.

- وقتی از قیام امام حسین درس مذاکره گرفت، دیگر توقعی نیست که از صلح امام حسن چنین برداشتی کند!

- اکنون که کشور تاوان تبعات سنگین نسخه سازش با شیطان را می‌پردازد، او به‌جای پاسخگویی درباره خسارت محض، ضمن تاریخ را تحریف می‌کند و سوءمدیریت و ناکارآمدی‌اش را به صلح امام حسن تشبیه می‌کند!

- اگر کسی از صلح امام حسن(ع) حرف بزنه، اما از خیانت یارانش حرف نگه، خودش مسئله داره.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    10 0
    حسن روحانی عالم دین است، دقیقا همانطور که دکترای حقوق دارد و دقیقا همانطور که دیپلمات زبان دنیا بلد است /// بعضی وقتها فکر میکنم واقعا از بین 84 میلیون ایرانی (با احتساب کودکان و عقب ماندگان ذهنی) آدم حسابی تر از این آقا برای تایید صلاحیت شدن و رای آوردن وجود نداشت؟
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    6 0
    اگر تحریف شکست خورد تحریم هم شکست می خوره و متاسفانه رسانه دست همین تحریف چی ها هست. و مدارا هم همچنان باقیست!
  • سید IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    6 0
    البرجامُ ماالبرجام و ماادراک ماالبرجام!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس