لیندا توماس-گرینفیلد - نمایه

«لیندا توماس-گرینفیلد» که در کنیا می‌خواست کسانی را «باربکیو» کند که قصد داشتند از خانه‌اش سرقت کنند، اکنون در سازمان ملل به دنبال اجماع علیه ایران و جلوگیری از «بی‌انصافی» در حق رژیم صهیونیستی است.

سرویس جهان مشرق - یکی از سِمت‌های مهم در دولت آمریکا، نمایندگی یا سفارت این کشور در سازمان ملل است؛ همان سِمتی که جان بولتون به خاطر آن به شهرت رسید و حتی با وجود انتصاب به عنوان مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، باز هم آمریکایی‌ها بولتون را «سفیرْ بولتون» خطاب می‌کنند. نقش تعیین‌کننده‌ی نماینده آمریکا در سازمان ملل در اموری مانند اجماع و جهت‌گیری در این سازمان به نفع متحدان و علیه دشمنان آمریکا بدیهی است، اما این سِمت در حال حاضر از آن‌جایی اهمیت بیش‌تری دارد که آمریکا از تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۱ (۱۱ اسفند ۱۳۹۹) تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱ (۱۱ فروردین ۱۴۰۰) ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را به عهده دارد و بنابراین نماینده این کشور در سازمان ملل نیز ریاست این شورا را در اختیار دارد[۱]. نماینده دولت جدید جو بایدن در سازمان ملل «لیندا توماس-گرینفیلد» است که در گزارش پیش رو بیش‌تر با او آشنا خواهید شد.

«لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده دولت بایدن در سازمان ملل کیست؟ +عکس و فیلم

«لیندا توماس-گرینفیلد» یک دیپلمات باسابقه آمریکایی است که ۳۵ سال عضو «سرویس خارجی» دولت این کشور بوده و در کشورهای مختلفی، از جمله در آفریقا، خدمت کرده است (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› مدیر اندیشکده آمریکایی: آمریکا دچار اختلال دوقطبی شده


مشرق قصد دارد طی یک مجموعه گزارش، «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا، «کاملا هریس» معاون اول او، و اعضای مهم کابینه دولت جدید این کشور را معرفی کند. بخش‌هایی از این مجموعه پیش از این منتشر شده‌اند که آن‌ها را می‌توانید از لینک‌های انتهای همین گزارش بخوانید. بخش‌های بعدی این مجموعه به زودی در مشرق منتشر خواهند شد.


«لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده دولت بایدن در سازمان ملل کیست؟ +عکس و فیلم
لیندا توماس-گرینفیلد

سوابق شخصی و تحصیلی توماس-گرینفیلد

«لیندا توماس-گرینفیلد[۲]» سال ۱۹۵۲ در شهر «بِیکِر» در ایالت لوئیزیانا متولد شد[۳]. سال ۱۹۷۴ مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه لوئیزیانا و سال ۱۹۷۵ مدرک کارشناسی ارشد خود را در همین رشته (یا به روایتی در رشته اداره امور عمومی[۴]) از دانشگاه ویسکانسین دریافت کرد[۵]. وی پس از دریافت کارشناسی ارشد در مقطع دکترا نیز مشغول به تحصیل شد اما به جای کار روی پایان‌نامه دکترا، در آزمون استخدامی «سرویس خارجی[۶]» دولت آمریکا شرکت کرد؛ اداره زیرمجموعه‌ی وزارت خارجه آمریکا که امور پرسنل خدمات دیپلماتیک دولت آمریکا را مدیریت می‌کند.

البته توماس-گرینفیلد مدرک دکترایش را هم دریافت کرد، اما ماه می سال ۲۰۱۸، وقتی دانشگاه ویسکانسین مدرک دکترای افتخاری حقوق را به پاس خدمات توماس-گرینفیلد در حوزه دیپلماسی به او تقدیم کرد[۷]. توماس-گرینفیلد پس از فارغ‌التحصیلی در دوره کارشناسی ارشد ابتدا مشغول تدریس علوم سیاسی در دانشگاه خصوصی «باکنل» در شهر «لوئیسبرگ» در ایالت پنسیلوانیا شد[۸]، اما نقطه عطف زندگی شغلی توماس-گرینفیلد سال ۱۹۸۲ بود، زمانی که به سرویس خارجی پیوست.

«لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده دولت بایدن در سازمان ملل کیست؟ +عکس و فیلم

«لیندا توماس-گرینفیلد» در مراسم دریافت مدرک دکترای افتخاری در رشته حقوق از دانشگاه ویسکانسین در سال ۲۰۱۸؛ توماس-گرینفیلد بیش از چهل سال قبل تحصیل در مقطع دکترا را آغاز کرد، اما هرگز آن را به پایان نرساند (+)

«لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده دولت بایدن در سازمان ملل کیست؟ +عکس و فیلم
لیندا توماس-گرینفیلد

کار در «سرویس خارجی»

توماس-گرینفیلد ۳۵ سال در سرویس خارجی کار کرد و در این مدت سمت‌های مختلفی را به عهده گرفت و به مأموریت‌های خارجی متعددی اعزام شد. تقریباً بلافاصله پس از پیوستن به سرویس خارجی، به عنوان کارمند سفارت آمریکا به شهر «کینگستون» پایتخت جامائیکا اعزام شد[۹]؛ سپس سمت‌های دیپلماتیکی در سفارت‌خانه‌های آمریکا در «لاگوس» در نیجریه، «بانجول» در گامبیا، «نایروبی» در کنیا، «اسلام‌آباد» در پاکستان و «بِرن» در سوئیس (در هیأت نمایندگی آمریکا در ارگان‌های مختلف سازمان ملل در این کشور) دریافت کرد[۱۰].

این دیپلمات آمریکایی مأموریت‌های خارجی پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشت. به عنوان نمونه، خودش سال ۱۹۹۵ در مصاحبه‌ای با روزنامه آمریکایی واشینگتن‌پست تعریف می‌کند طی نُه ماه اول مأموریتش در کنیا، پنج بار از خانه‌اش در نایروبی سرقت شد. از آن‌جایی که حصارهای برقی (که توماس-گرینفیلد تأکید کرده بود: «آن‌قدر ولت به آن‌ها وصل کنند که هر کس می‌خواست رد شود، باربکیو بشود») برای جلوگیری از ورود سارقان کاری از پیش نبرده بودند، پلیس محلی با استقرار دو مأمور در اطراف خانه توماس-گرینفیلد موافقت کرد. با این وجود، بعد از مدتی خودِ این دو افسر پلیس به توماس-گرینفیلد گفتند باید در ازای حفظ امنیتش به آن‌ها پولِ جداگانه‌ای بدهد. توماس-گرینفیلد می‌گوید: «به جایی رسیدم که بیش‌تر [از این‌که بترسم از خانه‌ام سرقت شود] از این می‌ترسیدم که به پلیس پول ندهم. هرچه باشد این دو مأمور با سلاح‌های اتوماتیک بیرون خانه‌ام نشسته بودند[۱۱]

«لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده دولت بایدن در سازمان ملل کیست؟ +عکس و فیلم

«لیندا توماس-گرینفیلد» (چپ) دستیار وقت وزیر خارجه آمریکا در امور آفریقا، در کنار «جان کری» وزیر خارجه وقت آمریکا، در جریان مذاکرات دوجانبه با «اوهورو کنیاتا» رئیس‌جمهور کنیا، ماه آگوست سال ۲۰۱۶؛ توماس-گرینفیلد وقتی سفیر آمریکا در کنیا بود،  آن‌قدر از سرقت‌ها از خانه‌اش عصبانی شده بود که گفته بود حصاری برقی دور خانه‌اش بکشند که هر کس می‌خواست از آن عبور کند، «باربکیو» بشود (+)

همچنین، ماه آوریل سال ۱۹۹۴، توماس-گرینفیلد راهی یک سفر رسمی از طرف دولت آمریکا به کشور رواندا (در شمال آفریقا) شد. قرار بود آن‌جا وضعیت پناهندگان را ارزیابی کند، اما دو روز پس از رسیدنش به رواندا، هواپیمای «جووینال هابیاریمانا» رئیس‌جمهور وقت این کشور را سرنگون کردند و در نتیجه نسل‌کشی رواندا[۱۲] آغاز شد. سربازان «هوتو» (قوم حاکم بر رواندا که دست به نسل‌کشی زده بود) توماس-گرینفیلد را (که ۱۸۰ سانتی‌متر قد داشت و سیاه‌پوست بود) یکی از اعضای قوم «توتسی» (که هوتوها آن‌ها را به ترور رئیس‌جمهور متهم می‌کردند) تصور کرده بودند. توماس-گرینفیلد که مسلسل روی شقیقه‌اش بود، دائم التماس می‌کرد که او را نکشند و با غلیظ‌تر کردن لهجه‌ی لوئیزیانایی‌اش می‌گفت: «من اصلاً ربطی به این قضیه ندارم. اصلاً رواندایی نیستم؛ آمریکایی‌ام[۱۳] بالأخره توانست آمریکایی بودنش را ثابت کند و بعد از چند روز، و البته مشاهده قتل یک توتسیِ باغبان، اجازه پیدا کرد رواندا را ترک کند.

«لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده دولت بایدن در سازمان ملل کیست؟ +عکس و فیلم

جمجمه‌های شماری از قربانیان نسل‌کشی سال ۱۹۹۴ در رواندا در یکی از یادبودهای این جنایت؛ این نسل‌کشی دو روز پس از ورود «لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده آمریکا به این کشور آغاز شد و چیزی نمانده بود توماس-گرینفیلد نیز در این نسل‌کشی جان خود را از دست بدهد (+)

در واشینگتن، توماس-گرینفیلد بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳ در دفتر دبیرکل سرویس خارجی کار می‌کرد؛ بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در اداره جمعیت، پناهندگان و مهاجرت بود؛ بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ معاون ارشد دستیار وزیر خارجه در امور آفریقا بود؛ بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ سفیر آمریکا در «لیبریا» (کشور در غرب آفریقا) بود[۱۴]؛ طی سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به طور همزمان دبیرکل سرویس خارجی و مدیر منابع انسانی این اداره بود؛ و بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ دستیار وزیر خارجه در امور آفریقا بود؛ جایی که روی اموری مانند توان‌بخشی اقتصادی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، صلح و امنیت، و دموکراسی و حکومت‌داری در آفریقا تمرکز داشت[۱۵].

«لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده دولت بایدن در سازمان ملل کیست؟ +عکس و فیلم

«لیندا توماس-گرینفیلد» (دوم از چپ، جلوی تصویر) سفیر وقت آمریکا در لیبریا، در دیدار با «اِلِن جانسون سیرلیف» (مرکز تصویر) رئیس‌جمهور وقت لیبریا، در سال ۲۰۱۰ (+)

«لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده دولت بایدن در سازمان ملل کیست؟ +عکس و فیلم

«لیندا توماس-گرینفیلد»  سفیر آمریکا در لیبریا، در کنار «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا، در مراسم افتتاح سفارت جدید آمریکا در شهر «مونروویا» پایتخت لیبریا، در ماه ژانویه سال ۲۰۱۲ (+)

توماس-گرینفیلد سال ۲۰۱۷ به یکی دیگر از اعضای وزارت خارجه تبدیل شد که دونالد ترامپ در جریان «پاک‌سازی[۱۶]» این وزارت‌خانه آن‌ها را برکنار کرد[۱۷]. این دیپلمات باسابقه که عملاً از سرویس خارجی و وزارت خارجه بازنشسته شده بود، به بخش مطالعات آفریقا در «مؤسسه مطالعه دیپلماسی» در «مدرسه سرویس خارجی والش» در دانشگاه «جورج‌تاون» آمریکا پیوست و تا سال ۲۰۱۹ همان‌جا ماند[۱۸]. همزمان به شرکت استراتژی و دیپلماسی تجاری «گروه آلبرایت استون‌بریج[۱۹]» در واشینگتن نیز پیوست و تا پیش از انتصابش در دولت بایدن، نایب‌رئیس ارشد و مدیر حوزه آفریقا در این شرکت بود[۲۰]. توماس-گرینفیلد در دوره خدمتش در دولت آمریکا جوایز متعددی دریافت کرده که از جمله آن‌ها نشان «خدمت شایسته» از طرف رئیس‌جمهور در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ و نشان «خدمت برجسته» از وزیر خارجه است.

«لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده دولت بایدن در سازمان ملل کیست؟ +عکس و فیلم

«لیندا توماس-گرینفیلد» در حال سخنرانی طی سفری به آفریقا در سال ۲۰۱۶؛ «توماس-گرینفیلد» تنها پنج روز پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در اوایل سال ۲۰۱۷، از سِمت خود برکنار شد (+)

پیوستن به دولت بایدن و مواضع توماس-گرینفیلد

توماس-گرینفیلد ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ به عنوان عضو داوطلب به تیم جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخبِ وقت آمریکا، پیوست تا در وزارت خارجه مدیریت فرآیند گذار از دولت ترامپ به دولت بایدن را به عهده بگیرد[۲۱]. بایدن ۲۴ نوامبر ۲۰۲۰ (۴ آذرماه ۱۳۹۹) اعلام کرد قصد دارد توماس-گرینفیلد را به عنوان نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل نامزد کند[۲۲] و او را به کابینه و شورای امنیت ملی‌اش ملحق نماید[۲۳]. (بایدن، بر خلاف ترامپ، سِمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را به سطح کابینه بازگرداند و بنابراین یک کرسی در شورای امنیت ملی به توماس-گرینفیلد داد[۲۴].)

«لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده دولت بایدن در سازمان ملل کیست؟ +عکس و فیلم

«لیندا توماس-گرینفیلد» در حال سخنرانی پس از معرفی‌اش توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب وقت آمریکا، به عنوان نامزد نمایندگی این کشور در سازمان ملل (+)

نامزد بایدن برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل ۲۷ ژانویه ۲۰۲۱ (۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۹) مقابل کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا حاضر شد تا از صلاحیتش دفاع کند. توماس-گرینفیلد پس از دریافت رأی اعتماد از این کمیته با ۱۸ رأی موافق و ۴ رأی مخالف (به‌رغم انتقادها از او به خاطر سخنرانی سال ۲۰۱۹ وی با موضوع روابط آمریکا-چین-آفریقا[۲۵] که سناتورها و برخی ناظران آمریکایی معتقدند به اندازه کافی لحن انتقادآمیز درباره چین نداشته[۲۶])، ۲۳ فوریه ۲۰۲۱ (۵ اسفندماه ۱۳۹۹) در مجلس سنا نیز با ۸۷ رأی موافق و ۲۰ رأی مخالف[۲۷] تأیید صلاحیت شد[۲۸]. وی روز بعد، مقابل «کاملا هریس» معاون اول جو بایدن سوگند یاد کرد[۲۹] و ۲۵ فوریه ۲۰۲۱ (۷ اسفندماه ۱۳۹۹) نیز با تقدیم استوارنامه‌اش به «آنتونیو گوترش» دیبرکل سازمان ملل، کار خود را آغاز نمود. به این ترتیب، نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل قبل از این‌که اسبابش را در خانه جدیدش در طبقه چهلم آپارتمانِ مشرف به رودخانه «هادسون» در نیویورک بچیند، ریاست شورای امنیت را به عهده گرفت[۳۰].

«لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده دولت بایدن در سازمان ملل کیست؟ +عکس و فیلم

«لیندا توماس-گرینفیلد» نامزد وقت جو بایدن برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، در نشست بررسی صلاحیتش در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا (+)

«لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده دولت بایدن در سازمان ملل کیست؟ +عکس و فیلم

«لیندا توماس-گرینفیلد» (دوم از چپ) در حال ادای سوگند مقابل «کاملا هریس» (راست) معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا، در حالی که «لافایت گرینفیلد» (دوم از راست)  همسر توماس-گرینفیلد، انجیل را نگه داشته و  «لافایت دوس گرینفیلد دوم» یکی از دو فرزندش، نیز تماشا می‌کند (+)

«لیندا توماس گرینفیلد» نامزد وقت جو بایدن برای تصدی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، می‌گوید: «آمریکا برگشته است»  [دانلود]

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، می‌گوید: «آمریکا برگشته است» (جرئیات بیش‌تر[دانلود]

موضع توماس-گرینفیلد درباره ایران طبیعتاً همان موضع دولت بایدن است. وی در نشست تأیید صلاحیتش در سنا گفت واشینگتن نه تنها با متحدانش همکاری خواهد کرد، بلکه «بررسی خواهد کرد که چه نکات اشتراکی را می‌توان با روس‌ها و چینی‌ها پیدا کرد تا ایرانی‌ها را تحت فشار بیش‌تری بگذاریم و آن‌ها را به سوی تعهد سرسختانه [به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵] هل بدهیم[۳۱]

بخشی از مواضع جو بایدن درباره ایران [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› سیاست‌های بایدن درباره ایران چه تفاوتی با سیاست‌های ترامپ خواهد داشت؟

›› دولت بایدن چه تفاوتی با دولت‌های قبلی آمریکا خواهد داشت؟

›› مجله آمریکایی: بایدن باید در بازگشت به برجام پیش‌قدم شود

›› کارشناس استرالیایی: بایدن برای دستکاری برجام منتظر دولت بعدی ایران می‌ماند

رویکرد نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل درباره رژیم صهیونیستی نیز تفاوتی با نماینده‌های قبلی آمریکا ندارد: حمایت بی‌چون‌وچرا. توماس-گرینفیلد در نشست تأیید صلاحیتش تأکید کرد که بایدن نشان داده است آمریکا به‌سرعت به شورای حقوق بشر سازمان ملل خواهد پیوست، چراکه می‌داند «وقتی ما دور میز [تصمیم‌گیری در این شورا] هستیم، قطعنامه‌های کم‌تری علیه اسرائیل صادر می‌شود. به علاوه، می‌توانیم با ناقضان حقوق بشر که می‌خواهند با نشستن دور این میز به خودشان مشروعیت ببخشند، مقابله کنیم[۳۲]

«لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده دولت بایدن در سازمان ملل کیست؟ +عکس و فیلم

«لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل، در کنفرانس خبری به مناسبت آغاز ریاست دوره‌ای آمریکا در شورای امنیت در اولین روز از ماه مارس سال ۲۰۲۱؛ توماس-گرینفیلد وعده داده از صدور قطعنامه‌های «غیرمنصفانه» در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی جلوگیری کند (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› «برندا شیفر» مأمور اسرائیل برای تجزیه ایران کیست؟

وی جنبش «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم» اسرائیل را «غیرقابل‌قبول» توصیف کرد و گفت این جنبش «عملاً یهودستیزانه است، و مهم است که صدای اعضای این جنبش در سازمان ملل خاموش شود[۳۳].» توماس-گرینفیلد همچنین گفت مشتاق است تا با «قطعنامه‌های بی‌امانی که غیرمنصفانه علیه اسرائیل مطرح می‌شوند» مبارزه کند و «در کنار اسرائیل بایستم؛ و مقابل حملات غیرمنصفانه علیه اسرائیل بایستم.»


آن‌چه خواندید، بخشی از مجموعه گزارش مشرق در معرفی اعضای مهم کابینه جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید آمریکا، بود. بخش‌های قبلی این مجموعه را می‌توانید از لینک‌های زیر بخوانید:

◄  «جو بایدن» کیست؟ / آیا آمریکای بایدن به برجام برمی‌گردد؟

◄  «کامِلا هریس» معاون اول آمریکا کیست؟

◄  «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا کیست؟

◄  «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی جو بایدن کیست؟

◄  «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا کیست؟

«جانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا کیست؟

◄ آشنایی با زنان تیم مطبوعاتی «جو بایدن»


[۱] U.S. to push for 'intense' U.N. Security Council talks on Myanmar Link

[۲] Linda Thomas-Greenfield Link

[۳] Linda Thomas-Greenfield (۱۹۵۲–) Link

[۴] منبع شماره ۲

[۵] Linda Thomas-Greenfield Link

[۶] United States Foreign Service Link

[۷] Honorary doctorate recognizes career in international diplomacy Link

[۸] Linda Thomas-Greenfield Link

[۹] Thomas-Greenfield, Linda (۱۹۵۲- ) Link

[۱۰] Ambassador Linda Thomas-Greenfield Link

[۱۱] Continental Divide Link

[۱۲] نسل‌کشی رواندا لینک

[۱۳] Assistant Secretary of State for African Affairs: Who Is Linda Thomas-Greenfield? Link

[۱۴] Africa: Thomas-Greenfield Likely Choice for Assistant Secretary Link

[۱۵] Amb. Linda Thomas-Greenfield Link

[۱۶] Biden looks to rehire diplomats and others fired by Trump to rebuild the State Department Link

[۱۷] That drip-drip is the sound of two more senior diplomats leaving Foggy Bottom Link

[۱۸] Ambassador (ret.) Linda Thomas-Greenfield Link

[۱۹] Albright Stonebridge Group Link

[۲۰] Linda Thomas-Greenfield To Lead ASG’s Africa Practice Link

[۲۱] Agency Review Teams Link

[۲۲] Linda Thomas-Greenfield Link

[۲۳] Biden picks Linda Thomas-Greenfield for US envoy to UN Link

[۲۴] Biden Will Nominate First Women to Lead Treasury and Intelligence, and First Latino to Run Homeland Security Link

[۲۵] Speech for Savannah State on China-U.S.-Africa Relationships Link

[۲۶] Opinion: Biden’s U.N. ambassador nominee to face criticism for past praise of China Link

[۲۷] Roll Call Vote ۱۱۷th Congress - ۱st Session Link

[۲۸] PN۷۸-۲۰ — Linda Thomas-Greenfield — Department of State Link

[۲۹] Ambassador Linda Thomas-Greenfield Link

[۳۰] ‘It can only get better’: Linda Thomas-Greenfield headed to crisis-plagued U.N. Link

[۳۱] New US envoy starts challenge to restore US on world stage Link

[۳۲] What Linda Thomas-Greenfield's hearing says about US leadership at UN Link

[۳۳] 'BDS Verges on Antisemitism,' Biden's Pick for UN Envoy Says Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • رضا IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    39 4
    منو یاد اون نوکر سیاهپوست کاسه داغتر از آش اون برده دار سفیدپوست(دی کاپریو) تو فیلم جانگوی آزاد شده می ندازه این خانوم
    • عبدالله مومن IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      4 0
      میمون دست آموز سفیدپوستان
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      7 0
      این به قول خودش از خونه ی خودش نتونسته مراقبت کنه و اونم نه یک بار که چندین بار دزد زده بهش میخواد ما رو..! لا اله الا الله. گیر عجب ادمای .....ی افتادیم. خطرناک ترین دشمن ایران در حال حاضر اصلاح طلبا هستن. بقیه هم کاراش رو بوسیله ی همین جماعت مزدور پیش می برن.
    • رضا IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      6 0
      یکی میشه شبیه ادم های باشرفی مثل مالکوم ایکس و محمدعلی کلی، یکی دیگم شبیه این خانوم می شه کاسه داغتر از آش ارباب سفیدش، این خودش از اون ادمهایی که اگه می تونست به نفع سفیدپوستا سیاهپوست ها رو بازم به بردگی می کشید
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    25 2
    واقعا جای تأسف است آمریکایی ها برای خفظ منافع نامشروعشان چه نماینده ایی انتخاب میکنند ما برای وزارت امور خارجه چی انتخاب کردیم ظریف نازپرورده که تا یکم مشکلات زیاد میشه یا تهدید به استعفا میکنه یا جلوی امیر کویت برای گرفتن ویزا زانو میزنه یا همه چیز رو گردن این و آن می اندازه .
    • IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      2 2
      اینها نماینده و منتخب آمریکایی ها نیستند ، نماینده و منتخب یهود بین المللی حاکم بر غرب و حافظ منافع رژیم اسرائیل هستند
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      1 0
      مگر صهیونیست و دولت آمریکا از هم جدا هستند ؟نصف بیشتر کابینه اکثر دولتهای آمریکا از هر دو حزب، یهودی های صهیونیست هستند
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    6 25
    چقدر زشت و سیاهه
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      6 0
      گله گرگ و کفتارها داره تکمیل میشه
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      15 1
      با ظاهرش کاری نداریم ، ولی مشخصه باطن زشتی داره!
    • حسین IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      3 4
      زشت تربیت توئه!
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    5 0
    آمریکا بطور کامل در چنگال و سیطره یهودیان افراطی صهیونیست میباشد طبیعتا" ریس جمهوری تا اعضای کابینه دولت آمریکا منتخب صهیونیست‌ها هستند و می‌باید حافظ منافع رژیم صهیونیستی اسرائیل باشند .. روحت شاد آدولف هیتلر ...
    • BE ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      1 1
      آدولف هم از خودشون بود -- او بود که یهود رم داد به مهاجرت...
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    5 0
    انداختن استخوان سگ جلوی یک کنیایی و کار کشیدن از او هنر امریکاست.
  • مهرناز IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    6 0
    لیندا توماس گرینفیلد " کاندولیزا رایس دوم برای امریکاست " سیاهپوستانی که در مسیر رژیم صیهونیستی قدم بر می دارند " اگر چنین نبود " هرگز به این مقام ها دسترسی پیدا نمی کردند.
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    4 0
    چند سازمان و چند نفر به یه نفر؟ نیاز نیست پیامبر یا امام یا فرد خاصی باشی کافیه حرف حق را با شجاعت بزنی سازمان های ظالم رو هر چقدر هم عظیم باشند میتونی بسوزونی و بلرزونی
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    6 1
    این شخص هم میاد و میره و جمهوری اسلامی ایران پابرجا و پرقدرت باقی می ماند.
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    9 1
    به چه قیمتی پا روی خون هم نژاد هات میزاری و خیانت میکنی؟
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    6 5
    آنچه مهم است اینکه دشمن دشمن است ؛ خواه سفید و خواه سیاه و خواه .. . اما مهمتر اینه که ما دشمن شناس باشیم و بصیرت خود را از دست ندهیم. نظام حکومتی و شاکله تفکر و بینش حکمرانان آمریکا از زمانی که سرخپوستان بومی و صاحبان اصلی اون سرزمین را قلع و قمع کردند تا فی زماننا هذا فرقی نکرده و آن عبارت است از: ظلم و جنایت و تجاوز و کشتار و مظلوم کشی و غارت و استکبار و استضعاف و تحریم و...
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      0 0
      احسنت
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    7 1
    بعضی از آفریقایی تبارها دوست و دشمن خود را تشخیص نمی دهند دقیقا مثل وحشی که به خواهش هند جگرخوار حضرت حمزه ع را به شهادت رساند
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      2 0
      شخصیت ندارند، همیشه برده بودند عادت کردند برده باشند اینها برده صهیونیست ها هستند
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 1
    توماس آلوا ادیسون
  • DE ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    0 0
    دیو ک سیاه به این ادم میگن که اعمال و رفتار سیاه و تاریک تو دنیا از خودش بجا میذاره و نوچه و نوکر ظالمین ضد بشری شده و چشم بر روی حقوق انسان ها بسته و اونو زیرپا میذاره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس