کد خبر 1228603
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
جلیلی نمایه

سعید جلیلی در دومین مناظره انتخاباتی در پاسخ به نخستن سوال خود گفت: امور کشور با «نمایش» جلو نمی‌رود.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش اول نیمه اول دومین مناظره انتخاباتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما چه برنامه‌ای برای تقویت اعتماد مردم دارید، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم اعتماد مردم جلب شود، حتماً باید رفتار مسئولان درست شود.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که مانع اصلاح امور می‌شود، فرهنگ غلط سیاسی است که در نظام اجرایی و اداری ما امروز وجود دارد. این مسئله مربوط به این جناح و آن جناح یا یک دولت خاص نیست بلکه یک موضوع فراگیر است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید حتماً نسبت به این مسئله توجه جدی شود. چه رقیبان و چه رفقای شما ممکن است دچار این آسیب شوند و اگر شما از ساختار اداری و اجرایی کشور، آن فرهنگ سیاسی غلط را پاک نکنید، باعث می‌شود که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور متوقف شود.

با نمایش، کشور اداره نمی‌شود

جلیلی افزود: اگر در فرهنگ سیاسی کشور نمایش، جای کار واقعی را بگیرد، شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که کارها جلو برود. با نمایش، کشور اداره نمی‌شود. اگر شما به جای اینکه نتیجه کار را بیان کنید، مدام فرایند کار را توضیح دهید، این فرهنگ غلطی است. همچنین اگر شما کارهای ریشه‌ای را کنار بگذارید و به کارهای نمایشی بپردازید، حتماً مشکلات کشور باقی می‌ماند.

وی گفت: برای مثال اگر اصلاح ساختار بودجه را مورد توجه قرار ندادید و نظام نظارت بانکی را جدی نگرفتید و به کارهای روزمره پرداختید، حتماً این کارها باعث توقف کشور می‌شود. اگر نتیجه کارهای مسئولان در زندگی مردم دیده نشود، نشان می‌دهد که آن کار واقعی نبوده است و یک کار نمایشی بوده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: گاهی شما یک تیر را شلیک می‌کنید و هر جا که خورد می‌گوئید هدف همین جا بود. برای مثال می‌گوئید که فلان توافق را انجام دادید تا تحریم‌ها برداشته شود و بعد می‌بینید که تحریم‌ها دو برابر شد و بعد در این شرایط می‌گوئید که ما جام اخلاق را بردیم. این نتیجه کار نمی‌شود.

جلیلی گفت: ما نباید اجازه دهیم این فرهنگ تسری پیدا کند. برای مثال اگر شما در کارها تصمیمات را به موقع نگرفتید و یک کاری به صورت مرتب دچار وقفه شد و کشور را چند سال معطل یک تصمیم بگذارید، این کارها کشور را دچار مشکل می‌کند.

وی افزود: اگر پدیده چندشغلی بین مسئولان رواج داشته باشد و تبدیل به یک فرهنگ و ارزش شد، قطعاً کارها به خوبی دنبال نمی‌شود. اگر ما می‌خواهیم برخی از کارها را دنبال کنیم، باید مواظب باشیم که این فرهنگ سیاسی اصلاح شود تا بسیاری از امور به راحتی شکل بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس