انتخابات

رستم قاسمی:اینکه گفته می‌شود امام و رهبری نظامی‌ها را از شرکت در انتخابات منع کرده اند، منظور عضویت نظامی‌ها در احزاب و گروه‌های سیاسی است و نه اینکه آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکنند.

سرویس سیاست مشرق - سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در ستون  «صندوقچه انتخابات» به بررسی روزانه اخبار و حواشی انتخاباتی و رصد رسانه‌های داخلی و بررسی رسانه‌های معاند می‌پردازیم.

********

محسن هاشمی: ظریف با وجود محبوبیت بالا بنایی بر نامزدی ندارد

«محسن هاشمی» رئیس شورای شهر اصلاح طلب تهران و عضو حزب کارگزاران در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفت: «آنچه در شورای مرکزی حزب کارگزاران به‌تصویب رسید، حضور در نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان بود، البته اعضای حزب بنده و دکتر ظریف را به‌عنوان یک گزینه مصوب کردند، اما بنای کارگزاران بر تبعیت از خرد جمعی در نهاد اصلاح‌طلبی است؛ بنابراین منتظر اعلام نظر نهاد اجماع‌ساز هستیم؛ البته دکتر جهانگیری قبلاً گفته‌اند تصمیم به کاندیداتوری ندارند و به همین علت در شورای مرکزی روی ایشان بحث نشد. اگر در تصمیم خود تجدید نظر کنند، طبیعتاً کارگزاران هم موضوع را مورد بحث قرار خواهند داد».

محسن هاشمی: ظریف با وجود محبوبیت بالا بنایی بر نامزدی ندارد/ برخی کاندیداهای ریاست جمهوری به دنبال حضور در کابینه آینده هستند

هاشمی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «تا جایی که اطلاع دارم دکتر ظریف با وجود محبوبیت بالا، بنایی بر حضور در انتخابات ندارد و این موضوع را بارها اعلام کرده است و شاید طرح مسئله کاندیداتوری ایشان در شرایط حساس مذاکرات هم با هدف تخریب روند مذاکرات صورت بگیرد، حوزه سیاست خارجی، حوزه حساسی است و باید ملاحظاتی برای دیپلمات‌ها که سربازان کشور در سیاست خارجی هستند، در نظر گرفته شود و فراتر از مسایل جناحی و به‌صورت ملی به موضوع نگاه کنیم».

محسن هاشمی: ظریف با وجود محبوبیت بالا بنایی بر نامزدی ندارد/ برخی کاندیداهای ریاست جمهوری به دنبال حضور در کابینه آینده هستند

برخی کاندیداهای ریاست جمهوری به دنبال حضور در کابینه آینده هستند

«فریدون عباسی» رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و نماینده فعلی مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، پس از اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری گفت: «ثبت‌نام چهره‌های اصولگرا خودجوش است و احتمال دارد که برخی افراد با اعلام کاندیداتوری نیم نگاهی هم به حضور در کابینه دولت آینده داشته باشند».

عباسی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا حاضر به کناره‌گیری به نفع کاندیداهای دیگر هستید، گفت: «رقیبی در انتخابات ندارم و هر فردی که ثبت‌نام کند و تأیید شورای نگهبان را بگیرد، با بنده همراه است، همان طور که بنده هم با دیگران همراه هستم. اگر از کانال شورای نگهبان عبور کنم، به نفع هیچ‌ فردی کنار نمی‌روم».

محسن هاشمی: ظریف با وجود محبوبیت بالا بنایی بر نامزدی ندارد/ برخی کاندیداهای ریاست جمهوری به دنبال حضور در کابینه آینده هستند

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «تلاش می شود مسئولینی در این دولت انتخاب شوند که برآمده از مردم بوده و وامدار حزب و گروه و جناحی نباشند، تا درد و مشکل مردم را بفهمند. با کم اثر کردن تحریم ها و ایجاد طرح های پیشران اقتصادی از یک سو به دنبال افزایش درآمد مردم و از سوی دیگر به دنبال کاهش هزینه های آنها خواهیم بود. کشور ما در ۱۰ سال گذشته شاهد یک جنگ اقتصادی تمام عیار بوده است».

مطهری: نمی‌توانیم انقلاب را رها کنیم تا تندروها زمام کار را به دست بگیرند

«علی مطهری» نماینده سابق مجلس و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «قبول دارم که فضای انتخاباتی گرم نیست اما به‌تدریج این فضا گرم‌ و پرشور خواهد شد و مشارکت قابل‌قبولی خواهیم داشت، زیرا انتخابات ریاست‌جمهوری حساسیت بیشتری نسبت‌به انتخابات مجلس دارد. در انتخابات گذشته مجلس، در فضای خاص بعد از حوادث آبان ۹۸ و هواپیمای اوکراینی بودیم و دلسردی در مردم ایجاد شده بود. ضمن اینکه به خاطر مسئله افزایش قیمت بنزین، مردم احساس کرده بودند مجلس در کشور کاره‌ای نیست».

مطهری در ادامه گفت: «اکنون تاحدی از آن فضا دور شده‌ایم. ضمن اینکه اگر مذاکرات وین به نتیجه مطلوب برسد و مردم احساس کنند راهی برای حل مشکلات باز شده است، برای اینکه این راه ادامه پیدا کند، بیشتر شرکت می‌کنند. در مجموع به میزان مشارکت امیدوارم».

محسن هاشمی: ظریف با وجود محبوبیت بالا بنایی بر نامزدی ندارد/ برخی کاندیداهای ریاست جمهوری به دنبال حضور در کابینه آینده هستند

وی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد: «امثال ما که فرزند یکی از رهبران انقلاب یا شخصیت‌های بزرگ هستیم، احساس مسئولیت بیشتری می‌کنیم. یعنی احساس می‌کنیم در شرایط موجود، انقلاب و آینده کشور در خطر است و نمی‌توانیم ساکت بنشینیم، تصمیم می‌گیریم وارد میدان شویم. حالا ممکن است ردصلاحیت کنند یا رأی نیاوریم اما نمی‌توانیم انقلاب را رها کنیم تا برخی افراد تندرو زمام انقلاب را به دست بگیرند و ما را به حاشیه برانند. بنابراین ما نسبت‌به افراد عادی احساس مسئولیت بیشتری داریم. وقتی من می‌بینم کسی مثل شهید مطهری در راه انقلاب به شهادت رسیده و اگر بود چه تأثیراتی در کشور داشت، نمی‌توانم بی‌تفاوت باشم. بنابراین یکی از علل ورود امثال ما همین احساس مسئولیت است».

نظامی‌ها منعی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ندارند

«رستم قاسمی» وزیر نفت دولت دهم و کاندیدای احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: «براساس قانون نظامی‌ها برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید ۶ ماه پیش از برگزاری انتخابات از مسئولیت خود استعفا بدهند، اما برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نیازی به استعفا از مسئولیت و یا سازمان ندارند به هر روی قوانین جمهوری اسلامی برگرفته از منویات رهبری و شرع هستند و اینکه امروز نیز گفته می‌شود امام و رهبری نظامی‌ها را از شرکت در انتخابات منع کرده اند منظور عضویت نظامی‌ها در احزاب و گروه‌های سیاسی است و نه اینکه آن‌ها برای نجات کشور در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکنند».

محسن هاشمی: ظریف با وجود محبوبیت بالا بنایی بر نامزدی ندارد/ برخی کاندیداهای ریاست جمهوری به دنبال حضور در کابینه آینده هستند

قاسمی با بیان اینکه بنده پیش از این به دوستان خود گفته ام که ما نباید برای اثبات خودمان دیگران را تخریب کنیم، افزود: «به دلیل اینکه هنوز آرای سیاسی شکل نگرفته است ما نمی‌توانیم در مورد کاندیداها قضاوت کنیم مضاف بر این هنوز روند تایید صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان انجام نشده است به هر روی بنده جز شرکت در انتخابات پلن دیگری ندارم و قصدم از کاندیداتوری وزیر شدن نیست».

جریان اصلاح‌طلبی تا زمانی که بیرون قدرت است، زیبا و فریبا است

«محمدرضا تاجیک» فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «جریان اصلاح‌طلبی تا زمانی که بیرون قدرت است، زیبا و فریبا است. یک گفتمان است. یک نظام اندیشگی است. یک نظام متفاوت فکری ارائه می‌کند. اما همین نظام فکری زیبا [وقتی] وارد عرصه قدرت می‌شود، آیا می‌تواند و از چنین توان و استعدادی برخوردار است که عرصه عمل را به رنگ خودش دربیاورد؟ یا به صورت فزاینده‌ای رنگ و بوی آن شرایط قدرت و بازی قدرت را می‌گیرد و دیگر این آموزه‌ها و مفاهیم همه می‌شوند ابزاری برای اینکه در آن بازی قدرت بتواند دست‌بالا را داشته باشند».

محسن هاشمی: ظریف با وجود محبوبیت بالا بنایی بر نامزدی ندارد/ برخی کاندیداهای ریاست جمهوری به دنبال حضور در کابینه آینده هستند

تاجیک در ادامه گفت: «آن چیزی که در آستانه انتخابات یا در شرایط کنونی جامعه ما دارد مطرح می‌شود، یک نوع – به تعبیر ویتکنشتاین- «بازی‌های زبانی» هستند که خود را غسل تعمید داده‌اند و یک نامی بر خود گذاشته‌اند. به تعبیر بدیو، «نام» ‌ها به یک شکلی وارد بازی شده‌اند. مهم این است که در آخر چه کسی قادر است که در معنای اخص قضیه تولید یا تدبیر یک گفتمان کند. آن چیزی که در جامعه ما به نام گفتمان‌ها شکل گرفته است، یک نام است و حیثیت گفتمانی ندارد».

شرکتهای دولتی، بستر فساد، تبعیض و رانت را فراهم می‌کنند

«رامین مهمانپرست» سخنگوی سابق وزارت خارجه و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با پایگاه خبرآنلاین گفت: «در حال حاضر، در بودجه کشور رقم بودجه شرکت های دولتی (بانک‌ها و بیمه‌ها) در سال ۹۸ دو و نیم برابر بودجه عمومی دولت و در سال ۹۹ سه برابر بودجه عمومی دولت بوده است. در سال ۱۴۰۰ بودجه عمومی دولت را ۸۰۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده‌اند، بودجه شرکت های دولتی، ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد است این مسئله بدین معناست که یک جای کار ایراد دارد؛ این شرکت‌های دولتی که تقریبا ۲ برابر بودجه عمومی دولت به خودشان بودجه اختصاص دادند اکثرا زیان ده هستند، اکثرا بی انگیزگی در آنها وجود دارد، اکثر این شرکت‌های دولتی، بستر فساد، تبعیض، رانت و... را فراهم می‌کنند، مالیات‌شان هم در سیستم خودشان به عنوان محل درآمد محسوب می‌شود و کمکی به بودجه عمومی نمی‌کند».

محسن هاشمی: ظریف با وجود محبوبیت بالا بنایی بر نامزدی ندارد/ برخی کاندیداهای ریاست جمهوری به دنبال حضور در کابینه آینده هستند

مهمان پرست در ادامه گفت: «وقتی بحث اقتصاد را مطرح می‌کنیم قسمت داخلی آن را توضیح می دادم، اقتصاد یک قسمت خارجی هم دارد یعنی بحث دیپلماسی اقتصادی. به بیانی دیگر در هر  دو  بُعد داخلی و خارجی، نیازمند یک تحول بزرگ هستیم. در داخل باید سعی کنیم زمینه های تولید را افزایش دهیم و سعی کنیم کسانی که در این شغل مشغول هستند هم از شغلشان راضی باشند هم زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم کنیم».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • GB ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    44 6
    کدوم محبوبیت دقیقا ؟ این هم جز جنگ روانی این جماعت خوش لباس یابی سواد هست . صفیحان فقط دوستدار شما هستند و مزدور غرب
    • وطن پرست DE ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      19 2
      دقیقا. اگه محبوبیت داشت دنبال تعویق انتخابات نبودند. لیست امید حتی کمتر از کاندید های مستقل مجلس رای اوردند.
    • سردار دیپلماسی IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      5 37
      قلب 80 میلیون ایرانی فقط به عشق ظریف میتپه .
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      15 3
      این که نگرفت حالا بعدی! مردم پشت حاج قاسم ایستادند ظریف حرفش را پس گرفت روحانی هم که حرف ظریف را رد کرد هر دو باز‌ پشت اصلاح طلبان را(که داشتند کامنتهای حمایت از ظریف و حمله به حاج قاسم را منتشرمیکردند) خالی کردند! این خدعه شکست خورد و باید دید سناریوی بعدی جریان تزویر برای ملتهب سازی فضای کشور در آستانه انتخابات چیست؟ #انتخابات_خرداد #کاسبان_جنجال #فریب_فرافکنی
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      18 4
      تا محاکمه نشه آروم نمیشیم!
    • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      3 1
      اخبار انتخابات فقط یه آهنگ پت و مت لازم داره.
    • SE ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      14 2
      به عشق پایان کابوس 8 ساله با ظریف میتپه
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      7 2
      جواب هاشمی و مطهری که فقط یه کلمه است: زرشک... اما دم این آقای تاجیک گرم که با یه جمله کل تاریخ و فلسفه و شاکله اصلاح طلبی رو بیان کرد:"جریان اصلاح‌طلبی تا زمانی که بیرون قدرت است، زیبا است و اما در عمل هیچ و فقط هیچ...."
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      3 3
      قلب 80 میلیون نفر با برجام ظریف دو سکته زده
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      1 0
      ظریف دیپلم ماستی رو میگه این سردار دیپلماسی ؟ =))
    • سوخته IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      0 0
      یک مرچه را آب می برد فریاد میزد دنیا را دارد آب میبرد . پای صندق معلوم می شود . شما ها غرب پرست خودتان را تمام ایران نبینید
  • رسول هوشمند IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    27 4
    شما از جامعه بی خبری برادر جان کافیست این ظریف کانیدا بشه مطمن باش 1000 رای هم نداره کجای کاری کمی واقع بین باش
    • هانی IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      4 15
      اگر مردم پای صندوقها بیان مطمعن باش کاندیدایی که تو قراره ازش حمایت کنی رای نخواهد اورد . ور تو همین جا در جواب حرف اقای رستم قاسمی که میکن منظور اما این بوده این نبوده باید بگیم این جمله که نظامیان رو از شرکت در انتخابات منع کردن دو معنی رو به ذهن متبادر میکنه اول اینکه نظامیان حق رای دادن و شرکت در انتخابات رو ندارن که بعیده همچین چیزی منظوره ایشون بوده باشه .دوم اینکه نظامیان نمیتونن کاندیدا بشن و به این صورت مشارکت در انتخابات داشته باشن که این کاملا عقلانی به نظر میاد . اینکه ایشون میگن منظور این بوده که حق مشارکت و عضویت در احزاب رو ندارن اصلا مفهومه جمله رو نمیرسونه و اصلا یکچیزه دگه هست !!!
    • سرباز IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      4 1
      فرانسه و آمریکا رئیس جمهور نظامی داشتن. ما از اونا دمکرات تر هستیم؟؟
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      6 0
      سال 84 و 88 پای صندوق ها اومدند ومعلوم شد کی رای آورد، با نیرنگ و فریب 92 و96 رای اوردن، اما الان اگر مردم پای صندوق بیاین به فاجعه آفرینان دلار 32000 هزار تومنی، تورم 50 درصدی و..... رای نمیدن
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      0 0
      ظریف زمان استعفا صد و هفتاد هزار لایک داشت وقت باز گشت صد و بیست هزار تا محبوبیت زورکی نیست
  • پارسا IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    19 3
    محسن هاشمی توهم داری احیانا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ظریف ذلیل بود و با این کار اخیرش ذلیل تر شد
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    27 2
    مگه محبوب تروریست های امریکایی باشه. جرات دارین بیایین بین مردم تا میزان محبوبیت دستتون بیاد. مگه نمی گی محبوبه؟ بگو بیاد تو جمع مردم.
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    27 3
    محبوبیت ظریف؟ چقدر این جماعت متوهمند یا نه عوامفریبند
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      3 0
      این اصلاح طلبا هم توهم دارند و هم عوامفریب هستند
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    22 2
    هاشمی در مدیریت شورای شهر چند نفره واماند. حالا فکر کرده چون آقازاده است می تواند رئیس جمهور شود
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    12 1
    رد صلاحیت میشه
  • عمار RO ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    14 2
    سردار شهید شد رفتیم تشیع پیکر مطهرش و اون حماسه خلق شد. منتظریم به خواست خدا ظریف بمیره ببینیم طرفداراش به عنوان قهرمان ملی چطور براش حماسه می آفرینن...!!
    • بنده خدا IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      0 4
      خدا نکنه ظریف بمیره کشور حالا حالاها به اینجور ادما احتیاج داره
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    15 2
    کسی مکتب سلیمانی وسیاست خارجی نظام ورهبری را زیر سوال ببرد دیگه محبوبیت دارد ظریف با آن فایل صوتی اش حتی مورد تمسخر پمپئو هم قرار گرفت (
  • محمود IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    6 1
    محبوب وعشق ملت حاج قاسم عزیزه که بی منت وپرتلاش وخالصانه به ملت کشور واسلام خدمت مجاهدانه داشت نه شما وطن فروشان خیانتکار ومزدور استکبار که ذره ای دراه خدا گام برنمیدارید وپیرو هوای نفس هستید درود خدا برحاج قاسم عزیز وراهروان مکتب حاج قاسم
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    15 1
    محبوبیت بالا !!!!!!!!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخ وای دلم ترکید
  • DE ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    11 1
    اقای مطهری لطفا دست از قطب سازی مصنوعی بردارید! کدام تندروها که ما ازش بی خبریم؟ اینهمه خودستایی ، ادم رو یاد بنی صدر مستبد میندازه ! بجای خودستایی بعنوان کاندید برنامه کار چهارساله تون تشریح بفرمائید. شما اگر دلسوز انقلاب و مردم بودید! برای سران فتنه اینهمه پیراهن چاک نمی کردید!
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      0 0
      برنامه 4 ساله مطهری: فحش دادن به مخالفین حواله دادن قرص ضد بارداری که در جیبش داره به منتقدانش زدن کف گرگی به مخالفینش دادن دستور برداشتن اجباری روسری 100 بار تصویب 20 دقیقه ای برجام برای خنک شدن دلش
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    14 1
    ظريف با خود زني دور از تدبير يك ديپلمات براي هميشه از مناصب حاكميتي محروم مي شود
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    15 1
    اگر محبوبیت داره واقعا باید بحال اون جامعه گریست!!!!!!!!
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    6 1
    ظريف با سلاح باند قدرت وثروت خودكشي سياسي كرد،عصر ظريف با بدترين حالت تمام شد
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    9 1
    جناب هاشمی میشه بگی ظریف چه محبوبیتی داره ..ظریف یه فرد ساده لوحه که ننگنامه برجام به پاش نوشته شده ..ایندگان در مورد خسارتی که ظریف به این مرزو بوم زد قضاوت خواهند کرد ظریف مستوجب مجازات وبه دار اویخته شدن در ملا عام هست .. لعنت خداتاابد بر ظریف و حامیان نفوذی و جاسوس
  • ن IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    2 17
    درود برظریف بزرگ
    • علی GB ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      20 0
      چقدر کوچکی که ظریف را بزرگ میبینی!!
    • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      13 0
      خخخخخخ بزرگ؟!!!
    • محمد IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      12 0
      مورچه موش رو بزرگ می بینه
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      1 0
      بزرگ در دادن امتیازهای بزرگ، و وعده گرفتن پیروزی در انتخابات
  • محسن IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    10 0
    با گندهایی که ظریف از خودش به جا گذاشته حتماً رد صلاحیت میشه
  • بافقی IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    18 0
    اقا محسن ببخشید خدایش خیلی کم فهمی مثه ابوی مغرورتان .محبوبیت بالا پیش کی؟ اینقدر خودتون را به کم فهمی نزنید .این بار کج منز نمی سه .یه رروز اون گفت موشک می خواهیم چه کار .نمی فهمید یه بزدل سیاسی که همه چیزمان کنار کری فروخت ورفت حالا م بعد انتخابات یهو می بینی سرش تو امریکا پیدا شده .نکنید بیچاره ها .خدا یه ذره شعور به شما خونواده بده .( مشرق جون مادرت سانسور کردی خیلی نامردی)
  • مسیح IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    18 0
    ظریف پیش محسن محبوبیت دارد، چون عقده گشایی ظریف نسبت به سلیمانی به مزاقشان خوش امده. ساده لوح ها همدیگر جذب می کنند. محسن ،از قانون جذب چیزی می دانی.
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    7 0
    جناب آقای شورای شهر این نظر شماست محبوبیت بالا؟! منظورتون چیه که دارین اینجوری بازارگرمی میکنید؟
  • Abroumand IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    4 0
    برادران امروز با یک پدید مواجه هستیم که همه فکرها برود بسوی مصاحبه ظریف و از موضوع اصلی همان انتخاب خوب است گمراه شویم دقت فرمائید ظریف بایستی قربانی شود تا در دایره اصلاح طلبان به یک کاندیدای واحد یعنی علی لاریجانی اجماع کنند و این طرف با توجه به تعدد اشخاص کاندید اصولگرا که تعداد آنها نیز کم نمی باشند دوباره رای حزب الهی تقسیم شود و از این انتخابات مانند سال ۹۲ شخصی مانند علی لاریجانی بیرون بیاید توجه فرمائید و انتشار بدهید تا همگان متوجه این توطئه بشوند
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    13 0
    بین هم پیاله های خودش محبوبه
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      0 0
      دقیقا
  • علی IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    4 0
    کدوم محبوبیت، رفت يه قرارداد بست که به راحتی آب خوردن طرف مقابل زد زیر همه چيزي اونم بدون هیچ هزینه ای برای اونا و با بیشترین هزینه برای ما. دقیقا بعد برجام چنان ژستی گرفته بود که انگار چه کار بزرگی کرده، همه صنعت هسته ای دادیم رفت، 800 تا تحریم جدید بستن به ناف ما، دانشمند مارو ترور کردن، فرمانده ما رو ترور کردن، اون وقت دوباره همین مرد با وقاحت تمام رفته که از طرف ملت ما مذاکره کنه. واقعا چرا؟؟؟
  • IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    6 0
    قیافه ظربف مثل قبل از ....
  • اردشیر IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 0
    ظریف تلاشش را کرد ولی چون مرد میدان نبود نتونست کاری برای مردم انجام بدهد
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    2 0
    ظریف هم مثل خودت که فائزه تائیدش کرده یا نه؟ اگه فائزه تائیدش بکنه چقد خوب میشد مثل خودت
  • FR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 0
    اگر نظامي ها منعي ندارند ! پس چرا از سردار دكتر سعيد محمد مصاحبه اي نگرفتيد ؟!!!
  • ساعد IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    2 0
    والله ظریف محبوب هست محبوب کاخ سپید محبوب سیا محبوب موساد محبوب MI6 محبوب ملکه انگلیس محبوب منافقین محبوب شیطان رجیم محبوب آل سقوط محبوب القائده النصره محبوب داعش محبوب افساد طلبان کمه این همه محبوبیت یا بازم بگم اف بر کسی که این همه محبوبیت رو نادیده بگیره شرف نداره که اینهمه محبوبیتو کتمان کنه
  • US ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    آقا فریدون خود شخص جنابعالی نیم نگاه که چه عرض کنم بلکه چارچشمی به قدرت خیره شده اید مگه نه؟
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    2 0
    پاسخ به دفاع از ظریف: دوست عزیز اگر به خاطر داشته باشید تنها علت عدم کار کرد مکانیزم ماشه سیلی سخت عین الاسد بود البته بعید میدونم شما کلا چیزی از مکانیزم ماشه بدونید چون اگر در صحن شورای امنیت رای میاورد حتی وتوی چین و روسیه هم نمیتوانست مانع برگشت تحریم های سازمان ملل شود و تنها علت عدم کارکرد آن در آن زمان انزوای تحقیر آمیز دولت ترامپ پس از حمله به عین الاسد بود و متاسفانه عده ای مسئولین بی کفایت و کد خدا پرست قرار است دوباره با پروپاگاندای رسانه ای اقتصاد ایران را زیر یوغ مکانیزم ماشه و روسای دمدمی مزاج آمریکا ببرند در حالی که کشورهایی مثل چین و روسیه و... به دنبال رهایی از سلطه اقتصادی آمریکا هستند. روزگاری که تروریسم به تروریست خوب از قبیل ارتش آزاد و جبهه النصره و بد مانند داعش تقسیم شده بود و از هر دو گروه پیدا و پنهان حمایت همین آمریکای تروریست صورت میگرفت حضور شهید سلیمانی در میدان بود که به همین دیپلمات های جاهل که قبل از این حضور در عرصه بین المللی به اندازه هویج هم خریدار نداشتند ناگهان با فتوحات سردار سر از مذاکرات آستانه و... پیدا کردند و ناجوانمردانه در همان هنگام لزوم برجام های ۲ و ۳ و... سر دادند در حالی که خون شهدای مدافع حرم بر زمین می ریخت. بگذریم که ۹۰ درصد برجام را نتانیاهو شیمون پرز و راکفلرها نوشتند و دوستان شما در حال املا نویسی این سند حماقت بودند. اینکه در دایره لغت عده ای مفهومی به نام دشمن وجود ندارد و نیازی به نیروهای مسلح نیست و دنیا دنیای گفتگو و دیپلماسی است و اصلا حضور میدانی لازم نیست و سند شش دانگ منطقه را به نام آمریکا بزنیم نتیجه همین تفکر احمقانه در سطوح عالی اجرایی کشور است متاسفانه عده ای هنوز رویای ژاپن اسلامی! به معنای حذف همه قدرت و بازدارندگی نیروهای مسلح بالاخص سپاه پاسداران و در عوض تسلط مطلق آمریکا بر تمام کشور دارند و به نوعی در خیالات باطلشان میخواهند ایران عزیز با تمدن اولین امپراطوری جهان مانند ژاپن ایالتی از ایالت های نانوشته آمریکای بی هویت با تاریخ سیاه ۳۰۰ ساله باشد و روزگار حقارت پهلوی را به کشور برگردانند ...
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 0
    ظریف محبوبه هر چی آدم غربزده و یه مشت از خدا بی خبر اختلاس گر و شیاد و وطن فروش
  • ناشناس DE ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    2 0
    آقای محسن هاشمی ،از یک مست شاهد خواستند رفت میخانه چی را آورد ! ظریف یک تهدید واقعی به امنیت ملی ایران است و هیچگونه درک و فهم از سیاست عملی را ندارد و در آمریکا بزرگ شده و شستشوی مغزی شده است تعجب آور است که با این همه مشکلاتی که با غربگرایی متوجه ایران و ملت ایران کرده چرا قوه قضاییه چرا فعال نمیشود ؟
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 0
    محبوبیت؟؟؟؟؟این رسانه های اصلاح طلب شورشو دیگه در آوردن.بابا مردم اگه ظریف رو تو خیابون ببینن زنده نمیزارنش.
  • مهران IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    انتخابات جای کاندیداهای گرین کارتی نیست.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    پیرزن داره اشوه میکنه
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    محبوبیت از چه نوعی ، اگر بابت ...باشد که بالا نیست ، چرا که فقط تعداد اندکی خیانتکار در کشور وجود دارد که در قالب اصلاح طلب و کارگزاران است بقیه مردم بدنبال شرافت و حیثیت کشور هستند که صد البته ظریف را لایق این کشور نمی دانند و در نتیجه محبوبیتش زیر صفر است.
  • عوام IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    محبوبیت بالا!!!!! بین مردم یا گدایان ترحم کدخدا ؟
  • بافقی IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    مشرق جان ممنون .ایول .از اینکه پیام به یکی از پسران سران خائن فتنه88 را چاپ کردی و سانسور نکردی ممنون .واقعا گلید .از صمیم قلب براتون ارزوی عزت و سعادت دارم ..خدایا دراین ماه مبارک همه سران مزدور و بیشرف فتنه را رسوا وذلیل هستند رسواتر بفرما .وهمه دشمنان این خبیثان را عزت عنایت فرما .بازم مشرق ممنون.انشالله این نفهم بفهمه .( ضمنا تصحیح می کنم ابوی مغرورتان که خدایش نیامرزد که ریشه همه فتنه ها بود .) مشرق واقعا ازاده هستید.
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 0
    تحریم های امریکا نتیجه ی مذاکره ظریف با امریکاست
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    1 0
    محبوبیت صحبت میکنند!!!!!!!! اینقدر مردم راچی فرض میکنند کدام محبوبیت؟!! خوابهایی که نه تعبیردارد ونه اساس
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    1 0
    این محبوبیت جدیده ماخبرنداریم!!یا منظور خارج ازایرانه!!! اگرم گزینه ای باشد شاید محبوب حزب وگروه خودش باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس