محمود الزهار

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، ضمن تأکید بر اهمیت مقاومت مسلحانه،‌ گفت که هیچ‌گاه آرمانی که طرفدارانش برای آن جانفشانی می‌کنند، با گذر زمان از بین نرفته است.

به گزارش مشرق، «محمود الزهار» از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت‌وگو با وب‌سایت عربی خبرگزاری فارس تصریح کرد که مقاومت مسلحانه در غزه به مثابه پشتیبان و کمکی برای کاهش اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین است.

بیشتر بخوانید:

مروری بر هفتاد سال جنایات صهیونیست‌ها

عضو ارشد حماس در پاسخ به سؤالی درباره اثرگذاری مقامت مسلحانه در غزه بر حمایت از مقاومت مردمی در قدس، این اقدام را به مثابه پشتیبانی و کمک برای کاهش اقدامات جنایتکارانه  رژیم صهیونیستی علیه حقوق مردم فلسطین دانست و گفت که این گام زمینه را برای یک زندگی قابل‌قبول فراهم می‌سازد به طوریکه مردم بتوانند عبادات خود را در اماکن مقدس انجام دهند.

محمود الزهار افزود که این اقدام در راستای پاسداری از سرزمین فلسطین و برای نابود کردن تمام موانع موجود در برابر فعالیت‌های تجاری، اجتماعی، عبادات انجام می‌شود. او در عین حال، تأکید کرد که مقاومت تا زمان آزادسازی و برقراری مجدد ارتباط میان تمام مناطق فلسطین ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

 واکنش ها به مناسبت روز جهانی قدس +عکس و فیلم

الزهار ادامه داد: «زیرا دشمن به تمام موارد یادشده تعرض کرده است [از این رو] لازم بود که از مقاومت مسلحانه در غزه برای حمایت و پشتیبانی از مقاومت در کرانه [باختری] و بازدارندگی تعرض‌های نظامی و امنیتی استفاده شود».

عضو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همچنین در پاسخ به سؤالی درباره هیمنه و توان نظامی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: «همینه اسرائیل کم نمی‌شود، حرکتی رو به جلو دارد چون همکاری و حمایت غربی‌های مسیحی-صهیونیستی از آن متوقف نشده است؛ اما تاکتیک‌های مقاومت مسلحانه در غزه پیشرفت می‌کند تا جایی که در پاسخ به هرگونه حمله علیه کشورهای عربی و ملت فلسطین به هدف قرار دادن اهدافی بزرگ در رژیم اشغالگر می‌رسد».

وی با اشاره به استفاده از موشک‌های هدایت‌شونده و دوربرد در مرزهای شرقی کرانه باختری، در پاسخ به سؤالی دیگر درباره اینکه آیا جنبش و انتفاضه نسل جدید فلسطین نوید آزادسازی قدس و پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی را می‌دهد، گفت: «هر جنبشی که با تمام ابزارهای مادی و معنوی مسلح شود نوید نزدیکی آزادسازی قدس را می‌دهد؛ قدسی که اگر فرو بریزد، تمام دژهای اشغالگران در سرار فلسطین سقوط خواهد کرد. آنچه در قرآن کریم آمده "وَلِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ" (چون بار اول که به مسجد در آمده بودند) مقدمه‌ای است برای "وَلِیُتَبِّرُواْ مَا عَلَوْا تَتْبِیرًا" (به هر چه دست یابند آن را نابود کنند) (سوره اسراء - آیه ۷). اینجاست که خشونت اشغالگران برای جلوگیری از ارتباط اراضی کرانه غربی و شرقی فلسطین با اماکن مقدس به ویژه قدس را در می‌یابیم».

محمود الزهار در پایان اظهاراتش در پیامی درباره انتفاضه جوانان فلسطینی در قدس اشغالی که پایه‌های رژیم اشغالگر را به لرزه درآورد، گفت: «باید مطمئن باشیم که هر تلاشی که صورت گرفت با هر نتیجه‌ای که داشته باشد، گامی است مهم برای آزادسازی. نماز یک ضرورت است و تقابل با شهرک‌سازی نیز یک همچون مقاومت مسلحانه ضرورت دارد. هیچگاه آرمانی که طرفداران آن را زنده نگاه می‌دارند و به رغم‌گذر زمان برای آن جانفشانی می‌کنند، از بین نرفته است. پافشاری مردم فلسطین بر خواندن نماز در مسجد الاقصی اهرم فشاری بر رژیم [صهیونیستی] بود و انگیزه‌ای برای مقاومت که به‌سرعت [دشمن را] هدف قرار داد و شهرک‌نشینان را از پای درآورد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس