کد خبر 1139025
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
image-20201104135114-1.jpeg

با طراحی کاتالوگ هوشمند دیجیتال که به عنوان نسل چهارم کاتالوگ ها محسوب می‌شود، می‌توان از مؤثرترین و بهینه ترین روش در جهت معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها در فضای دیجیتال و آنلاین بهره برد.

چگونه با طراحی کاتالوگ هوشمند دیجیتال مشکلات کاتالوگ چاپی و کاتالوگ دیجیتال حل می‌گردد؟

با طراحی کاتالوگ هوشمند دیجیتال ، این امکان فراهم می‌گردد که کاتالوگ هایی بدون محدودیت در تیراژ تولید گردد. این کاتالوگ ها علاوه بر دارا بودن تمامی امکانات کاتالوگ کاغذی یا حتی کاتالوگ آنلاین (کاتالوگ pdf)، به دلیل استفاده از ابزارهای متنوع رسانه مانند ویدئو، صوت، انیمیت دادن به تصاویر و نوشته ها، لینک سازی داخلی و خارجی و... موجب می‌شود تا ارتباط عمیق‌تری میان برندها و مشتری‌ها شکل بگیرد و اصطلاحا پرزنت بصورت موثر تری انجام گیرد.

طراحی کاتالوگ هوشمند چه تفاوتی با طراحی یک کاتالوگ دیجیتال دارد؟

با طراحی کاتالوگ هوشمند دیجیتال که به عنوان نسل چهارم کاتالوگ ها محسوب می‌شود، می‌توان از مؤثرترین و بهینه ترین روش در جهت معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها در فضای دیجیتال و آنلاین بهره برد. این نوع از کاتالوگ ها در نهایت قادرند علاوه بر کاهش هزینه های چاپ، منجر به بهبود بستر دیجیتال کسب و کارها و افزایش فروش آن‌ها نیز گردد.

طراحی کاتالوگ هوشمند دیجیتال

نقاط ضعف موجود در کاتالوگ های چاپی

تصور کنید شما صاحب یک کسب و کار هستید که برای انتشار یک کاتالوگ کاغذی می بایست هزینه ی کاغذ، چاپ و انتشار را بپردازید. این هزینه ها بعضاً روند فروش و سود کسب و کار شما را دچار مشکلاتی می‌کند.

از طرفی دیگر در دنیای امروز، کاتالوگ‌های چاپی، محیط زیست را با مشکلات بسیاری مواجه ساخته است. برای تبدیل کاغذها به صفحات کاتالوگ ها در هنگام چاپ از رنگ های شیمیایی استفاده می شود. دیگر اینکه این تولید انبوه کاغذ، منجر به قطع بی‌رویه‌ی درختان، ایجاد گازهای سمی، مصرف بالای انرژی و تولید انبوه زباله‌های جامد می‌گردد. همچنین مبادلات فیزیکی کاتالوگ‌های چاپی، موجب افزایش شیوع بیماری‌های ویروسی نظیر کرونا نیز می‌شود. از دیگر مشکلات آن‌ها این است ­که این نوع کاتالوگ‌ها به ندرت خوانده می‌شوند و یا از آن مهم‌تر، این‌که پس از چاپ شدنشان، امکان ایجاد هیچ گونه تغییری در آن‌ها نیست.

کاتالوگ آنلاین چیست؟

کاتالوگ آنلاین یک نوع کاتالوگ یا کتابچه ی الکترونیکی است که می توان آن را در بستر فضای آنلاین بر روی کامپیوتر، موبایل و تلبت، تولید و منتشر کرد. از این رو چون کاتالوگ آنلاین در بستر دیجیتال عرضه می‌شود به آن کاتالوگ دیجیتال نیز می‌گویند. این کتابچه ی الکترونیکی به صورت یک فایل پی دی اف تولید و منتشر می شود. در واقع این کتابچه با استفاده از گرافیک کامپیوتری تولید و عرضه می گردد. اما کاتالوگ آنلاین معایبی نیز دارد. در کاتالوگ آنلاین امکان نمایش چند بُعدی یا نمایش ویدئوی محصول وجود ندارد، نمی‌توان آمار بازدید واقعی مشتریان را مشاهده نمود، حتما باید دانلود شوند و امکان تغیرات در لحظه نیز وجود ندارد و ... که در ادامه مفصل‌تر به آن‌ها پرداخته شده است. همه‌ی این عوامل سبب می‌شود تا پلتفرم کاغذ دیجیتال (Dpaper) با طراحی کاتالوگ هوشمند دیجیتال، نسل جدیدی از این محصول نوین و کاربردی را روانه‌ی بازار کند.

راهکار حل مشکلات محیط زیستی، تولید کاتالوگ دیجیتال یا همان کاتالوگ آنلاین نیست!

راهکار حل این مشکلات، حذف ماهیت کاتالوگ ها و یا اکتفاکردن به تولید کاتالوگ آنلاین (یا کاتالوگ به صورت pdf) نیست. چرا که این‌ها نیز دارای مشکلات خاص خودشان هستند. مشکل اساسی کاتالوگ های دیجیتالی یا آنلاینی که منتشر می‌شوند؛ سخت ورق زدن صفحات کاتالوگ یا بهتر بگوییم عدم دسترسی همزمان به چند صفحه در میان صفحات متعددِ کاتالوگ ها می­باشد. همچنین این کاتالوگ ها نیاز به دانلود شدن دارند و امروزه با وجود حجم فایل‌های متعددی که در سیستم‌های رایانه و یا تلفن‌های همراه کاربران وجود دارد، مراجعه‌های چندباره به انبوه فایل‌های کاتالوگ آنلاین مربوطه، مشکل است، ضمن این­که عمدتاً این کاتالوگ ها به خاطر وجود تعداد عکس­های رنگی با کیفیت خوب، حجم بالایی نیز دارند.

چگونه با طراحی کاتالوگ هوشمند دیجیتال مشکلات کاتالوگ های چاپی حل می‌گردد؟

پلتفرم کاغذ دیجیتال (Dpaper)، با تولید و طراحی کاتالوگ هوشمند دیجیتال به عنوان نسل چهارم کاتالوگ ها، مناسب‌ترین راهکارها را جهت حل تمامی این مشکلات ارائه می‌دهد؛ چرا که تولید انبوه کاغذ کاهش یافته و طبیعتاً دیگر آن تعداد بسیار زیاد، از درختان جنگل‌ها، قطع نشده، گازهای سمی کمتری تولید و منتشر شده، انرژی بیشتری برای مصارف صنایع دیگر ذخیره گشته، تولید زباله‌ها­ی جامد کاهش یافته و همین‌طور، حجم کمتری از فاضلاب‌ها ایجاد می‌گردد.

با تولید و طراحی کاتالوگ هوشمند دیجیتال، می‌توان از ابزارهای متنوع رسانه (ویدئو، فایل صوتی و...) بهره‌مند شد، ابزارهایی که موجب انتقال حس مثبت به مشتریان و درک عمیق‌ترشان از اطلاعاتِ کسب‌وکارها میگردد.(پرزنت موثر تر چه در فضای آنلاین یا حتی آفلاین)

طراحی کاتالوگ هوشمند دیجیتال و حل مشکلات کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ های هوشمند دیجیتال، دارای راهکارهایی عملی برای حل مشکلات کاتالوگ دیجیتال هستند. به عنوان مثال با ایجاد امکان لینک سازی داخلی، دیگر مشکل عدم دسترسی همزمان به چند صفحه، حل می‌شود، یا با ایجاد پنلی کاربردی و انعطاف‌پذیر، امکان ایجاد تغییرات لحظه به لحظه در کاتالوگ مهیا می‌گردد، امکانی که قاعدتاً کاتالوگ دیجیتال یا همان کاتالوگ آنلاین (کاتالوگ ها به صورت pdf) قادر به ایجاد آن نیستند.

طراحی کاتالوگ هوشمند دیجیتال و توجه به اهمیت فضای مجازی در دنیای امروز

امروزه، اهمیت فضای مجازی، بر کسی پوشیده نیست. طبق آخرین آمارهای رسمی در مورد شرایط فضای مجازی داخل کشور، قریب به 74 میلیون کاربر ایرانی، به طور میانگین روزانه 5 الی 8 ساعت، از اینترنت بهره‌مند می‌گردند و به عنوان نمونه، چیزی بالغ بر 88 درصد از این کاربران، در شبکه‌های اجتماعی پرطرفداری چون اینستاگرام، توییتر و... همچنین پیام‌رسان‌هایی چون تلگرام، واتس‌آپ و... فعالیت مستمر دارند.

با طراحی کاتالوگ هوشمند دیجیتال و همچنین تولید آن ها، با به حداقل رساندن تولید کاتالوگ های چاپی، امکانی مؤثر را در جهت رونق کسب و کارها در بستر فضای آنلاین به وجود آورده‌ایم.

اهمیت فضای دیجیتال

تنوع بسیار در راه‌های ارسال کاتالوگ دیجیتال هوشمند

با توجه به امکانات منحصر به فردی چون تحت وب بودن کاتالوگ ها که در طراحی کاتالوگ به صورت هوشمند، میسر می‌گردد، می‌توان از پیامک، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، استفاده نمود. اما علاوه بر این روش‌ها، طراحی کاتالوگ هوشمند دیجیتال این امکان را برای مشتریان فراهم می‎‌کند تا از طریق کد Ussd و همچنین QR Code منحصر به فرد نیز به کاتالوگ ها دسترسی داشته باشند. این روش در واقع به عنوان پُلی از فضای آفلاین به آنلاین محسوب می‌شود. و راه دیگر نسخه وب اپلیکیشن اختصاصی هر کاتالوگ می باشد.

سایر برتری های کاتالوگ هوشمند نسبت به کاتالوگ دیجیتال (کاتالوگ آنلاین)

کاتالوگ دیجیتال (pdf)، برای بهره‌مندی احتمالی از لینک‌سازی‌های داخلی، نیازمند اپلیکیشنی واسط می‌باشد، اما با طراحی کاتالوگ هوشمند دیجیتال، به دلیل همان آنلاین بودنشان، نیازی به این اپلیکیشن واسط نیست.

البته در صورت عدم دسترسی به اینترنت با برقراری امکان نصب وب اپلیکیشنِ کاتالوگ هوشمند، بهره‌مندی از تمامی امکانات کاتالوگ در حالت آفلاین نیز، میسر می‌گردد.

همچنین با طراحی کاتالوگ های هوشمند دیجیتال علاوه بر کاهش هزینه ها و افزایش فروش کسب و کارها، این امکان فراهم می‌شود تا آمار بازدید از کاتالوگ ها و به دنبال آن بازدید از سایت و شبکه‌های اجتماعی کسب و کار مورد نظر افزایش داده شود. به این ترتیب با طراحی کاتالوگ هوشمند می‌توان موجب بهبود برندینگ کسب و کارها شد و از طرف دیگر با توجه به لینک محور بودن کاتالوگ های هوشمند با بهره‌مندی از امکان کاتالوک مارکتینگ نیز می‌توان موجب بیشتر دیده شدن کاتالوگ شده و به دنبال آن افزایش فروش محصولات و خدمات را برای کسب و کارها رقم زد.


** این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس