«مردم» اصلاح طلبان را از شورای شهر تهران اخراج کردند - کراپ‌شده

اعضای «لیست جمهور» - لیست امید سابق- علیرغم حمایت ویژه خاتمی و پشتیبانی گسترده احزاب و رسانه های اصلاح طلب، ۲۱ بر صفر در انتخابات شورای شهر تهران باخت.

سرویس سیاست مشرق - روز اول تیرماه با پایان شمارش آرای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، اسامی ۲۱ نفر از نمایندگان مردم تهران اعلام شد. بر همین اساس لیست شورای ائتلاف جبهه نیروهای انقلاب اسلامی به شورای شهر ششم تهران یافت.

نکته قابل تأمل اینجاست که اعضای «لیست جمهور» - لیست امید سابق- علیرغم حمایت ویژه خاتمی و پشتیبانی گسترده احزاب و رسانه های اصلاح طلب، ۲۱ بر صفر در انتخابات شورای شهر تهران باخت.

«مردم» اصلاح طلبان را از شورای شهر تهران اخراج کردند/اصلاحات بدون نظارت استصوابی هم شکست خورد

نکته دیگر اینکه، سرلیست شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر ششم تهران، قریب به ۴۹۰ هزار رأی کسب کرد. اما بیشترین رأی اعضای لیست جمهور در این انتخابات، تنها حدود ۳۶ هزار رأی بود.

«مردم» اصلاح طلبان را از شورای شهر تهران اخراج کردند/اصلاحات بدون نظارت استصوابی هم شکست خورد

اصلاح طلبان در انتخابات ششمین دوره شورای شهر در حوزه انتخابیه تهران، ۲۱ بر هیچ باختند، این در حالی است که در این انتخابات هیچ خبری از نظارت استصوابی شورای نگهبان هم نبود.

بنابر اظهارات مقامات مسئول در انتخابات شورای شهر تهران، حدود ۹۰ درصد داوطلبان انتخابات در این حوزه تایید صلاحیت شدند. نکته قابل توجه اینجاست که صلاحیت افرادی که در هیات های اجرایی و نظارت مورد تایید قرار نگرفته و اعتراض خود را اعلام کرده بودند، مجددا بررسی شد.

«مردم» اصلاح طلبان را از شورای شهر تهران اخراج کردند/اصلاحات بدون نظارت استصوابی هم شکست خورد

«مردم» اصلاح طلبان را از شورای شهر تهران اخراج کردند/اصلاحات بدون نظارت استصوابی هم شکست خورد

«مردم» اصلاح طلبان را از شورای شهر تهران اخراج کردند/اصلاحات بدون نظارت استصوابی هم شکست خورد

در بررسی های صورت گرفته در هیات نظارت کسانی که پرونده محکومیت قضایی از قبیل ضرب و شتم با چاقو یا شرب خمر، حمل مواد مخدر یا مشروبات الکلی و رعایت نکردن شئونات اسلامی دارند، رد صلاحیت شدند. علاوه بر این، خانواده نامزدهای شورا در روند بررسی تایید یا رد صلاحیت افراد تاثیری نداشته و ملاک بررسی، شخص نامزد بوده است.

طیف افراطیون اصلاح طلب از جمله سعید حجاریان و مصطفی تاجزاده، به دفعات مدعی شده اند که جریان اصلاح طلب در میان افکارعمومی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و ملاک در این طیف، رعایت شایسته سالاری و کارآمدی است، اما این نظارت استصوابی شورای نگهبان است که میان اصلاحات و مردم فاصله گذاشته  و در انتخاب افراد شایسته ممانعت ایجاد می کند.

«مردم» اصلاح طلبان را از شورای شهر تهران اخراج کردند/اصلاحات بدون نظارت استصوابی هم شکست خورد

اما انتخابات شورای شهر ششم، یکبار دیگر عیار اینگونه ادعاها را مشخص کرد و نشان داد که نه تنها اصلاح طلبان تندرو هیچ نسبتی با شایسته سالاری و کارآمدی ندارند، بلکه اصل جریان اصلاح طلب به جهت کارنامه بسیار ضعیف، توسط مردم مردود شده است.

مردم در انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران، اصلاح طلبان را اخراج کردند. این تصمیم به این دلیل بود که این طیف به هیچ عنوان به مطالبات مردم رسیدگی نکرده و صرفا مشغول امور حزبی و سیاسی بود، به گونه ای که کارشناسان عنوان «شورای اسم و فامیل» را برای شورای شهر اصلاح طلب پنجم تهران انتخاب کردند.

«مردم» اصلاح طلبان را از شورای شهر تهران اخراج کردند/اصلاحات بدون نظارت استصوابی هم شکست خورد

شورای شهر اصلاح طلب پنجم تهران نتیجه «تَکرار می کنم» سران اصلاحات و سلبریتی ها و ماحصل توسعه و پیشرفت به سبک اصلاح طلبان بود.

شورای شهر اصلاح طلب تهران از سال ۹۶ تاکنون ۳ شهردار برای پایتخت انتخاب کرد. اولین شهردار منتخب این شورا، «محمدعلی نجفی» بود.

«مردم» اصلاح طلبان را از شورای شهر تهران اخراج کردند/اصلاحات بدون نظارت استصوابی هم شکست خورد

در آن مقطع نهادهای امنیتی (و از جمله وزارت اطلاعات دولت روحانی) با توجه به حواشی خانوادگی و شخصیِ نجفی، به درستی و دلسوزانه نسبت به این انتخاب اشتباه تذکر داده و تاکید کردند که این انتخاب به صلاح نیست.  ولی شورای شهر به تذکر دقیق نهادهای امنیتی بی توجهی کرد و نجفی را با ۲۱ رأی انتخاب کرد.

نتیجه چه شد؛ جنایتی که به اذعان خودِ اصلاح طلبان مصداق انحطاط اخلاقی این طیف بود. در همین رابطه «عبدالله مؤمنی» فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به بی اخلاقی اصلاح طلبان در ماجرای نجفی نوشته بود: «امروز کالبد بی روح و خسته جریان اصلاحات بیش از همیشه در معرض سؤال است و این موضوع نشان دهنده این است که جریان اصلاحات بیش از کاهش و زوال سرمایه سیاسی‌اش و کاسته شدن از حضور موثرش در جامعه، با سقوط و زوال و انحطاط اخلاقی نیز مواجه شده است».

اگر ادعای اصلاح طلبان درباره نسبت نظارت استصوابی شورای نگهبان و شایسته سالاری صحیح بود، الان باید شورای شهر پنجم تهران به عنوان نماد شایسته سالاری و کارآمدی در میان افکارعمومی شناخته می شد و در انتخابات اخیر شورای شهر هم باید لیست منتسب به این طیف با آرای بسیار بالا انتخاب می شد، اما چنین اتفاقی رخ نداد.

شورای شهر اصلاح طلب تهران در این دوره سه شهردار عوض کرد! یکی «محمد علی نجفی» بود که با سوءمدیریت کنار رفت و چندی بعد همسر دوم خود را با سلاح غیرمجاز به قتل رساند. دیگری «محمد علی افشانی» بود که باز هم به دلیل سوءمدیریت و اجرای قانون بازنشستگی کنار رفت. شهردار سوم نیز «پیروز حناچی» است که به هیچ عنوان نتوانسته کارنامه قابل قبولی ارائه کند.

«مردم» اصلاح طلبان را از شورای شهر تهران اخراج کردند/اصلاحات بدون نظارت استصوابی هم شکست خورد

در زمستان سال گذشته «زهرا نژادبهرام» عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران در اظهارنظری تأمل برانگیز با اشاره به امکان «ثبت آرزوهای تهرانی‌ها» در سایت تهرانِ من گفت: «آرزویی که در فضای مجازی و در سایت تهران من بیشترین درخواست یا لایک را داشته باشد مدیریت شهری به دنبال تحقق آن می‌رود و از شهروندان خواستاریم که در انجام این کمپین مشارکت داشته باشند».

این اقدام شورای شهر اصلاح طلب تهران، با اعتراض افکارعمومی مواجه شد. حرف مردم این بود که چرا شورای شهر تازه بعد از سه سال و نیم از آغاز به کار خود، تازه به یاد آرزوهای مردم تهران افتاده است!؟

از سوی دیگر مشکلات و مسائل شهروندان تهرانی از جمله ترافیک، آلودگی هوا، کمبود اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهری، لزوم توسعه ناوگان مترو، نوسازی بافت فرسوده، نوسازی معابر و...آشکار و عیان است و این مسئله نیازی به ثبت آن در قالب آرزوهای مردم تهران ندارد.

«مردم» اصلاح طلبان را از شورای شهر تهران اخراج کردند/اصلاحات بدون نظارت استصوابی هم شکست خورد

سخن مردم این بود که اعضای شورای شهر اصلاح طلب تهران بجای طرح های غیرکارشناسی و از جمله «فراخوان ثبت آرزوهای مردم در سایت»، می توانند با حضور میدانی در نقاط مختلف شهر، از نزدیک خواسته ها و مطالبات مردم را بررسی کرده و با مشکلات شهروندان تهرانی آشنا شوند.

اما شورای شهر اصلاح طلب تهران بجای اجرای موارد مذکور، با مدیریت شعاری در پی سیاسی بازی و سیاسی کاری بود. مردم شهر تهران کارنامه شورای شهر و شهرداری اصلاح طلب تهران را با کارنامه قالیباف در شهرداری مقایسه کرده و در نهایت در انتخابات اخیر شورای شهر، با اخراج شورای شهر اصلاح طلب تهران، به مدیرت جهادی رأی دادند.

«مردم» اصلاح طلبان را از شورای شهر تهران اخراج کردند/اصلاحات بدون نظارت استصوابی هم شکست خورد

براساس گزارش های رسمی، حدود نیمی از بزرگراه های تهران از جمله اتوبان(شمال به جنوب)  امام علی(ع) و اتوبان شهید زین الدین و... که همگی در مجموع معادل ۲۳۱ کیلومتر بوده در دوره شهرداری قالیباف احداث شد. در دوره قالیباف، بالغ بر ۲۴ کیلومتر تونل در تهران ساخته شد.

ساخت بالغ بر هزار بوستان، ایجاد سامانه خدمات دهی به معلولان و جانبازان،   ۳۸ هزار هکتار جنگل‌کاری در قالب کمربند سبز پیرامون تهران، تخفیف ۱۰۰ درصدی در نوسازی و ترمیم بافت فرسوده در تهران، افزایش ۸۰ درصدی ایستگاه های آتش نشانی، تجهیز ۳۵۴ محله تهران به خانه سلامت، شتاب ۵ برابری خدمات در جنوب شهر نسبت به شمال شهر، خرید و نوسازی بالغ بر ۳ هزار اتوبوس، افزایش بالغ بر هزارتایی تعداد واگن ها در مترو، افزایش ۴ برابری خطوط مترو پایتخت و...تنها بخشی از مصادیق مدیریت جهادی قالیباف در شهرداری تهران است.  

نتایج انتخابات شورای شهر ششم تهران، یکبار دیگر ثابت کرد که حمله به شورای نگهبان و نظارت استصوابی صرفا یک پوشش برای اصلاح طلبان است. پوششی برای دیده نشدن ناکارآمدی و پوششی برای دیده نشدن عدم محبوبیت در میان افکارعمومی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • رضا DE ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    56 76
    همه تون سر و ته یک کرباسید! اصلاح طلب و اصولگرا نداره.
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      36 15
      شما امر کنید مملکت رو بدیم به آمریکایی ها اداره کنند. اینطوری راضی میشی؟ فرمودند نادان را نبینی مگر در حال افراط یا تفریط!
    • امیر IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      44 12
      من نه اصلاح طلب هستم و نه اصول گرا. اما اثر اصلاح طلبهارو همه دیدند و سوختند.
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      18 5
      فقط کسی که تهران نبوده باشه میتونه اون همه تغییر مثبتی که زمان قالیباف اتفاق افتاد رو انکار کنه، البته مغرضها هم میتونن
    • DE ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      6 2
      با سرو ته کردن یک کربا س هیچ فایده و کمکی برای کسی نیست. زیرا اصلاح طلب واصول گرا همه افرادش مال این کشورن. اگر اشکالاتی دارند بایدهرکدام در چهارچوب خودشون رفع اش کنن. شکست رو در هر دور بپذیرند و حتی در زمان حاد مثل همکار باهم درامورکشورهمکاری و مشاوره کنن.
    • ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      5 4
      اینطور نظر دادن، منصفانه نیست. اهداف و اقدامات دو جبهه رو ببین کاملا فرق داره
    • روزبه IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      1 0
      وقت انتقال پایتخت سیاسی کشور فرا رسیده رسیده، مراحل بعدی عدم مشارکت سیاسی مردم پایتخت مرحله خوبی نخواهد بود، مرحله بعدی بی تفاوتی و مرحله بعدترش؟ به لحاظ تاریخی میشه واکنش مردم پایتخت به مسایل رو بررسی کرد
    • DE ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      7 1
      نخ نماشده خیلی وقته دستور سازمانی اصلاح طلبها به زیردستان چشم و گوش بسته این بود که خودتان را بیطرف جابزنید و اصلاحات و اصولگرا را یکی کنید و اصولگرایان را اصلاحات مالی کنید. البته یادت رفت یه اسم مسلمونی مثل مثلا سید مهدی سیدالساداتی یا جانباز ۹۸ درصد برای خودت بگذاری . خلافکاران بایستی بارخواست شوند و از سیاست برکنار شوند در هر رده ای که هستند.شما حاضر نیستی از شکایت یک صافکاری که بد ماشینت رو صافکاری کرده بگذری ولی بایستی از خطا و خیانت کسی که ۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰ هیجده میلیارد دلار و ۶۵ تن طلا را حاتم بخشی کرد بگذریم تازه بینیش هم آویزونه چرا نگذاشتنند رییس جمهور بشه .بغضم ترکید باور کن !
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      5 3
      با شورای منتخب این دور کار ندارم. ولی آیا کسی به سان قالیباف برای شورای شهر تهران پیدا میشود؟ شهرداری در قوراه قالیباف در جناح اصولگرایی یافت میشود آیا؟ قالیباف تک بود. امیدوارم اینبار اصولگرایان یکی دیگه مثل قالیباف رو کنند تا آن اتفاقات خوب تکرار شود.
    • شین شامالا IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      6 1
      نه لازم نیست بدید دست آمریکا، وقتی یکی داره با فساد مبارزه میکنه براش پرستو نفرستید کافیه.
    • DE ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      0 2
      گیر دادن به نظارت استصوابی بهانه است،.......
    • رامین IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      6 2
      آلبانی نشین ، تو یکی دیگه ساکت باش .
    • جبارسینک IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      0 0
      کاش کمی انصاف داشته باشیم. و انصافا قدرت فروشندگی اصلاحطلبها را هیچ گروه و حزبی در ایران و حتی در جهان نداره
  • سید IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    45 9
    از بس این جماعت توع آور بودند ملت قی کردند و ایشان را از بطن جامعه خارج!!!
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      16 3
      تهوع آور!
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      14 16
      از خواب حماقت و خرگوشی بیدار شو. مردم نه اصلاح طلب میخوان نه اصول گرا. از افکار دوره غارنشینی بیرون بیا. مشرق بچاپ و فقط توهین های یه طرفه به نفع خودت را نشر نده. تو مثلا رسانه ای نه ارگان مشتی تندرو
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      9 3
      مردم کار میخوان که از انقلابیها ساخته است، نه اصلاحاتیهای رانت خوار دزد که تهران رو این چهار سال خرابه کردن
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      3 4
      اول املای کلمه رایادبگیربیسوادهای بی ادب
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      4 2
      اول املای کلمه رایادبگیربیسوادهای بی ادب/ جواب / همه کسانی که توهین می کنند نه سواد دارتد و نه ادب اجتماعی و نه عفت کلام . این افراد نظر ندهند برای خودشان و دیگران بهتر است .
    • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      2 0
      من موندم اين - سيد - كيه ،روزى نيست كه دهنش به فحش باز نشه ،
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    20 7
    ایا سری گدشته که اصولگرایان رای نیاوردند گفتید مردم اصولگرایان را از شورای شهر بیرون کردند ؟
    • 088526 IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      1 1
      خدا به اصلاحطلباها انصاف بده که هر دوره انقد خرابی به بار میارند که دو دوره باید انقلابیها کار کنند تا روحیه مردم جبران بشه و با شوق بیان پای صندوق و انقد هم حالشون شنگول باشه ک بخوان یه امتحانی کنند که اصلاحظلبا چجوری کار میکنن و آیا خوشون اصلاح شدند یا نه که باز پشیمون میشن و روز از نو روزی از نو....
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      1 1
      دمت گرم ،
    • DE ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      3 1
      نه ما که علیه خودمون نمیگم اونها گفتند به ما حالا ما به خودشون میگیم.
    • فاطمه IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      1 0
      عدم مشارکت نتیجه ی عدم کارآمدی شورا بوده. هر گاه اصولگراها دو دوره خوب کار میکنند مردم با شور و شوق میان پای صندوق.
  • ع IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    20 4
    انصافا اصلاح طلبها‌آنطور که‌باید کار‌نکردند‌
    • ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      10 0
      نخواستند کار کنند. عمدی بود
    • جواد US ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      3 0
      دقیقا. نخواستن کار کنن
  • حمید IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    23 9
    نفر بیستم دور قبلی از نفر اول این دوره رای بیشتری داشت.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      10 3
      خب چرا سرلیست وابسته به همون لیست قبلی( با وجود حمایت خاتمی ) رای نیاورد؟
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      12 2
      کاری با مردم کردید، که مشارکت پایین اومد،
  • علی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    21 6
    ولی واقعا این همه وقاحت را شما از کجا آوردید.این همه اعتماد به سقف؟
    • ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      5 2
      اصلاحطلبها دچار بیماری پررویی نجومی هستن. یک نوع اختلال شخصیت هست
    • US ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      2 0
      جالب بود. بیماری پررویی نجومی
  • امیر IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    6 4
    مثال اصلاح طلبها همان... است که مردم اینبار آنهارو .... کردند.
  • بختیاری IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    10 4
    ظاهرا فسادطلبان قرار هست جمیعا از طریق ناسا به مریخ نقل مکان کنند جهت پرورش وتولید گلابی!! باورکنید دیشب فـــــــــدریـــــــــرکــــــــــــــــــا جـــــــــــــــــــــــــــون با یک لبخند معصومانه توئیت زده فقط چـــــــــیـــــــــچـــــــــو وفــــــــــــــــــرانـــــــــکـــــــــو میمونن که روی بار های گندم تحـــــــــقیق کنند.
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    13 8
    قالیباف بیشترین خدمت به تهران کرد ولی مشخص نیست چرا یک عده از ایشون متنفرند
    • ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      5 3
      آقای قالیباف مرد اهل کار درست و خوبی است.
  • ali DE ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    24 7
    اکثریت ملت که در انتخابات شرکت نکردند که بخوان اصلاح طلبان رو بیرون بیندازن
    • DE ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      2 2
      حیف این اسمی که برا خودت گذاشتی . همتی را تمام کله گنده های اصلاحات تایید کردند حداقل طرفدارهای محمود احمدیمشاء و خود اصلاح طالبان با هم میتونستند چند میلیون بیشتر رای بیارن ولی مگه مغز گاو خوردند که وقتی آمار دقیق قبل از انتخابات چه از معروفترین موسسه های آمارگیری دنیا با خطای شاید نیم درصد تا یک درصد و چه موسسات معروف داخل همه و همه به شکست مفتحضانه !!خخ اصلاحات اذعان داشتند بیان در انتخابات علنی شرکت کنند؟ لذا اصلاحات مانند بره ماند روی اره و خود را دو نیم کرد میدم نمیدیم و در همین دادن ندادن ها بود که انتخابات تمام شد و آبروی نداشته شان برای همیشه رفت. قطع رانت مساوی با نابودی اصلاحات است.محمود هم تا قبل از انتخابات متوجه اوضاع شد گفت اه با این نون سنگک پختنتون اصلا نخواستیم.....خخخ
    • DE ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      0 0
      این اولین نه میلیونی بدنه اصلاحات به اصلاحات بود . چرا میگی شرکت نکردند همین که دست رد به سینه سران اصلاحات زدند خودش رای علیه اصلاحات است مشخصه که بدنه اصلاحات فعلا نمیتونه به جناب رییسی رای بده هنوز زوده .انشاالله 4 سال دیگر با رای آری خود به جناب رییسی یک نه چندین میلیونی دیگر به اصلاحاتی اگر تا اونوقت کلا هنوز وجود داشته باشند و یک آری چند ده میلیونی به جناب رییسی خواهند داد. اصلاحات بدون رانت و فساد مرده است .
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    8 7
    الله اکبر! پیروزی جبهه انقلاب در شورای شهر تهران و کلان شهرها بسیار معنی دار است. بهتر است تا دیر نشده لیبرال های غرب گرا فرار را بر قرار ترجیح دهند و برای همیشه جنازه ی اصلاحات را مدفون نمایند.
  • سوخته IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    10 5
    مرگ بر اصلاحات آمریکایی غرب پرست . دیگر باید در زبالدان این جریان را پیدا کنید
    • ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      2 0
      امیدواریم ولی از اصلاحطلبها بسیار بعیده که از قدرت کناره گیری کنن..
  • حامد IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    6 2
    پس نتیجه می گیریم که ربطی به رد صلاحیت نداشت. خو مردم اصلاح طلبان و دوستان روحانی رو رد صلاحیت کردند
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    13 3
    ما منتظر ساختن سالی یک میلیون مسکن توسط دولت رییسی طبق وعده ایشان در انتخابات هستیم
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      12 1
      آقای رئیسی به وعده هاش عمل میکنه، اما کاش این مطالبه گری رو از روحانی هم داشتین
  • یک دردمند US ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    10 4
    دولت تدبیر، قاتل امید مردم بود که ۸ سال ذره ذره ی امید مردم را از آنها گرفت. جوانی جوانان را سوزاند و کشور را به حالت احتضار رساند. حالا دولت جهادی در آخرین نفسهای جامعه، از راه رسیده است. امیدوارم این دولت بتواند جامعه ی در حال مرگ را اندکی احیا کند.
  • یک دردمند US ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    4 1
    الحمدلله
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 5
    فکر می کنم لغت اخراج لغت سخیفی هست از این روزها برای همه هست اقبال مردم به افراد بالا و پایین دارد انصاف را رعایت کنید بهتره. قرار نیست انسانهای خدایی مثل بی اخلاقان رفتار کنند. مگر امیر علیه السلام مولای شما نیست. انصاف در مصاف با دشمن را هم رعایت کن چه برسه انصاف در مقابل رقیب یا مخالف
    • مهدی مختاری 2 IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      4 1
      ان شالله با این انتخاب شاهد تهرانی آباد باشیم.
  • US ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    4 1
    در واقع چهار درصدی ها باختند
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    7 2
    اصلاح لجنهای اشرافی ، بیشرف و منفور جامعه
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 3
    حرف زدن بلد نیستید اگرحرف شما درسته دوره قبل شما را کامل با تمام حمایتها بیرون کردن
  • مصطفی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    4 2
    دیگه بازیگرای خودمون که هیچ جنیفرلوپز هم بیاد غیر از آدم متخصص انقلابی ان شالله به کس دیگه رای نمیدیم. دیگه وقتش آقای خاتمی بیدار بشه. صبح جمع اس
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    6 4
    اصلاح طلب بدترازاصولگرا اصولگرابدترازاصلاح طلب همه مثل همین
  • رضا IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    4 2
    برای شادی روح تازه گذشته الفاتحه خدا کنه بره که بر نگرده
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    4 2
    آمار دقیق ندارم اما حدس میزنم در شهر تهران ۲ درصد مردم طرفدار اصلاحات باشن، اصولگراها هم ۲۰ درصد طرفدار احتمالا داشته باشن پس باید اصولگرایان پیروز بشن.
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      1 2
      نگو........
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      1 3
      چه توهمي
  • ناشناس IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    7 0
    آن وقت چند درصد از مردم شهر تهران در انتخابات شوراها شرکت کردند!
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    5 0
    ملت ایران با هیچ جناحی عهد و پیمان دائمی و ابدی نخواهد بست چنانچه اصولگرایان عزیز هم طی این چند سال فقط به فکر تکیه بر صندلی باشند و کاری برای مردم نکنند چند سال آینده به همین سرنوشت مشابه اصلاح طلبان ضعیف و خرابکار دچار خواهند شد ..
    • ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      5 0
      دقیقا
  • بیدارشده ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    5 2
    در پررویی جماعت اصلاحطلب همین بس که ۸سال از رئیس جمهور مملکت مطالبه گری نکردند و حالا از آقای رییسی که هنوز مسئولیت را تحویل هم نگرفته اند، شروع به مطالبه گری و حتی تخریب میکنن.
  • علی IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 1
    ادم پدر سوخته برای منافع نامشروع خود خودش را داخل این احزاب می نماید وگرنه خدمت به ملت و مملکت حزب نمی خواهد
  • US ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    4 3
    ان شالله با تیم انقلابی کارها به خوبی پیش بره
  • CA ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 1
    اصلاحطلبان اختاپوس صفت در این چهل روز باقیمانده بارها رنگ عوض خواهند کرد. یک روز تخریب میکنند،روز دیگر دم از انتقال تجربه میزنند ، یک روز میگویند رییس جمهور حد اقلی و روز دیگر ادعا و تمنای تشکیل دولت وفاق ملی دارند.دولت انقلابی باید بی توجه به این حرفها تیمی قوی بچیند تا مملکت را از پرتگاهی که اصلاحات تدارک دیده اند نجات دهد.
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    4 2
    ای اف بر هر چی خائن و آمریکاییه با این فاجعه ایی که تو این 8 سال رقم زدن
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 5
    اصولگراها هم فقط اسمشون اصولگراست پایبند واقعی به اصول دین و حق ناس نیستند
    • DE ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      1 0
      خخخ آره ولی اگر باز اگر از آقا محمود شما پشتیبانی میکردند که بیاد بالا رییس جمبور بشه همه اصولگراها میشدند نماز شب خون و امام زاده.
  • شورای شهر اسم فامیل IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    4 3
    این شورای شهر و شهرداری واقعا جز ضعیف ترین شوراهای شهر و شهرداری ها بعد از انقلاب بود به عنوان شهروند می گم و جدا از بحث های حزبی ، تمام ناتوانی ها و ضعف های خود برای اجرای پروژه های مهم زیرساختی عمرانی را پشت کلمات زیبا مثل شهر انسان محور پنهان کردند و عوام فریبی ها داشتند درواقع وقت شهر را سوزاندند تا دورشون تمام بشه .
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    گروهی که همیشه پیروزی خود را در عدم مشارکت دنبال می کند مردم تهران دویست هزار نفر نیستند نزدیک ده میلیون واجدشرایط رای را با این آرا مقایسه کنید بعد از مردم حرف بزنید
  • شین شامالا IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 2
    اینایی که میگن قالیباف تغییر مثبت به وجود آورد. واقعا چند درجه پرت هستند
  • CA ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    رو که نیست
  • ES ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 1
    آنطور که پیداست چهل روز باقیمانده از دولت اصلاحات، کشور آبستن حوادث بسیار خواهد بود. اتفاقاتی که تصور میشد قبل از انتخابات، از طریق ارباب ثروت و قدرت، کشور را دچار تلاطم کند با پیش بینی پیروزی جبهه ی انقلاب، به بعد از انتخابات شیف شد تا کشوری در اوج التهاب، از بابت به حد خطر رسیدن آستانه ی تحمل مردم (گرانی های افسارگسیخته، اتفاقات ناگوار اجتماعی، توافق احتمالی خسارت بار با غرب و ...) تحویل دولت تازه پا گرفته شود. بر آقای رییسی و اطرافیانش لازم و واجب است هوشیار بوده و از اکنون اوضاع را به دقت رصد کنند.
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 0
      البته از نظر شما جبهه انقلاب است ولی .....
  • ناشناس IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    این مشرق نه اصولگرا هست نه اصلاح طلب
  • ES ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    آنطور که پیداست چهل روز باقیمانده از دولت اصلاحات، کشور آبستن حوادث بسیار خواهد بود. اتفاقاتی که تصور میشد قبل از انتخابات، از طریق ارباب ثروت و قدرت، کشور را دچار تلاطم کند با پیش بینی پیروزی جبهه ی انقلاب، به بعد از انتخابات شیف شد تا کشوری در اوج التهاب، از بابت به حد خطر رسیدن آستانه ی تحمل مردم (گرانی های افسارگسیخته، اتفاقات ناگوار اجتماعی، توافق احتمالی خسارت بار با غرب و ...) تحویل دولت تازه پا گرفته شود. بر آقای رییسی و اطرافیانش لازم و واجب است هوشیار بوده و از اکنون اوضاع را به دقت رصد کنند.
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    نقش واقعی شوراهای شهر درکشور چیست؟قرار است مجموعه ای تعریف شود که به مجموعه بخوربخورها در سیستم اجرایی کشور اضافه شود؟آنها تا بحال چه نقش سازنده ای داشته ا ند که قبل از بوجود آمدن آنها ازآن محروم بوده ایم ؟دقت کنید مردم نه اصلاح طلبها را بیرون کرده اند نه اصولگرایان را خودشان دارند از پای سفره ای بلند می شوند که چهل سال است منافعش برای همان بیست وچهارمیلیون نفر بوده
  • AM ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    آمریکا هم زورگو و تحمیل‌کننده است ؛ بنابراین پیشنهادهایی هم که میکنند، غالباً پیشنهادهای متکبّرانه و تحقیرآمیزی است که حتّی قابل نگاه کردن نیست. امیدواریم ان‌شاء‌الله مسئولین کشور در این زمینه هم کاملاً با چشم باز، با دل محکم، با توکّل به خدا، با ذکر «حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل» ان‌شاءالله جلو بروند و توفیقات الهی شامل حالشان بشود و ملّت را خرسند و خوشحال کنند.
  • AM ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 2
    اتّحاد ملّی را حفظ کنید. کشور ما احتیاج به اتّحاد دارد؛ اتّحاد ملّت ایران. ملّت ایران در خیلی از امور صدایشان صدای واحد است، خواستشان خواست واحد است، [امّا] مسئولان میتوانند این را از بین ببرند. هنر مسئولان ما این است که این اتّحاد را، این همصدایی را تکّه‌تکّه نکنند، ملّت را تکّه‌ِتکّه نکنند، اینها را از بین نبرند! مسئولین کشور مراقب باشند که این اتّحاد را زیاد کنند.
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 1
    هرچقدر(حداقل۱۵سال جنگ وخرابیهای بعدازجنگ-۱۵سال وجود افسادطلبان،همچنین ۱۰سال تحریمهای همه جانبه وانواع فشارهاداخلی،منطقه ای وخارجی روی مردم)باعث حفظ( نظام،انقلاب،کشورواسلام...)شد-آمریکاواستکبارشرق وغرب قطعابطور پنهان وآشکار بابرداشتن تحریمها،حداقل دوهدف اصلی همیشگی را دنبال خواهندکرد۱-نفوذدوجانبه(نفوذحکومت آمریکا در حکومت ایران وبالعکس)وجلوگیری از پیشرفتهای غنی سازی۶۰درصدی وبالاتر،کلاهک وبالستیک...با انواع گزینه های ممکن،تله برجامی،خرابکاری،ترور،فساد،خیانت وجنایت...داخلی،منطقه ای وخارجی۲-نفوذدوجانبه وکاهش فشار ازمردم،اتحادوارتباط بیشتر مردم درداخل،منطقه ودنیا.‌‌..جهت تغییر بنیادی حکومت ایران ونهایتا حذف کامل را دنبال خواهدکرد
  • محسن IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    1 1
    مشرق چرا از اصلاح طلبان میترسی؟
    • DE ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      1 0
      خخخخخ مشرق از اصلاح تبه کاران میترسه چون اگه اصلاح طالبان از دست مشرق ناراحت بشن آدرسش رو میدهند به صهیونیستها بعد منافقین را صهیونیستها میفرسن سطل آشغال دم در مشرق را آتیش بزنند.
  • ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    عالی
  • اسحق رستمی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    1 0
    فقط یک نگاه به مشارکت در کلان شهر کنید
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    این سودهنجفی که اصلاح طلبه من نمیدانم این آقایان و خانمهای تحت فامیلی نجفی از کجا توی شهرداری های تهران و کرج رخنه کردند
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    معمولا اصلاح طلبها هر 8 سال یک بار میان روی کار و گند میزنن به اعتماد عمومی. بعد اصولگراها میان روی کار، که به جهت گندکاری اصلاحاتی ها مشارکت کنه، دور دوم انقلابی ها هم مشارکت عالی میشه، بعد که روحیه مردم شارژ شد دور سوم بلز مردم هوس اصلاح‌طلب‌ی به سرشون میزنه از خوشی، و بعد دوباره روز از نو روزی از نو. گندکاری شروع میشه. دور دوم به اوج می سه و بعد دوباره انقلابی ها میان که درست کنند اوضاع رو
  • DE ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    آخ اون عکس اولی عجب کله روزگار داده دست محسن عجب اوضایی شده.
  • جبارسینک IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    من نظرم اینه که در مورد جریانها مطلقا از عبارت مرگ فلان جریان استفاده نکنیم.مخصوصا اگر اون جریان اصلاحطلب باشه.بلکه اینها جلد عوض میکنند رنگ عوض میکنن.البته مبنا و ریشه ی نفاق با رنگ به رنگ شدن عجین است. حالا ظاهرا اینجوری معادله ی برابری شکل میگیره.یعنی هم اصلاحطلب جماعت رنگ به رنگ میشن،هم منافق جماعت.پس یا اصلاحطلبها منافقند یا منافقا اصلاحطلبند.
  • CA ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    سجده شکر واجب شد
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    چراغ امید بزرگی در دوران پسا ها....روشن شده
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    چرا نمخواهید بفهمید که پیروزی اصولگرایان بر اثر کاهش مشارکت مردم ست !!!!!!!!!!!!
  • DE ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    «مردم» اصلاح طلبان را از شورای شهر تهران اخراج کردند. من اصلا قبول ندارم .اصلاح طلبان شورای شهر را به رقیب واگذار کردند .شما تا حالا گزارش فوتبال گوش نکردی . درحقیقت در انتخابات شورای شهر تهران اصلاحات اول دوم شد و رقیب دوم اول شد. این هم با فاصله نجومی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس