انتخابات

مردم معتقدند بیشترین زمان ریاست جمهوری پس از انقلاب به اصلاح طلبان اختصاص داشته اما آنها همیشه در جایگاه اعتراضی بوده اند و به اختیارات کم ریاست جمهوری اعتراض دارند.

سرویس سیاست مشرق - سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در ستون  «صندوقچه انتخابات» به بررسی روزانه اخبار و حواشی انتخاباتی و رصد رسانه‌های داخلی و بررسی رسانه‌های معاند می‌پردازیم.

********

عطریانفر: رئیسی از کروبی درس بگیرد!

«محمد عطریانفر» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در مصاحبه با خبرآنلاین گفت:« اگر آقای رئیسی بیایند باید معادلات را به گونه ای دیگر مطالعه کنیم. بالاخره تجربه ۱۶ میلیون رای برای ایشان تجربه مهمی است ولی من می خواهم توصیه کنم اگر چنانچه جریان اصولگرا به این داستان دل بسته است، حادثه آقای کروبی را از نظر دور ندارد. درواقع حتما کاندیدا شدن برای دومین بار به معنای بیشتر شدن آرا نیست؛ رای ۴ میلیونی آقای کروبی در سال ۸۴  در سال ۸۸ تبدیل به یک رای ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزاری شد. ایشان مدعی بودند مگر می شود ۴ میلیون رای به ۷۰۰هزار رأی تقلیل پیدا کند؟ بله ممکن است».

عطریانفر: رئیسی از کروبی درس بگیرد!/فائزه هاشمی، خبرنگاران ملکه را به وجد آورد

عطریانفر در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«باید شبیه آیت الله هاشمی بسازیم... خاتمی، ناطق، لاریجانی و ظریف شبیه به مرحوم هاشمی هستند... کارگزاران ظریف و محسن هاشمی را به عنوان کاندیداهای خود انتخاب کرده است».

فائزه هاشمی، خبرنگاران ملکه را به وجد آورد

سایت بی بی سی فارسی در گزارشی با عنوان «چرا به سخنانش توجه شد؟» نوشت:«فائزه هاشمی از روزی که وارد دنیای سیاست و فعالیت‌های اجتماعی شد ساختارشکن و متفاوت بود...آنچه که سه‌شنبه شب در پلتفرم کلاب‌هاوس گفت مانیفستی از مواضع سیاسی و اجتماعی بود که فراتر از دوگانه فضای رسمی سیاست ایران؛ محدود به اصلاح‌طلبی و اصولگرایی بود. خانم هاشمی با زیر سوال بردن عملکرد نظام جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و سیاست خارجی، و اعلام اینکه به دلیل ناامیدی به تغییر و اصلاح ساختار نظام در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نخواهد کرد، وجه دیگری از سیاست در داخل ایران را به نمایش گذاشت».

عطریانفر: رئیسی از کروبی درس بگیرد!/فائزه هاشمی، خبرنگاران ملکه را به وجد آورد

این سایت ضدایرانی در ادامه نوشت:« فائزه هاشمی در میان سیاستمداران ایران به صراحت و رک‌گویی مشهور است. دیدار او با بهاییان آزاد شده باعث انتقادهای گسترده شد و حتی پدرش در مصاحبه با جمهوری اسلامی این کار را تقبیح کرد اما خانم هاشمی نظرش را تغییر نداد و دوباره با بهاییان دیدار کرد...او همچنین گفت که اخبار "درست" را از رسانه‌های فارسی خارج از ایران می‌بیند و می‌شنود...خانم هاشمی همچنین از کمپین مسیح علینژاد برای مقابله با حجاب اجباری حمایت کرد و گفت این حرکتی موثر برای اعلام اعتراض زنان بوده است».

فومنی: اصلاحات خیلی عارف را قبول ندارد

«محمد زارع فومنی» دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:«گزینه اول جبهه اصلاحات برای ریاست جمهوری محسن هاشمی رفسنجانی است که یکی از گزینه‌های برتر ما بوده و امکان اجماع اصلاح طلبان بر روی نام او زیاد است. گزینه دومی که احتمالا وارد عرصه خواهد شد علی لاریجانی است. اگر اعضای احزاب اصلاح طلب روی محسن هاشمی به اجماع نرسند، قطعا علی لاریجانی گزینه اجماعی همه اصلاح طلبان خواهد بود. البته افراد دیگری مثل اسحاق جهانگیری و محمدرضا عارف هم مطرح هستند».

عطریانفر: رئیسی از کروبی درس بگیرد!/فائزه هاشمی، خبرنگاران ملکه را به وجد آورد

فومنی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:« به اصلاح طلبان توصیه می‌کنیم که سمت مهره‌های سوخته نروند و دنبال مهره‌های جدید باشند که آرا و رای آوری بیشتری داشته باشند...اصلاح‌طلبان خیلی محمدرضا عارف را قبول ندارند و اکثر اصلاح طلبان روی ورود وی به انتخابات ریاست جمهوری اجماع ندارند».

قاضی‌زاده،جلیلی و نیکزاد به گزینه‌های شورای وحدت اضافه شدند

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «بازگشت به جلیلی در غیاب رئیسی» نوشت:«قاضی‌زاده هاشمی، سعید جلیلی و علی نیکزاد هم به گزینه‌های شورای وحدت اصولگرایان اضافه شدند. این سه نفر از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری‌اند که می‌توانند هم‌زمان گزینه هر دو جریان جبهه پایداری و شورای وحدت هم باشند. در میان اینها شانس سعید جلیلی از همه بیشتر است. دیروز نیره قوی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان، گفته است: علاوه بر اسامی‌ای که آقای دکتر متکی اعلام کردند برای آقایان قاضی‌زاده‌هاشمی، سعید جلیلی و علی نیکزاد نامه‌هایی ارسال شده مبنی‌بر اینکه برنامه‌های خود و افراد شاخص کابینه را معرفی کنند و یک نشست و گفت‌وگو با شورای وحدت داشته باشند».

عطریانفر: رئیسی از کروبی درس بگیرد!/فائزه هاشمی، خبرنگاران ملکه را به وجد آورد

عطریانفر: رئیسی از کروبی درس بگیرد!/فائزه هاشمی، خبرنگاران ملکه را به وجد آورد

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«سیدحسین نقوی‌حسینی، رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی در شهرستان‌های استان تهران در انتخابات سال ۹۲، اخیرا درباره حضور سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گفته است...تمامی گزینه‌ها در جریان اصولگرا منتظر حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی هستند تا ببینند موضع انتخاباتی او چه چیزی است. اگر سید ابراهیم رئیسی نامزد شود و به انتخابات بیاید، نامزدهای اصولگرایان و سعید جلیلی از او حمایت خواهند کرد، در غیر این صورت فکر می‌کنم جلیلی وارد میدان خواهد شد».

تعداد زیاد کاندیدا و سردرگمی اصلاح طلبان برای تعیین نامزد نهایی

روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت:«با وجود تمرکز اصلاح‌طلبان بر انتخابات ریاست‌جمهوری اما همچنان نگرانی‌هایی درباره تعیین کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان وجود دارد. به‌خصوص پس از آنکه سیدحسن خمینی از میدان رقابت خارج شد و برخی ناظران از این گفتند که شرایط برای اصلاح‌طلبان دشوار شده است. ناظران و تحلیلگرانی که معتقدند اصلاح‌طلبان در غیاب یادگار امام، دشوار قادر به رسیدن به اجماع درمورد گزینه‌ای واحد است که هم قابلیت رأی‌آوری داشته باشد و هم بتواند از سد نظارت استصوابی شورای نگهبان بگذرد. هرچند طیفی دیگر از ناظران و تحلیلگران هم در پاسخ تأکید دارند که اصلاح‌طلبان کاندیداهای قوی و توانمند بسیاری دارند که اتفاقا این دو شرط را هم دارا هستند».

عطریانفر: رئیسی از کروبی درس بگیرد!/فائزه هاشمی، خبرنگاران ملکه را به وجد آورد

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه به نقل از «ابراهیم رسولی» عضو شورای اصلاح طلبان نوشت:«جمع داوطلبان بالقوه پیش از مرحله نام‌نویسی کاندیداها، حتی شاید بیش از ۱۰ نفر باشد. ما البته محدودیت کمی نداریم».

روزنامه اعتماد در این گزارش از اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، صادق خرازی، محمدجواد حق شناس و محمدعلی افشانی به عنوان تعدادی از کاندیداهای اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری نام برد.

عطریانفر: رئیسی از کروبی درس بگیرد!/فائزه هاشمی، خبرنگاران ملکه را به وجد آورد

رایزنی با ظریف برای کاندیداتوری در انتخابات

روزنامه سازندگی- ارگان رسانه ای حزب کارگزاران- در مطلبی با عنوان «بازگشت به ظریف» نوشت:«با کنار رفتن سید حسن خمینی از گردون رقابت های انتخاباتی، محمد جواد ظریف همچنان گزینه مهم اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری است. رایزنی ها با او دوباره آغاز شد».

در روزهای گذشته ظریف خطاب به منتقدان گفته بود:«علت تصمیم بنده برای نامزدنشدن نگرانی از سبد رأی نیست که برای بهبود آن از سیاست خارجی یا انسجام ملی هزینه کنم. نگرانی من از رأی‌آوردن است نه رأی‌نیاوردنبر عزم خود برای نامزدنشدن استوارم؛ ولی تداوم فشارها، آزارها، افتراها و تهدیدها در اقبال عمومی و در این عزم تأثیر معکوس دارد. سیاست خارجی نباید موضوع دعوای جناحی و انتخاباتی باشد».

عطریانفر: رئیسی از کروبی درس بگیرد!/فائزه هاشمی، خبرنگاران ملکه را به وجد آورد

روزنامه وطن امروز در گزارشی با عنوان «خواهش انتخاباتی ظریف» نوشت:«اظهارات اخیر رئیس‌جمهور و مجموعه مواضع مقامات دولتی در ماه‌های گذشته نشان از یک پیش‌فرض واحد دارد و آن چیزی جز بهره‌گیری حداکثری از میز مذاکرات برای میدان انتخابات نیست. هر چند روحانی، ظریف و دیگر چهره‌های دولتی هر روز مشغول تکرار این اتهام به منتقدان خود هستند که آنها به علت منافع انتخاباتی می‌خواهند در برابر مذاکرات سنگ‌اندازی کنند اما واقعیت امر آن است که دولت و رسانه‌های همسو با دولت بیشترین تلاش را برای گره زدن انتخابات به مذاکرات در پوشش این اتهامات دارند».

وطن امروز در ادامه نوشت:«ظریف خطاب به آمریکایی‌ها گفت: زمان زیادی باقی نمانده است...تاکید ظریف بر اضطرار زمانی برای توافق و درخواست از طرف خارجی برای توافق با دولت فعلی مساله‌ای نیست که بتوان آن را با نگاه ملی پذیرفت. یقینا همان‌گونه که عقل حکم می‌کند تعجیل در دفع خطر امری پذیرفته‌شده به حساب می‌آید اما پیوند زدن هر گونه توافق احتمالی با طرف متخاصم خارجی به عمر دولت‌های داخلی و تقلا برای دستاوردسازی از آن امری خلاف منافع ملی است».

محسن هاشمی: اصلاح طلبان نسبت به تایید کاندیدای خود شک دارند

«محسن هاشمی» فعال سیاسی اصلاح طلب و رئیس شورای شهر تهران در مصاحبه با رادیو تهران گفت:«اصولگرایان هم مثل اصلاح طلبان به دنبال اجماع هستند و قطعیتی در انتخاب ندارند.اصولگرایان نسبت به تایید صلاحیت مطمئن هستند اما اصلاح طلبان نسبت به تایید کاندیدای خود شک دارند. همین امر موجب کثرت کاندیدا در بین اصولگرایان شده ولی عبور کاندیدای اصلاح طلبان از فیلتر تایید موجب مشکل و کاهش شور انتخاباتی شده است».

عطریانفر: رئیسی از کروبی درس بگیرد!/فائزه هاشمی، خبرنگاران ملکه را به وجد آورد

وی در بخش دیگری از این مصاحبه در واکنش به اینکه مردم معتقدند بیشترین زمان ریاست جمهوری پس از انقلاب به اصلاح طلبان اختصاص داشته اما آنها همیشه در جایگاه اعتراضی بوده اند و به اختیارات کم ریاست جمهوری اعتراض دارند اما کماکان علاقمند به ریاست جمهوری هستند گفت:«خود مردم پنداری یکی از مشکلات جدی همه ما شده است. اولین رئیس جمهور مقام معظم رهبری بودند و نخست وزیر آقای موسوی بود. دولت بعدی به ریاست آیت الله هاشمی بود که فراجناحی بود. دولت آقای خاتمی اصلاح طلب بود و دولت آقای احمدی نژاد اصولگرا بود و دولت آقای روحانی هم کاملا اصلاح طلب نیست و فرض بر میانه روی ایشان است. در کابینه ایشان از هر دو طیف وجو دارد. اگر بخواهید بگویید به نوعی دولت همیشه دست ما بوده بله درست است».

حکیمی پور: در حال حاضر در نهاد اجماع ساز اصلاحات فعالیت نمی کنیم

«احمد حکیمی پور» فعال سیاسی اصلاح طلب و دبیرکل حزب اراده ملت در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفت:«این سومین دوره‌ای است که ریاست جمهوری با انتخابات شوراها برگزار می شود، تجمیع این دو انتخابات باعث به حاشیه رفتن آن شده است؛ مردم باید بدانند اهمیت انتخابات شوراها به عنوان پارلمان محلی و شهری بسیار مهم است...در پی احراز صلاحیت ها هستیم تا ببینیم چه تعدادی از این مرحله عبور خواهند کرد و کاندیداها در چه وضعیتی هستند، به طور کلی کسانی که تا کنون ثبت نام کرده اند تعداد محدودی هستند، استقبال تا امروز آنگونه که انتظار می رفت نبوده است».

حکیمی پور در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«به دنبال این هستیم تا با مجموع همفکران خودمان که در پی تهیه لیست مناسبی هستند همکاری کنیم.در حال حاضر در نهاد اجماع ساز [جبهه اصلاحات ایران]  فعالیت نمی کنیم اما مشتاقیم به صورت ائتلافی عمل کنیم. هنوز برنامه مدونی به دست نیامده است شخصا در حال مذاکره برای همکاری و به کارگیری توان و نیروی موجود هستم».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    29 0
    ممنون مشرق به خاطر بصیرت افزایی
    • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      8 1
      ظریف نمی ترسیه رای بیاره می‌ترسه رای بیاره آره تو گفتی ما هم مثل برجامت که مملکت رو به خاک سیاه نشونده باور کردیم تو اگه میدونستی رای میاری یه لحظه هم صبر نمی‌کردی خب بیا این گوی و میدان فکر می‌کنی واقعاً مردم به تو رای میدن بازم بری تو مذاکرات قدم بزنی و صد تا صد تا سکه پاداش بگیری بیا که منتظرت هستیم
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    41 2
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • علی IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    28 3
    اصلاحات‌چی جماعت همینقدر بی‌عقل و حقیر!!! کروبی‌ و لگدپرانیش‌رو با کی مقایسه می‌کنــه!!!!
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    24 4
    آیت الله رییسی با سند تحول نور امیدی رو به قوه قضاییه تاباندند. امیدوارم در قوه باقی بمانند و مردم عدالت رو در عدلیه لمس کنن. واقعیت اینه که بعد از جنگ هیچ رییس جمهوری در پایان دوره ریاست خوشنام باقی نمانده و مورد شماتت مردم قرار گرفته. مباد اون روزی که این اتفاق برای حضرت آیت الله رییسی بیافته.
  • پری مجرد 43ساله IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    22 7
    به ضرس قاطع میگم عذاب فائزه هاشمی ابدی است.
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      5 4
      شما با خود خدا ارتباط داری یا نماینده او هستی؟؟
  • مرضیه حسینی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    23 7
    فقط رئیسی و جلیلی
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      11 6
      فقط سعید محمد
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    22 1
    اولا که #رای_ما_جلیلی . ثانیا کروبی که رقیب آرای جومونگ بود! ثالثا جناب عطریانفر! مگه مدعی تقلب در سال ۸۸ نبودید؟! چطور نتایج رو میپذیرید و بهش استناد میکنید و اونا رو ممکن میدونید؟! خب! حالا که درستی نتایج ۸۸ برای شما اثبات شده، پاسخ اون ۸ ماهیی که مملکتو درگیر فتنه کردید و کلی ضرر به ایران بخصوص اقتصاد ایران زدید رو چجور میدید؟! جواب قطعنامه ۱۹۲۲ و اون تحریمای کمر شکن نفتی و بانکی که در سالگرد اعتراضات تصویب شد رو چجوری میدید؟! بابت خوشبین کردن اوباما به شکست ایران و تحمیل تحریمای مختلف به ایران چی میگید؟
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      21 1
      به کوری چشم دشمن داخلی و خارجی # سعید محمد
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      2 0
      نه منظورش این هست همونظور که یک عده دور و بر کروبی تو انتخابات 88 بودند و تو روز انتخابات به موسوی رای دادند ممکن است رئیسی رو هل بدهند و بعد اون رو ول و تنها کنند من تو شهر خودم افراد ستاد کروبی و حتی رئیس ستادش به موسوی رای دادند خیلی جاها اینطور بود
  • پری IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    16 1
    فائزه پرنسس بابا
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    15 1
    عطریانفر دیوونست؟ اقای رئیسی رو با کروبی مقایسه میکنه؟ دلیل اینکه مردم دور دوم به روحانی رای دادن بخاطر این بود که کارهای نیمه تمام دور اولشو کامل کنه که متاسفانه مردم سخت در اشتباه بودن وگرنه کاری که روحانی با مردم در بورس،کمیاب شدن کالاهای اساسی،گرانی، مسکن و دلار کرد رئیسی هیچوقت انجام نمیداد چرا؟ چون اقای رئیسی برخلاف لیبرالها یه چیزی بنام رحم و خدا ترسی در وجودش داره و برده ی غرب و برجامیان نیست
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    13 0
    جماعتی به نمایندگی عطریانفر،بدجوری از محبوبیت والبته قاطعیت آیت الله رئیسی میترسند وعصبانی اند! موتوا بغیظکم....
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      3 0
      دقیقا همینطوره. اصلاح طلبان از محبوبیت آقای رئیسی به شدت عصبانی هستند
  • اردشیر IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    6 0
    وضعیت امروز منافقین موسوم به اصلاح طلب منو خوشحال میکنه چیزی نمونده که جناح منافق اصلاح طلب و اصولگرای معتدل به زباله دان تاریخ بپیونده
  • مجید IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    5 0
    این اصلاح طلبا با این گندی که تو همه حوزه ها از معیشت و اقتصاد گرفته تا امنیت و اقتدار ایران زدن با چه رویی میان این چرندیاتو به خورد افکار عمومی میدن یعنی وقاحت هم تا این حد ؟! خداکنه مردم باز گول نخورن .
  • NL ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    13 1
    مشرق واقعیتها رو ببین و حداقل نظرات دلسوزانه رو سانسور نکن.چرا اصلاحطلبها اصرار دارند دکتر جلیلی رو نامزد اصلی انقلابیها معرفی کنند؟سناریوی حجاریان رو دارند پیاده میکنند.کسی که رای بالا بیاره و غیر از چهار پنج میلیون قابل پیشبینی پتانسیل رای آوری داشته باشه شده خار چشم غربگراها.وحدت باید به این صورت شکل بگیره.بصیرت داشته باشید.قرار نیست که فقط یه جمع محدود و یه نوع تیپ رای بدن.احمدینژاد که از دایره انقلاب خارج شده با مواضع ضد مقاومت و سکولارش.جناب رئیسی که در قوه قضاییه باید یقه همه دزدان بیت المال و نفوذیها رو بگیره.دکتر سعید محمد همون جوان انقلابی است که سالها مردم منتظرش بودند.جنگ اصلی جنگ اقتصادی است.ایشون هم استعفا دادند برای ورود به انتخابات مثل بقیه نظامیها و این جوسازیهای غیراخلاقی ضربه به انقلابه که باعث خوشحالی غربگراها و لیبرالها میشه.ایران قوی با سعید محمد.اقبال با سعید محمده
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      5 2
      احسسسسسسسسسسسسسسنت بر شما که حرف حق رو زدی تا من اسم سردار محمد رو میارم به من چپ و راست توهین میشه عشق فقط سعید محمد عزیز
  • مهران JP ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    10 1
    با سلام اگر آقای محسن هاشمی می خواهد کاندید شود، لطفا پنج تا از پروژهای کلان را که ایشان در کشور شروع و با موفقیت بپایان رسانده است را نام ببرد.
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      1 0
      محسن هاشمی رئیس شورای شهری هست که مهمترین کارش نامگذاری خیابان های تهران بوده. شورای اسم و فامیل
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    15 1
    ما ایرانی ها از اسم هاشمی رفسنجانی بیزاریم حالا چه فایزه باشه چه محسن یا هر..... ثروت اینها قبل و بعد از انقلاب را باید بررسی کرد
  • محمد رضا IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    4 0
    اینها اصلاح طلبان همانهایی هستند که میگویند رییس جمهور اختیار ندارد ، اصلاح طبان موجه ترین فردشون همین آقای عارف هست ، جهانگیری ، لاریجانی و ظریف اگر بیایند رای ندارند به خاطر کارنامه برجامی و افتضاحشان ... جهانگیری که باید پای برادرش هم بایستد من از آقای تاجزاده در مصاحبه ایی شنیدم که ایشان پیشنهاد خنده دار رضا خاتمی را کرده اند به معاونت اولی صفایی فراهانی ، صرف نظر از تایید یا رد صلاحیت شورای نگهبان من به عنوان یک فرد ایرانی دزد هم دست اینها نمیدهم ...
  • DE ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    6 0
    باز که این عطریانفر شیشه عطر شیکوند با این سخنانش .فاءزه هاشمی رفسنجانی بنده خدا لوس باباش هالیوودی داره انتهار میکنه که دیده بشه .حالا ‌بگذارید یه بار با بنز ریاست جمهوری یه بوق بزنه
  • حامد IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    3 1
    این عطریانفر هم چیزی میزنه؟ آخه کروبی که خودش جلوی تمام ملت ایران میگه من پول دزدی قبول میکنم رو با چه شخصی مقایسه میکنه؟
  • محمد IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    3 0
    اگر کسی اندک درایت و فهم سیاسی داشته باشد در می یابد که کروبی در سال 88 یقین داشت که نه رای می آورد و نه به جایی می رسد؛ او فقط و فقط آمده بودکه به فتنه و آتش آن کمک کند و از نام و سابقه اش برای انتقام گیری، استفاده نماید.
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    3 0
    آقای عطریانفر تو چه کاره ای که برای دیگران خط و نشون‌می کشی . آقای رییسی عین ۱۶ میلیون رای را دارد بلکه بیشتر هم رای می آورد . آنروز که آقای کروبی اتهام تقلب به نظام زدند باید برادرانه توجیهش میکردید نه الان
  • صابررواقی IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    5 0
    اقای عطریانفر حرف مفت نزن
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      0 0
      عطریانفر از فعالین فتنه در سال 88 بوده است
  • SE ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    4 0
    محمد عطریانفر خودش هم میدونه که میان ماه ما تا ماه او تفاوت از زمین تا آسمان است. ماه ما فساد طبری را با تبر عدالت روبرو میکند و ماه او شهرام جزایری را به دوستی و رفاقت خویش می نشاند و کمک 625 هزار دلاری معادل 15 میارد تومان امروز از او دیافت میکند. هرچند که با همه احترام به آقای رئیسی سعید محمد است
    • SE ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      0 0
      با همه احترام به آقای رئیسی رای ما به سعید محمد است
  • عمار FR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    4 0
    به قول اکبر هاشمی مال حرام نتیجه اش می شود فرزندان منحرف، فاسد، خاین، وطن فروش و در جمله ناخلف و دشمن خدا و دین
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    2 1
    و مردم معتقدند که بیسترین اختلاص و دردی از جانب اصلاح طلب ها بوده و هست . چرا از اقا زاده ها ی اصلاح طلب ها و اعتدالی ها نمی گویید .
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      0 0
      اصلاح طلبا حامیان همیشگی مفسدان اقتصادی و مدیران نجومی بگیر
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    4 0
    مطمئن باشید که آقای رئیسی و نه آقای قالیباف در انتخابات شرکت نخواهد کرد، انشاءالله به انتخاب یک جوان انقلابی و پرکار و جمع سه نفره آنها گند زدایی را شروع خواهند کرد.
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    1 0
    این چه افکاری است کروبی یک فساد اخلاقی نسبت ...... در اواخر دهه شصت و هفتاد بود.
  • بافقی IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    2 0
    عطریانفر خاک تو حلقت مردک نامرد اصلا بتو چه تو همون نامردی نبودی که تو فتنه88 ... .حالا دهن وا کردی...
  • DE ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    3 0
    اقای عطریانفر بهتره شما و دوستانتون نگران کار خودتون باشید بهتره تشریف ببرید کلاس مبتدیان آموزش اقتصاد و معیشیت ثبت نام بفرمائید تا بدونید تابحال همه رویکردهاتون مایه ای ازخردمندی ودوراندیشی نداشته و به بن بست رسیده. لازم نکرده برای اقای رئیسی تصمیم بگیرید و تعیین تکلیف بفرمایئد، ایشون فردی خردمندو خدمتگزار مردم هستند وبرای خدمت کردن هیچی کم نذاشتند ، برای خدا جهاد و تلاش میکنند و خادم ملت هستند. بهتره شما برای خودتون یک فکری کنید.که هزاران سال نوری ازارزشهای انقلاب و خدمت به مردم فاصله گرفتید .
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    2 0
    مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      1 0
      مرگ بر منافق
  • PE ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    2 0
    اقای عطریانفروقتیکه شمافرق اقای رییسی رابااقای کروبی درسیاست نمیدانی بقول ورزشکارهاسیاست روببوس وبروکنج خونه بشین
  • US ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    3 0
    اصلاح طلبی چیزی جز عبور از غرب گرایی به غرب پرستی نیست. اینها نقاب اصلاح طلبی بر چهره خود زده اند وگرنه همان غرب پرستها هستند.
  • IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    2 0
    معلوم میشه آقای عطریانفر وهمفکرانش خیلی ترسیدن از امدن اقای رئیسی
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    3 0
    احساس میکنم قضیه پیچیده تر از سال ۸۸ است. نیروهای امنیتی به هوش باشید.
  • Mahmoudsalmani110 IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    2 0
    اقدام تروریستی در سایتهای هسته ای ازآنجا که ممکن است به فاجعه مرگبار منجر شود، نه تروریسم،بلکه"حمله نظامی اتمی"تلقی و ادبیات،گفتمان ومطالبات برآن مبناتنظیم شود..
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    1 0
    اقاى ظريف وقتى ميگويد وقت زيادى باقى نماده است به اين معنى است كه خوب ميداند طرفداران اصلاح طلبا ن نه اصلاح طلبند ونه غربگرا انها پولگرا هستند وهركجا خبرى ازپول باشد دنبال ان ميروند اسرائيل عربستان امارات امريكا اصلاح طلبان برايشان فرق نمى كند اگراقاى ظريف نتواند خبر خوش ورود بول به كشور را اعلام كند طرفدارا ن ظاهرى اصلاح طلبان اصلا درانتخابات سركت نخواهند كرد وباخفت تمام از اريكه قدرت كنار خواهند رفت
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    2 0
    شما با همین اختیرات که کم هم نبوده. .. ۴۲ سال افتضاح کاشتید و عموتا منظورتان از کمبود اختیا رات. نظارت رهبری است ، .. اقا ما جمهوری اسلام خواستیم. ، شما فورا میخواهید ایران به غرب بفروشید .. مانع سر راه خیانتکاران است
  • یامهدی IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    1 0
    آیت الله رئیسی را ببین با چه کسی مقایسه میکند
  • یاور انقلاب IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    جناب عطریانفر لطفا مروری کن در مواضع قبلی خود و اعترافاتت در دادگاه وگفتن بار ها که اشتباه کردم ، ضمنا پوست خربزه را دوستان شما زیر پای ان شیخ بی بصیرت انداختند ، ولی شیخ ما با شیخ شما فرق دارد.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    2 0
    اف به خاندان رفسنجانی .
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    2 0
    بااینکه اصلاح طلبها دست نشانده امریکا واسرائیل هستند واین برتمام مردم اشکارشده بعداز۳ماه دیگرفاتحه همه تان خوانده است وفرارخواهیدکرد.ولی انشاالله محاکمه ومجازات خواهیدشده باید جانش خواهدامد.زنده بادرهبرفرزانه لعنت براصلاح طلبان امریکایی
  • روح الله IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    عطریان فر هم از میرحسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس