خروج نیروهای ترکیه از مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در حومه حلب

منابع خبری روز سه شنبه گزارش دادند، نیروهای ترکیه از آخرین مقر دیده‌بانی خود در حومه حلب که در محاصره ارتش سوریه بود خارج شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، نیروهای ترکیه از آخرین مقر دیده‌بانی خود در منطقه «الهضبة الخضراء» در حومه حلب خارج شدند.

یک منبع سوری تأیید کرد که مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در ابتدای سال جدید میلادی از هرگونه حضور نظامی ترکیه خالی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، عملیات خروج نیروهای ترکیه که از ۲۰ روز پیش آغاز شده بود، با خروج بیست کامیون حامل تجهیزات نظامیان ترکیه از اطراف شهرک «العیس» در جنوب حلب به پایان رسید. همچنین نیروهای پلیس نظامی روسیه نیز کامیون‌های ترکیه را همراهی می‌کردند.

کاروان نظامی ترکیه پس از خروج از این منطقه وارد مناطق تحت کنترل عناصر تروریستی در استان ادلب شد.

پیش‌تر منابع خبری گزارش داده بودند، شبه نظامیان «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) مورد حمایت آمریکا توافق کردند که طی چند روز آینده شهر راهبردی «عین عیسی» در حومه شمال «رقه» را به ارتش سوریه تحویل دهند.

ترکیه از سال گذشته با وجود اعتراض‌های دمشق نیروهای نظامی به سوریه اعزام و آنها را در برخی مناطق شمال این کشور مستقر کرد.

سوریه از سال ۲۰۱۱ شاهد بحران ناشی از حمایت برخی کشورهای همسایه این کشور و کشورهای غربی، عربی و رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس