کد خبر 1208993
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان با بیان اینکه بنده صددرصد از اصولگراها هم اصولگراتر هستم گفت: من اعتقادم این است که دولت روحانی اگر در جایی موفق بوده باشد همین برجام است.

به گزارش مشرق، روزنامه خراسان گفت‌وگویی با دکتر مسعود پزشکیان، سیاستمدار اصلاح طلب و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه آمده است.

*رئیس جمهور در همین اختیاراتی که دارد می‌تواند خیلی کارها انجام دهد

*امروز ما یک وضعیتی داریم که قوا به جای این که هم افزایی داشته باشند بیشتر مقابل هم می‌ایستند و همدیگر را نقد می‌کنند.

*باید بدانیم رئیس دولت یا رئیس جمهور چه اختیاراتی دارد و طرف مقابل چه اختیاراتی.

*طبیعتا رئیس جمهور نمی تواند در قوه قضاییه و مجلس زیاد دخالت کند ولی در همین  اختیاراتی که رئیس جمهور دارد می تواند خیلی کارها را انجام دهد.

* بنده صددرصد از اصولگراها هم اصولگراتر هستم. اصلاح‌طلبی تعریفش مشخص است و من معتقدم برای این که مملکت جلو برود باید اصلاحات کرد.

*اصلاحات یعنی هزینه اثربخشی، یعنی کارایی، یعنی کیفیت، یعنی عدالت. هر حرکتی در اقتصاد در فرهنگ در سیاست و ... اگر هزینه‌اش اثربخش باشد، اگر کیفیت داشته باشد یعنی مردم راضی باشند و کارآمد باشد و عدالت در آن باشد یعنی اصلاحات.

*اگر بر اساس نظرسنجی کسی شایسته تر باشد و مردم اقبال داشته باشند من کنار می کشم. می‌آیم در مناظره ها شرکت می کنم بعد در جمع بندی اگر نظر مردم در نظرسنجی ها این باشد که فلان نفر شایسته تر و جلوتر از من است کنار می کشم. منطق هم همین است وقتی جامعه کسی را بهتر از من قبول دارد نباید پافشاری کنم.

*به نفع لاریجانی کنار نمی‌کشم اما درباره جهانگیری اگر نظر مردم باشد کنار می روم و کمکش هم می کنم.

*دولت روحانی اگر جایی موفق بوده همین برجام است! من اعتقادم این است که دولت روحانی اگر در جایی موفق بوده باشد همین برجام است.

این‌هایی که این همه یک طرفه حرف می‌زنند حداقل طرف مقابل را هم بگذارند تا آن‌ها هم حرف بزنند و تنها به قاضی نروند، اگر برجام بد است چرا بیرون نمی‌آیید؟ چرا اسرائیل و عربستان هم بدشان می‌آید؟ البته ما نباید سیاست خودمان را با خوش آمد یا بد آمد آن‌ها تنظیم کنیم شاید اوباما و بایدن خوششان آمد این دلیل بد بودن برجام می‌شود؟

*اصلا از برجام هم بیرون آمدیم نقشه راه ما برای آینده چیست؟ می‌خواهیم کجا برویم؟ من از جلیلی پرسیدم هیچ جوابی نگرفتم و گفت نمی‌دانیم. پشت تریبون می‌گوییم برجام برای مردم نان نشد اگر از برجام بیرون بیاییم نان خواهد شد؟ یا بدتر خواهد شد؟

* روحانی و ظریف درباره کاری که برای برجام کردند قابل قدردانی هستند و همین برنامه باعث شد که ترامپ در شورای امنیت و سازمان ملل نتواند حتی یک مصوبه علیه ایران به تصویب برساند.

* ما از حدودی که رهبری تعیین کرده کوتاه نمی‌آییم اما این که تعامل کنیم با این که تعامل نکنیم و در انزوا باشیم خوب نیست.

* الان به خاطر اف ای تی اف ما ۱۵درصد جنس را گران می‌خریم و ۱۵درصد ارزان می‌فروشیم. هزینه را چه کسی می‌دهد؟ آن وقت مملکت ما فکرش این شده که مرغ و تخم مرغ را چطور حل کند. مقصر تصمیم های ماست که این اوضاع را ایجاد کرده است.

*یارانه‌ها به نظر من باید عادلانه شود. الان دو میلیارد میلیون تومان یارانه پنهان را به آدم‌های پولدار گردن کلفت می‌دهیم و فحش هم می‌دهند و اکثریت مردم ما گرفتار نان شب هستند. ما چطور راحت می‌خوابیم و این پول‌ها به جیب آن‌ها نمی‌رود؟   باید سهم هر کسی را به خودش داد و کارشناسان باید نظر دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    5 1
    خخخخخ فقط کم مونده زیباکلام وحجارییان ادعاکنندماهم اصولگرایم.. ذلت پذیری. نوکری غرب نقطه ی متقابل اصولگرای هست.. دیگه مردم پشت دستشون داغ کردن که به شماباندرانت وفسادوضددین رای بدن حالاهرچی میخواهی خودت اصولگرا یا انقلابی یاهرچی بنام... اسم اصولگرایی نجس میشه سرزبان تو مزدوربیافته
  • Roojaa IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    باهات موافقم، ازاصولگراهااصولگراتری؟!! ولی تو پدرسوختگی، ازهمهٔ اصلاح طلبا پدرسوخته تری!!...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس