کد خبر 1183222
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
بهترین فیلم‌های اکشن سال را بشناسید

فیلم‌های اکشن همیشه یک انتخاب بیش از حد درست برای سرگرم‌شدن به نظر می‌رسند.

به گزارش مشرق، بیشتر از یک سال پیش ویروس ناشناخته‌ای در چین شیوع پیدا کرد که بسیاری از مردم دنیا آن را یک بیماری محلی محدود می‌دانستند. اما ویروس کرونا در عرض سه ماه از غرب آسیا تا اروپا و آمریکای شمالی را تصاحب کرد و بسیاری از مردم بی‌گناه را صرفا به دلیل درگیری ریه‌هایشان با این ویروس ناشناخته به کام مرگ کشاند. شیوع جهانی ویروس کرونا بیشتر مشاغل دنیا را تحت تاثیر قرار داد و یکی از آن‌ها صنعت سینما بود. بی‌گمان سالن‌های سینما یکی از بزرگترین مکان‌هایی بودند که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و تعطیلی طولانی‌مدت آن‌ها ضررهای جبران ناپذیری به وضعیت اقتصادی‌شان وارد کرد. گزارش‌های مالی نشان می‌دهد سالن‌های سینما در بیشتر نقاط دنیا و به‌ویژه در ایالات متحده ماموریت غیرممکنی برای بازگشت به دوران رونق پیش از شیوع کرونا دارند. با این حال زندگی ادامه پیدا می‌کند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعداد قابل توجهی از فیلم‌های مورد انتظار سالی که گذشت فرصت اکران را پیدا نکردند. اما این شرایط وحشتناک هم باعث نشد که هنر هفتم به درخشش خود ادامه ندهد. در سالی که گذشت، فیلم‌های اکشن قابل توجهی روی سرویس‌های استریم منتشر شدند که اگرچه کیفیت عناوین خیره‌کننده هر سال را نداشتند اما به هر حال عناوین محترمی به نظر می‌رسیدند. واقعیت آن است که حتی سختگیرانه‌ترین هواداران سینما هم نمی‌توانند دربرابر تماشای فیلم‌های اکشن، مقاومت کنند. داستان ساده، هیجان تمام‌نشدنی، روایت بدون دغدغه و از همه مهم‌تر صحنه‌های سرگرم‌کننده از ویژگی‌های مهم فیلم‌های اکشن است که هر تماشاگری را به راحتی جذب می‌کند. سینمای اکشن، محبوب‌ترین فیلم‌های دنیا را به هواداران بی‌شمارش هدیه می‌دهد.

در ادامه می‌توانید با بهترین فیلم‌های اکشن سال آشنا شوید.

پنج هم‌خون | Da 5 Bloods

بهترین فیلم‌های اکشن سال را بشناسید

نمره منتقدان: ۹۲ از ۱۰۰

اسپایک لی، کارگردان سیاه‌پوست و خلاق آمریکایی، از سال‌ها پیش با خلق فیلم‌های محبوب و تاثیرگذار به یکی از چهره‌های دوست‌داشتنی هالیوود تبدیل شده است. جدیدترین فیلم او یعنی «۵ هم‌خون» هم در شرایطی روی سرویس‌های استریم و سرویس‌های پخش آنلاین ویدیو منتشر شد که موضوع آن قرابت معنایی مستقیمی با وضعیت سیاسی اجتماعی این روزهای ایالات متحده دارد. آمریکایی‌ها این روزها با جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» به نژادپرسی سیستماتیک در ایالات متحده اعتراض دارند و فیلم «هم‌خون» هم که مدتی پیش ساخته شده بود توسط اسپایک لی منتشر شد تا این اعتراضات را وارد سطح تازه‌ای کرده باشد.

چادویک بوزمن، بازیگر ۴۴ ساله که مدتی پیش به‌دلیل درگیری با سرطان روده بزرگ جان خود را از دست داد هم در این فیلم هنرنمایی کرده است.  منتقدان باور دارند «۵ هم‌خون» یکی از شانس‌های اصلی اسکار امسال را به خودش اختصاص داده اما نباید فراموش کرد که جدیدترین فیلم اسپایک لی رقبای قدرتمندی را در کنار خودش می‌بیند.

خلاصه داستان: چهار سرباز آفریقایی-آمریکایی‌ بازنشسته از دوران جنگ ویتنام به این کشور سفر می‌کنند. آن‌ها هدفش مهمی دارند. باید گنجی که یکی از عزیزترین دوستانشان که حکم رهبر گروهشان را هم داشته پیدا کنند. این گروه امیدوار است نشانه‌هایی از این دوست قدیمی هم پیدا کند.

احوال دنیا | News of the World

بهترین فیلم‌های اکشن سال را بشناسید

نمره منتقدان: ۸۷ از ۱۰۰

گرین‌گرس یکی از بهترین کارگردانان این روزهای هالیوود است که هر تماشاگر سینما باید برای تماشای هر فیلم او هیجان‌زده باشد. او در سالی که گذشت با فیلم «احوال دنیا» یک بار دیگر به سینما بازگشت و این بار یک روایت وسترن-جنگی بی‌نظیر را در برابر تماشاگران هنر هفتم قرار می‌دهد. این فیلم به جنگ‌های داخلی آمریکا و درگیری‌های مرزی می‌پردازد. تام هنکس یکی از بازیگران اصلی فیلم «احوال دنیا» است. این فیلم به شدت مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و یکی از بهترین فیلم‌های اکشن سال لقب می‌گیرد.

خلاصه داستان: یک مرد اهل تگزاس که همیشه در غرب وحشی در حال سفر است و هیچ جایی برای ماندن ندارد، تصمیم می‌گیرد برای نجات یک دختر ربوده‌شده وارد عمل شود.

نگهبانانی از دیرباز | The Old Guard

بهترین فیلم‌های اکشن سال را بشناسید

نمره منتقدان: ۸۱ از ۱۰۰

سرویس استریم نتفلیکس در سال‌های اخیر تلاش کرده تا فیلم‌های سینمایی بیشتری بسازد و «نگهبانانی از دیرباز» هم یکی از عناوین جدید آن‌ها لقب می‌گیرد که در ژانر اکشن و در سالی که گذشت، منتشر شد. منتقدان نسبت به این فیلم دیدگاه‌های گوناگونی دارند؛ گروهی معتقد هستند که این فیلم به معنای واقعی کلمه سرگرم‌کننده و باکیفیت است و گروهی هم می‌گویند «نگهبانان از دیرباز» آن‌قدر که تحسین‌شده هم خوب نیست و ایرادات قابل بحثی دارد. این فیلم که براساس کتاب‌های مصوری به همین نام ساخته شده، شارلیز ترون را در نقش اصلی‌اش در اختیار دارد.

خلاصه داستان: رهبری جنگجویی به نام اندروماش با کمک گروهی متشکل از چهار جنگجوی ورزیده و نامیرا، سده‌ها برای محافظت از مردم رنج دیده در دنیا مبارزه کرده‌اند. اما یک تبهکار با فریب یک مامور سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا از شرایط ویژه او برای کمک‌خواهی از این جنگجویان بهره می‌گیرد تا دلیل جاودانگی آن‌ها را واکاوی کند.

سگ تازی | Greyhound

بهترین فیلم‌های اکشن سال را بشناسید

نمره منتقدان: ۷۹ از ۱۰۰

تام هنکس سابقه هنرنمایی در فیلم‌های اکشن مرتبط با جنگ جهانی را دارد و بسیاری از هواداران سینما او را به فیلم «نجات سرباز رایان» به یاد می‌آورند. او در سالی که گذشت با یک فیلم جنگی دیگر به دنیای سینما بازگشت که می‌تواند یکی از بهترین فیلم‌های جنگی سال هم باشد. تهیه‌کنندگی و نویسندگی فیلم‌نامه «سگ تازی» برعهده تام هنکس بوده و او نقش اول فیلم را هم در اختیار دارد. این فیلم اقتباسی براساس رمان «شپهرد خوب» نوشته سی. اس. فارستر ساخته شده و داستان آن براساس رویدادهای واقعی است.

خلاصه داستان: در روزهای اولیه جنگ جهانی دوم یک گردان بین‌المللی جنگی که از ۳۷ کشتی نیروهای متفقین تشکیل شده به رهبری کاپیتان ارنست کراوز (با هنرنمایی تام هنکس) هدایت می‌شود. کاپیتان ارنست کراوز که اولین فرمانده یک ناوشکن در ایالات متحده آمریکا است، تصمیم دارد با کمک سایر نیروهای دریایی از شمال اقیانوس اطلس عبور کند اما آن‌ها توسط گروهی از قایق‌های آلمان نازی تحت تعقیب هستند.

پرندگان شکاری | Birds of Prey

بهترین فیلم‌های اکشن سال را بشناسید

نمره منتقدان: ۷۸ از ۱۰۰

هشتمین فیلم دنیای سینمایی دی‌سی در اوایل سال ۲۰۲۰ اکران شد و پیش از شیوع کامل ویروس کرونا در سالن‌های سینما فرصت اکران پیدا کرد. این فیلم که شخصیت محبوب هارلی کویین با هنرنمایی مارگو رابی را زیر ذره‌بین قرار داده بود از همه اشتباهات «جوخه انتحار» درس گرفته بود و می‌توانست یک شاهکار جذاب باشد. ادعایی که از نگاه تماشاگران و منتقدانی که فیلم را بررسی کرده بودند هم چندان دور از واقعیت نبود.

اما مشکل اساسی «پرندگان شکاری» این است که تنها در فصل مناسبی از سال ۲۰۲۰ اکران نشد بلکه اکران آن تحت تاثیر شیوع جهانی ویروس کرونا هم قرار گرفت. این فیلم با بودجه‌ای حدود ۸۵ میلیون دلار کم‌هزینه‌ترین فیلم دنیای سینمایی دی‌سی است که اندکی بیشتر از ۲۰۰ میلیون دلار فروخت. با این حال «پرندگان» شکاری بارها در سرویس استریم HBO Max تماشا شد و به‌سرعت محبوب شد.

خلاصه داستان: هارلی بعد از جدایی از جوکر به قهرمانانی چون قناری سیاه، هانترس و رنی مونتویا می‌پیوندد تا جان دختر بچه جوانی را نجات دهند.

سرزمین سبز | Greenland

بهترین فیلم‌های اکشن سال را بشناسید

نمره منتقدان: ۷۶ از ۱۰۰

برای هواداران فیلم‌های علمی تخیلی سالی که گذشت به معنای واقعی کلمه سالی ناامیدکننده و کسل‌بار بود. بیشتر فیلم‌های اکشن یا علمی تخیلی مورد انتظار سال فرصت اکران در سالن‌های سینمایی را نداشتند و از آن‌جایی که استودیوهای هالیوودی برای ساخت این فیلم‌های محبوب بودجه بسیار زیادی در نظر می‌گیرند، هیچکدام از این فیلم‌های پرهزینه در سرویس‌های استریم منتشر نشدند.

اما فیلم «سرزمین سبز» یکی از فیلم‌های اکشن قابل قبول سال است که در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ فرصت اکران محدود در سالن‌های سینما را پیدا کرد و حالا یکی از بهترین فیلم‌های اکشن سالی که گذشت هم لقب می‌گیرد.

خلاصه داستان: یک خانواده برای نجات از بلایای طبیعی باید فداکاری‌های بسیاری به خرج دهند.

مولان | Mulan

بهترین فیلم‌های اکشن سال را بشناسید

نمره منتقدان: ۷۵ از ۱۰۰

فیلم «مولان» در حقیقت بازسازی لایو اکشن یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های والت دیزنی به همین نام است که از همان ابتدا جنجال بسیاری به همراه داشت. وقتی لیو ییفی، بازیگر نقش مولان در این فیلم، از رفتار پلیس هنگ کنگ با معترضان این کشور حمایت کرد، هواداران فیلم مورد انتظار «مولان» تصمیم به تحریم فیلم گرفتند. اما فیلم «مولان» بدشانس‌تر از این حرف‌ها بود و شیوع ویروس کرونا اکران فیلم به‌ویژه در کشور چین که مهم‌ترین کشور برای اکران بود را تحت تاثیر قرار داد.

بنابراین دیزنی تصمیم گرفت این فیلم را در سرویس استریم اختصاصی‌اش یعنی دیزنی پلاس اکران کند اما بلیت گران این اکران آنلاین باز هم با واکنش منفی کاربران مواجه شد. با این حال «مولان» یکی از بهترین فیلم‌های اکشن سال است که تماشای آن برای یک بار چندان هم غیرمنطقی نیست.

خلاصه داستان: زمانی که ارتش هان به چین حمله می‌کند، امپراطوری چین دستور می‌دهد تا از هر خانواده یک مرد برای مقابله با دشمن به جنگ فرستاده شود. اما مولان، بزرگ‌ترین دختر یک کهنه سرباز جنگ، تصمیم می‌گیرد تا به جای پدر پیرش راهی جنگ شود.

تنت | Tenet

بهترین فیلم‌های اکشن سال را بشناسید

نمره منتقدان: ۷۱ از ۱۰۰

فیلم «تنت» با بودجه‌ای فراتر از ۲۲۵ میلیون دلار به پرهزینه‌ترین فیلم کریستوفر نولان تبدیل می‌شود که براساس فیلم‌نامه غیراقتباسی ساخته شده و دومین فیلم پرخرج کارنامه کارگردانی نولان هم لقب می‌گیرد. این فیلم در ۷ کشور دنیا فیلم‌برداری شده و علاوه بر کارگردانی، نویسندگی فیلم‌نامه آن هم توسط کریستوفر نولان انجام شده و لودویک گورانسون (برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی متن برای فیلم «پلنگ سیاه») آهنگ‌سازی «تنت» را انجام داده است.

بنابراین جدیدترین فیلم نولان به اولین فیلم او از سال ۲۰۰۸ تا امروز تبدیل می‌شود که آهنگسازی آن برعهده هانس زیمر نبوده است. شیوع ویروس کرونا ضربات جبران‌ناپذیری به سینما وارد کرد که بخشی از آن در وضعیت اکران فیلم «تنت» خود را نشان می‌دهد. در شرایطی که استودیوی فیلمسازی برادران وارنر امیدوار بود این فیلم فروشی بیشتر از ۷۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان داشته باشد، ویروس کرونا همه برنامه‌ها را ویران کرد. با این حال نولان برخلاف کارگردانان سایر فیلم‌های مجهور سال ۲۰۲۰ اجازه نداد تا «تنت» روی سرویس‌های استریم قرار بگیرد و به همین دلیل آن را با اکران‌های محدود نمایش داد.

باوجود همه محدودیت‌ها «تنت» موفق شد فراتر از انتظارات ظاهر شود و حداقل بودجه ابتدایی فیلم بازگردانده شد. استودیوی برادران وارنر به‌عنوان همکار انحصاری کریستوفر نولان در ساخت فیلم‌های سینمایی هیچ محدودیتی برای تولید جدیدترین ساخته این کارگردان دوست‌داشتنی در نظر نگرفته بود و همین هم باعث شد نولان برای ساخت فیلم «تنت» حتی یک هواپیمای باری واقعی را هم منفجر کند! این فیلم اکشن نه تنها سرشار از مضامین جاسوسی شده بلکه سوژه‌های زمانی بسیاری هم دارد که تقریبا یادآور عناوین قبلی کریستوفر نولان مانند «تلقین» و «میان ستاره‌ای» به نظر می‌رسد. نمرات منتقدان به فیلم جدید نولان این فیلم را ضعیف‌ترین فیلم کارنامه کاری او معرفی می‌کند و تماشاگران هم این فیلم را به اندازه سایر آثار این کارگردان محبوب نپسندیده‌اند.

خلاصه داستان: دو جاسوس بین‌المللی حرفه‌ای متوجه می‌شوند فرد مشکوکی به سلاحی دست پیدا کرده که می‌تواند گذر زمان را به یک پدیده کاملا وارونه تبدیل کند. آن‌ها باید مانع موفقیت این سلاح شوند چرا که می‌تواند جنگ جهانی سوم را به معنای واقعی کلمه آغاز کند.

زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴ | Wonder Woman 1984

بهترین فیلم‌های اکشن سال را بشناسید

نمره منتقدان: ۶۰ از ۱۰۰

اگر ویروس کرونا شیوع پیدا نمی‌کرد و باعث تعطیلی سالن‌های سینما در بیشتر نقاط دنیا نمی‌شد احتمالا «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» فقط یکی از فیلم‌های ابرقهرمانی مورد انتظار سال ۲۰۲۰ بود اما به دلیل تاخیرهای طولانی در تاریخ اکران فیلم‌هایی مانند «بیوه سیاه» این فیلم به مهم‌ترین فیلم ابرقهرمانی سال ۲۰۲۰ تبدیل شد که البته قرار نبود در سینماها اکران گسترده‌ای را تجربه کند. با وجود اکران محدود این فیلم در سینماهای آمریکا فرصتی فراهم شد تا کاربران سرویس استریم HBO Max هم این فیلم را تماشا کنند.

«زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» در حقیقت دنباله فیلم «زن شگفت‌انگیز» است که در سال ۲۰۱۷ اکران شده بود. بنابراین پیش از تماشای این فیلم لازم است که محصول سال ۲۰۱۷ را تماشا کنید. «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» هم همانند فیلم نخست توسط پتی جنکینز کارگردانی شده اما منتقدان نسبت به این فیلم واکنش‌های متفاوتی داشتند. عده‌ای آن را جذاب و عده‌ای هم آن را خسته‌کننده و بی‌منطق می‌دانند.

خلاصه داستان: پرنسس دایانا در سال ۱۹۸۴ و در طول جنگ سرد با دو دشمن قدرتمند روبه‌رو می‌شود؛ باربارا یا چیتا و مکسول لرد. از سوی دیگر معشوق او یعنی استیو ترور هم برای کمک به او برمی گردد. استیو یا همان معشوق دایانا با استفاده از سنگ آرزوها بر می‌گردد اما استفاده از این سنگ هزینه‌ای دارد و آن است که مهم‌ترین دارایی فرد را از او می‌گیرد. وقتی دایانا آرزوی بازگشت استیو را می‌کند، قدرت‌هایش را از دست می‌دهد و مجبور می‌شود، آرزوی خود را پس بگیرد تا دنیا را نجات دهد.

منتهای حد کمال | The Last Full Measure

بهترین فیلم‌های اکشن سال را بشناسید

نمره منتقدان: ۵۹ از ۱۰۰

سباستین استن، اد هریس، ویلیام هرت، پیتر فوندا و ساموئل لروی جکسون شناخته‌شده‌ترین بازیگران این فیلم هستند. بنابراین «منتهای حد کمال» به عنوان یک درام جنگی که تمرکزش روی روایت یک داستان کاملا واقعی است چندان هم فیلم بدون ستاره‌ای نیست. این فیلم یکی از واقع‌گرایانه‌ترین فیلم‌های اکشن سالی که گذشت، لقب می‌گیرد.

خلاصه داستان: ۳۲ سال پس از کشته‌شدن یک سرباز آمریکایی در جنگ ویتنام گروهی از دوستان او که در منطقه جنگ همراه بودند، تصمیم می‌گیرند برای کسب مدال افتخار ارتش آمریکا برای او تلاش کنند. آن‌ها با یکی از کارمندان پنتاگون که اسکات هافمن نام دارد، ارتباط برقرار می‌کنند. اگرچه اسکات هافمن در ابتدا تحت توجهی به درخواست کهنه‌سربازان آمریکایی ندارد اما در نهایت می‌پذیرد که پرونده را بررسی کند.

شکار | The Hunt

بهترین فیلم‌های اکشن سال را بشناسید

نمره منتقدان: ۵۶ از ۱۰۰

فیلم «شکار» یکی از بزرگترین قربانی‌های شیوع ویروس کرونا در جهان بود. تنها یک هفته پس از آغاز اکران این فیلم، سالن‌های سینما در ایالات متحده آمریکا تعطیل شدند و از آن‌جایی که سایر سالن‌های سینما در کشورهای اروپایی و آسیایی هم وضعیت مطلوبی نداشتند استودیوی یونیورسال تصمیم گرفت این فیلم را به صورت مجازی منتشر کند. «شکار» بیشتر از آن که از نگاه هنری و سینمایی به یک فیلم ترسناک خوب تبدیل شود، تلاش می‌کند تا عنوانی سیاسی و هیجان‌انگیز باشد که در رسیدن به هدف سرگرم‌کردن تماشاگرش موفق است.

این فیلم که نام‌های شناخته‌شده‌ای مانند جیسون بلوم و دیمن لیندلوف را پشت صحنه خود می‌بیند، یکی از سیاسی‌ترین فیلم‌های سینمای آمریکا در سال‌های اخیر لقب می‌گیرد که حتی واکنش دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده را هم به همراه داشت.

خلاصه داستان: گروهی از افراد در شرایطی هوشیاری خود را به دست می‌آورند که با لباس‌های خاص در یک محیط محدودشده گرفتار شده‌اند. این دوازده نفر متوجه می‌شوند گروهی دیگر که ثروت و قدرت بسیار زیادی دارند، آن‌ها را برای شکارکردن مانند حیوانات به بند کشیده‌اند!

بدون تعادل | Unhinged

بهترین فیلم‌های اکشن سال را بشناسید

نمره منتقدان: ۴۰ از ۱۰۰

فیلم «بدون تعادل» پس از مدت‌ها فرصتی را فراهم کرده تا راسل کرو دوست‌داشتنی را در نقش اصلی یک عنوان سینمایی هیجان‌انگیز تماشا کنید. این فیلم در سالی که گذشت تنها به‌صورت محدود و در سالن‌های سینمایی اکران شد و در ادامه روی سرویس‌های استریم و سرویس‌های پخش آنلاین ویدیو هم در دسترس قرار گرفت. در نگاه نخست به نظر می‌رسد «بدون تعادل» یکی از بهترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۰ نباشد اما داستان جالب و هنرنمایی همیشه تاثیرگذار راسل کرو به فیلم کمک می‌کند تا تماشاگرش را دوست داشته باشد.

خلاصه داستان: تام کوپر، یک بیمار روانی بدون تعادل است که رفتارهای عجیب زیادی دارد. او به خانه همسر سابقش حمله می‌کند و او و فرزندش را به قتل می‌رساند و پس از آن خانه را به آتش می‌کشد. این جنون وحشتناک اما پایان رفتارهای خطرناک تام کوپر نیست.

بلادشات | Bloodshot

بهترین فیلم‌های اکشن سال را بشناسید

نمره منتقدان: ۲۹ از ۱۰۰

این فیلم براساس کمیک بوک‌های «بلادشات» که توسط انتشارات والیانت منتشر شده بودند، ساخته شده و ‍نخستین تجربه کارگردانی دیوید ویلسون است. «بلادشات» یکی از نخستین فیلم‌هایی لقب می‌گیرد که قرار بود در ماه مارس ۲۰۲۰ اکران شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به یکی از نخستین فیلم‌های سینمایی تبدیل شد که فرصت اکران در سالن‌های سینما را از دست داد. اگر فیلم‌های اکشن ون دیزل را تماشا کرده باشید احتمالا می‌دانید که نباید انتظارات زیادی از «بلادشات» داشته باشید.

خلاصه داستان: یک سرهنگ نظامی به نام ری گریسون وهمسرش ترور می‌شوند اما گروهی از دانشمندان او را زنده می‌کنند. سرهنگ گریسون به یک قاتل قدرتمند تبدیل می‌شود و نیروهای غیرطبیعی متعددی کسب می‌کند. اما مشکل از جایی آغاز می‌شود که چیزی از گذشته‌اش به یاد نمی‌آورد. ری گریسون به مرور زمان خاطراتی را به یاد می‌آورد که او را ترغیب می‌کند تا گذشته‌اش را پیدا کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    4 3
    هنوز امریکا به پیشنهادتون برا برگشت به برجام و رفع تحریم عمل نکرده چه جوگیر شدین !!از هول حلیم نیفتین تو دیگ !!! پ ن: همه ی فیلمها که نام بردین امریکایی هستن !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس