انتخابات

خبرآنلاین نوشت: «اصلاح‌طلبان هنوز به گزینه اصلی نرسیده‌اند. اسامی اما زیاد است؛ جواد ظریف، محمدرضا عارف، اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، عباس آخوندی، مسعود پزشکیان و...».

سرویس سیاست مشرق - سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در ستون  «صندوقچه انتخابات» به بررسی روزانه اخبار و حواشی انتخاباتی و رصد رسانه‌های داخلی و بررسی رسانه‌های معاند می‌پردازیم.

********

سید حسن خمینی، ابزار افراطیون اصلاح طلب برای فرار از کارنامه

هفته نامه صدا- ارگان رسانه ای حزب اتحاد ملت(اعضای حزب منحله مشارکت)- در شماره جدید در صفحه اول با انتشار تصاویر رئیسی و سید حسن خمینی در مطلبی با عنوان «دوئل بی دوئل» نوشت:«با خروج سید حسن خمینی از دایره نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری، چشم انداز یک دوقطبی جدی در انتخابات ۱۴۰۰ از بین رفت. آیا میدان برای سید ابراهیم رئیسی خالی خواهد شد یا ورود او هم منتفی می شود؟»

علیرغم منتفی شدن حضور سید حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری، طیف تندروی اصلاح طلب همچنان اصرار دارد که از وی به عنوان ابزاری انتخاباتی بهره ببرد. البته این رفتار افراطیون اصلاح طلب و طمع این جریان برای سوءاستفاده از خاندان امام ریشه در رفتارهای شخص سید حسن خمینی دارد.

سید حسن خمینی، ابزار افراطیون اصلاح‌طلب برای فرار از کارنامه

متاسفانه وی هیچگاه با طیف تندروی اصلاح طلب و گروهک هایی از جمله نهضت آزادی، فاصه گذاری نکرد و رویکرد تأمل برانگیز سید حسن خمینی در مقاطع حساسی همچون فتنه ۸۸، بارها رسانه های معاند و جریان تندرو اصلاح طلب را به طمع انداخت.

اصلاح طلبان بجای این شعبده بازی های انتخاباتی باید درباره کارنامه ۸ ساله خود پاسخگو باشند. کارنامه ای به شدت ضعیف و غیرقابل دفاع که ارزش پول ملی را کاهش داد و سفره مردم را کوچک کرد.

البته آقای سید حسن خمینی نیز باید به جهت حمایت ویژه از عملکرد دولت روحانی در ۸ سال اخیر، به افکارعمومی درباره چرایی وضع موجود پاسخگو باشد؛ چون وی نیز شریک دولت در ایجاد وضعیت فعلی است.

حسین مرعشی: کاندیدای پنهان داریم

«حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه سازندگی گفت:«با کنار رفتن سید حسن خمینی، دست ما بسته نشد. در حال حاضر بالقوه هشت نامزد داریم اما از کاندیدای پنهان خود فعلا نام نمی بریم».

مرعشی در ادامه گفت:«کسانی را داریم که در دقیقه ۹۰ از آنها رونمایی می کنیم. اگر قرار است اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نکنند باید دلایلش را با صراحت و شجاعت بگویند. نمی توان گفت ما در انتخابات شرکت می کنیم اما کاندیدا نمی دهیم.»

سید حسن خمینی، ابزار افراطیون اصلاح‌طلب برای فرار از کارنامه

۱۰ گزینه شورای وحدت اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری

خبرگزاری تسنیم در مطلبی نوشت:«منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت با ارائه توضیحی در خصوص اسامی ۱۰ نامزد انتخابات ریاست جمهوری که آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز برای آنها نامه نوشت، اظهار داشت: شب گذشته در برنامه جهان‌آرا در شبکه افق سیمای جمهوری اسلامی ابتدا نام ۹ نفر را به‌عنوان کسانی که به آنها نامه نوشته شده است بیان کردم و سپس نام آقای رستم قاسمی نیز به‌عنوان نفر دهم اضافه شد اما رسانه‌ها فقط نام ۹ نفر را منتشر کرده‌اند بدین وسیله لازم است اسامی ده‌گانه با ذکر نام آقای قاسمی تصحیح شود».

سید حسن خمینی، ابزار افراطیون اصلاح‌طلب برای فرار از کارنامه

سید حسن خمینی، ابزار افراطیون اصلاح‌طلب برای فرار از کارنامه

بنابر اظهارات متکی، ۱۰ گزینه احتمالی اصولگرایان برای شرکت در انتخابات به این شرح است: سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، حسین دهقان، علی نیکزاد، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محسن رضایی، رستم قاسمی، عزت الله ضرغامی، سعید محمد.

سید حسن خمینی، ابزار افراطیون اصلاح‌طلب برای فرار از کارنامه

سید حسن خمینی، ابزار افراطیون اصلاح‌طلب برای فرار از کارنامه

مردم در روزهای آینده اخبار جدیدی از کاندیداتوری رئیسی می‌شنوند

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در گزارشی نوشت:«نقوی حسینی، نماینده سابق مجلس گفت: نه تنها آقای جلیلی که همه کاندیداهای جبهه اصولگرایان و حتی برخی از اصلاح‌طلبان منتظر تصمیم آقای رئیسی هستند و در صورت تصمیم ایشان برای کاندیداتوری از او حمایت می‌کنند».

نقوی حسینی در ادامه گفت:«آقای رئیسی هنوز در این باره نظر قطعی نداده و ممکن است طی روزهای آینده تصمیم نهایی خود را اعلام کند... مردم در روزهای آینده اخبار جدیدی از کاندیداتوری رئیسی می‌شنوند».

سید حسن خمینی، ابزار افراطیون اصلاح‌طلب برای فرار از کارنامه



 

همکاران «روحانی» در لیست انتخاباتی اصلاح طلبان

پایگاه خبرآنلاین در مطلبی نوشت:«آنچه برای مردم در رسانه‌های عمومی و نه رسانه‌های خاص مشخص شده این است که اصلاح‌طلبان هنوز به گزینه اصلی نرسیده‌اند. اسامی اما زیاد است؛ جواد ظریف، محمدرضا عارف، اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، عباس آخوندی، مسعود پزشکیان و...».

سید حسن خمینی، ابزار افراطیون اصلاح‌طلب برای فرار از کارنامه

سید حسن خمینی، ابزار افراطیون اصلاح‌طلب برای فرار از کارنامه

این پایگاه خبری اصلاح طلب در ادامه نوشت:«از بین جمع بالا اما خیلی‌ها سعی دارند تا جواد ظریف را راضی کنند؛ آنهم کسی که چندین بار با قسم و آیه خواسته تندروها را متقاعد کند که برای انتخابات ثبت‌نام نخواهد کرد. محافظه‌کاران از نوع تندروهایشان و رسانه‌هایشان با سیاست «راه بنداز-جا بنداز» در حال این عملیات روانی هستند که مذاکرات هسته‌ای ایران با اعضای باقیمانده در توافق هسته‌ای برای رفع تحریم‌های ناشی از خروج ترامپ از برجام، مربوط به انتخابات می‌شود».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • نادری IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    1 0
    کاش اصلاحات نامزد رسمی معرفی کنه کارنامه رزومه که ندارن با 200هزار رای میرن کنار ضرر بورس وضعیت گرانی اختلاس بی داد کرد دراین دولت
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    9 0
    کسانی که امام عزیز و راهش را قبول ندارند از نام او سوء استفاده می کنند. همان یک حسن 8 ساله بس بود.
    • DE ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
      3 0
      سید حسن با تابعیت از اصلاح طلبان غربگدا محبوبیتی در مردم ندارد.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    3 0
    سید حسن خمینی از معرکه گریخت ایکاش این تیتر برای ساخت فیلمش یا عنوان کتابش برای انخابات 1400 برای حضور اصلاح طلبان و کارگزارن و تدبیر ها باشد تاریخ 8 ساله حسن روحانی که سید حسن خمینی شریک آن است باید هر چه سریعتر توسط تاریخ نویسان دلسوز نوشته شود و بزودی رونمایی گردد تا ملت و نسل های آینده چشم بسته افراد را انتخاب نکنند بفهمند چه کسی را انتخاب کنند که حداقل پدرشان را در نیاورند
  • DE ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    2 0
    تولیت حرم امام به سازمان اوقاف واگذار شود و حسینیه جماران به مردم واگذار شود
  • DE ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    3 0
    خاتمی مهره جورج سوروس صهیونیست عامل انقلاب مخملی در ایران است. سید حسن وابسته به خاتمی و هاشمی است.
  • DE ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    2 0
    حاج سید احمد خمینی: ما امروز موظف هستیم پشت سر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای حرکت کنیم.
  • DE ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    1 0
    حجت‌الاسلام نبویان نماینده مجلس: دولت در توافق با گروسی اجازه داد که سه ماه دیگر تحریم‌ها بماند. آقای سید حسن، مذاکره کننده های هم جناحی شما در توافق با گروسی و تمدید 3 ماهه تحریم ها خیلی اشتباه کرده اند.
  • DE ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 0
    سید حسن زندگی اشرافی و همنشینی با اصلاح طلبان غربگدا را کنار بگذارد و به مردم برگردد.
  • DE ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    3 0
    گاندو اسامی جاسوس ها و حقایق مذاکرات خسارت بار را افشا کرده است و طبق آن ظریف و عراقچی صلاحیت ادامه مذاکرات برای دفاع از منافع کشور و مردم را ندارند. سید حسن عدم صلاحیت تیم مذاکره کننده ناکارامد را اعلام کند.
  • DE ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    5 0
    به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود. برجام دستاورد اصلاح طلبان موجب افزایش عمر تحریم ها شد . اصلاح طلبان کاسبان افزایش تحریم ها هستند. سید حسن متاسفانه اصلاح طلب است.
  • سینا IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    اف به اصلاح‌طلبان خیانتکارِریاکارِظالم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس