شورای شهر تهران نمایه

شورای شهر اصلاح طلب تهران که با «تَکرار می کنم» خاتمی و بدون نظارت استصوابی شورای نگهبان روی کار آمد، به نماد «سیاسی بازی»، «ناآشنایی با مسائل شهری»، و «مدیریت شعاری» تبدیل شده است.

سرویس سیاست مشرق - انتخابات ششمین دوره شورای شهر در 28 خرداد سال آینده همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود. در حال حاضر حدود سه سال و نیم از آغاز به کار شورای شهر پنجم تهران و حضور اصلاح طلبان در شهرداری پایتخت سپری شده است.

طبیعتا در مقطع فعلی اعضای شورای شهر در کنار شهرداری تهران باید درباره کارنامه خود به مردم گزارش دهند. اما متاسفانه اعضای شورا بجای ارائه گزارش عملکرد، سراغ طرح های عجیب و غریب رفته اند.

در همین رابطه «زهرا نژادبهرام» عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران در اظهارنظری تأمل برانگیز با اشاره به امکان «ثبت آرزوهای تهرانی‌ها» در سایت تهرانِ من گفت: «آرزویی که در فضای مجازی و در سایت تهران من بیشترین درخواست یا لایک را داشته باشد مدیریت شهری به دنبال تحقق آن می‌رود و از شهروندان خواستاریم که در انجام این کمپین مشارکت داشته باشند».

شورای شهر اصلاح‌طلب بعد از چهار سال یادِ «آرزوهای مردم تهران» افتاد +تصاویر

این اقدام شورای شهر اصلاح طلب تهران، با اعتراض افکارعمومی مواجه شد. مردم معتقدند که چرا شورای شهر تازه بعد از سه سال و نیم از آغاز به کار خود، تازه به یاد آرزوهای مردم تهران افتاده است!؟

از سوی دیگر مشکلات و مسائل شهروندان تهرانی از جمله ترافیک، آلودگی هوا، کمبود اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهری، لزوم توسعه ناوگان مترو، نوسازی بافت فرسوده، نوسازی معابر و...آشکار و عیان است و این مسئله نیازی به ثبت آن در قالب آرزوهای مردم تهران ندارد.

شورای شهر اصلاح‌طلب بعد از چهار سال یادِ «آرزوهای مردم تهران» افتاد +تصاویر

اعضای شورای شهر اصلاح طلب تهران بجای طرح های غیرکارشناسی و از جمله «فراخوان ثبت آرزوهای مردم در سایت»، می توانند با حضور میدانی در نقاط مختلف شهر، از نزدیک خواسته ها و مطالبات مردم را بررسی کرده و با مشکلات شهروندان تهرانی آشنا شوند.

علاوه بر این، اعضای شورای شهر می توانند با برگزاری جلسات منظم و مستمر با مدیران شهرداری مناطق مختلف تهران، با مشکلات مردم از نزدیک آشنا شوند.

اما شورای شهر اصلاح طلب تهران بجای اجرای موارد مذکور، با مدیریت شعاری در پی سیاسی بازی و سیاسی کاری است. مردم شهر تهران کارنامه شورای شهر و شهرداری اصلاح طلب تهران را با کارنامه قالیباف در شهرداری مقایسه می کنند و همین مسئله یکی از دلایل اصلی هجمه های بی وقفه اصلاح طلبان علیه قالیباف است.

شورای شهر اصلاح‌طلب بعد از چهار سال یادِ «آرزوهای مردم تهران» افتاد +تصاویر

براساس گزارش های رسمی، حدود نیمی از بزرگراه های تهران از جمله اتوبان(شمال به جنوب)  امام علی(ع) و اتوبان شهید زین الدین و... که همگی در مجموع معادل ۲۳۱ کیلومتر بوده در دوره شهرداری قالیباف احداث شد. در دوره قالیباف، بالغ بر ۲۴ کیلومتر تونل در تهران ساخته شد. ساخت بالغ بر هزار بوستان، ایجاد سامانه خدمات دهی به معلولان و جانبازان،   ۳۸ هزار هکتار جنگل‌کاری در قالب کمربند سبز پیرامون تهران، تخفیف ۱۰۰ درصدی در نوسازی و ترمیم بافت فرسوده در تهران، افزایش ۸۰ درصدی ایستگاه های آتش نشانی، تجهیز ۳۵۴ محله تهران به خانه سلامت، شتاب ۵ برابری خدمات در جنوب شهر نسبت به شمال شهر، خرید و نوسازی بالغ بر ۳ هزار اتوبوس، افزایش بالغ بر هزارتایی تعداد واگن ها در مترو، افزایش ۴ برابری خطوط مترو پایتخت و...تنها بخشی از مصادیق مدیریت جهادی قالیباف در شهرداری تهران است. 

شورای شهر اصلاح‌طلب بعد از چهار سال یادِ «آرزوهای مردم تهران» افتاد +تصاویر

اول خرداد ۹۶، رسانه‌های اصلاح طلب با تیترهایی همچون «لبخند بهشت به امید»، «فاتحان بهشت»، «تهران را پس گرفتیم» ، «تهران طلایی» ، «فتح تهران» و...به تعریف و تمجید از لیست امید و خوشحالی از پیروزی در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران پرداختند. نکته قابل توجه اینجاست که در انتخاب اعضای شورای شهر تهران، «نظارت استصوابی» شورای نگهبان نیز وجود نداشت.

فیلترهای لیدرهای اصلاح طلب برای انتخاب کاندیدا- در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر- به شدت قبیله ای و مغایر با اصل شایسته سالاری و براساس قواعد رانتی است.

شورای شهر اصلاح‌طلب بعد از چهار سال یادِ «آرزوهای مردم تهران» افتاد +تصاویر

شورای شهر اصلاح طلب تهران بدون نظارت استصوابی شورای نگهبان روی کار آمد. اگر ادعاهای حجاریان و تاجزاده و عبدی و...درباره تبعات نظارت استصوابی صحیح بود، الان باید شورای شهر پنج تهران به نمادی بی بدیل از خدمت رسانی به مردم و تخصص گرایی و شایسته سالاری و کارآمدی تبدیل می شد.

اما شورای شهر اصلاح طلب تهران که با «تَکرار می کنم» خاتمی و بدون نظارت استصوابی شورای نگهبان روی کار آمد، به نماد «سیاسی بازی»، «ناآشنایی با مسائل شهری»، و «مدیریت شعاری» تبدیل شده است.

شورای شهر اصلاح‌طلب بعد از چهار سال یادِ «آرزوهای مردم تهران» افتاد +تصاویر

شورای شهر اصلاح‌طلب بعد از چهار سال یادِ «آرزوهای مردم تهران» افتاد +تصاویر

شورای شهر اصلاح‌طلب بعد از چهار سال یادِ «آرزوهای مردم تهران» افتاد +تصاویر

شورای شهر اصلاح‌طلب بعد از چهار سال یادِ «آرزوهای مردم تهران» افتاد +تصاویر

روزنامه اصلاح طلب شرق (از حامیان لیست امید در انتخابات شورای شهر پنجم) - مرداد ۹۶- در مطلبی با اشاره به «عدم تسلط و آگاهی برگزیدگان شورای پنجم به پیچ و خم‌های مدیریت شهری و مسائل عدیده شهر تهران» نوشت: «شورای شهر تهران فاقد دیدگاه و برنامه است».

«احمد حکیمی پور» عضو اصلاح طلب شورای شهر اول و چهارم تهران-آذر ۹۷- گفت: «شورای شهر پنجم ورود صحیحی به مسائل شهر تهران نداشت. بدون شک ورود صحیح به یک مسأله می‌تواند تا ۷۵ درصد موفقیت آن مسأله را تضمین کند. اگر ورود به مسأله اشتباه باشد پس از گذشت زمان تازه به این نتیجه خواهید رسید که راه را اشتباه رفته‌اید. نکته دیگر اینکه اعضای شورای شهر از همفکران باتجربه خود نیز استفاده نکردند. شورای شهر پنجم بیش از آنکه دیگر محتوا شود درگیر شکل شده است. شورای شهر تحت تأثیر فضایی است که رسانه‌ها پیرامون مدیریت شهر تهران ساخته‌اند. در نتیجه شورای شهر برای مردم تهران فعالیت نکرده‌اند و بلکه برای رسانه‌ها و فضای مجازی و به تبع آن گروه‌های تلگرامی کار کرده‌اند. شورای شهر از ابتدای شکل‌گیری تا کنون درگیر واکنش بوده و نه کنش. رفتارهایی هم که به صورت واکنشی صورت می‌گیرد به دلیل اینکه یک مرحله از کنش عقب است فاقد ابتکار عمل است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    17 1
    الان هم یاد آرزوهای مردم نیفتادند دنبال تطهیر و رنگ و لعاب زدن به خودشون برای انتخابات هستند چون افسادطلبان شعور و حافظه مردم را در حد ماهی فرض می کنند
    • پويا نوري IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      13 1
      به خدا اگه توان تعريض يه كوچه رو داشته باشند ، قاليباف شمال و جنوب و غرب و شرق تهران را با اتوبان 8 لاينه به هم وصل كرد بايد هم بابت بي عرضه گي خودشون به قاليباف تهمت بزنند، مردم بايد به خودشون بيايد و گول شعارهاي پر زرق و برق و تو خالي اصلاح طلبان را نخورند
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    16 1
    آرزوی من تموم شدن شماها(غربگراها ولیبرالها) است. اطفا برآورده اش کنید
  • محمود IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    6 1
    سرطان افساد طلبان سرمایه عسرایل وپیاده نظام دشمنان خونی ایران
  • شیرازm IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    9 1
    نفاق توچهره تمام اصلاح طلبان نمایانه. هرارگانی واردشدنددقت کنیدبجزناراضی کردن مردم وویرانی ارگان زیردستشون دستاوردی نداشتن.. مشخصه بیسوادن وفقط بفکرمنافع جناح وجیب خودشونه. یه جایی نام ببریدکه ایناخوب کرده باشن؟؟
  • محمد IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    8 1
    اینا لیبرال هم نیستن، کاش حداقل لیبرال بودن ، نه خودشون کار می کنن نه می زارن بقیه کار کنن، هرچی مدیر توانمند داریم رو به حاشیه بردن.
  • امید IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    3 0
    اصلاح طلبان یعنی ظاهری اصلاح داشته باش و هرکاری بر ضد مملکت و ملت خواستی بکن فقط به خودت و حذبت برس مردم سالاری را علم کن و مملکت را چپاول کن
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    3 0
    انسان های شیفته قدرت تلاش می کنند ولو لیاقت اداره یک کارگاه کوچک ندارند خدا کمک‌ کند محو شدن بی تقوا ها را ببینیم
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    1 0
    سلام.این کار بازی دادن فکر مردم ایران است،استفاده از حس اعتماد است.! چه رویایی!ارزوهای خودت روبگو،من که تهران نیستم،اما ارزو دارم،همه مردم به سمت خدا و دین حرکت کنند،دقیقا همان چیزی که خدا در قران خواسته،و شهدا و انسان های درستکار از اول بشریت تا به امروز و اینده میخواهند و خواهند خواست و تنها به همین عشق زندگی کردن.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    3 0
    آرزوی ما اینه شورای شهرمون عوض بشه
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    2 0
    «همه به لیست ما رای بدید» حتی اگر یک نفر......!!!!!!!!!!!!!!!! این دیدگاه دیکتاتورمأبانه خودش گویایی اینه که بجز خودشون به فکر مردم و حل مشکلات آنها نیستند.
  • ناصر IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    1 0
    تنها آرزوی من در مورد شهر تهران، استعفای دستجمعی و یا پایان یافتن هرچه سریعتر دوره شورای شهر فعلی و انتخاب افرادی کادآمد و جهادی برای اداره شهر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس