کد خبر 1228754
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
محسن رضایی نمایه

محسن رضایی در بخش جمع بندی پایانی از دومین مناظره انتخاباتی گفت: پیشنهادم انحلال شورای انقلاب فرهنگی است.

به گزارش مشرق، محسن رضایی در بخش جمع بندی پایانی از دومین مناظره انتخاباتی در جمع بندی سخنان خود، گفت: عنوان دولت ما «اقدام و تحول است» یعنی دیگر شعار را باید کنار گذاشت و تحول یعنی باید اقدامات بزرگی انجام داد، چرا که مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل اقتصادی دارد و مشکلات اقتصادی ریشه در مسائل سیاسی و ساختار دارد، بنابراین باید کاری درست و اساسی صورت بگیرد.

اصلاحات اساسی از بالا تا پایین انجام می‌دهم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: برنامه دولت ما بر اساس اصلاح از درون است و به این دلیل که رابطه من با نظام یک رابطه باثبات بوده و بیش از پنجاه سال (یعنی از ۱۷ سالگی) من در یک مسیر مستقیم حرکت کرده ام و اعتمادی که بین من و نظام وجود دارد همچنین روابطی که با سایر دوستان از نیروهای مسلح، مجلس و قوه قضائیه دارم، می‌توانم ادعا کنم که یک اصلاحات اساسی از بالا تا پایین انجام می‌دهم.

رضایی ادامه داد: کار اصلاح را ابتدا از دولت شروع خواهم کرد. وزارتخانه‌ها و شرکت‌های وابسته، تشکیلات بسیار عریض و طویلی دارند که باید آنها را سروسامان دهیم. البته این به معنای آن نیست که ما از برخی مدیران فعلی استفاده نمی‌کنیم زیرا آنها مدیران باتجربه و خوبی هستند، اما مشکل ما بحث دیوان سالاری و سیستم‌های پیچ در پیچی است که با آئین نامه‌های متعدد، منجلابی از درگیری‌ها، زد و خوردها و فساد را به وجود آورده اند.

وی تصریح کرد: نهادهای وابسته به رهبری همه در خدمت دولت هستند. ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز نیاز به اصلاحاتی دارند که من پیشنهاداتم را خدمت مقام معظم رهبری خواهم داد تا بتوانیم اصلاحاتی را برای بهره وری بیشتر این تشکیلات داشته باشیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری، کمک به ادامه تحولات در قوه قضائیه را یکی دیگر از برنامه‌های خود دانست و گفت: این کاری که آقای رئیسی در قوه قضائیه شروع کرده می‌تواند تحولات بزرگی به وجود آورد. همچنین به مجلس شورای اسلامی کمک خواهد کرد.

رضایی ادامه داد: جلسات سران قوا نیز بسیار مهم است اما واقعاً شورای انقلاب فرهنگی بی خاصیت شده است. من از رهبر انقلاب تقاضا خواهم کرد که اگر ایشان موافقت کنند، شورای انقلاب فرهنگی را منحل کنیم تا بتوانیم وضعیت فرهنگی را به طور اساسی حل کنیم.

وی گفت: موضوع دیگری که وجود دارد بحث احزاب سیاسی است. اصلاح احزاب هم از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اصولگرا، اصلاح‌طلب دو سرمایه هستند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: نفوذی‌ها و بازیگران سیاسی موجب شده که ماجراجویی‌های زیادی در این ساختار سیاسی ما شکل بگیرد. امروز در زمان رهبر معظم انقلاب و بسیاری از نسل اولی‌ها و دومی‌های انقلاب، اگر نتوانیم یک ساختار درست سیاسی و اجتماعی برای آینده ایران درست کنیم، خسارت زیادی خواهیم خورد.

رضایی گفت: من معتقدم اصلاحات اساسی در درون قدرت باید به وجود آید تا ما بتوانیم مشکلات مدیریتی و ساختاری را حل کنیم و وارد مسائل اقتصادی شویم و همچنین مسائل اجتماعی را حل و فصل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    5 8
    حاج محسن اصلاحطلب شده!!!!
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    11 3
    دراین موردباآقای رضایی موافقم.تلاش هرنهادی بایدنمودبیرونی داشته باشه.سالهاست ماازشورای انقلاب فرهنگی فقط سخنرانی وشعارخوب دیدیم نه کارهای عملی
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    7 9
    کلا مثل بیسوادها حرف میزنه
  • واقع بین IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    4 5
    حرف حق و درست رو زده هرچند تلخ باشد. شورای انقلاب فرهنگی کدام مشکل فرهنگی رو حل کرده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس