کدخدایی: خبر‌ها درباره نتیجه صلاحیت‌ها، صحت ندارد/ هنوز تعداد و افراد احراز صلاحیت‎ شده مشخص نیست

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: اگر کسی به قانون اساسی وفاداری ندارد، طبیعتا نمی‌تواند رئیس جمهور شود و اگر کسی می‌خواهد پاسدار قانون اساسی شود، باید به آن ملتزم باشد.

به گزارش مشرق، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در برنامه نگاه یک سیما به تشریح آخرین اقدامات شورای نگهبان در راستای بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری پرداخت. 

کدخدایی با بیان اینکه اخبار منتشره درباره نتیجه بررسی صلاحیت‌ها، صحت ندارد، گفت: استفاده حداکثری از ۵ روز دوم برای بررسی صلاحیت‌ها، بستگی دارد که چقدر کار پیش برود.

وی ضمن بیان این مطلب که احتمال اینکه زودتر از پایان ۵ روز دوم، اسامی نهایی کاندیداها را اعلام کنیم، وجود دارد و هر وقت به نتیجه برسیم، اعلام خواهیم کرد، تاکید کرد: خود من هم هنوز نمی‌دانم چه تعداد از داوطلبان ریاست‌جمهوری، صلاحیت‌شان احراز می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان درباره شیوه رای گیری در شورای نگهبان گفت: شیوه رای گیری مخفی و کتبی است؛ برای هر داوطلب، از ۱۲ نفر باید ۷ نفر رای مثبت بدهند تا صلاحیت فرد، احراز شود.

کدخدایی خاطرنشان کرد: اگر کسی به قانون اساسی وفاداری ندارد، طبیعتا نمی‌تواند رئیس جمهور شود و اگر کسی می‌خواهد پاسدار قانون اساسی شود، باید به آن ملتزم باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی معمولا در هر انتخابات، شرایطی را درباره منافع ملی از نظر مسائل قومیتی و غیره تعیین می‌کند. بنابراین اگر دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به ما اعلام کند که مثلا فلان کاندیدا، منافع ملی را رعایت نکرده و یا تعرضی به منافع ملی کرده، مجددا صلاحیت آن کاندیدا را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت:  قطعا تا زمانی که ما وارد چرخه روز انتخابات نشدیم، مراجع رسمی گزارشی رسمی به ما بدهند، امکان ورود و بررسی داریم ولی بعد از روز انتخابات، نمی‌توانیم

کدخدایی یادآور شد: امروز یکی از نامزدها که احساس می‌کرد حرف‌هایی درباره او مطرح است، گزارش مفصلی درباره فعالیت‌های دوره وزارتش داد و ما هم گزارش او را در صحن شورای نگهبان قرائت کردیم. بنابراین شورای نگهبان، ابدا اعمال سلیقه نمی‌کند.

وی افزود: خیلی از داوطلبان برنامه‌های خود را به شورای نگهبان داده‌اند و این برنامه‌ها در اختیار اعضای محترم شورای نگهبان گذاشته شد و اتفاقا اثر هم داشته است.

سخنگوی شورای نگهبان بار دیگر یادآور شد: چند روز دیگر اسامی کاندیداهای نهایی اعلام می شود و وارد فضای تبلیغات می شویم، بنابراین توصیه ما این است که  کاندیداها از سخنان فریبنده و وعده‌های خلاف پرهیز کنند. کشورمان مشکلات متعددی دارد که با تلاش جوانان حل خواهد شد، کسانی که وارد گردونه می‌شوند، آنچه را که می‌توانند حل کنند، به مردم اعلام کنند و صادق باشند

کدخدایی تاکید کرد: ما قول داده ایم که هم سلامت انتخابات و هم سلامت مردم را تضمین کنیم و مردم با توجه به تدابیری که اندیشیده شده، با خیال راحت در روز انتخابات پای صندوق‌ها حاضر شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    8 6
    بعنوان یک شهروند از شورای نگهبان تقاضا دارم نذارند حرف آقا زمین بمونه وقتی فرمودند غصه ها وقتی تموم میشه که یک دولت جوان حزب اللهی به روی کار بیاد و وقتی چنین میشه که رئیس دولت یک جوان باشه.این حرف آقاست.جوان نخبه انقلابی و سرباز آقا دکتر سعید محمد امید خیلی از جوانهاست.بسیار با برنامه و با کارنامه موفق و پاک دست بخصوص در جنگ اقتصادی.وابسته به جناح ها نیست و بایکوتش میکنند با وجود محبوبیت زیاد.نذارید ما ناامید بشیم و در دوقطبی اصلاح طلب و اصولگرا یا کاهش مشارکت ایرانمون بسوزه مثل سال 96
  • محسن IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    4 0
    این را بدانید کسانی که نباید صلاحیتشان تایید شود متاسفانه تایید خواهند شد چون مصونیت مسئولین از اوجب واجبات است. قانون فقط برای مردم است
  • احمدی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    4 0
    8 شاخص رهبری انقلاب و ملت ،برای انتخاب رییس جمهور مطلوب 1400 1-دارای مدیریت و کفایت 2- با ایمان 3- معتقد به جوانان 4- عدالت خواه و ضد فساد 5 - مردمی 6- امیدوار 7- معتقد به توانمندی های داخل 8- دارای عملکرد انقلابی و جهادی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس