به گزارش مشرق، دستورالعمل ساماندهی آگهیها و فعالیتهای تبلیغاتی که چندی پیش در کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی کشور تصویب شده بود توسط معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.
بیشتر بخوانید:
جنگ تن به تن در خاکریز مجازی
مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل بر عهده دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
بیشتر بخوانید:
دعواهای صوری قماربازان برای افزایش فالوور!
نکیسا: مردم لمپنهای مجازی را میشناسند اما بزرگان را نه
بر اساس این دستورالعمل، رسانههای تبلیغاتی برخط، رسانههای کاربرمحور تبلیغاتی، پیامگستران و دارندگان صفحات و کانالهایی که فعالیت اصلی آنها تبلیغات است، برای پذیرش و انتشار آگهی در فضای مجازی باید مجوز کانون آگهی و تبلیغاتی دریافت کنند و رسانههای برخط، دیگر رسانههای کاربر محور، صفحات و کانالها و افراد تاثیرگذار و موتورهای جستجو برای پذیرش و انتشار آگهی باید از طریق اخذ مجوز کانون یا از طریق کانونها اقدام نمایند.
این دستورالعمل در ۴ ماده، ۳۹ بند و ۳ تبصره در راستای تحقق اهداف طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مصوب شورای عالی فضای مجازی و اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آییننامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانونهای آگهی و تبلیغاتی و ماده ۳ آییننامه ساماندهی توسعه رسانهها و فعالیتهای فرهنگی دیجیتال مصوب هیأت وزیران، تصویب و ابلاغ شده است.