کد خبر 1217457
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
خسارت حملات راکتی مقاومت به صهیونیست‌ها

یکی از تحلیلگران لبنانی با اشاره به تاثیرات شگرف نبرد «شمشیر قدس» فلسطینی‌ها، به حال و روز ناخوش صهیونیست‌ها و اینکه به طور جدی به دنبال فرار هستند، اشاره کرد.

به گزارش مشرق، «طلال عتریسی» اندیشمند و استاد علوم سیاسی دانشگاه بیروت در گفتگو با فلسطین الیوم اعلام کرد: نبرد «شمشیر قدس» که مقاومت فلسطین در غزه علیه اشغالگران اسرائیلی به راه انداخت، با خود استراتژی بزرگ و عمیق مربوط به آینده اسرائیل به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:

غافلگیری‌های غیرقابل پیش‌بینی برای دشمن داریم

وی افزود: این نبرد به مثابه غافلگیری سنگین و ضربه دردناک به سران رژیم صهیونیستی بود. سران رژیم صهیونیستی انتظار واکنش مقاومت غزه به جنایات آنها در مسجد الاقصی و محله شیخ جراح را نداشتند.

عتریسی تاکید کرد: اینکه مقاومت ساعت شروع نبرد را مشخص کرد نشان از توان مقاومت و اعتماد به نفس آن با آنچه از توان نظامی متنوع که در اختیار داشت، است که اشغالگران را غافلگیر کرد.

وی افزود: کنترل نبرد و ورود تدریجی با توسعه دامنه حجم آتش گواهی بر این است که مقاومت با زیرکی و کیاست نبرد را اداره کرده است.

عتریسی بیان کرد: اینکه مقاومت به شکل تاکتیکی بخشی اندکی از توان نظامی خود را علیه ارتش رژیم صهیونیستی به کار گرفت، این ارتش را دچار آشفتگی کرد و ارتش صهیونیست‌ها نمی‌داند که در روزهای آتی چه در انتظار آن است.

وی تاکید کرد: نبرد غافلگیر کننده آثار و تبعات خطرناکی بر آینده اسرائیل از حیث استراتژیکی دارد. شهرک نشینان به این باور مهم رسیده‌اند که آینده‌ای در اسرائیل ندارند و کابینه نتانیاهو یا دیگران توان تغییر رای و دیدگاه شهرک نشینان را ندارند.

عتریسی می افزاید: شهرک نشینان قبلا اشغال فلسطین وزندگی در آنرا طبیعی می‌دانستند و اینکه امنیت برای آنها هست اما امروز معادله عوض شده است آنهم به طور کامل و همه فلسطین اشغالی در تیررس مقاومت است و به زبانه‌ای از آتش تبدیل شده است که همه شهرک نشینان از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی را می‌سوزاند.

این تحلیلگر لبنانی تاکید کرد: این تحول خطرناکی که مقاومت برای صهیونیست‌ها ایجاد کرده است سبب شده که آنها به طور جدی به فکر فرار از فلسطین اشغالی و بازگشت به کشوری که از آن آمده‌اند مانند روسیه، آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی باشند. افق و چشم انداز نزد  اشغالگران امروز تیره و تار است و تبعات آن برای اسرائیل فاجعه بار خواهد بود.

وی در پایان به فلسطین الیوم گفت: ملت فلسطین همواره صاحب غافلگیری های بزرگ است. آنکه فکر می کرد که فلسطینی ها به ویژه در اراضی ۴۸ هویت ملی و اسلامی خود را از دست داده است اما انتفاضه فلسطینی ها در هر نقطه تاکیدی بر این بود که قدس خط قرمز است و نمی توان از آن عدول کرد و طرح‌های عادی سازی در تحقق اهدافش شکست خورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر مهدی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    2 0
    من ماندم که چرا حزب الله لبنان و سوریه به کمک فلسطینیان با پرتاب روزانه هزار موشک به مناطق نظامی و تاسیساتی و کارخانه ها و زیر ساختهای رژیم اشغالگر و کودک کش اسرائیل را نابود نمی کند منتظر چه هستید تا دیر نشده نابودش کنید این جرثومه فساد را در منطقه.
    • a IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      2 0
      مطمئن باشید در صورت نیاز همه جریان مقاومت از عراق لبنان سوریه ایران افغانستان و ... هستند این ناتوی مقاومت است جهان شاهد ظهور نیروی مقاومت جهانی در سراسر جهان خواهد بود بزودی قدرت مقاومت معادلات جهانخواران و ظالمان را به هم خواهد ریخت ان شاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس