کد خبر 1153241
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
تولید قطار نمایه

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تست نهایی چرخ منوبلوک تولید داخل انجام و ساخت تجاری و انبوه این چرخ تایید شد، گفت: با تولید این چرخ در تولید واگن باری از این پس ۱۰۰ درصد خودکفا شدیم.

به گزارش مشرق، سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید داخل و با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید، تفاهم‌نامه خرید ۵۰۰ عدد چرخ منوبولک تولید داخل مربوط به واگن باری امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی در ساختمان راه آهن به امضا می‌رسد.

وی افزود: این چرخ در واگن‌های باری استفاده می‌شود و تولیدکننده داخل برای اولین‌بار در کشور نسبت به تولید این چرخ اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید:

از افتتاح ۲۴ ایستگاه مترو در پایتخت تا بهره‌برداری از قطار ملی در دهه فجر

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ۲۶ هزار دستگاه انواع واگن باری در کشور داریم که ۱۶ هزار دستگاه از این واگن‌ها، اروپایی‌ها است که این چرخ‌های منوبلوک برای این واگن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

* در تأمین چرخ واگن در تحریم ها مشکل جدی داشتیم

رسولی بیان کرد: تحریم ها محدودیت جدی برای تأمین چرخ واگن از خارج کشور برای ما ایجاد کرده بود اما با تولید داخل این چرخ، از این معضل عبور کردیم از امروز سفارش تولید انبوه و تجاری این چرخ واگن داده می‌شود.

وی افزود: یک شرکت تولیدکننده داخلی چندین سال روی تولید این چرخ کار کرده بود، سال گذشته در نمایشگاه ریلی پس از بازدید از غرفه این شرکت و توضیحات آنها، متوجه شدیم که دانش تولید جدی چرخ را دارند، تلاش کردیم پیگیری های دقیقی داشته باشیم و بدین ترتیب از سال گذشته با همکاری حوزه معاونت ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران این چرخ، تولید صنعتی شد، تست‌ها را انجام دادیم و شرکت راه‌آهن مجوز نهایی تولید را صادر کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی در محل شرکت راه‌آهن قرارداد فروش این چرخ‌ها به شرکت متقاضی امضا می‌شود.

* تولید سیستم ترمز واگن برای اولین ‌بار در کشور/ گام اول تولید ۵۰ سیستم ترمز

رسولی اظهار داشت: همچنین برای اولین‌بار در کشور، سیستم ترمز واگن باری هم تولید داخل شد، در چند گام، مراحل تست آن طی شد و مجوز ساخت گرفت و امروز خرید ۵۰دستگاه از این ترمزها از شرکت تولیدکننده داخل انجام می‌شود.

وی افزود: امروز در واقع امروز جشن خودکفایی ۱۰۰ درصدی در ساخت واگن باری با آغاز بهره‌برداری از چرخ و ترمز ملی خواهیم داشت و این نقطه عطفی در صنعت ریلی کشور است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: این دو قطعه به تولید تجاری رسید و ما را در تولید واگن باری ۱۰۰ درصد خودکفا کرد.

* جلوگیری از خروج ارز با تولید چرخ منوبلوک واگن باری 

رسولی افزود: پیش از این چرخ منوبلوک ۱۰۰ درصد وارداتی بود اما پس از تولید توسط شرکت داخلی و انجام تست‌های دقیق از سوی شرکت راه‌آهن، این چرخ تولید شد و به تازگی آخرین تراش چرخ هم تست شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تولید این چرخ ریالی است و از خروج ارز جلوگیری می‌کند، بیان داشت: در تولید انبوه این چرخ نیز قیمت آن در برابر نمونه مشابه خارجی، رقابتی خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در مرکز جهادی و پیشرفت راه‌آهن بخشی به عنوان «ساخت داخل» به صورت جدی دنبال می‌شود، گفت: حمایت از تولید داخل را در رأس برنامه‌های راه‌آهن قرار داده‌ایم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • PL ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    21 18
    پنج سال دیگه تحریم باشیم میشیم ژاپن مذاکره نکنید سختی بکشیم بهتر تا اینکه برید مذاکره کنید
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    3 3
    آقا چه عجله ایه؟
  • عبداله IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    3 0
    دوستان گزارش برای راه آهن هست و در مورد چرخ واگنهای باری ، چرا عکس قطار مترو رو گذاشتید
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    8 13
    عین خودکفایی پراید حتما. عزیز من این دروغهای مدیران اینجور شرکتها رو باور نکنید. فردا دلار گرون میشه میگن ۸۰ درصد قطعات وارداتیه پس ما هم گرون کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس