ویژه ها

شورای شهر تمام اصلاح طلب تهران از سال ۹۶ تاکنون سه بار برای پایتخت شهردار انتخاب کرده است، اما هر بار اسامی زنان را نیز در فهرست کاندیداها قرار داده ولی در نهایت شهردار تهران، از میان مردان انتخاب شد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**اصلاح طلبان می توانند شکاف بین مردم و مسئولان را پر کنند!

«قاسم میرزایی نیکو» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«اصلاح طلبان می توانند شکاف بین مردم و مسئولان را برطرف کنند... فشار اقتصادی حاصل از تحریم‌ها و حالا بحران کرونا، شرایط برای مردم سخت کرده است؛ لازم است عقلای سیاسی همه جناح‌ها به دنبال راه‌حل برای برون‌رفت از این وضعیت باشند».

همچنین «فاطمه راکعی» از نمایندگان متحصن مجلس ششم و از فعالین فتنه در سال ۸۸ که در دوره شهرداری «محمد علی نجفی» مشاور شهردار در امور زنان بوده است، در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«دولت در سایه برای اصلاح طلبان مانع تراشی می کند... اصلاح‌طلبان رای اکثریت مردم ایران را در اختیار دارند. با این حال با اقلیت بزرگی طرف هستند که آن اقلیت اصولگرایان با همه طیف‌های مختلفی که در خود دارند، هستند اما مساله این است که هر زمان اصلاح‌طلبان در انتخابات پیروز شده‌اند، عملا دولت در سایه‌ای از رادیکال‌های اصولگرا وجود داشته است. این افراد کنترل‌کننده تحرکات اصلاح‌طلبان بوده و مانع‌تراشی‌هایی انجام داده‌اند. خصوصا در دو دوره اخیر دولت».

چندی پیش «مصطفی تاجزاده» از محکومین فتنه ۸۸ با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفته بود:«تحریم باید برداشته شود و باید برای لغو تحریم‌ها راهی پیدا کرد اگر اجازه بدهند ما این کار را می‌کنیم».

همچنین «محمدرضا خباز» استاندار سابق سمنان در دولت روحانی و نماینده مجلس ششم در اظهارنظری مشابه گفته بود:«اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ با مانیفست حل مشکلات می آیند».

اصلاح طلبان می دانند که اکنون زمان ارائه برنامه برای انتخابات ۱۴۰۰ نیست، بلکه اتفاقا موعد حساب و کتاب وعده های انتخاباتی ۹۲ و ۹۶ است. با اینحال این طیف اصرار دارد که به فهم و شعور مردم توهین کند.

در روزهای گذشته، «غلامعلی رجایی» فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:«به هر حال این دولت دولتی است که اصلاح‌طلبان نیز در روی کار آمدنش سهم و نقش داشتند. اما اینکه اصلاح‌طلبان بخواهند به طور کلی خود را از دولت کنار بکشند و جدا کنند من موافق نیستم. به هر حال اکنون نیز نیروهای اصلاح‌طلب در دولت حضور دارند هر چند که به مرور تعدادشان کم شد ولی الان معاون اول رئیس‌جمهور و برخی از وزراء و معاونان اصلاح‌طلب هستند. لذا اصلاح‌طلبان نمی‌توانند به کلی به این مساله پشت کنند».

میرزایی نیکو در این مصاحبه مدعی شده است که «اصلاح طلبان می توانند شکاف بین مردم و مسئولین را پر کنند»؛ این ادعا در حالی است که اتفاقا، بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب همواره در ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان گام برداشته اند.

غائله ۷۸، فتنه ۸۸، دی ۹۶، آبان ۹۸ و...تنها بخشی از مقاطعی است که اصلاح طلبان موجب شکاف میان مردم و مسئولان شدند.

حمایت از مدیران نجومی بگیر، سنگ اندازی در مسیر مبارزه با مفسدان دانه درشت اقتصادی، انتصاب وزیران دولت با سرمایه هزار میلیاردی و موارد مشابه نیز از دیگر مصادیق ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان توسط جریان اصلاح طلب است.

** حامیان «نجفی» جنبش انتخاباتی «شیر زنان» تشکیل دادند

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «جنبش انتخاباتی شیر زنان» نوشت:«هنوز هیچ زنی نتوانسته از فیلتر شورای نگهبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری عبور کند ولی با این وجود تاکنون زنان مختلفی ازجمله مرحوم اعظم طالقانی بارها اعلام‌ کاندیداتوری کرده‌اند تا مگر روزی این سد کنار رود و سرانجام «دیوار شیشه‌ای» دیگر مانع از پیشرفت زنان به سطوح بالای اجرایی چون مقام ریاست‌جمهوری نباشد. حالا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، دوباره بحث حضور زنان در این مقام بالا گرفته است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«برخی اصلاح‌طلبان همچنان در تدارک آنند که از یک زن سیاستمدار در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو حمایت کنند و البته امیدوار تا او از فیلتر نظارت استصوابی شورای نگهبان عبور کند...تاکنون البته پیام مثبتی از شورای نگهبان دریافت نشده اما گفته می‌شود برخی احزاب اصلاح‌طلب درصدد حمایت از «معصومه ابتکار» در انتخابات پیش‌رو هستند».

فعالین و رسانه های اصلاح طلب اصرار دارند که به زنان توهین کرده و از بانوان صرفا به عنوان یک ابزار برای حصول اهداف حزبی و قبیله ای خود اسفاده کنند.

در تابستان ۹۶ در انتخابات شورای شهر تهران- که هیچ خبری از نظارت استصوابی شورای نگهبان هم در آن نبود- هر ۲۱ عضو شورا از لیست امید به ساختمان شورای شهر تهران راه یافت. به عبارت دیگر، شورای شهر تهران با ترکیب صد درصدی اصلاح طلبان و بدون نظارت استصوابی شورای نگهبان، انتخاب شد و کار خود را آغاز کرد.

مهمترین بخش فعالیت شورا در آغاز به کار، انتخاب شهردار تهران بود. اصلاح طلبان در همین راستا فهرست کاندیداها را تنظیم کرده و نام یک زن نیز در این فهرست مشاهده شد؛ «الهه کولایی».

اما در نهایت محمد علی نجفی به عنوان شهردار تهران از سوی این شورا انتخاب شد. کولایی در توصیف این حرکت شورای شهر اصلاح طلب تهران گفت، نام زنان در این فهرست صرفا «دکوری» و «نمایشی» بود.

شورای شهر تمام اصلاح طلب تهران از سال ۹۶ تاکنون سه بار برای پایتخت شهردار انتخاب کرده است، اما هر بار اسامی زنان را نیز در فهرست کاندیداها قرار داده ولی در نهایت شهردار تهران، از میان مردان انتخاب شد.

نکته قابل توجه اینجاست که در این سه سال حتی نام «معصومه ابتکار» هم در میان کاندیداها اعلام شده بود.

اگر اصلاح طلبان واقعا در پی حضور زنان در پست های ارشد مدیریتی بودند، باید در این سال و اندی حداقل یکبار هم که شده، یک شهردار زن انتخاب می کردند. اما این کار را انجام ندادند! چرا؟!

به این دلیل که متاسفانه نگاه اصلاح طلبان به زنان، نگاهی ابزاری و جنسیت زده است. نمونه آشکار در این مسئله، ماجرای جنجالی نجفی در سالهای گذشته است.

نجفی، شهردار سابق اصلاح طلب تهران و از مدیران ارشد دولت های خاتمی، هاشمی و روحانی در اقدامی جنایتکارانه همسر دوم خود که زنی جوان بود و از وی ۳۰ سال کوچکتر بود، با سلاح غیرمجاز به قتل رساند.

وی «قاتلِ یک زن» بود؛ طبیعتا اصلاح طلبان باید برای احقاق حقوق مقتول که زنی جوان بود، به صف می شدند؛ اما اصلا چنین اتفاقی رخ نداد؛ فعالین و رسانه های اصلاح طلب به حمایت تمام قد از «قاتلِ یک زن» پرداخته و مقتول را آماج توهین، تهمت و فحاشی قرار دادند.

اصلاح طلبان حتی پا را فراتر گذاشته و قاتل را تا حد یک «قهرمان» بالا بردند. اینجا بود که ادعای اصلاح طلبان درباره دفاع از حقوق زنان، بیش از پیش رنگ باخت.

همانطور که پیش از این نیز ذکر شد، اصلاح طلبان صرفا نگاهی ابزاری و جنسیت زده به زنان دارند و با روشی توهین آمیز، از بانوان کشورمان به عنوان ابزار انتخاباتی استفاده می کنند.

**خرم:باید در سال آینده انتخابات سالم و آزاد برگزار کنیم

«احمد خرم» وزیر راه دولت اصلاحات که به دلیل عملکرد بسیار ضعیف توسط مجلس استیضاح شد، در مصاحبه با روزنامه شرق با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ گفت:«اصلاح‌طلبان باید سرمایه اجتماعی متفرق را جمع کرده و در راستای انسجام بیشتر سرمایه‌های اجتماعی حرکت کنند؛ البته این خود مستلزم آن است که معتمدان، دلسوزان، عاشقان ایران و مردم از برخوردهای خشن، حذفی و تخریب یکدیگر بپرهیزند...این مهم نیز مستلزم آن است که همه کشور وارد عرصه انتخابات شوند و دو جریان سیاسی همه موجودی خود را در طَبَق اخلاص قرار دهند. یک انتخابات آزاد، سالم و رقابتی برگزار شود که به تحکیم اقتدار کشور بینجامد».

خرم در ادامه گفت:«اگر انتخاباتی رقابتی و آزاد نداشته باشیم و به دنبالش یک دولت سالم، مقتدر و کارآمد نداشته باشیم، آسیب‌های بسیاری خواهیم دید. در واقع کشور از بحران به سمت بن‌بست می‌رود...اگر بر اساس چارچوب قانون اساسی انتخاباتی رقابتی و آزاد برگزار شد، در این صورت اصلاح‌طلبان محکم‌تر از قبل در صحنه حضور خواهند یافت. در صورت عدم برگزاری انتخاباتی آزاد که می‌توان از وضعیت بررسی صلاحیت‌ها و برخورد حذفی به آن پی برد، در آن زمان می‌توان درباره عدم حضور جریان اصلاحات در انتخابات تصمیم گرفت».

در سال گذشته و در ماههای منتهی به انتخابات مجلس یازدهم، برخی فعالین اصلاح طلب بر لزوم برگزاری انتخابات آزاد تاکید کردند.

برای نمونه، «محسن غرویان» از فعالین تندروی طیف اصلاحات در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود:«باید احساس عمومی این باشد که آنچه رای مردم هست واقعا از صندوق‌ها درآید...مردم نباید احساس کنند انتخابات از قبل تنظیم شده تا افراد خاصی وارد مجلس شوند. این فضا را شورای نگهبان می‌تواند فراهم کند که مردم با شوق و ذوق بیشتری در انتخابات وارد شوند و رای واقعی خودشان را به صندوق بریزند».

فعالین فتنه در سال ۸۸ با این ادعا که انتخابات از سوی شورای نگهبان، مهندسی شده است، ۵ ماه پیش از برگزاری انتخابات، موضوع تشکیل «کمیته صیانت از آراء» را مطرح کردند! این اقدام یکی از بخش های پازل پروژه بزرگ فتنه ۸۸ بود.

اصلاح طلبان در حال حاضر، دولت، شورای شهر و شهرداری تهران و فراکسیون امید مجلس را در اختیار دارند، اما هیچکدام از نهادهای مذکور کارنامه قابل دفاعی ندارد. بنابراین یکی از اهداف مطرح کردن کلیدواژه انتخابات آزاد، فرار از پاسخگویی است.

طیف تندروی اصلاح طلب بارها ثابت کرده است که با جمهوریت هیچ نسبتی ندارد؛ چه آنکه در انتخابات سال ۸۸، پس از شکست در انتخابات با دروغ تقلب ماهها کشور را در آشوب و التهاب فرو برد.

رهبر معظم انقلاب- ۲۰ اسفند ۹۴- فرمودند:«یک وقتی یک انتخاباتی مثل سال ۸۸ را نامعتبر دانستند و آن فتنه‌ی مضر و مُهیب را برای کشور به‌وجود آوردند؛ به‌خاطر اینکه متّهم کردند کشور را به اینکه انتخابات انتخابات ناسالمی است؛ نه، انتخابات سالم بود؛ هم امروز سالم بود، هم دوره‌های قبل سالم بود، هم سال ۸۸ سالم بود، هم سال ۸۴ سالم بود؛ انتخابات سلامت داشت. هیچ‌وقت این‌جور کاری [نشده است]. بله، ممکن است در یک گوشه‌ای، در یک صندوقی ده تا، بیست تا، صد تا رأی این‌وَر و آن‌وَر بشود؛ یا از روی غفلت، یا از روی غرض، [امّا] هیچ‌گونه حرکت سازمان‌دهی‌شده‌ای که وجود داشته باشد که نتیجه‌ی انتخابات را تغییر بدهد، در کشور ما وجود نداشته و وجود ندارد و بعد از این هم امیدواریم ان‌شاءالله هرگز وجود نداشته باشد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    1 21
    جاوید اصلاحات تا ابدالاباد
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      15 1
      .... در جهنم به مصداق «هم فیها خالدون»!!!!
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      9 1
      زارررررررررررررررررت .یاد جمله مضحک جاوید شاه افتادم که نتیجش بیرون کردن شاه و فرح ملعون شد. معنی این جمله هم همینه ایشالله به زودی اصلاحات به زباله دان تاریخ پرت میشه
    • عبدالله IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      6 0
      با اصلاحات بمان تا ابد الاباد.!
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      7 1
      اصلاحات تنها راه نابودی و ته دره بردن کشور است.
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      4 1
      با مدیریت اصلاح طلبان در 8 سال گذشته مملکت به سمت فقر رفت و شاخص فلاکت رکورد زد.
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      3 2
      افساد طلبان در سال 88 باعث تفرقه و انشقاق بین مردم شدند و با آشوب و فتنه دشمن را به تشدید تحریم ها ترغیب کردند.
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      3 1
      اصلاح طلبان و کارگزاران اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      3 1
      اصلاح طلبان در 8 سال گذشته نشان دادند که حتی توانایی اداره یک بقالی را هم ندارند تنها راهکار حل مشکلات کشور حذف این جماعت از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور و جایگزین کردن مدیران جهادی است.
    • DE ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      3 1
      ساواکی ها هم خیلی جاوید شاه گفتند ولی آخرش شا..ید شاه و دررفت.
    • رضا IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      3 1
      با اصلاحات محشور بشوی.!
  • سید IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    3 1
    به فضل پروردگار آرزوی سلطه مجدد بر مقدرات کشور و ملت توسط اصلاح طلبان تهوع آور به همراه کل این جریان در اثر هشیاری مردم به زودی زود به گور خواهد رفت و از سال 1400 دیگر این طیف خائن و خبیث جایی در جغرافیای ایران نخواهد داشت!!
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    7 2
    افسادطلبان تنها شکافی که می تونند باخیانت هاشون پر کنند شکاف بین دشمنان ایران بر علیه مردم و کشور است
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      5 1
      استمرار طلبان تنها مانع پیشرفت و آرامش کشور هستن.
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    5 2
    اصلاحاتچی ها خودشون شکافن!!! خخخخخخخ
  • SE ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    3 1
    شکاف با شکاف پر نمیشود
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    3 1
    باید جنبش پرستو ها را راه اندازی کنند
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    2 1
    اینهائی که شیززنان را جزو خودشون حساب میکنند. .. ما که میبینیم پیرزنان دور. شما. چمعن . خخخخ
  • حسین رضا IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    3 0
    افساد طلبان تنها کسانی هستند که بین مردم ومسئولین شکاف ایجاد می کنند.!
  • محمد محسن IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    2 0
    نجفی قاتل شیر پرور شده یا للعجب...!!!!
  • محمد IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 3
    درنوشته های شما یا طرف فتنه گر است یا محکوم فتنه یا منحرف یا زندان رفته یاهرچیز دیگری که قبل از صحبتهای وی می نویسید.پس چطور این همه مشکل دارند ولی حرفهای اونها را منعکس میکنید؟ واقعا جای تعجب است
    • حسین رضا IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      1 0
      برای هوشیاری مردم که اینها را بشناسند اگر آخر خبرها را بخوانی می بینی که نوشته تایید یا تکذیب خبر نیست.!
    • عبدالله IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      0 2
      دقیقاً همینطوره.!
  • علی اکبر IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    3 0
    اولا اصلاح طلبان از اساس با انقلاب اسلامی قانون اساسی و ولایت فقیه مخالف بوده واخیرا صریحتر مطرح می کنند دوم : اینکه می گویند اصلاح طلبان می توانند شکاف بین مردم ومسئولان را برطرف کنند مگر غیر از احمدی نژاد تمام دولتهای بعد از جنگ غیر از اصلاح طالبان بوده اند ومگر مشکلات اقتصادی وشکاف طبقاتی به دست غیر اصلاح طلبان ایجاد شده است
  • DE ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    2 0
    این اصلاحاتچی ها متاسفانه چند دهه سرکار بودند خوش نیت هاشون خیلی بد و ضعیف کار کردند و بخاری ازشون بلند نشد ، بدنیت هاشون کارشون خیانت ایران ستیزی ، امریکا پرستی و فتنه افروزی بوده و تا توانستند اتش افروزی کردند. به این پل شکسته و طناب پوسیده کدام ادم عاقلی میتونه اعتماد کنه؟ .دسته ای از این اصلاح طلب ها به اندازه کافی به همه بخش های اقتصادی اسیب وارد کردند. بدترین عملکرددسته ای از این اصلاحاتچی هاخیانت درامانت بود و به ارزش های انقلاب پشت کرده وبه راندخوری معتاد شدند. با این بدنامی و دنیاخواری با چه رویی دوباره عرض اندام میکنند و میخوان خودشون رو نماینده مردم جا بزنن؟ اقای تاجزاده اگر طبیب بودی سر کچل خود درمان میکردی! لازم نکرده امثال شما ایران فروش ها برای کشور نسخه بپیچند! با فتنه 88 به اندازه کافی به ایران اسیب وارد کردی! خانم ابتکار بهتره به جای کاندید شدن برای ریاست جمهوری اول مشکلات زنان و خانواده روحل و فصل کنه مابقی پیشکش! به اندازه کافی امضاهای ایران ضعیف کن به خارجی هاپیشکش دادند. سود امضاهای این مسئول سابق محیط زیست رو کشورهای استعماری درو کردند و دودش رفت تو چشم ملت تحریم شده ایران و تولید کنندگان داخلی!
  • DE ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    3 0
    اصلاح طلبان می‌توانند شکاف بین مردم و مسئولان را پر رنگ تر کنند!/ حامیان «نجفی» جنبش انتخاباتی «زنان شیر ای » تشکیل دادند.
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 0
    اصلاح طلب یعنی تکبر .بی عدالتی. تبعیض. سازش با بیگانه و دشمنی با خودی. مانع پیشرفت. بدبختی و‌گرفتاری برای ملت. در یک کلمه اصلاح طلب یعنی طاغوت
  • ۸۸ IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 0
    همین نجفی شهردارتهران که زنش راکشت از زنان حمایت کرد،یه برنامه ای برای زنان دارد.ما اصلاحات با این همه گند هایی که زدیم هیچوقت مردم چشم دیدنمونه ندارن چه برسه به این که قبولمن داشته باشن.
  • د IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 0
    من یه اصلاحتیم،ننگبراصلاحات.
  • O IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 0
    اصلاحات به غیر ازدروغ ودشمنی با ملت وکشور چیزی بارش نیست وهفی ندارد.
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 0
    من یه اصلاحاتیم ننگ براصلاحات با این کارهاشون.
  • عزت مردم ایران IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    5 0
    اصلاحات همیشه چاله تزویر و نیرنگ بوده است که در تمام ادوار از پشت و رو به ملت خنجر زده، حالا این چاله که با گذشت زمان به چاه!!! مبدل شده چطور می تواند شکاف پر کند. در ثانی اگر منظور از مسولان، اصلاح طلبان بی کفایت بزدل غربزده غربگرا است که بهتر است برای سربلندی ایران عزیز و ملت بزرگش این شکاف بیشتر گردد تا این ملت به قله های رفیع عزت دست یابد
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 0
    آره الان داریم می بینیم که ۷ سال است که شکافها را از بین برد ه وبه کسل های بزرگ ودره های عمیق تبدیل کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس